Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah  (gelezen 9384 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah
« Reactie #100 Gepost op: 19-04-2025, 16:14:39 »
De reden dat Sarah überhaupt bij de kistjes komt is toch echt wel vooral te danken aan Els die heel rap de ballon kan doorprikken

En dat is precies wat ze willen dat de kijker denkt.. en precies waarom wij dat gesprekje tussen Els/Sarah niet zien.

Ik zou als mol ook tegen Els zeggen “wij gaan dit doen.. jij bent klein en snel.. lets go”

Precies zodat de kijker denkt..maar dit komt toch door Els?

Dit is toch precies hoe je zoiets monteert? Lol

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 19-04-2025, 16:22:00 »

De reactie van Hilde op Michèle haar mislukte molactie vind ik wel hilarisch. Ge ziet haar denken "Ocharme, meiske dat was niet goed hé."
Of de reactie van Nimrod dan, goooooh wat ontzettend smerig...  ::rofl::

Maar Sarah ging echt 200% zeker zelf ook voor de ballon. 

Els, Sarah en Michelle gingen. Van Alexy geloof ik echt dat het bij hem een reactie was. 

Fantastische montage trouwens.

De leepste snor van het land

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #102 Gepost op: 19-04-2025, 18:32:23 »
Hilde heeft de eerste aflevering recht tegenover Sarah gezeten aan de tafel, toen ze moesten opbiechten dat ze de molkoffer in het spel hadden gebracht voor een voordeel. Hilde is kinderpsychiater en kan vast goed iemands gedrag lezen. Sarah zat daar aan de tafel wel een beetje weg te kijken en wat spanningsuitingen te maken. Zou me niks verbazen als Hilde haar (als mol) zo in het vizier kreeg.

Nog diezelfde avond sliepen Hilde en Sarah bij elkaar op de kamer. Sarah was even emotioneel toen ze het aapje van haar kind liet zien. Zou Hilde daar verdere info over Sarah hebben ontfutseld?

Hilde mocht haar koffer met 800 euro in de trein openen. De op één na beste score! Ze kan terugrekenen wie mol-verdachte is, als ze haar vragen en antwoorden herinnert. Hilde is daar slim genoeg voor en heeft dit vast gedaan. Dit enorme voordeel helpt Hilde om ver in het spel te geraken.

Voor nu denk ik dat Hilde ver in het spel komt, finalist waarschijnlijk. En misschien wel Sarah als mol heeft...
« Laatst bewerkt op: 19-04-2025, 18:34:02 door ThaStayFan »

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 19-04-2025, 19:07:44 »
Stel dat Sarah de mol is, dan heeft ze gewacht om het fake label te kleven totdat de kandidaten terug zijn van de drakenboot.
We zien Hilde en Sarah zitten met hun benen goud geschminkt en het onderste deel van hun pak aan. De bovenste delen van het pak hangen aan een kapstok, Michèle is de eerste die naar de kostuums gaat en dan kan je de letters duidelijk lezen.
Hier hangt nog het danser label op. Ik zet hier even foto's als bewijs.

Iedereen is aanwezig, de mol moet dus de labels wisselen wanneer iedereen het zou kunnen zien. Goed gedaan mol!  ::ok::

Ik weet dat niet iedereen Thai spreekt, dus hier de uitleg van de Hyper Polyglot GigaChad Gilles himself:

Zoals je kan zien de laatste letter is die van het danser label en niet die van het fake label.

Chapeau voor Sarah moest zij de ballen hebben om te wachten met het wisselen van de labels tot dat iedereen hier was. Het kan evengoed iemand van de drakenboten zijn ook, we zien iedereen alleen aan de kostuums. Ook Els, de afvaller. Ze konden natuurlijk niet weten dat Els zou afvallen dus ze hadden dat shot ook nodig van haar.

Wisselen van die labels als je al volledig in pak zit zoals Sarah en Hilde zou ik straf vinden en dan zou ze wel wat respect terugwinnen van mij.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #104 Gepost op: 19-04-2025, 19:37:00 »
Het kan evengoed iemand van de drakenboten zijn ook, we zien iedereen alleen aan de kostuums.

