Auteur Topic: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024  (gelezen 2735 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Gepost op: 4-05-2024, 17:29:37 »
Hoog bezoek! Op woensdag 8 mei komt de enige echte Gilles De Coster weer langs in onze chatroom! ::bravo::



Vanaf 20:00 uur zal hij een uur lang (bijna ;)) al onze vragen komen beantwoorden in een live chat!




Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (vanaf 20:00 uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Om te beginnen heb je twee linkjes op de chatpagina: chat via qwebirc en chat via CGI:IRC. Het is daar het beste om de eerste link te kiezen, aangezien de tweede niet bij iedereen goed werkt.

Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.


Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door bovenaan op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is wit gemarkeerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt op diezelfde plek een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!


Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje linksboven-> Options-> vink aan hide JOINS/PARTS/QUITS
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #1 Gepost op: 4-05-2024, 18:12:54 »
 ::boogie:: ::boogie::
Wat leuk!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #2 Gepost op: 4-05-2024, 18:19:48 »
Ik heb twee vragen:

- Hebben er de afgelopen seizoenen kandidaten meegedaan die een van de aanvallers waren in de opening van seizoen 9?
- Waren de gevolgen van de Doos van Pandora vergelijkbaar met de gevolgen van seizoen 8?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2024, 19:44:25 »
Ik zit vanaf 20.00 uur in een escape room, maar ga het zeker teruglezen. Tof! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #4 Gepost op: 4-05-2024, 21:56:39 »
Tof!  ::zon::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2024, 11:40:34 »
Wanneer is Bernard's moeder geregeld en wat was er gebeurd als Bernard zelf in die auto stapte óf voor deze aflevering al was afgevallen?

Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2024, 22:11:57 »
Niet meteen een vraag, maar een idee. Is het geen idee om ooit eens een seizoen met al de mollen (10 maximum, 10 laatste..) te doen ?
En kijken wie de supermol is. :)

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2024, 07:18:33 »
Misschien wil hij net als vorig jaar wel weer een onderschrift bedenken :)
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #8 Gepost op: 7-05-2024, 08:35:10 »
Wie heeft/hebben er met ananas gegooid?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #9 Gepost op: 8-05-2024, 00:48:14 »
Wij waren aflevering 7 aan het kijken en vroegen ons af waarom eigenlijk het bedrag van de stappenteller-opdracht is afgerond op tientallen. Dat lijkt vrij willekeurig en niet echt ergens voor nodig. Er is geen fysiek geld. Het waren 824 stappen, dus waarom niet 824 euro?

Dus mijn vraag aan Gilles: waarom worden geldbedragen afgerond op tientallen?


Verder: supertof @forumcrew dat jullie dit regelen! :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2024, 07:57:01 »
Hetzelfde voor die biedingen, waarom 2800, 2600 en 2500 (en 200) geboden, mochten ze alleen honderdtallen?

En mijn eigenlijke vraag:

Gilles, ik denk dat de AI stemvervorming goed bevallen is? Gaan jullie dit de komende jaren meer doen, bijv. met AI beelden van de kandidaten?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2024, 12:16:00 »
Heel tof weer!
 
Ik heb een hypothetische vraag over de eliminatie-opdracht aan het eind van aflevering 4. Hoe was dit spel gespeeld als de afvaller bijvoorbeeld wel vragen had gekocht (van de Mol), maar daar sowieso niet genoeg aan ging hebben om over de op één na slechtste kandidaat te springen?
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 12:19:40 door Reflektor »

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2024, 15:43:19 »
Voor mijn vraag ben ik nog wel benieuwd: normaliter testen ze alle opdrachten met productieleden, hoe hebben ze de waarheid/leugen opdracht getest? Zijn die activiteiten zelf ook getest?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2024, 15:49:29 »
Ik kan er niet bijzijn, daarom deze vragen:

1) Als fan van de podcast 90 minutes, hoorde ik je in de laatste aflevering zeggen dat je AS Roma en Lukaku er speciaal voor Filip Joos had ingedaan. Nu, dat is waarschijnlijk een grap maar hoelang op voorhand was dat geregeld?

2) Waarom hing Philip in de mast?
klaar voor de strijd

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2024, 18:52:33 »
Hi! I cannot make it to the chat due to timezone differences. I have several questions, maybe some of these will pique the interest of some of you as well!

1. Is there anything in the secret compartment of the pandora box this time? If so, what is it?
2. What's the plan B if there are no moms who wanted to take a bath with one of the contestants? ;D
3. Since this show heavily relies on calling each participant with their first name, I wonder if in the casting of each season there is a hard requirement that "no two candidates can have the same first name"?
4. In the Vietnam season, what is the reason behind the decision to tell the viewers from the very beginning that the mole hasn't been chosen yet, why is it not kept as a surprise to the viewers? (and make the viewers learn about this at the "same time" as the candidates)

I have been loving this show for years and every season has always been stellar! Would be nice if there can be another season in south east asia again ;)
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2024, 19:22:34 »
Nog een vraag, omdat ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn:

In de laatste aflevering kregen de kandidaten de vraag "Ben jij de Mol?". Alle 4 gaven ze het antwoord "Nee, ik ben niet de Mol". Moeten ze dit antwoord geven, of hadden ze ook mogen antwoorden met "Ja, ik ben de Mol!". Ik zou dat laatste wel leuk vinden (ook als iemand niet de Mol is).

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2024, 19:43:21 »
Hallo, ik ben enorm fan van het programma en ik ben op zoek naar inspiratie voor een nieuwe tattoo. Dat is dus mijn vraag aan Gilles ook direct! Wat zou jij laten tatoeëren dat te maken heeft met de mol? Of als je “de mol” wilt schrijven in jouw handschrift zou ik daar ook ontzettend blij mee zijn :)
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2024, 19:57:09 »
Hebben ze ideeën om vaker iets nieuws toe te voegen aan een seizoen zoals de verdubbelaar?
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #18 Gepost op: 8-05-2024, 20:02:30 »
Ik heb nog wel een vraag. Gegeven dat het op dit forum 50-50% is tussen Michael en Senne, acht je het seizoen voor de makers om de kijkers te misleiden al geslaagd?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Reactie #19 Gepost op: 8-05-2024, 20:06:00 »
We zijn begonnen! Stel je vragen als je erbij bent in het #vragen (hier kom je met de command /join #vragen), dan zoeken wij ze uit en kunnen we jullie om de beurt het woord geven in #huiskamer.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.