Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe  (gelezen 6604 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2024, 13:26:51 »
Ik weet niet of ik de detectives zo'n slechte positie vind. Bij de ringtones kan je ook slecht mollen als je iemand hebt die de nummers goed herkent. Het is vooral ook een erg saaie molpositie. Bij het zoeken van de tassen een beetje hetzelfde: als je iemand hebt met enigszins OK richtingsgevoel kan je bijna niet mollen. Bij de detectives heb je in ieder geval nog wat invloed op de subopdrachten en bepaal je uiteindelijk of er geld verdiend wordt. Blijft een feit dat de kans groot is dat dit uiteindelijk wel goed ging komen natuurlijk.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2024, 14:03:48 »
Bij de ringtones hoort de andere niet wat aan de telefoon wordt gezegd. Zelfs met de juiste ringtone kan je Bernard en Coco nog een foute kant opsturen.

Bij de interventie kan je een foute kant oplopen, lang op een foute plek zoeken.

Vanwege het plan B valt er niet te mollen bij de detectives, zelfs al deed je het fout, het plan B zette dat wel weer recht.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2024, 14:28:19 »
Tassen zoeken lijkt mij de beste plek, maar ik schrijf Bernard volledig af, en Coco zie ik ook niet gezien ze haar omerta niet verbrak.

De ringtones was aardige molplek (zeker met voorkennis), maar ook heel erg saai voor een mol. Je kan er niet leuk "leuk" mollen. Plus ze deden het best goed, toch? Zo makkelijk was het niet.

Bij de detectives beslis je uiteindelijk of het geld verdiend wordt. Op papier zijn de back-up opdrachten toch geen zekerheidjes. Blijkbaar in de praktijk wel (zeker met Philippe erbij), maar achteraf is dat makkelijk praten, denk ik.

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2024, 17:24:32 »
Omdat we al een paar keer wat muziek hoorden uit de film 'The Godfather' dacht ik toch even Don Salvatore binnen de film op te zoeken. Onze geliefde Wiki meldt dat Don Salvatore "Tessio' wordt genoemd - en dat hij na de schietpartij op Vito Corleone partij kiest voor de niewe leider 'MichaëL' Corleone. (Dit boven de andere kandidaat Tom Hagen.)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2024, 22:39:49 »
Ik ben een beetje gaan kijken op de map van Centuripe.
Wat dan opvalt is dat Coco en Bernard niet starten in het hart van Centuripe, maar eerder in de onderbuik. Om bij de enige gevonden zak te komen moeten ze welgeteld 1 straat door.

1ste: het hoofd is een eindje lopen, ze nemen dan ook nog een foute afslag waardoor ze op het uitkijkpunt in de linkerschouder terecht komen. Opzet van 1 van hen?

2de: het uitkijkpunt in de linkerschouder. Daar geraken ze niet omdat Charlotte de telefoon al opneemt bij een foute tune. Senne gaf wel aan "That's Amore", en dan "Italiaans?", maar Charlotte had de telefoon al vast. Zo werden ze naar de rechter schouder gestuurd.

3de: linkerbeen, daar waar ze 1 straat door moesten, kon eigenlijk niet mis lopen.

4de: Senne zegt: linkervoet. Bernard en Coco lopen voorbij het vorig punt en komen dan bij een poort waar ze niet verder kunnen (die poort zit in het midden van het been en is de ingang van soort van natuurdomein). Ze lopen terug, Bernard zegt dat Coco gelijk had en ze wellicht links moesten. Daarna zie je hen lopen in een straat die ik nergens terugvind in het linker been, misschien een plaats waar ze eerder waren en zo gemonteerd is alsof Bernard met nog een halve minuut terugloopt omdat hij een vuilzak zag.
Ze lopen ook trappen op en af en dat loopt allemaal dood, dat is inderdaad het tussenstuk in de linkervoet. Ze zijn dus wel de juiste richting uitgelopen, maar er zit een stukje in gemonteerd dat volgens mij niet daar is.