De molkoffer staat op de overloop van het eerste verdiep, zichtbaar voor wie naar boven zou kijken.
Als het iemand van de roeiboot is, moet deze eerst een reden hebben om even naar boven heen en terug te gaan.
In het geval het iemand is die al verdacht wordt, zou zijn of haar doen en laten toch gevolgd worden.
De molkoffer staat niet in een kast zoals op de trein.
Natuurlijk, niemand die verwacht dat er daar een koffer zou staan.
Toch om rekening mee te houden dit seizoen.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 19-04-2025, 22:02:05 »
Reden waarom je de rest eigenlijk wel kunt schrappen: alleen Sarah en Hilde kunnen de Mol nog zijn.

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 20-04-2025, 12:00:34 »
Zondag = Moldag en kleur bekennen.
Nadat Els afgevallen is, duik ik definitief de Sarah tunnel in. ::zwaai::
Zie het gewoonweg bij niemand anders meer.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #107 Gepost op: 20-04-2025, 14:25:38 »
Kennelijk was plan A bij Gilles geraken.
Dat betekent automatisch dat de mol door de 1000 euro vragenronde moest komen.
Het was toch zo dat de mol gerust door kon, maar zonder 1000 euro te verdienen? Je kunt wel plan A hebben maar je gaat dat niet ten koste van alles doen. Plan A gaf gelegenheid 1700 euro uit de pot te spelen, maar laten we eerlijk zijn, praktisch elke kandidaat had dat bedrag er ook uitgehouden, dus de mol zal er geen cent voor geven die positie te bereiken (zeker geen 1000 van de 1700 terwijl je dan nog lang geen zekerheid hebt bij Gilles te belanden, dat gebeurde in dit geval ook niet doordat Sarah compleet onvoorbereid was), hoewel het natuurlijk wel de ultieme positie is.

Ook lees ik steeds dat er met kunst- en vliegwerk gerekend wordt om zowel Sarah als Hilde nog de mol te kunnen laten zijn. Ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag van verleden maand;
Hoe stel jij je dat dan voor? Dat mol Hilde nog steeds de beschikking heeft over de molkoffer daar bij Gilles? Dat is spelvervalsing waar ik niet aanga.

De mol moet er dus vanuit gaan dat ie niet bij Gilles terechtkomt, dat is immers maar kans van 1 op 8... of zelfs 9. Moet vlak na de ketting dus al besluit nemen. En gaat dan niet 1000 verwisselen voor 800, dat is te stom voor woorden.....
Hilde voor de kijker het spel te laten vervalsen is totaal niet des De Mols..... deze productie doet alleen kunstgrepen als dat ook echt In Game is zoals Gilles al heel vaak aan ons heeft uitgelegd in de chat, d.w.z. er moet geld mee uit de pot gehouden worden. Zoals bijv. met Comforts rode scherm het geval was.

Maar hier in dit topic wordt wel erg gemakkelijk omgegaan met dit onderwerp, het is niet meer In Game maar Uit Game. Zowel Sarah als Hilde zouden volkomen zonder risico het kaartje kunnen hebben verwisseld door iets wat buiten beeld zou zijn gebeurd lees ik. Ik vind dit allemaal een heel sterk verhaal. De mol kan alleen bij diegenen zitten die zelf gelegenheid creeerden (tijd creeerden) om de kaartjeswissel uit te voeren. Pedro deed dat, Michèle deed dat, en de inmiddels vertrokken Jan deed dat. Hilde en Sarah absoluut niet.

Als je zo vaak aan de noodrem moet trekken om je mol nog Sarah of Hilde te laten zijn spreekt toch boekdelen.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #108 Gepost op: 20-04-2025, 22:06:40 »
Daar gaan we weer eens kijken naar Sarah in aflevering 5. Sarah gaat door met opvallend gedrag...

