Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater  (gelezen 4220 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #40 Gepost op: 7-05-2024, 09:50:01 »
Het woord 'geldezel' krijgt een tweede betekenis.

Het (doen) dragen van 'de mol' met als doel het verhogen van de 'groepspot'.


Offline Pak

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #41 Gepost op: 7-05-2024, 11:06:33 »
Er zijn in het kasteel extra stappen gezet toen Senne en Bernard alleen waren.

Ze lezen de opdracht met 1941 stappen.

In de koets hebben ze nog 824 stappen over.

Dat wijst op 1.117 stappen.

In de volgende berekening van alle stappen die er nodig zijn in het kasteel reken ik alles ruimer dan nodig.

Ruim gerekend doen ze vanaf de koets tot aan het punt precies onder waar ze stonden boven op de kathedraal 70 stappen per persoon.

(In de beelden zie je dat ze 2 stappen per vierkantje doen -> 35 vierkantjes x twee stappen = 70 stappen.)

Uit de opdracht leren we dat er 116 traptreden zijn, ze nemen die per twee treden -> 58 stappen.

Heeeeel ruim gerekend doen ze boven op dat platform nog 32 stappen per persoon.

70+58+32

= 160 stappen per persoon.

Heen en terug is x 2

= 320 stappen per persoon in totaal.

Met twee personen

= Totaal 640 stappen.

Missen er nog ruim 477 onverklaarbare stappen.

Wijs me gerust op fouten in de berekening of aanpak. 😘

🕵🏻🕵🏻🕵🏻

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #42 Gepost op: 7-05-2024, 11:19:31 »
Bernard loopt nog een keer heen en weer en doet dan telkens vrij kleine pasjes. Het zou ook best kunnen dat ze niet de hele tijd de trap per twee treden gedaan hebben. Ook in de kathedraal zelf lopen ze nog wat, of rekende je dat al mee?

Maar het lijkt er inderdaad toch sterk op dat er hier meer gelopen is dan nodig. Vooral als je het vergelijkt met het aantal stappen dat ze kwijtraakten op de andere momenten.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #43 Gepost op: 7-05-2024, 11:20:13 »
Het valt op dat Bernard na opdracht 6.1 opnieuw voor het groepje kiest waar ik de mol verwacht. Daarnaast claimt hij die posities steeds als eerste.

Bernard stuurt Senne naar beneden, zodat hij kan worden gebrieft. Hij wil de stappen van Senne niet natellen, omdat hun deelopdracht moet worden gehaald. De mol als pion van de productie.

Natuurlijk komen ze bij de locatie van het poppentheater aan en wel (zogenaamd) net op tijd. De mol moest daar denk ik voor zorgen. Het juiste adres doorgeven.

1) Senne zegt als eerste dat hij een stapje in de wereld wil zetten, dus dat klopt al niet
2) Waarom zou de mol net op tijd moeten aankomen? Net te laat lijkt mij dan logischer. Of helemaal niet.
3) Waarom moet de mol bovenaan gebrieft worden? De avond ervoor bij de biecht: zeg Bernard, morgen voor de poppenopdracht, het juiste aantal treden is 116. Via Collegio di Maria al Borgo 17, daar moet je zijn. Toch veel simpeler
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #44 Gepost op: 7-05-2024, 11:24:26 »
Het poppentheater was in ieder geval geen fijne molpositie. Als Michael de mol is dan maakt hij er nog het beste van, maar het valt wel op.

De mol zit vast liever bij de stappers. Veel betere televisie ook om dan sneaky buiten het zicht allemaal extra stappen te zetten.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #45 Gepost op: 7-05-2024, 11:34:42 »
1) Senne zegt als eerste dat hij een stapje in de wereld wil zetten, dus dat klopt al niet
2) Waarom zou de mol net op tijd moeten aankomen? Net te laat lijkt mij dan logischer. Of helemaal niet.
3) Waarom moet de mol bovenaan gebrieft worden? De avond ervoor bij de biecht: zeg Bernard, morgen voor de poppenopdracht, het juiste aantal treden is 116. Via Collegio di Maria al Borgo 17, daar moet je zijn. Toch veel simpeler

Het is aandoenlijk hoe er krampachtig naar redenen worden gezocht om Bernard te verdenken, terwijl die er helemaal niet zijn.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #46 Gepost op: 7-05-2024, 11:44:55 »
En daarom had ik al bij de verdeling het idee dat Michaël toch liever het stapje in de wereld wou zetten. Hij leek alleszins niet zo enthousiast toen de verdeling rond was.
Hij probeerde nog even Bernard bij drama te krijgen toen die zei een stapje in de wereld te willen zetten.

