Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe  (gelezen 5514 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Gepost op: 7-04-2024, 19:35:35 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 20:12:22 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2024, 20:27:55 »
Geweldige opdracht!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2024, 20:40:34 »
Zalige opdracht. Maffiosi, Flikken combineren met Italiaanse handgebaren. Kom er maar op  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2024, 21:02:31 »
Wel slim van Lynn en Michaël om de handgebaren eerst op voorbijgangers uit te proberen

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2024, 21:32:01 »
Toffe opdracht weer! Opdracht 3 klopte qua verhaallijn alleen als in opdracht 1 minimaal 1 tas met geld zou worden onderschept. Anders was er geen 'wraak van de maffia nodig'. Je zou dan verwachten dat de Mol bij team dispatch of team interventie zit, om aan te sturen op in ieder geval 1 tas op tijd vinden. Of zouden ze bij opdracht 3 een andere verhaallijn hebben gekozen als er in opdracht 1 niks verdiend zou zijn geweest?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2024, 21:33:35 »
Alle opdrachten hebben invloed op elkaar, dus de mol kan overal zitten. Maar er is echt wat misgegaan met het vinden van de geldtassen, twee keer door henzelf, eenmaal door het andere team. De rechercheurs hebben het goed gedaan, al zijn ze echt gered door het lef om een tattoo te zetten en zich te laten scheren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2024, 21:39:50 »
Wel benieuwd of de mol nog gebrieft is (bijv door ringtones?) hoeveel er gevonden is zodat je weet of je nog iets goed kunt doen..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2024, 21:39:51 »
Zalige opdracht. Maffiosi, Flikken combineren met Italiaanse handgebaren. Kom er maar op  ;D
En hoe ze bij Café de Mol die gebaren vertalen: "Wil je met mij naar bed?", "Zin in een vluggertje?"  ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2024, 21:47:24 »
Qua thema een topper, echt heel mooi gedaan. En hoe verzinnen ze het toch allemaal? Die pakken.. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2024, 21:51:23 »
Alle opdrachten hebben invloed op elkaar, dus de mol kan overal zitten. Maar er is echt wat misgegaan met het vinden van de geldtassen, twee keer door henzelf, eenmaal door het andere team. De rechercheurs hebben het goed gedaan, al zijn ze echt gered door het lef om een tattoo te zetten en zich te laten scheren.
1x het foute liedje, 2x dat Bernard en Coco te laat zijn/het niet vinden.
En de 4de keer?
Dat zien we eigenlijk niet, Senne neemt 1x de telefoon op maar we horen de stem niet van de persoon aan de andere kant van de lijn.
Het kan dan Senne zijn, of Bernard en Coco.

Bij de 4 anderen is het kiezen wie wat gaat doen. Stuur dan Stephanie en Lynn naar de kapper, die hadden nooit een code in hun haar laten scheren. Denk niet dat de mol daar zat.
Inderdaad goed van Lynn en Michaël om te testen op voorbijgangers.


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2024, 21:57:19 »
Ik denk dat ze voor plan B opnieuw een persoon mochten kiezen, ongeacht wie ervoor in de kapsalon was?

En de 4e keer (tov de drie die je noemt) ging t goed en hadden ze 1000 euro, toch?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2024, 22:04:29 »
Bij de detectives viel er echt niet te mollen. Die B-plannen waren te gemakkelijk.
Denk niet dat de mol in die groep zat.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2024, 22:40:35 »
Briljant om dit plaatsje op deze manier te gebruiken voor een opdracht ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2024, 23:15:50 »
Ja, hè!
Mooie vondst alleen al en  vervolgens vindingrijk gebruik gemaakt van de bestaande situatie.

Fijne aflevering weer.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2024, 23:37:32 »
Een mol bij de detectives dat verwacht ik niet. Je moet daar namelijk 3 anderen overtuigen van een verkeerde keuze om geld niet in de pot te spelen. Tevens heb je geen invloed op hoeveel zakken team interventie en dispatch ophalen .

Stel ze halen daar 4 k op en je medespeler tekent super duidelijk dan weet je al of hij een tattoo heeft.
De gebaren bij de dokter waren erg grappig maar om als mol daar zomaar jouw keus door te drukken zonder tw testen ( no way)
Dus had je zonder op te vallen al 2 hints. 

Nee dan kun je beter bij interventie paar straatjes verkeerd afslaan , of aan de telefoon toch echt rechtervoet te hoten krijgen, maar per ongeluk knopje linkervoet indrukken . Er is maar 1 pottenkijker en of die de stem aan de andere kant hoort of het stadsplan goes bestudeerd heeft weet ik niet

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #15 Gepost op: 8-04-2024, 01:17:29 »
De groep van de detectives is onmolbaar. De B-plannen zijn zo onnozel en gemakkelijk, er zal altijd iemand zijn die dat wil doen.
Op basis van deze opdracht kunnen we Stéphanie, Lynn en Michaël dus weer iets meer uitsluiten.

