Ik denk ook dat de mol weliswaar kon meekijken met de testen, maar ook niet wist wie finaal de slechtste test had. Zeker niet als het zo close was.
Als je als mol de hele test kan meekijken, dan kun je toch heel makkelijk tellen hoeveel fouten de kandidaat maakt? Als mol weet je de juiste antwoorden perfect. Je kunt zelfs gewoon op een papiertje bijhouden hoeveel fouten iedere kandidaat maakt.
Daar zit voor mij ook een vraag. Stel dat [kandidaat 1] als eerste zijn test maakt. Mol volgt mee en ziet dat [kandidaat 1] 10 fouten heeft gemaakt.
Bij iedere kandidaat die volgt en die minder dan 10 fouten maakt, heeft het voor de mol al geen nut meer om die te overtuigen om meer vragen te kopen, die kandidaat wordt toch niet de afvaller.
Ik denk daarom dat het ‘hacken en meevolgen’ eerder bluf is, dat de mol niet echt heeft meegekeken.
Als hij wel heeft meegekeken, dan heeft de mol nu heel veel inzicht in het testgedrag van de kandidaten en moeten we eens opletten of iemand binnenkort de verdubbelaars aan de afvaller doorgeeft.