Bernard: Ik zet graag een stapje in de wereld
Michaël: Maar je hebt ook wel gevoel voor drama natuurlijk hé

Sowieso denk ik wel dat het verschil tussen de mol bij het poppentheater of de mol bij het stappen qua geld niet zo heel veel zou zijn.



I was blind but now I can see

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #47 Gepost op: 7-05-2024, 11:46:32 »
Ik kreeg Monty Python vibes bij deze opdracht. Voor de jongere molloten, daar introduceerden ze het 'Ministery Of Silly Walks'.

Offline Pak

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #48 Gepost op: 7-05-2024, 11:53:54 »
Bernard loopt nog een keer heen en weer en doet dan telkens vrij kleine pasjes. Het zou ook best kunnen dat ze niet de hele tijd de trap per twee treden gedaan hebben. Ook in de kathedraal zelf lopen ze nog wat, of rekende je dat al mee?

Maar het lijkt er inderdaad toch sterk op dat er hier meer gelopen is dan nodig. Vooral als je het vergelijkt met het aantal stappen dat ze kwijtraakten op de andere momenten.

Vanwege die kleine pasjes heb ik het platformgedeelte super ruim gerekend.

32 passen, heen en terug is 64 passen per persoon gerekend op het platform.

Is 128 passen op het platform. Dat halen ze niet.

Ik kan me niet voorstellen dat je de trap per 1 trede gaat doen.

Maar, stel dat ze dat doen:
* De helft van de trap per twee = 29 stappen
* De andere helft van de trap per 1 = 58 stappen
* Ze doen dit allebei
* Ze doen dit heen en terug

= 348 stappen op de trap ipv de eerder in de schatting gerekende 232 stappen

Dan komen er 116 stappen bij het totaal.

Dan mis je er nog 361.

De stappen in de kathedraal heb ik al meegerekend door de vierkantjes door te rekenen naar de toren van de kathedraal.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #49 Gepost op: 7-05-2024, 12:01:37 »
Erg verdacht ja. Het enige wat ik er tegenin kan brengen is dat het wel erg duidelijk in beeld komt. Misschien hebben ze toch nog ergens een stuk moeten lopen wat wij niet te zien hebben gekregen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #50 Gepost op: 7-05-2024, 12:02:38 »
Vooral bij de afdaling kan ik me voorstellen dat het niet per se lukt om 2 stappen te blijven zetten, ze moeten ook gewoon rekening houden met het andere publiek.

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #51 Gepost op: 7-05-2024, 12:11:00 »
Zien jullie ook een sneaky huppelende Senne? Zo is elke pas 2 euro waard  ::boogie::

« Laatst bewerkt op: 7-05-2024, 12:28:14 door Katers »

Offline Pak

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #52 Gepost op: 7-05-2024, 12:13:30 »
Erg verdacht ja. Het enige wat ik er tegenin kan brengen is dat het wel erg duidelijk in beeld komt. Misschien hebben ze toch nog ergens een stuk moeten lopen wat wij niet te zien hebben gekregen.

Ja dat ze nog een stuk moesten lopen dat niet te berekenen is kan altijd.

Maar 461 stappen die missen.

Dat is bijna 3,5 x de afstand van de koets naar het midden van de kathedraal en terug.

Dan moeten ze al om de complete kathedraal heen wandelen om daar aan te geraken.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2024, 12:15:35 door Pak »

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #53 Gepost op: 7-05-2024, 12:20:29 »
Vanwege die kleine pasjes heb ik het platformgedeelte super ruim gerekend.

32 passen, heen en terug is 64 passen per persoon gerekend op het platform.

Is 128 passen op het platform. Dat halen ze niet.

Ik kan me niet voorstellen dat je de trap per 1 trede gaat doen.

Maar, stel dat ze dat doen:
* De helft van de trap per twee = 29 stappen
* De andere helft van de trap per 1 = 58 stappen
* Ze doen dit allebei
* Ze doen dit heen en terug

= 348 stappen op de trap ipv de eerder in de schatting gerekende 232 stappen

Dan komen er 116 stappen bij het totaal.

Dan mis je er nog 361.

De stappen in de kathedraal heb ik al meegerekend door de vierkantjes door te rekenen naar de toren van de kathedraal.
Klopt volledig, maar ook in het poppenmuseum is meer gebeurd dan we zien.

