Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 3566 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 21-05-2024, 01:06:41 »
Ik vind ook dat Senne hier te hard aangepakt wordt. Elk seizoen wordt de mol in Vlaanderen zo geholpen:
S1: Magda mag blijven dobbelen totdat ze de zwaarste opdracht moet doen die ze geloofwaardig kan weigeren
S2: Hugo mag als eerste een enveloppe kiezen én weet welke de uitzonderingspositie is. Hierdoor kiest hij die en is heel de laseropdracht in het verlaten dorp eigenlijk een farce.
In hetzelfde seizoen vindt Hugo 2 speelkaarten met de hoogste pokerhand op de WC. hierdoor mag hij als eerste aan de beurt en haalt zo dus geld uit de pot
S3: Marc krijgt een oortje om hem zo op de hoogte te houden van wat de kandidaten geantwoord hebben.
S4: Gilles krijgt te horen hoeveel volk er op metro zit. Hierdoor kan hij ter plaatse kiezen wat hij doet. Een belangrijk verschil met de APE is dat hier Gilles alles zelf kon beslissen ipv. de groep te beïnvloeden.
S5: Eline en de duikers is het beste voorbeeld
S6:  Pieter krijgt te horen wie de afvaller is om die zoveel mogelijk geld mee te geven. Hier werd hij zwaar gecounterd door Baha, maar dit had de groep zoveel geld gekost indien gelukt
S7:  Elisabet haar eerste actie was om kokers te wisselen waardoor de kaart van de groep niet klopte, dit was echt een zwaar voordeel geweest indien gelukt maar ze had haar camera beschadigd en hierdoor waren er geen beelden, dus de actie mocht niet doorgaan. Het alternatief was beter en geloofwaardiger.
S8: Alina die de groep al in de min mocht laten starten gaf haar zoveel voordeel dat de eerste afvaller nooit echt een kans kreeg (maar gelukkig was die dom genoeg om all in te gaan op Bart, die het hardste opviel en daardoor had die 0). Je kan stellen dat Alina gepust heeft, maar bij Bart geloof ik echt dat die zelfs zonder push dit had gedaan.
S9: Lennart had bij mijn weten geen moment zo, die werd zelfs door productie tegengewerkt omdat ze hem te ver vonden gaan.
S10: Philippe kreeg de punaise zomaar cadeau en de hulp van een familielid is ook zoiets waarbij ik denk: hmm. Misschien is dat de mol teveel voordeel geven.
S11: De delorean tel ik niet mee omdat Comfort deze plaats niet kreeg, in tegenstelling tot de andere voorbeelden. Bij haar heb ik  zo direct geen flagrant voorbeeld.


Daarbij, ik denk ook niet dat Senne alles cadeau kreeg bij de hackopdracht. De productie zei een paar keer letterlijk dat ze de afvaller nooit zouden bekendmaken. Als Senne dit zelf heeft weten te ontfutselen, is dat goed gedaan door hem. Daarbij zei hij ook dat hij twijfelde tussen Lynn en Stéphanie. Als hij dat kon volgen, zou hij weten dat Stéphanie hem wel verdacht en nooit aan haar geven.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 21-05-2024, 04:07:59 »
Als Senne dit zelf heeft weten te ontfutselen, is dat goed gedaan door hem.
Ja dat vind ik ook knap. Zei Lynn ook niet bij haar afscheid dat de mol zo enorm toenadering tot haar had gezocht in de laatste dag? Dat was dan dus Senne, die hoorde dat zij het zo moreel goed van hem vond om voor het weekendje weg met mama te gaan. Senne heeft toen dus aangeschurkt bij haar, wetende dat hij aan iemand de verdubbelaar moest doorgeven, en zijn slachtoffer uitgekozen. Doortrapt hoor. En wij hadden het allemaal moeten weten toen. Ik weet nog dat ik destijds riep dat Senne de clues had met die verdubbelaars, dat daaruit zou blijken of hij de mol was of niet. En hij behandelde ze perfect, door 1 opdracht te laten verknallen en de laatste verdubbelaar weg te zenden met Lynn.

Wat wel tegen Senne spreekt: het hele land zat al de hele serie op hem. Pas op het slot draaide dit naar Michael. Ook hier op het forum. Vond men het too obvious? Zo bezien is Senne dan niet een topmol geweest. Ik zei al toen ik overstapte van Charlotte naar Senne dat ik verwachtte dat dit jaar een jaar zou zijn waarop we in de toekomst gaan terugkijken en zeggen dat het zo'n makkelijk jaartje was. Dat wil je toch niet.

Ook wel weer eens dat bijv. vorig jaar er ook net zo veel kandidaten op Comfort zaten op het eind als dit jaar met Senne. Grappig dat beiden hierdoor de Reversed Psychology konden inzetten. Ook in voorgaande jaren werd de mol toch al wel in vrij vroeg stadium door de kandidaten ontdekt en was het puur de edit die het nog moeilijk maakte.