Nog een bemerking; ze kregen 15min per tas. Ik heb de afstanden vanaf het startpunt eens berekend, het is inderdaad allemaal haalbaar binnen de 15min, maar zijn zeker niet allemaal op ongeveer 500m.
De zak die gevonden werd lag op 260m van het startpunt, het kon bijna niet anders dan dat die gevonden werd.
Naar het hoofd en de schouders was het 13min lopen, haalbaar maar moeilijk, laat staan dat ze ook nog naar de handen zouden gestuurd worden.

De laatste locatie wordt slecht in beeld gebracht waar de zak effectief ligt, achter een poort/hek. Er wordt bij deze ook niet gezegd waarom hij niet gevonden is, wat bij de andere 2 niet gevonden zakken wel wordt meegegeven, nl B&C lopen naar een foute locatie en de dispatch kiest een foute tune zodoende dat B&C naar een foute locatie worden gestuurd.

Wat we te zien krijgen is: Senne neemt de telefoon aan en zegt "linkervoet", Bernard en Coco lopen naar de linkervoet maar vinden de zak niet. Het lijkt dan ook nog dat Bernard fout loopt en tijd rekt door "een vuilzak" te zien, en Coco er maar wat achteraan loopt.








Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2024, 02:38:02 »
Als Stephanie haar roos tekent hoor je Bella Ciao met de maten die passen bij ‘In de schaduw van een prachtige bloem’. Tattoo ‘Si’ is ook een prima antwoord op ‘Ben je de mol’?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2024, 18:22:55 »
Een verdacht moment vond ik dat Bernard bij de 1e tas zoeken bij het uitkijkpunt aangekomen, al meteen zijn teleurstelling uit, terwijl ze maar een paar meter op die plek zijn, zonder om het bouwsel te lopen om te zoeken. Als de 2e tas precies op die plek te vinden is, zie je dat die onder een bankje meteen an het begin van die lokatie wordt gelegd, precies waar Bernard zijn teleurstelling uitroept. Wist hij de plekken van de tassen al van tevoren en maakt hij daar even een foutje?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2024, 20:56:23 »
Die zoektocht naar de tassen in de steegjes doet mij sterk denken aan de eerste opdracht in de mol 3 waar 3 vrouwelijke kandidaten de overige 7 moesten zoeken in de steegjes van Venetië en ze liepen vaak verdwaald. Alles komt terug, wat Gilles zegt.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2024, 23:20:21 »
Tassen zoeken lijkt mij de beste plek, maar ik schrijf Bernard volledig af, en Coco zie ik ook niet gezien ze haar omerta niet verbrak.

Tassen zoeken lijkt me ook de allerbeste plek. Zeker als je als mol de locaties op voorhand hebt ingestudeerd. Dan kun je fout lopen als dispatch de goeie richting doorgeeft (geld verhinderen) en juist lopen als je weet dat dispatch een foute locatie doorgeeft (kandidaats lijken).

En dan 1 zak vinden die ‘misschien’ 1000€ oplevert, om niet volledig verdacht te zijn en het spel wat interessant te houden. Alleen verdenk ik Coco en Bernard niet enorm. Maar als mol raak je ook niet altijd op de meest gunstige positie…

Een verdacht moment vond ik dat Bernard bij de 1e tas zoeken bij het uitkijkpunt aangekomen, al meteen zijn teleurstelling uit, terwijl ze maar een paar meter op die plek zijn, zonder om het bouwsel te lopen om te zoeken. Als de 2e tas precies op die plek te vinden is, zie je dat die onder een bankje meteen an het begin van die lokatie wordt gelegd, precies waar Bernard zijn teleurstelling uitroept. Wist hij de plekken van de tassen al van tevoren en maakt hij daar even een foutje?

Dat vond ik ook wel vreemd. Het geluid is natuurlijk wel gemonteerd op dat droneshot, dus dat hoeft niet persé juist te zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 07:08:50 door Froky »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #29 Gepost op: 11-04-2024, 10:44:08 »
Overigens kun je bij de dispatching ook mollen door de juiste ringtone aan te duiden maar de verkeerde locatie doorgeven.

