Dat is ook een mogelijkheid hoor.
Op de eindtijd heb ik niet zo gelet. Het viel mij wel op dat er vooral heel veel worpen werden besteed aan die laatste zes. En het leek mij dat die afstand die ze uiteindelijk met de step aflegden niet zo heel groot was, maar ik kan er naast zitten.
De afstand van Piazza Marina (waar de steps stonden) naar de kathedraal is 1.2km, dus toch een behoorlijke afstand.
Daarbij komt dat ik heb gerekend tot aan de kathedraal, maar ik heb net de route afgestapt in Google Maps, en je passeert de kathedraal op die route, maar ze zetten de stepjes af aan de koets die een kleine 150m van de kathedraal staat. Dus 1350m in totaal. De route zelf is eigenlijk één lange relatief smalle straat vol voetgangers en slechte voetpaden. Dus je kan wel op straat skateboarden, maar gezien de drukte denk ik dat je daar toch ook geregeld extra stappen moet zetten bij het continu afremmen en in beweging brengen van het skateboard. Dus de 1000€ extra die ze verliezen door te blijven dobbelen voor de steps wordt al voor een groot deel terugverdiend door geen enkele stap meer te hoeven zetten vs het skateboard waar ze, voor zover ik het juist kan inschatten, toch wel wat stappen zouden hebben moeten zetten over die afstand. En de tijd die je ermee wint is toch ook wel aanzienlijk. Dus ik kan er geen molactie in zien, integendeel. Net zoals ik bij het aantal stappen bij de kathedraal niet echt een gekke afwijking kan bespeuren van het aantal stappen dat nodig zou zijn (zie eerdere post)
Hierbij zeg ik wel dat Senne er even over twijfelde een rolstoel te nemen, want dat halveerde de stappen...dat zou een slecht idee geweest zijn qua tijd en te zetten stappen. Maar omdat er geen opmerkelijke dingen gebeurd zijn bij de kathedraal, waar je als mol toch net perfect wel veel teveel stappen kan zetten, gezien je een moment alleen bent, kan ik moeilijk geloven dat hij de mol is.