Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 2621 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 3
« Gepost op: 7-04-2024, 19:36:06 »
Bespreek hier alles van de derde aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2024, 21:00:33 »
Iets wat me nu wel heel erg begint op te vallen is het veelvuldig gebruik van 5 criterea.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2024, 21:46:18 »
Echt weer een heerlijke aflevering, opdrachten vol dubbele lagen. En natuurlijk het thema door de aflevering heen. Fantastische televisie! ::bravo::

Iets wat me nu wel heel erg begint op te vallen is het veelvuldig gebruik van 5 criterea.

Wat bedoel je?
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 21:55:09 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2024, 21:55:20 »
Heerlijke aflevering weer.

En weer n quote van Charlotte aan t begin.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2024, 22:01:34 »
Geweldige aflevering! Drie fantastische opdrachten, echt topkwaliteit.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2024, 22:20:36 »
Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.
Niet de manier waarop het in beeld gebracht wordt, want dat blijft fantastisch mooi.
Maar met name de opdrachten.
Opdracht 1 in potentie een topopdracht. Maar al kijkende voelde ik niet echt een spanning.
Opdracht 2 een te makkelijke opdracht. Mollen was hier alleen opzichtig mogelijk.
Opdracht 3 was waarschijnlijk voor de kandidaten spannend, maar als kijker een beetje saai om naar te kijken.
Om te speuren naar de mol is het natuurlijk wel een goede aflevering, omdat je hier misschien wel kunt gaan strepen.

Dus wel iets tegenvallend, maar dat komt natuurlijk ook door de verwachting.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2024, 23:20:34 »
Ik vond het gewoon weer steengoed, top aflevering!
 
Wel jammer dat Philippe eruit ligt, was een mooie kandidaat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2024, 23:22:02 »
Ik vind dit een topaflevering. Doorlopende verhaallijn van opdracht 1 naar opdracht 3.
Referenties aan eerdere series.

Het wegspelen van een nadeel dat dan overgaat naar de rest , prima gevonden, alleen maak je de rol van een evt mol in de bomauto wel gelijk aan die van een kandidaat in de bomauto.


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2024, 23:37:44 »
De serie mist nog een heel klein beetje dat duistere en mysterieuze van een Duitsland seizoen bijvoorbeeld, maar ik vind het hoe dan ook weer goud vanouds geweldige TV. Met een vermakelijke inlijving van en hele dikke knipoog naar de lokale cultuur.

Ook de groep is super, ik kan dat super fanatieke wel waarderen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2024, 23:48:18 »
Ik vond het wel opvallend dat Senne en Michael (klaarblijkelijk) zo makkelijk zijn vergeven na het openen van de Doos van Pandora. Dat zou ik er nog wel even hebben ingevreven hoor.  ::tandpastasmiley:: 
 
Senne was wel verdacht stil tijdens deze aflevering, een beetje afwezig zelfs. Wilde hem bijna afschrijven maar dit viel me toch op.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2024, 00:49:15 »
De spanning hangt ook een beetje af van hoe de kandidaten het er vanaf brengen. En net als in de gevangenisopdracht verleden week was de groep met name in de Mafia-opdracht niet echt op dreef.
Woosie down?

Re: Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2024, 00:52:36 »
Ik vraag mij een beetje af dat je als kandidaat de verdubbelaar sowieso moet inzetten waar je het meest kan verdienen. Zou je als kandidaat durven gaan denken op een iets lager bedrag te gaan zetten zodat de mol niet optimaal de verdubbelaars kan saboteren.

Kies je voor een opdracht met meer geld, speel je dan niet te veel in de kaart van de mol ? Zo verdacht vind ik het van Lynn dus niet om die verdubbelaar daar in te zetten.

Re: Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2024, 02:53:58 »
Btw, Senne durf ik al bijna door te strepen. 1ste bij de kijkers, het is nooit de speler/kandidaat eigenlijk die na 3 afleveringen 1ste staan bij het publiek als mol.  ::rofl::

Morgenavond doe ik mijn dubbelcheck en zet ik mijn klassement opnieuw, maar op eerste check waar de kandidaten het ook mee moeten doen, heeft Stéphanie zich wel wat verdacht gemaakt. Charlotte en Bernard zet ik nog in mijn mollijst.