Ik denk dat al met al Senne het toch bovenmatig goed heeft gedaan. Ik hoor steeds over die Lennart, ik heb dat seizoen nooit gezien, maar die lijkt me dan de beste Vlaamse mol aller tijden. Senne komt toch uit in de goede subtop, beter dan Commy vind ik toch wel, veel gewaagde molacties, het meeste gewoon uitgezonden in de afleveringen. Chapeau ::ok:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 21-05-2024, 11:32:43 »
Senne is dicht bij zich zelf gebleven. Als het zijn aard is om vals te spelen dan is er een top casting geweest.
Alleen hoefde hij nu geen spijt te hebben achteraf, iets wat je van te voren al kon bedenken, dat expres genoemd werd, dat deze 'nette' jongeman achteraf altijd spijt heeft van zijn daden, en dat dat nu een keertje niet nodig was.

Hij heeft veel molacties laten zien, mede onder pressie van de verdubbelaars, maar dit zo natuurlijk gedaan door dicht bij zichzelf te blijven, dat het aan zijn gezicht niet te zien had. O wat had hij een spijt van een weekendje Amsterdam (not).

En ik denk dat hij ook een mol is geweest die veel meer heeft gedaan, dan de productie nodig of wenselijk vond, ja uiteindelijk makkelijk te vinden, maar zich goed van zijn taak gekweten.

Als er dan toch kritiek moet zijn, dan is het op de manier waarop Michaël als alternatieve mol naar voren is geschoven, iemand die de goedheid zelve is en in de finale nauwelijks uit zijn woorden kon komen en het gemak waarmee een half forum zich toch in de luren laat leggen door de productie, terwijl Michaël overduidelijk geen mol kon zijn.

Ja ik was aan het pushen in het begin op Bernard, in de hoop op een verborgen mol die ook eens geld pakt om iedereen eens goed op het verkeerde been te zetten. En daarna nog hopen op Stephanie met hetzelfde idee, maar nee het was een lineaire mol die met een onschuldig koppie overal heeft gemold. Dan is op een gegeven moment de twijfel ook verdwenen en kan je er niet meer om heen.
 
Een mol moet mollen in aflevering 1 en 2. Maar zoveel als Senne heeft gedaan in die afleveringen, dat is zeldzaam. Bijvoorbeeld bij 1.3 de verdubbelaars nomineert hij Charlotte en ook zichzelf als snelle drukkers. Had klakkeloos ook 3000 uit de pot kunnen zijn, als de groep op zijn suggestie inspeelt. Hij had hier ook al vreselijk door de mand kunnen vallen. Maar dat leek Senne niet te boeien.

Een lineaire mol die bij iedere opdracht heeft gemold en toch redelijk verborgen bleef. Hij heeft het prima gedaan, maar het is ieders smaak van hoe wij het spel het liefste zien, daar kan je over twisten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 21-05-2024, 17:33:01 »
De mol wordt altijd geholpen door de productie, sterker zelfs, de mol maakt er deel uit. Bovendien zijn vele molacties voorbereid, dat is ook niet nieuw.
Ik vind Senne een uitstekende mol, vrijwel elke opdracht gemold met veel lef en hij bleef zichzelf en die verdubbelaars waren een extra moeilijkheid. Uiteindelijk werd hij pas in afl.3 door iemand verdacht (Bernard) en pas afl. 6 door iedereen (door het weekendje Amsterdam). Dus qua verdenkingen door de kandidaten heeft hij het ook niet slecht gedaan (zowat hetzelfde als Liesbet).



Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 21-05-2024, 17:46:38 »
Inderdaad, dit is elk seizoen wel het geval (behalve dan met Elisabeth), maar nu stoorde ik me er eigenlijk heel weinig aan. 
 
Waarschijnlijk omdat ik de acties met de ananas en het briefje in de kist vooral verrassend en heel grappig vond. Daarnaast had Senne die pizza sowieso wel laten vallen anders, en in de kist heeft hij ook lopen te mollen door enkele nummers niet te herkennen. 
 
Ik snap het sentiment ergens wel omdat ik dit bij sommige acties in vorige seizoenen ook wel eens stilletjes gedacht heb, maar deze acties van Senne kon ik juist wel waarderen.

Offline Cedric

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Kzien't an jen oangezichte" - Joke Lannoo (S6)
Re: Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 21-05-2024, 18:04:48 »
Mijn excuses dat mijn bewoordingen wat hard overkwamen. Ik moet leren wat gematigder te zijn in hoe ik dingen formuleer online.
Voor alle duidelijkheid vond en vind ik Senne een topkerel. Hij heeft ook het maximale gedaan wat mogelijk was om te Mollen.
Alleen mis ik een beetje eigen inventiviteit, eigen inbreng. Misschien is hij iets té veel gestuurd geweest door de productie.

