Ik ben een beetje verbaasd dat ik hier toch meer negatieve of teleurgestelde reacties lees op de opdracht dan ik gedacht had. Ik ben akkoord dat dit niet de meest indrukwekkende opdracht was, maar toch was ik verrast en vind ik het interessante informatie. Ook ik dacht meteen dat ze van iedereen de stem zouden laten horen, de kandidaten zelf konden ook wel bedenken dat ze niet zomaar een ticket naar de finale gingen geven in aflevering 6. Ik vind het net leuk dat de stem van de mol wel echt is en de andere stemmen door AI gegenereerd zijn. Het geeft ons veel voer voor berichten op het forum, want dit kan je toch uitgebreid analyseren.
Ik vond zelf Stéphanie ook het meest 'fake' klinken, maar daar zijn we nu niet veel meer mee. Verder leek Bernard mij net niet goed genoeg en bij Michaël had ik soms moeite om de stem te herkennen. De man van het bedrijf die deze stemmen gevormd heeft, zat in Café De Mol en vertelde dat vooral accenten het moeilijkst na te bootsen zijn. Nu vond ik dat het uitgesproken accent van Senne toch heel goed gelukt leek, terwijl dat van Stéphanie bv. iets minder was. Al past het natuurlijk ook heel goed in mijn eigen tunnel.
Fijn ook om te zien dat de makers iets doen met de weinige kritiek die ze van de kijkers krijgen, zoals we vorig jaar ook al zagen door een nadeel/risico te koppelen aan het kiezen van voordelen. Na de verschillende kritieken dat sommige kijkers geen fan zijn van veilingen met geld uit de groepspot hebben ze dat hier mooi opgelost door hen op voorhand een bedrag te geven waarmee ze zouden kunnen bieden. Verder werd ook hier hebzucht niet beloond door het voordeel te geven aan de op één na hoogste bieder. Daarom vond ik het bod van €2800 van Bernard en Stéphanie ook nog altijd niet heel slim, want iedereen weet dat je niet de hoogste bieder mag zijn, dus sowieso lijkt niemand mij boven dat bedrag te gaan. Het bod van Charlotte en haar heftige reactie achteraf vond ik dan weer heel raar, aangezien er voor zover wij weten op voorhand niets was afgesproken over laag te bieden. Daarnaast had het volgens mij ook niets uitgemaakt of het geboden bedrag heel hoog was of niet, want bijna elke kandidaat had waarschijnlijk beslist om de rest van de €3000 in te zetten om het telefoontje van de mol nog een keer te horen.