Lynn heeft al heel veel goeie dingen gedaan, maar begint lichtjes verdacht te worden. Marta & Michaël zijn duidelijke kandidaten voor mij, ondanks zijn slipper bij het zwijgplicht-opdracht. Ik geef mezelf de ultimatum na afl. 4 dat je al moet gaan versmallen naar maximum 3 mollen, na afl. 5 moet je stilaan echt wel weten wie je als mol verdenkt. Ook in het programma zelf.

En "aggresief" keuze maken welke opdracht je speelt, lijkt mij te opvallend.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2024, 16:55:33 »
Negatieve pasvragen !!   ::confettie:: Briljant.

Superaflevering hoor, Maffia, Bom, ik vond het erg mooi in beeld gebracht allemaal  ::bravo::

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 8-04-2024, 20:07:20 »
Ik vond het weer een fantastische aflevering!  ::bravo::
Lynn wel wat meer op de voorgrond, vooral in opdracht 3..

Re: Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2024, 00:34:04 »
Mss opvallend en eens goed om over na te denken, de mol zegt in zijn boodschap dat hij denkt dat hij of zij het vertrouwen van de groep heeft.

Volgens mij kan je hier wel al een beetje een punt maken.
Mij lijkt Bernard en Charlotte net niet zo te zijn binnen de groep.
De anderen zouden dit misschien net wel denken, mss Lynn ook niet 100 %.
Dan blijft nog over Senne, Michaël, Stéphanie en Coco.
Voor mij verdacht van de 4 Senne én Stéphanie.
En ik weet dat dit ik niet naar dit zou mogen kijken, maar Senne als 1ste in de poll Wie is de mol bij de kijkers Café De Mol, durf ik vaak die net af te schrijven.

Blijft over:
Stéphanie.

Wat denken jullie ?


Extra vraag:
Zouden ze Bernard eigenlijk wel De Mol maken wetende dat zijn vriendin of vrouw zwanger is ? Stress (weg van huis) door dat én nog eens stress om mol te zijn, zou dit niet te veel zijn ?

Proficiat trouwens, Bernard!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 02:08:36 door Fervente mollenjager »

Re: Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2024, 03:29:14 »
Stand na aflevering 3 van mol nr. 1 naar de laatste.

1. Stéphanie - 10
2. Senne - 9.5
______________
3. Charlotte - 7
4. Bernard - 5.5
______________
5. Marta 'Coco' - 5
______________
6. Michaël - 4
7. Lynn - 3.5


Als kandidaat in De Mol zet ik nu 6 vragen op Stéphanie en op Senne, 5 vragen op Charlotte en 3 op Bernard.


EXTRA:
Geen rekening houdend met het klassement.

Als die 75,4 echt het kg van de mol is, gelezen op het forum, maar niet gehoord (geen bevestiging):

Michaël en Senne wegen meer dan 75 volgens mij.
Charlotte en Bernard hebben volgens mij niet al te veel vertrouwen. (Dagboek van de mol)

Blijft over:
Coco, Stéphanie en Lynn.

Lynn verdenk ik het minst van allemaal, Coco stond op mijn radar maar lijkt meer en meer een kandidaat. Blijft over ?
Stéphanie.


Maar ik wacht met nog iemand uit te spreken. Ten laatste aflevering 5 moet il mijn hoofdmol hebben.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 03:44:05 door Fervente mollenjager »

Re: Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2024, 10:03:06 »
Dit zijn 3 gezichtsuitdrukkingen, opvallend of niet.

Lynn houd de verdubbelaar bij, Bernard lijkt die keuze te betwijfelen als je naar zijn gezicht kijkt.

Senne is daadkrachtig bij dispatch en kijkt meerdere keren naar Charlotte met een blik wat ze gaat doen.

Terwijl Charlotte pastasoorten noemt, kijkt Coco dat ze het knap vindt.

Offline Kim Koghee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2024, 14:23:22 »
Gilles de Coster seinde op zeker naar de Mol waar de Bom in de Apa's zat. Senne gaf duidelijk bevestiging dat Gilles Apa 2 aanwees.
Check mijn video met alle beelden en hints:


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2024, 18:26:03 »
Waarom zou de mol moeten bevestigen dat hij de hint van Gilles gezien heeft?