Ik denk niet dat iedereen Michaël verdenkt na de eerste opdracht, aangezien het groepje waarmee hij aan de boot hing ondertussen al volledig is geëlimineerd. Bernard was trouwens niet de enige die al ter sprake was gekomen, ook Senne en Coco werden verdacht bij de discussie over de verdubbelaars. Senne wijst inderdaad in de richting van Stéphanie én Coco. Alleen kan je dat toch totaal niet vergelijken met wat Michaël doet. Die haalt duidelijke bewijzen aan over dat Stéphanie liegt, waarna iedereen op haar gaat, wat zo ook te verwachten was. Daarbij zorgt hij daar dat er €2000 in de pot komt in de plaats van €1000 of misschien zelfs nog minder, terwijl in deze opdracht niet eens geld verdiend kan worden. Het gaat enkel over een verlies van €1000.
Ja, maar het gaat natuurlijk over wat de mol denkt, niet dat dat daadwerkelijk ook zo is. Uit eerdere interviews met ex-mollen is wel gebleken dat zeker de eerste dagen de mol het gevoel heeft dat iedereen hem al op de hielen zit, terwijl dat zelden of nooit zo is.
Verder kan het ook zo zijn dat nét door die proef mensen die Michaël verdachten toch geswitcht zijn naar een andere kandidaat.
Het grootste verschil tussen die proef en de proef van afgelopen week is trouwens wel dat de mol afgelopen week actief geprobeerd heeft het bedrag van de afvaller zo hoog mogelijk te krijgen. Waarom dan eerst zoveel moeite doen als mol, om dan vervolgens jezelf te saboteren en de juiste kandidaat aan te duiden? Dan kan je evengoed heel deze opdracht weglaten. Bij dit soort proeven zou ik denken dat de mol op zijn minst IETS probeert. Stéphanie (nochtans mijn 2de verdachte na Michaël), valt hier voor mij zo goed als af, evenals Charlotte. Charlotte had ik al quasi weggestreept. Senne en Lynn gaan in eerste instantie naar Michaël. Ok. Dat zou dan nog kunnen (al heb ik Lynn wel al een tijdje afgeschreven).
Maar (en dat kan geheel van uit mijn tunnel komen) Michaël reageert hier heel verdacht. Als hij zijn scherm ziet en naar zijn stoel wandelt lijkt hij wel een geslagen hond.