Bernard en Stefanie bij de touwen. Bernard pakt eerst een goed touw en daarna suggereert hij een verkeerde en laat Stéfanie aan dat touw trekken dat fout is.
Karolien en Charlotte heel fel dat praten met Senne tijdverlies is. Bernard gaat erin mee en gaat plat op zijn buik, wat mislukt.
Dan een discussie dat ze anders moeten gaan spelen, want ze komen niet verder. Michaël zegt dat ze iets moeten doen met Senne zijn ding (porto). Lynn zegt we moeten samenwerken met Senne. Bernard kaapt deze discussie met we moeten onze opdracht zeggen tegen Senne. Dan komt Marta ‘Coco’ met misschien kan hij ook … en Bernard kaapt deze opmerking met:Hij kan de ventilators uitzetten. ..Die schakelaar…
Samengevat: de groep overlegt, komt tot de juiste conclusies en Bernard kaapt die als de zijne.
Ik zie Lynn Bernard wel geloven, maar Stéfanie en Coco kritisch zijn, en Michaël was in afl. 1 al kritisch op Bernard.
Om tijd te rekken beslist Bernard in zijn eentje de kaars aan te steken bij Kurt Cobain, maar laat Stéfanie die eerst nog aan de porto staat, vervolgens weer de foute kaars aansteken. Philippe had Kurt Cobain al genoemd, die kan je de schuld geven.
Weer bij de groep je onverdacht maken door te roepen Kurt Cobain niet, 2x.
Coco aan het nepmollen met Al Capone. Lynn weer veel te fel in geen overleg met Senne. Misschien ook wel een nepmol.
Senne doet veel goed, had wat actiever kunnen zijn met zoeken, maar communiceert prima. Zat in deze positie mede dankzij Bernard.
Ik zie hier puur molgedrag bij Bernard, geven en nemen, anderen fouten laten maken, meegaan in de fouten van anderen en de goede conclusies van anderen kapen. Kasie Kloost zou ik zeggen.