Ze zetten daar gemiddeld 240 stappen per keer dat ze naar boven gaan, als ze de lift nemen worden dat er 100 ongeveer. In de montage lijkt het alsof ze even kijken, klaar, hier is het niet.
In werkelijkheid doen ze er wel 1u 15min over om bij de koets te geraken van aan het poppenmuseum. Bij aankomst daar hadden ze nog 1u 40min op de klok, bij aankomst bij de koets plots maar 26min meer.
De afstand die ze aflegden Vanaf het museum was zo'n 500m te voet en 1,3km met de step. Zelfs te voet doe je dat binnen het half uur.
Ergens hebben ze 45min verloren, dus snel, snel kijken in het museum geloof ik niet echt.

Senne oppert bij het dobbelen nog om te stoppen en de rolstoel te nemen, dan waren ze zeker te laat geweest, maar wordt daar overruled door Bernard.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #54 Gepost op: 7-05-2024, 12:29:04 »
Klopt volledig, maar ook in het poppenmuseum is meer gebeurd dan we zien.

Ze zetten daar gemiddeld 240 stappen per keer dat ze naar boven gaan, als ze de lift nemen worden dat er 100 ongeveer. In de montage lijkt het alsof ze even kijken, klaar, hier is het niet.
In werkelijkheid doen ze er wel 1u 15min over om bij de koets te geraken van aan het poppenmuseum. Bij aankomst daar hadden ze nog 1u 40min op de klok, bij aankomst bij de koets plots maar 26min meer.
De afstand die ze aflegden Vanaf het museum was zo'n 500m te voet en 1,3km met de step. Zelfs te voet doe je dat binnen het half uur.
Ergens hebben ze 45min verloren, dus snel, snel kijken in het museum geloof ik niet echt.

Senne oppert bij het dobbelen nog om te stoppen en de rolstoel te nemen, dan waren ze zeker te laat geweest, maar wordt daar overruled door Bernard.

Er is daar best veel tijd gerokken weer, maar er zal ook wel een reden zijn waarom ze 2u kregen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #55 Gepost op: 7-05-2024, 12:29:11 »
Zijn het 361 stappen per persoon of in totaal? 180 stappen per persoon vind ik vrij weinig.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #56 Gepost op: 7-05-2024, 12:53:07 »
Ik kreeg Monty Python vibes bij deze opdracht. Voor de jongere molloten, daar introduceerden ze het 'Ministery Of Silly Walks'.

 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #57 Gepost op: 7-05-2024, 12:55:10 »
Zien jullie ook een sneaky huppelende Senne? Zo is elke pas 2 euro waard  ::boogie::

Ja, dat doet.hij meermaals  ::rofl::
Maar ik weet niet of die passen dubbel geteld werden.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #58 Gepost op: 7-05-2024, 13:05:24 »
Op het dak nemen ze alleszins al kleinere passen, want er lopen daar veel bezoekers en ze geraken er bijna niet langs.

Wat ik verder in uw berekening mis, is het oversteken van het enorme plein voor de ingang van de kathedraal. Dat plein alleen is, als ik de schaal op google maps mag geloven, van de ingang tot het plein tot aan de deur van de kathedraal een slordige 50m. Van deze stappen zien we niks op de beelden. Nochtans zien we wanneer ze teruggaan naar de koets dat ze op het plein staan en over het plein wandelen om terug te gaan naar de koets.
Zelfs al is dat plein maar 30 stappen per persoon, wat me weinig lijkt, want het is best een groot plein, dan is het nog 30 x 2 x 2 = 120 extra stappen.

De koets zelf staat ook niet vlak voor het plein. Ze staat aan een bushokje in de straat waar het kathedraalplein op uitkomt. Dat bushokje ligt op ruim 100m van de ingang van het plein (zie foto 2)

Foto 3: de hele weg die ze hebben moeten stappen die niet is opgenomen in jouw berekening aangeduidt met de rode lijn. Dat is grof gerekend (ik heb hier geen meetlat om de schaal en afstand exact te meten) zo'n 150 à 170m. En dat maal 2 (heen en terug) en nog eens maal 2 (per persoon)
Ik denk dus niet dat er al teveel extra stappen zijn gezet.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2024, 13:14:08 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Reactie #59 Gepost op: 7-05-2024, 13:18:04 »
Hoe dan ook, er is flink gestapt.
En er is is flink gedobbeld (-100 per worp).

Leuk dat je dan nog aankomt met zo'n 800 euro, maar hier had echt veel meer verdiend kunnen worden.

Voor mij is de mol daar.  ::jaja::
Wel de opdracht halen met zo min mogelijk geld. Daarna lekker zitten en genieten van Pinokkio.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)