Coco, Bernard en Senne zijn agressief bij de groepsbepaling, Charlotte eerder op het gemakske.

Senne nam voor de laatste tas de telefoon op en stuurde Bernard en Coco naar de linkervoet.
Google Maps laat ons in de steek, maar deze foto's heb ik gevonden. Dat lijkt mij niet echt overeen te komen.
De tas lijkt ergens achter een hek met poort (scharnier links) tussen 2 huizen te staan, in ieder geval naast een grijze muur.

Ik zoek één dezer verder of ik de echte plaats van de tas kan vinden.












De andere 2 heb ik wel gevonden, die kloppen. Eén tas daarvan hebben ze gevonden.

Hoofd:


Linkerbeen (gevonden):





« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 01:26:29 door Molshoop_ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2024, 14:16:12 »
Lieven Scheire zegt in CDM dat de tattoo van Stéphanie cruciaal was voor het vinden van de juiste verdachte en dat zij daarom niet de mol kan zijn. Ik betwijfel dit want hiermee konden ze Adamo afstrepen. Maar omdat ze de stem van de juiste verdachte als tip hadden zouden ze die hoogstwaarschijnlijk alsnog kunnen identificeren. Tenzij natuurlijk Adamo en Alessandro ongeveer dezelfde stem hebben.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2024, 18:55:52 »
De groep van de detectives is onmolbaar. De B-plannen zijn zo onnozel en gemakkelijk, er zal altijd iemand zijn die dat wil doen.
Op basis van deze opdracht kunnen we Stéphanie, Lynn en Michaël dus weer iets meer uitsluiten.

Coco, Bernard en Senne zijn agressief bij de groepsbepaling, Charlotte eerder op het gemakske.

Senne nam voor de laatste tas de telefoon op en stuurde Bernard en Coco naar de linkervoet.
Google Maps laat ons in de steek, maar deze foto's heb ik gevonden. Dat lijkt mij niet echt overeen te komen.
De tas lijkt ergens achter een hek met poort (scharnier links) tussen 2 huizen te staan, in ieder geval naast een grijze muur.

Ik zoek één dezer verder of ik de echte plaats van de tas kan vinden.





Zou dat hier kunnen zijn? Dat is Via Degli Appennini 3. De poort is hier open.


Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2024, 18:56:29 »
Hoe leuk zou het zijn als Stephanie de mol is, en na dit seizoen haar tattoo laat veranderen in “Sì, sono io la talpa” oftewel: Ja, ik ben de mol
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Molinique

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2024, 20:59:28 »
Prachtige aflevering!

- Hoewel de detectives niet de beste positie is als mol en ze het goed hebben gedaan vind ik Stephanie nog steeds verdacht door haar felle reactie op Philippe’s “artistieke” arend ( ::rofl::). Ze uit haar verdenkingen hierover herhaaldelijk en heel duidelijk zowel naar hemzelf als de anderen, waar je als kandidaat dit eerder voor jezelf zou houden. En bovendien, als ze dit zo verdacht vond en dan ook (meer) vragen bij de test op hem heeft ingevuld, bovenop een negatieve pasvraag, had dan niet eerder zij ipv Philippe zelf eruit gelegen?
- Hoewel ik (vooral) Charlotte en (ook een beetje) Senne verdenk deden ze het als dispatch vrij goed, maar zouden 1) de verkeerde info bij 1 tas door That’s Amore als Italiaans aan te merken en 2) bij de tas waar we de beller niet horen links en rechts omkeren, nog eventuele molacties kunnen zijn.
- Coco (extra verdacht door vorige aflevering al all in te gaan op 1 mol, vervolgens een groen scherm te krijgen als 1 van de weinigen voor afvaller Karolien, en dit alles netjes voor ons meegemonteerd in de uitzending) stijgt weer in mijn verdenkingen door quasi bij de eerste seconde in de opdracht bij de kaart al indrukwekkend snel op te merken dat het een lichaam is - wat haar heel onverdacht en fanatieke kandidaat doet lijken - om vertrouwen te winnen, wetende dat in die wirwar van kleine kronkelende straatjes en steegjes ze toch heel makkelijk van de (waarschijnlijke enige) juiste route kan afwijken en hun weg kunnen verliezen. Dan heeft ze heel constructief meegewerkt en de longen uit haar lijf gelopen, voor uiteindelijk 1 zak geld.