Hier volk ik je toch echt niet hoor. Ik zie niet in waarom 4 meer Mols zou zijn dan de posities daarvoor. Als je zelf niet in de cel zit of boven geraakt heb je daar geen enkele invloed op. Ik heb zo het idee dat jij 4 gewoon Mols vindt omdat jouw hoofdverdachte Bernard op die positie staat, maar enkel dat als argument gebruiken houdt geen steek volgens mij.
Foxhunter maakt hier wel een goed punt anders.
De mol wil eigenlijk liefst niet ergens bovenaan eindigen. De mol wil immers dat anderen de doos openen. Zo valt hij zelf minder op.
De enige manier om dat te garanderen is door zelf op plaats 3 of plaats 4 te hangen bij het begin van de opdracht. en dan, uiteraard, niet zelf als eerste bij de cel aan te komen.
Zoals de bordjes nu hingen
1) Lynn & Coco
2) Philippe & Karolien
3) Michaël & Charlotte
4) Bernard & Stéphanie
5) Senne
De snelste manier (en dus de meest logische manier gezien de tijdsdruk bij de opdracht) om die bordjes te verhangen als je Senne ook hoger wil hangen zou dan zijn:
Stap 1: Lynn & Coco weghalen van plaats 1.
Stap 2: Philippe & Karolien weghalen van plaats 2.
Stap 3: Senne weghalen van plaats 5.
Stap 4: Philippe en Karolien hangen op plaats 1
Stap 5: Senne hangen op plaats 2, samen met Lynn/Coco
Stap 6: Lynn/Coco op plaats 5 hangen.
Plaatsen 3 & 4 hoeven dus niet aangeraakt te worden. En dus zit je als mol, die zo laag mogelijk wil hangen, maar niet buitenspel wil gezet worden, best op plaats 3 of plaats 4.
Het is eerder bizar te noemen dat Lynn & Philippe, ondanks de tijdsdruk alle bordjes dan maar gaan verwisselen, maar daar kan de mol geen rekening mee houden.
Dus wat Foxhunter zegt snijdt hout. Ook al hebben we niet dezelfde verdachte.
Ik denk dat je liever op plaats 3 hangt dan op plaats 4 overigens.
Puur omwille van het psychologische gedeelte bij het wel/niet openen van de doos.
Als je op plaats 3 hangt en je komt bij de doos aan kan je als mol tegen je medekandidaat zeggen "ok, ik wil de pasvragen, want vertrouw jij de kandidaten die na ons komen? Als wij ze niet pakken en zij pakken ze wel, dan hebben zij een enorm voordeel en zijn we alsnog het geld kwijt."
Als je op plaats 4 hangt en je mag naar de kist kan je medekandidaat zeggen: niemand heeft ze gepakt, iedereen heeft woord gehouden. We houden de doos gesloten, ze kan daarna door niemand nog geopend worden. De eliminatie gebeurt eerlijk." Je kan er dan als mol nog weinig tegenin brengen zonder echt op te vallen, want dan ben jij de enige die de doos had willen openen en dat is verdacht.