Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater  (gelezen 4306 keer)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #20 Gepost op: 6-05-2024, 13:01:02 »
In het poppentheater was de hele presentatie alsof de pop van Michael de mol was en het hele verhaal aan elkaar praatte. Natuurlijk perfect als het dan ook de mol is die die pop bedient. Maar ik had niet het idee dat Michael zijn plek in het theater actief naar zich toe trok, al leek het ook alsof we daar een stukje in de discussie missen.

Als mol wil je die andere opdracht, lijkt me.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #21 Gepost op: 6-05-2024, 13:22:40 »
Maar ze zaten al aan de verkeerde kant van het bord, dus dat juiste antwoord had geen invloed. Ik vind dit net mols.

Ja, maar toen ze merkten dat ze twee keer in de foute zaal zaten was het Senne die zei: Woody is zeker juist, dus we moeten naar de andere kant.
Als hij hier wat extra stappen wil zetten kan hij nog eens Robin Williams proberen. Bernard zei toch dat hij twijfelde, dus als mol kan je hier toch ook weer gemakkelijk 400€ extra uit de pot spelen. Of 800€ meer, als ze bij de volgende vraag dan ook nog eens de twee opties gingen uitproberen.


I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #22 Gepost op: 6-05-2024, 13:42:01 »
Als mol wil je die andere opdracht, lijkt me.

Dat lijkt mij ook. En nog voor ik iets wist van de beide opdrachten, al van bij de verdeling, vond ik dat Michaël precies ook meer in het groepje "stapje in de wereld" wou zitten. Dat past ook beter bij hem dan drama. Het leek even goed te gaan voor hem, toen Bernard zei ook wel van drama te houden.
Alleszins vond ik toen al dat Michaël liever bij het andere groepje wou zitten.
I was blind but now I can see

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #23 Gepost op: 6-05-2024, 13:53:30 »
Als mol zou hij vast wel door hebben gehad dat hij wel een logische keuze was voor drama. Wij zeiden thuis ook gelijk Charlotte & Michaël voor drama
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #24 Gepost op: 6-05-2024, 13:57:03 »
Het valt op dat Bernard na opdracht 6.1 opnieuw voor het groepje kiest waar ik de mol verwacht. Daarnaast claimt hij die posities steeds als eerste.

Bernard stuurt Senne naar beneden, zodat hij kan worden gebrieft. Hij wil de stappen van Senne niet natellen, omdat hun deelopdracht moet worden gehaald. De mol als pion van de productie.

Natuurlijk komen ze bij de locatie van het poppentheater aan en wel (zogenaamd) net op tijd. De mol moest daar denk ik voor zorgen. Het juiste adres doorgeven.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 14:03:33 door Amethyst »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #25 Gepost op: 6-05-2024, 14:19:20 »
Het valt op dat Bernard na opdracht 6.1 opnieuw voor het groepje kiest waar ik de mol verwacht. Daarnaast claimt hij die posities steeds als eerste.

Bernard stuurt Senne naar beneden, zodat hij kan worden gebrieft. Hij wil de stappen van Senne niet natellen, omdat hun deelopdracht moet worden gehaald. De mol als pion van de productie.

Natuurlijk komen ze bij de locatie van het poppentheater aan en wel (zogenaamd) net op tijd. De mol moest daar denk ik voor zorgen. Het juiste adres doorgeven.

Het is wel grappig dat je alle probeert te draaien naar iemand die de mol niet is. Senne gaf toch ook gewoon het juiste aantal treden door, waardoor Bernard het juiste adres kon kiezen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #26 Gepost op: 6-05-2024, 14:40:26 »
De mol als pion van de productie.

De mol als productie-assistent is iets typisch Nederlands, in België krijgt een mol wel tips maar wordt het spel verder aan hemzelf overgelaten.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #27 Gepost op: 6-05-2024, 14:55:54 »
Ik heb een hele discussie met iemand over waar je als Mol wil zitten. Diegene zegt dat er met lopen toch sowieso al veel geld verloren gaat en dat je dus het liefste in het poppentheater zou willen zitten. Wat denken jullie hier?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #28 Gepost op: 6-05-2024, 15:03:06 »
Ik heb een hele discussie met iemand over waar je als Mol wil zitten. Diegene zegt dat er met lopen toch sowieso al veel geld verloren gaat en dat je dus het liefste in het poppentheater zou willen zitten. Wat denken jullie hier?

Je kan op beide plekken mollen, maar het meest uit het zicht bij het lopen. En dan vooral op het dak. Je moet wel splitsen om de trappen te tellen voor de locatie, een van de twee kan daar uit het zicht nog veel extra stappen zetten.
In het theater val je wel erg op als mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #29 Gepost op: 6-05-2024, 15:10:11 »
Beiden zijn prima molposities. Stappen zetten is makkelijker mollen en meer mogelijkheden onopvallend te mollen, bij de poppen kan je als mol een grotere slag slaan maar wel iets opvallender.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #30 Gepost op: 6-05-2024, 15:12:51 »
Ik heb een hele discussie met iemand over waar je als Mol wil zitten. Diegene zegt dat er met lopen toch sowieso al veel geld verloren gaat en dat je dus het liefste in het poppentheater zou willen zitten. Wat denken jullie hier?