Ik heb de indruk dat het plan B werd ingevoerd om meer kansen te creëren om geld te verdienen. De pot was immers flink gedaald na het openen van de pandora-box. Blijkbaar moest die opdracht slagen opdat de opdracht met de bom in de Ape's zou doorgaan.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 10:47:49 door Luc »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2024, 11:23:15 »
Ja, en dus wordt het dan interessant om te kijken wie erg zijn best deed om zo'n Plan B alsnog te laten slagen.
Dat leverde immers niet alleen leuke beelden op, maar was ook noodzakelijk om het verhaal rond de bom in de Ape te kunnen vertellen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2024, 12:01:56 »
Was helemaal niet noodzakelijk.
Dan had de tekst kunnen zijn: “omdat jullie geld van ons hebben proberen te pakken gaat er straks een bom af”

Bij de mol hebben ze altijd meerdere scenario’s

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2024, 12:18:38 »
Maar dat is toch een stuk minder sterk, vooral nadat die mafiabaas in het telefoongesprek aan het begin zei dat hij niet echt geïnteresseerd was in een stelletje losers dat maar zesduizend euro had verdiend.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #33 Gepost op: 11-04-2024, 12:24:12 »
Nee vind ik net zo sterk.

Wat ik wel denk is dat de mol in het groepje van 4 zit om te zorgen dat er plannen B aan bod komen puur omdat dat leukere tv oplevert.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #34 Gepost op: 11-04-2024, 14:19:15 »
Dus in een programma dat draait om het vinden van de mol, laat je de mol  achter in een groepje van 4 waarbij je per  deelopdracht twee kansen hebt om iets te doen slagen , omdat het eventueel leukere tv op zou leveren!   Eh nee , nee, en nog een paar keer nee.

Een mol onderneemt pogingen om iets te mollen, en de kans om iets te mispeuteren in deze opdracht is bij de detectives erg klein , mede door de b opdrachten,maar ook omdat je moet mollen voor 3 kandidaten .

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2024, 14:32:22 »
Dus in een programma dat draait om het vinden van de mol, laat je de mol  achter in een groepje van 4 waarbij je per  deelopdracht twee kansen hebt om iets te doen slagen , omdat het eventueel leukere tv op zou leveren!   Eh nee , nee, en nog een paar keer nee.

Ik vind "leukere TV" ook geen heel goed argument. Maar we moeten niet doen alsof het geen TV programma is puur gericht op entertainment. Dat is en blijft het wel en kan heus wel eens het gedrag van de mol beïnvloeden.

Wat ik een beter argument vind is waar het leuker mollen is. De ringtones is doodsaai voor een mol: gewoon 1 of 2 keer een foute keuze maken. De tassen zoeken: al wel leuker, maar ook vrij saai qua uitvoering: een paar keer verkeerd lopen.

Bij de detectives zijn er 3 deelopdrachten (waarvan je de oplossing al weet), zodat je 3 kansen hebt om iets verkeerd te doen. Is een veel dynamischer subgroepje. Als mol is het leuker om daar toe te slaan, ook al heeft het minder effect op de pot, dat is waar.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2024, 14:52:53 »
Denk eraan dat de mol deel uitmaakt van de productie. De mol moet niet alleen mollen maar ook voor zorgen dat de opdrachten spannend worden en leuke televisie opleveren. Soms krijgt de mol instructies om een opdracht zo te laten verlopen dat er nadien een leuke twist komt of bv. dat er geen afvaller is. Soms moet de mol de opdracht in gang trekken als de andere kandidaten dat niet lukken.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 15:01:22 door Luc »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2024, 23:22:02 »
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat het plan B was bij de dokter. Aangezien de andere 2 B-plannen iets zichtbaar waren, ben ik wel benieuwd.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2024, 23:45:57 »
Alles komt terug...




Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - De maffia van Centuripe
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2024, 23:47:47 »
Goeie! Dat zou het zomaar kunnen zijn  :D
...óf niet!