Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 6557 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2024, 09:13:58 »
Haha, Wonka-experience ::rofl::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2024, 09:24:27 »
Ik verkeek me trouwens wel op 'de opdracht móést deels lukken' want als ik t goed zie hield de opdracht sowieso pas op wanneer Senne bevrijd was.
(Alsnog heeft Senne hier wel echt veel meer controle over (mis)lukken dan deel te zijn van 1 van de vele duo's )

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2024, 09:54:48 »
Klopt. Het was nu iets van 4 minuten over de tijd. Maar er ging toen het uur om was geen scheepshoorn af of zo. Dus had het ook 10 minuten over de tijd of zelfs een kwartier kunnen worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2024, 09:59:41 »
Klopt. Het was nu iets van 4 minuten over de tijd. Maar er ging toen het uur om was geen scheepshoorn af of zo. Dus had het ook 10 minuten over de tijd of zelfs een kwartier kunnen worden.

Wat dat betreft moet ik de hele aflevering misschien nog maar eens kijken, want ik bekeek die hele aflevering met de bril 'dat ie vast moest slagen' en 'dat de keuze boven tussen voordeel en geld zou zijn'

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2024, 10:00:37 »
Ja Senne zat wel op een sleutelpositie. En kon die ook relatief makkelijk verkrijgen. Toch verdacht.

En dan hadden Karolien, Philippe en Senne schijnbaar geen enkel besef van tijd daarboven, want ze waren 4 a 5 minuten over tijd en hebben minstens die zelfde tijd staan konkelen over welk bordje waar moest komen. Als er daar meer haast was gemaakt was het misschien nog wel gelukt Senne te bevrijden voor 10k. Dus ook weer Senne die daar een hele discussie aangaat.

Ik vond Senne in afl 1 te passief, maar moet misschien toch nog eens met andere ogen gaan kijken…
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 10:02:33 door annebeestje »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2024, 10:40:19 »
Senne zat inderdaad in de sleutelpositie en zette Philippe en Karolien aan de volgorde te veranderen wat tijdverlies betekende. Hadden zij die volgorde niet veranderd waren ze wellicht op tijd geweest.
Ook verdacht is niet met Senne te willen communiceren, ik denk dat Charlotte daartoe heeft aangezet. Nochtans noodzakelijk om te zeggen wanneer de ventilatoren moeten worden uitgezet.
Minst mols is hier Lynn die 4 juiste wetten heeft aangeduid (maar ik verdacht haar niet).
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 11:05:05 door Luc »

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2024, 11:23:11 »
Wat ik ook heel bijzonder vond was het moment dat Senne bij de groep kwam. Zijn eerste vraag was hoeveel geld er te verdienen was. Dat kan inderdaad als ijverige kandidaat maar volgens mij vraag je jezelf toch sneller af wat al de rest heeft moeten doen en wat er allemaal gebeurd is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2024, 11:37:04 »
Wie waren de tien bekende personen eigenlijk? Want we hebben ze niet allemaal gezien. Misschien kunnen we er nog een hint uit puzzelen. (En was het niet voor niets dat de eerste persoon die we zagen Arno Hintjens was.)

Wel gezien en met naam gehoord:

Arnold Charles Ernest Hintjens (Arno)
Sir Elton Hercules John, geboren als Reginald Kenneth Dwight
Billie Eilish Pirate Baird O'Connell
Gilles De Coster
Silvio Berlusconi
Kurt Donald Cobain
Paris Whitney Hilton
Alphonse Gabriel (Al) Capone

Alleen hint van gezien:

David Bowie, geboren als David Robert Jones (want hint was: Ground Control to Major Tom)

Alleen afbeelding van gezien, wie zijn dit?:



Edit: Links is David Bowie, ik had me verteld.
Edit 2: Rechts is Khloé Alexandra Kardashian
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 22:28:51 door Heinz »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2024, 11:55:58 »
Ah, die linkse is volgens mij David Bowie in zijn hele jonge jaren...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2024, 12:34:38 »
Is die vrouw niet Donna Versace?

Maar deze zou dan in de gevangenis moeten hebben gezeten, daar vind ik niets van terug.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 14:11:04 door mocemole »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2024, 13:00:54 »
David bowie was bij mijn weten veel meer androgyne al in zijn jonge jaren . Volgens mij zelfs in die mate dat hij bij een arrestatie voor marihuana werd aangesproken met Come on little lady you are under arrest .  Dus dit lijkt mij niet echt heel logisch voor een mugshot van bowie


Verder heb ik bij mijn eerste keer deze opdracht bekijken gedacht potloodstreep voor senne omdat hij eigenkijk niet veel invloed heeft op de rest van de groep.