Bijvoorbeeld de kartingproef vond ik top. Daar heeft hij gemold in functie van wat er tijdens de opdracht gebeurde (Michaël/Stéphanie/Lynn die fout hadden geteld). Dat vind ik knap. Misschien makkelijk, maar wel goed gedaan.
In de doodskisten snap ik ook nog altijd niet goed dat hij zelf begon over dat hij de muziek herkende, terwijl Stéphanie er nog niet eens aan had gedacht te luisteren. Het gedrag van zijn medekandidaat had hij zo kunnen gebruiken om te mollen, in plaats van zich altijd als kandidaat te gedragen maar dan wel het briefje van de productie te gebruiken.

Anders gezegd: hij had het anders kunnen aanpakken. Alleen is niet meteen duidelijk voor mij of hij het wel anders had mogen doen... Misschien was hij wel iets té goed voorbereid?
Nu ja, zoals ook al elders gezegd: wat nu bepaalt of iemand al dan niet een goeie Mol is, dat is heel gevoelsmatig. Ik ken mensen die Elisabet een slechte Mol vonden, terwijl ze voor mij de beste ooit is. En ik ken er die Eline een topmol vonden, terwijl ik dat niet vind. En dat is allemaal ok hoor :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 21-05-2024, 22:28:54 »
Ik vond het weer een heerlijke afsluiter van het seizoen op weer een prachtig seizoen ::bravo::. Ik zat ernaast, dat mag ook gewoon  ;D. Senne heeft het prima gedaan, voornamelijk heel veel gesaboteerd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 22-05-2024, 10:51:28 »
Uitstekende aflevering weer. Veel molacties en beelden van achter de schermen laten zien. Duidelijk gemaakt wanneer hij verdacht werd. Perfect.

Ik heb geen moeite met een mol die door de productie geholpen wordt. Dat hoort bij het programma, en je moet niet onderschatten hoe ongelofelijk moeilijk het is om de mol te zijn. Iedereen die wel eens de mol is geweest bij een of andere WIDM activiteit zal dit kunnen beamen. De mol mag best geholpen worden.

Sterker nog, juist omdat de mol voorkennis heeft kunnen we hem ontmaskeren. Als de mol ook niet weet welke positie er het meest belangrijk is, of wat de juiste antwoorden zijn op de vragen, dan kunnen wij ook niet inschatten of het een molactie was of niet.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 23-05-2024, 00:29:32 »
Ik heb de aflevering nu pas kunnen kijken en ik vond het top. Lekker veel molacties behandeld en ik heb me kostelijk geamuseerd met alle reacties van de kandidaten (en de mama's).

 

Senne wist nooit wie de afvaller was, daar moest hij zelf achter komen. En heel mooi opgelost door te vragen wie de kandidaten dachten dat voor hen zat.
 

Eigenlijk was dit best riskant om te doen. Je bent gemaskerd en je stem wordt vervormd, maar je kan jezelf ook nog verraden door bepaald woordgebruik dat heel typerend kan zijn. En als Lynn dan zegt dat je zo lief was om je mama dat weekendje te gunnen kan dat ook nog zijn om te proberen te achterhalen hoe oprecht deze actie precies was. Zekerheid dat ze hem niet verdacht had hij hier zeker niet.
We kunnen veel zeggen over Senne als mol, of hij teveel is geholpen of niet, maar 1 ding heb ik wel gezien: Senne was een mol met lef.

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 23-05-2024, 18:43:50 »
Schitterend mol seizoen, dat ons intens meenam doorheen de afleveringen en voorbij raasde als een trein, eliminaties kwamen telkens veel te vroeg. Bij momenten vielen onze monden gewoon open. Wat een toffe mensenbende, wat een heerlijk finaletrio met onder hen een mol die super was.
Dank voor de belevenis, dank aan het forum.
We hebben genoten!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 27-06-2024, 13:55:10 »
Ik kom nu pas weer onder de grond vandaan, want ik moest echt even afkicken van dit seizoen.
Ik heb enorm genoten, misschien was dit wel mij favoriete seizoen ooit!!
De kandidaten, het land, de opdrachten en een goede mol. Elke aflevering verraste me weer in positieve zin.
Leuk ook dat mijn dochter van 6 voor het eerst meekeek en het mollotenvirus al goed te pakken heeft. Die was net zo teleurgesteld als ik dat het seizoen erop zat. Ze had ook meteen de juiste mol te pakken nadat Gilles de ‘ben jij de mol’ vraag gesteld had. Om vervolgens in de volgende afleveringen de kandidaat te kiezen van wie ze het hardst hoopte dat diegene de mol was 😉 Maar wie weet dat ik voortaan beter haar voorspelling kan volgen als ik de pool invul  :)