Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol  (gelezen 6462 keer)

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #100 Gepost op: 3-05-2024, 22:24:12 »
Citaat
[En ik dacht ook even dat het was ingesproken door oud-mollen, met uitzondering van een klein stukje dat de nieuwe mol had ingesproken. Maar dat is te mooi om waar te zijn, denk ik?

Dat zou wel vet zijn  ::rofl::

Ik zat nog te denken, bij AI afbeeldingen heb je soms hallucinaties, dus dingen waarvan de AI niet weet dat het niet klopt. Zoals een hand met zes vingers.

Bij AI audio heb je wellicht hetzelfde. Dus een klemtoon op een gekke plek bijvoorbeeld. Nu zullen ze er flink wat tijd in hebben gestoken om het zo echt mogelijk te laten klinken. Maar elke soort afwijking qua intonatie of klemtoon kan een aanwijzing zijn dat de stem niet echt is.

Citaat
Ik heb gezegd dat je m'n stem zou horen

Waarom ligt de klemtoon hier op horen? Een normaal persoon zou de klemtoon op stem leggen. In ieder geval niet op horen want dat impliceert dat er een ander woord op die plek in de zin zou kunnen staan (zoals "zien" ofzo).

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #101 Gepost op: 3-05-2024, 23:58:14 »

Waarom ligt de klemtoon hier op horen? Een normaal persoon zou de klemtoon op stem leggen. In ieder geval niet op horen want dat impliceert dat er een ander woord op die plek in de zin zou kunnen staan (zoals "zien" ofzo).

Ik denk dat ze de stem van de mol, naast de stemmen van de kandidaten, ook hebben nagebootst met AI. 
 
Dit zouden ze dan aan de mol hebben kunnen laten horen, waarna hij/zij de AI probeert te kopieren. Om juist zulke foutjes erin te houden. Dus we horen de echte stem van de mol, maar de mol probeert zijn of haar AI versie na te doen.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #102 Gepost op: 4-05-2024, 00:17:57 »
Zou zomaar kunnen inderdaad. Maar in dat geval heeft het dus weinig zin om te analyseren. Bij "maar misschien ook niet" viel 't me op dat de klemtoon drie keer net wat anders ligt.

[Stephanie] Of misschien ook niet.
[Bernard?] Of misschien ook nie.
[Charlotte] Of misschien ook nie.

Heel apart, weet niet of er wat uit te concluderen valt, waarschijnlijk niet  :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #103 Gepost op: 4-05-2024, 01:33:20 »
Dat zou wel vet zijn  ::rofl::

...


Waarom ligt de klemtoon hier op horen? Een normaal persoon zou de klemtoon op stem leggen. In ieder geval niet op horen want dat impliceert dat er een ander woord op die plek in de zin zou kunnen staan (zoals "zien" ofzo).


Ik dacht echt dat ik oud-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
even hoorde.
Maar het zou een mooie stunt zijn: de stem van De Mol horen, maar je weet niet van welk jaar. ;D

Ik kreeg zelf het vermoeden dat de mol misschien 'mijn stem' zelf uitsprak. Dus misschien is de nadruk op 'horen' dan een afleidtactiek?
Als dat een AI-fout is, dan zou het spoor leiden naar Senne en Michaël als je de theorie van thomas92 volgt.

Wel een gemene opdracht dit. Als kandidaat weet je wel dat er ergens nog een addertje onder het gras zit en is hoog bieden daarom logisch, denk ik. Maar eigenlijk kan Michaël niks met die prijs. En als Michaël de mol is, dan is het een vreemd toneelstukje in de auto.

Dus waarschijnlijk kunnen we er niet zoveel mee, denk ik. Maar wie weet... ;)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 02:22:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #104 Gepost op: 5-05-2024, 13:05:04 »
Ik merk iets op bij de stem van Michaël ("Of zat ge al effekes op het juiste spoor"). Ik vind namelijk dat bij die zin als enige het tempo van het spreken onregelmatig is in de zin. Ik vind "Of zat ge" vrij langzaam en dan "al effekes op het juiste" vrij snel, en dan weer een nadruk op "spoor". Ik vind dat opvallend.

Bij Charlotte vind ik het dan weer opmerkelijk dat ze in feite zegt: "Verschiet ge ervan dakkik de mol ben". Ik weet niet hoe standaard het is in het Vlaamse taalgebied dat je dakkik zegt ipv dat ik of da ik. Het lijkt me typisch een soort van samentrekking of verwisseling van klanken die bij het spreken kan gebeuren maar die een AI niet per se zou genereren. Tenzij ze dat misschien altijd zo doet. Ik vind ook de tweede zin van Charlotte vrij natuurlijk overkomen.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #105 Gepost op: 5-05-2024, 14:37:05 »
Bij Charlotte vind ik het dan weer opmerkelijk dat ze in feite zegt: "Verschiet ge ervan dakkik de mol ben". Ik weet niet hoe standaard het is in het Vlaamse taalgebied dat je dakkik zegt ipv dat ik of da ik. Het lijkt me typisch een soort van samentrekking of verwisseling van klanken die bij het spreken kan gebeuren maar die een AI niet per se zou genereren. Tenzij ze dat misschien altijd zo doet.
"Dakkik" is iets wat je in bepaalde Vlaamse dialecten vaker hoort. De afsluitende t in "dat" wordt dan weggelaten en om een klinkerbotsing te voorkomen wordt dan een extra k toegevoegd voor "ik". Of Charlotte dit vaker doet heb ik niet specifiek op gelet, maar het is wel iets wat systematisch voorkomt in bepaalde dialecten

Offline DenEddie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - De stem van de Mol
« Reactie #106 Gepost op: 6-05-2024, 14:10:08 »
Als ik aandachtig luister kom ik hier op uit. Alleen de tweede 'Of misschien ook niet' kan ik niet duidelijk plaatsen, maar volgens mij is het Bernard.

[Bernard] Hey, hoe is het? Raar zeker om mijn stem te horen?
[Charlotte] Verschiet je ervan dat ik de mol ben?
[Michael] of zat je al effekes op het juiste spoor?
[Senne] Je zit nog steeds in het spel, dus misschien heb je mij wel in het vizier.
[Stephanie] Of misschien ook niet.
[Bernard?] Of misschien ook niet.
[Charlotte] Of misschien ook niet.
[Stephanie] Maar dan is het goed dat ik jou eens bel he.
[Bernard] Ik vind het vooral plezant...
[Charlotte] ...Om eens mezelf te mogen zijn.
[Senne] Open en Bloot...
[Michael] ...zonder die vervelende filter.
[Stephanie] Wat is er? Ben je ...
[Senne] ... teleurgesteld? Ik heb gezegd dat je mijn stem zou horen. Ik heb nooit gezegd dat je alleen...
[Ruizig] ... mijn stem zou horen.

Wie droeg er een vizier tijdens het poppenspel in aflevering 7? ::vergroot::
Wie ging er bloot in bad met de moeder van 1 van de kandidaten? ::vergroot::

Ik weet niet of er zo nog al hints zijn geweest naar een volgende aflevering door Senne.
Natuurlijk, zoals aangegeven in CDM, doet Bernard ook een uitspraak in aflevering 6 die naar het dobbelen in aflevering 7 kan verwijzen (de teerling is geworpen, of zoiets)