Maar hij kan nog meer dan genoeg treuzelen en onderhandelen over de volgorde en het is zijn ketting die los moet en niemand anders dan hij zelf kan bij het lont en de sleutels .
Potloodstreep voor deze opdracht vervangen door molpunt, ja het kan verkeren

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2024, 13:05:14 »
Verder heb ik bij mijn eerste keer deze opdracht bekijken gedacht potloodstreep voor senne omdat hij eigenkijk niet veel invloed heeft op de rest van de groep.

Maar Senne heeft invloed op álle duo's terwijl de anderen nul invloed hebben op de andere duo's.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2024, 13:13:57 »
Wat is de invloed die senne heeft totdat er een duo boven staat ? Ventilator uit zetten.

Dus wat zou een mol willen.?  dat die aan biijven, dus is het van charlotte ( en karolien ) om michael te overrulen met de communicatie over senne en de walkietalkie een mol gedraging

Als duo een deel van de info niet doorgeven aan een ander duo is zeker van belang voor het slagen van de opdracht .   Het niet doorgeven dat de ventilator uitging bv door lynn en marta is verdacht .

Dus ik ben het niet eens dat de duos geen invloed hadden op de andere duos.
Wel dat senne boven de uiteindelijke troef in handen heeft om de kans om de opdracht te doen slagen in handen heeft ( bord met kans op oersoonlijk voordeel, lont, sleutels)


Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2024, 13:37:29 »
David bowie was bij mijn weten veel meer androgyne al in zijn jonge jaren . Volgens mij zelfs in die mate dat hij bij een arrestatie voor marihuana werd aangesproken met Come on little lady you are under arrest .  Dus dit lijkt mij niet echt heel logisch voor een mugshot van bowie .

Ik denk dat je doelt op zijn extravagante periode begin jaren zeventig (o.a Ziggy Stardust), maar hij is niet altijd zo geweest: Bowie zag er eind jaren zestig best 'gewoontjes' uit. Het lijkt toch echt Bowie, maar goed, ik kan me zeker vergissen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2024, 13:54:44 »
De 5 beroemdheden die nooit in een gevangenis hebben gezeten zijn:

Arnold Charles Ernest Hintjens (Arno)
Sir Elton Hercules John, geboren als Reginald Kenneth Dwight
Billie Eilish Pirate Baird O'Connell
Gilles De Coster
Silvio Berlusconi

Van Kurt Cobain wist ik dat hij gearresteerd werd wegens verboden wapenbezit, kort voordat hij zelfmoord pleegde. David Bowie werd (in de jaren '70 geloof ik) eens gearresteerd wegens marihuanabezit. Al Capone werd gearresteerd en veroordeeld wegens belastingsfraude (bizar dat zijn kaars aangestoken werd).
Over Silvio Berlusconi twijfelde ik, wel onmols van Philippe dat hij (terecht) zijn kaars aanstak.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2024, 13:58:56 »
Aan de andere kant, als mol sta je dan wel boven en heb je gelijk invloed op de opdracht erna aangezien de volgorde hier is bepaald. Voor beide valt wat mij betreft wat te zeggen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2024, 14:32:31 »
Kon Senne de tijd zien tijdens proef? Dat is wat mij betreft de grote vraag. Als hij hier gewoon bij kon komen had de opdracht prima kunnen lukken, want dan had hij de tijd kunnen communiceren. Uiteindelijk zijn ze 4 min te laat, wat relatief weinig is.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2024, 14:33:22 »
Kon Senne de tijd zien tijdens proef? Dat is wat mij betreft de grote vraag. Als hij hier gewoon bij kon komen had de opdracht prima kunnen lukken, want dan had hij de tijd kunnen communiceren. Uiteindelijk zijn ze 4 min te laat, wat relatief weinig is.

Als hij kandidaat is lieten ze zien dat hij er niet bij kon. Als hij de mol is heb ik er mijn twijfels over.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2024, 14:48:06 »
Moet het maar eens gaan terugkijken. Want ergens voelt het gek aan.

Hij zat vast aan een ketting en volgens mij zat de deur ook nog op slot. Ging dat slot ook gelijk open als hij los kwam van de ketting? Kan het me niet herinneren. Want ik zou verwachten dat hij los had moeten kunnen komen bij een dichte deur (dan zou die klok ook zin hebben gehad).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2024, 14:50:46 »
Moet het maar eens gaan terugkijken. Want ergens voelt het gek aan.

Hij zat vast aan een ketting en volgens mij zat de deur ook nog op slot. Ging dat slot ook gelijk open als hij los kwam van de ketting? Kan het me niet herinneren. Want ik zou verwachten dat hij los had moeten kunnen komen bij een dichte deur (dan zou die klok ook zin hebben gehad).

Goed punt, ergens is er iets niet helemaal logisch aan de huidige opzet.