Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora  (gelezen 6207 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #100 Gepost op: 1-05-2024, 16:37:38 »
Je snapt mijn punt niet: de tekst die Gilles liet zien is OOK alleen maar te zien met dat lampje. Dus Senne en Michaël hebben dat bij het openen van de doos helemaal niet gezien. Dus ongeacht wie de doos zou openen, zonder lampje zie je niets op het deksel staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #101 Gepost op: 1-05-2024, 18:44:22 »
Ik weet niet of dat UV-lampje er lag maar wellicht wil de mol het risico nemen dat zijn naam gevonden wordt.
Ik denk van wel. Destijds konden de kandidaten ook de naam van de mol vinden.
Kandidaten die zich dat herinneren zouden idd het idee kunnen krijgen om op zoek te gaan.
Een risico dat de mol zal willen vermijden, klopt!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #102 Gepost op: 1-05-2024, 21:20:50 »
Nogmaals, het is niet duidelijk of het lampje er lag wanneer de kandidaten de box kunnen openen (de mol zal het wel weten) maar indien wel is er een risico dat een kandidaat de naam van de mol komt te weten. Ik denk ook dat je als kandidaat alles zult proberen om de naam van de mol te vinden, toch zeker na de zin "De naam van de mol is", dit is veel waardevoller dan pasvragen. Daarom lijkt het mij dat de mol beter zelf de box gaat openen en dadelijk de pasvragen nemen opdat zijn medekandidaat niet de naam van de mol gaat zoeken, zeker wanneer na het nemen van de pasvragen de pot naar beneden gaat. En als de box éénmaal geopend is, is de opdracht afgelopen en blijft ze voorgoed dicht zodat de identiteit van de mol bewaard blijft.

In de reeks in Griekenland werd wel duidelijk gezegd dat de naam van de mol in de box te vinden was. Of toch, ze was samen met die van de andere kandidaten in de box maar er was een luik opzij waar enkel de naam van de mol stond. De mol was ook van plan de box te openen vooral om zijn identiteit te bewaren maar dat lukte niet omdat de box bewaakt werd.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2024, 21:27:12 door Luc »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #103 Gepost op: 1-05-2024, 21:29:59 »
Maar de zin "de naam van de mol is" kon enkel met dat uv licht gelezen worden. Gilles neemt dat lampje dat dmv een magneet onder de tafel hangt na de opdracht en schijnt in het deksel van de doos. Dan pas kan je de zin lezen.
Niemand zou gaan zoeken naar die naam, die pot telt af.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #104 Gepost op: 1-05-2024, 21:46:14 »
De pot begon af te tellen nadat de pasvragen genomen werden. Nu weet ik niet wat er zou gebeuren als iemand naar de naam van de mol zou zoeken vooraleer de pasvragen te nemen. Zoals ik eerder zei was de kans gering of vrijwel nihil dat iemand de naam van de mol kan vinden maar totaal onbestaande ook niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #105 Gepost op: 1-05-2024, 22:18:32 »
Nogmaals, het is niet duidelijk of het lampje er lag wanneer de kandidaten de box kunnen openen (de mol zal het wel weten) maar indien wel is er een risico dat een kandidaat de naam van de mol komt te weten. Ik denk ook dat je als kandidaat alles zult proberen om de naam van de mol te vinden, toch zeker na de zin "De naam van de mol is", dit is veel waardevoller dan pasvragen. Daarom lijkt het mij dat de mol beter zelf de box gaat openen en dadelijk de pasvragen nemen opdat zijn medekandidaat niet de naam van de mol gaat zoeken, zeker wanneer na het nemen van de pasvragen de pot naar beneden gaat. En als de box éénmaal geopend is, is de opdracht afgelopen en blijft ze voorgoed dicht zodat de identiteit van de mol bewaard blijft.

In de reeks in Griekenland werd wel duidelijk gezegd dat de naam van de mol in de box te vinden was. Of toch, ze was samen met die van de andere kandidaten in de box maar er was een luik opzij waar enkel de naam van de mol stond. De mol was ook van plan de box te openen vooral om zijn identiteit te bewaren maar dat lukte niet omdat de box bewaakt werd.


Nee, je begrijpt het duidelijk nog steeds niet. Zonder het speciale lampje is de zin "De naam van de mol is" OOK NIET te zien.
Er is dus absoluut geen sprake van dat iemand anders dan de Mol weet heeft van de mogelijkheid de naam van de Mol te ontdekken.
Senne en Michaël hebben dus HELEMAAL NIETS aan de binnenkant van het deksel zien staan.

Hopelijk begrijp je het nu.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!