Ik weet het niet, ik denk dat het de mol niet zo heel veel uitmaakte eigenlijk. Er worden sowieso veel stappen gezet inderdaad en werkelijk alles fout doen bij die poppen onder toeziend oog van de hele groep (voor en achter het doek) is ook wel erg opvallend. Er valt aan beide kanten te mollen en het verlies uitgedrukt in geld kwam uiteindelijk misschien toch wel op ongeveer hetzelfde neer.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #31 Gepost op: 6-05-2024, 15:24:18 »
Het viel me op dat Bernard en Senne bij het zoeken naar de juiste zaal, steeds helemaal terug gingen naar beneden.
Moest dat?
Ik zou denken dat je de 2 opties die benoemd stonden bij je eerste keuze allebei zou onthouden en van de ene naar de andere zaal zou gaan.
Als dit wel gemogen had dan was het wel erg mols om dat niet te doen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #32 Gepost op: 6-05-2024, 18:25:28 »
Zei Senne nou over Barbie 'in die film was het wel Meneer Mattel' terwijl Barbie in die film gewoon haar bedenkster ontmoet??

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #33 Gepost op: 6-05-2024, 18:35:43 »
Zei Senne nou over Barbie 'in die film was het wel Meneer Mattel' terwijl Barbie in die film gewoon haar bedenkster ontmoet??

Klopt, toen het fout was besefte hij het ook.
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #34 Gepost op: 6-05-2024, 20:24:52 »
Sennen zegt letterlijk als ze opweg naar se zaal die bij het antwoord mattel hoort” mattel de maker van barbie “. Maar de vraag was duidelijk wie is de bedenker van ken en barbie?   Dus geeft senne hier aan ge weten dat wat zw gaan zoeken het foute antwoord is , maar weigert hij bernard te verbeteren ?   Doet hij dit als mol of wil hij zijn mol controleren


En in het poppentheater laat michael zien bij het oefenen hoe goed hij is met het vizier, zwaard en hierdoor krijgt hij dus de pop die de mol voorstelt. Hoe mooi zou het zijn voor het verhaal rond te lrijgen dat de pop “de mol” bediend werd door de mol..

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #35 Gepost op: 6-05-2024, 21:16:19 »
Ik heb de afstanden en stappen eens nageteld.

Van Gilles, het bord, naar het poppenmuseum is ongeveer 750m, daar deden ze 1279 stappen over, maar als ik de afgelegde weg volg op google maps hebben ze wel een omweg gemaakt. Daar waar ze de bureaustoel namen moesten ze eigenlijk niet zijn. Ik denk dat ze een paar zijstraatjes mee ingepland hebben die niet noodzakelijk waren.

In het poppenmuseum 565 stappen.

Van het poppenmuseum naar het parkje met de steps, 611 stappen voor 550m.

Naar de koets, 1,3km met de steps 0 stappen, wel 1400stappen betaald voor de steps. Eigenlijk geen slecht idee, het zou vooral meer tijd hebben gekost om bij de koets te geraken.

De koets stond vlakbij de kathedraal, op 50 à 100m. Als ze terug bij de koets zijn hebben ze plots maar 824 stappen over van de 1951 die aanvankelijk op de teller stond.
In de kathedraal hebben ze maar liefst 1127 stappen gezet.

Ze hadden voor de kathedraal nog 26min. Van de kathedraal naar het poppentheater is nog 2,3km met de koets. Iets langer treuzelen en ze waren te laat geweest.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #36 Gepost op: 6-05-2024, 22:43:35 »
Waarom gingen Senne en Bernard niet rennen? Minder stappen en tijdverlies.
Het lijkt erop dat er veel meer stappen werden gedaan dan nodig. Senne liep steeds achter Bernard, zou hij achter zijn rug stiekem een aantal stapjes hebben gedaan? Het was ook vooral Senne die in de kathedraal ging met het tellen van de trappen. Ook daar kon hij ongemerkt verschillende stapjes doen.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #37 Gepost op: 6-05-2024, 22:47:31 »
Waarom gingen Senne en Bernard niet rennen? Minder stappen en tijdverlies.
Het lijkt erop dat er veel meer stappen werden gedaan dan nodig. Senne liep steeds achter Bernard, zou hij achter zijn rug stiekem een aantal stapjes hebben gedaan? Het was ook vooral Senne die in de kathedraal ging met het tellen van de trappen. Ook daar kon hij ongemerkt verschillende stapjes doen.

Je kunt beter gecontroleerd grote stappen zetten dan rennen lijkt me. Je snelheid wordt hoger, maar je stappen niet kleiner denk ik. Ze hadden bij de vragen beter één persoon bij het bord kunnen laten wachten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #38 Gepost op: 6-05-2024, 22:54:29 »
In het poppentheater was de hele presentatie alsof de pop van Michael de mol was en het hele verhaal aan elkaar praatte. Natuurlijk perfect als het dan ook de mol is die die pop bedient.

Mee eens. De mol als verhalenverteller van het reisverslag. Is het dan opzichtig wat Michael deed? Ja. In oefening het goed doen en du moment niet. Tegelijkertijd is het ook opzichtig van Senne om tig stappen te vaak te zetten, juiste antwoorden geven als je bij Schabolleke blijft uitkomen etc etc.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #39 Gepost op: 6-05-2024, 23:01:08 »
Waarom gingen Senne en Bernard niet rennen? Minder stappen en tijdverlies.
Het lijkt erop dat er veel meer stappen werden gedaan dan nodig. Senne liep steeds achter Bernard, zou hij achter zijn rug stiekem een aantal stapjes hebben gedaan? Het was ook vooral Senne die in de kathedraal ging met het tellen van de trappen. Ook daar kon hij ongemerkt verschillende stapjes doen.
Om eerlijk te zijn, ook Bernard kon op de kathedraal extra stappen doen terwijl Senne de trappen afliep.