5.1 Vliegtuigbom
Sarah zorgt er slim voor, dat ze bij het parachutespringen komt. Ze beantwoordt veel vragen tijdens het parachutespringen, waarvan ze beweert dat ze de meeste goed heeft. Gilles vertelt later dat ze alles goed heeft. Het enige wat ze (als mol) moet doen is één van de drie kansen verprutsen door... Nimrod naar voren te schuiven... Hij heeft een foutje in zijn reeks.
Net als bij "heel fruit eten", begint ze bij het poppetje met microfoon over "schone was". Lijkt wel voorkennis, want er komt straks een bom in het spel...!
We zien trouwens opvallend weinig van het gesprek met haar man. Ook niet als ze 's avonds weer met hem praat... Haar man denkt dat ze niet de mol is, vanwege haar enthousiasme en een opdracht goed te willen volbrengen. Zo zit Sarah normaal gesproken ook in elkaar. Maar ja.,.. zit je man ook in het spel, Sarah??? 😀

5.2 Toeteren op Anne
Het lijkt best dat Sarah goed meespeelt en ze erachter komt dat je moet toeteren op 'noen'. Slim om aan de opgesloten Pedro en Michele te vragen vanaf nul te starten. Dat kost balen met tijd! Ze verliezen toch best wat geld en komen zo op 1490 euro uit.
Ik zat al te kijken naar hoe ze los haar draagt. Zag er anders uit als normaal. En wat blijkt... de mol heeft een oortje in en kan zo afluisteren. Nou, zeg het maar. Draagt Sarah een oortje en laat ze haar haar lekker over haar oor hangen???

5.3 Eliminatie
Leuk hoe Gilles zegt dat ze een rest gaan maken over "de kerfstok en snode plannetjes van de mol". Sarah komt als laatst in beeld over de vraag van de fruitwandeling. "Huh? Een fruitwandeling? Hoe kan da'?" Dat weet je allang, Sarah!
De volgende ochtend heeft ze het in de auto over moe zijn in haar hoofd en een pompend hart. Niet gek als je al die dagen op scherp speelt.
Bij de wandeling loopt Sarah in het begin voorop. Sarah stuurt bij de opdracht namen raden op vier te raden mensen. Ze verwijt Michelle en Hilde dat ze hebben gesaboteerd. Ook wel vervelend voor Hilde en Michelle, want ze vallen keihard door de mand!
Als ze voor het persoonlijk voordeel gaan rennen, zien we haar op een gegeven moment achter Pedro rennen. Hier kun je mooi al je doerians weg laten stuiteren uit je mand. Haar voorste mand is duidelijk leeg als ze in het gebouw aankomt. In haar achterste zit er eentje, lijkt het. Als ze bovenaan komt, zit er helemaal niks in. Maar de tijd is ook op en het maakt niet meer uit. Ze brengt in ieder geval weer geen geld in het potje.
Ze vraagt ten slotte nog of Alexy het voordeel heeft genomen. Lekker even inwrijven, ja!

O, die Sarah. Ze speelt een geweldig spel en bouwt verder aan een prachtig mol-avontuur!

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 20-04-2025, 22:37:11 »
Ja, Sarah maakt bij momenten anderen verdacht, dat is typisch voor een mol.

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 20-04-2025, 23:54:25 »
Sorry hoor, maar bij 5.1 springen Hilde en Sarah als eerste. Dan ga je als mol toch niet al je vragen zelf goed beantwoorden en erop vertrouwen dat de groep na je wel fouten gaat maken? Dit is voor mij gewoon een grote anti molactie van Sarah.

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 21-04-2025, 00:09:21 »
Sarah gaf aan dat ze minder onzeker was dan Pedro, maar wel twijfelde. Ze kan dan toch als 3e gaan en als haar kleur bekend is twijfelen en alsnog een verkeerde kleur kiezen?

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 21-04-2025, 00:16:09 »
Het laatste land roepen voor 1000 in de pot, haar dans goed doen voor 1000 in de pot. Laat ik er het op houden dat als ze als mol hier ook bewust alles goed doet ik haar maar een zwakke mol vind die alleen maar leunt op anderen.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 21-04-2025, 00:17:25 »
Sorry hoor, maar bij 5.1 springen Hilde en Sarah als eerste. Dan ga je als mol toch niet al je vragen zelf goed beantwoorden en erop vertrouwen dat de groep na je wel fouten gaat maken? Dit is voor mij gewoon een grote anti molactie van Sarah.

Hilde en Nimrod waren eerst.

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 21-04-2025, 00:20:55 »
Je hebt gelijk   :-[

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #115 Gepost op: 21-04-2025, 17:10:42 »
Sarah heeft alles goed geantwoord bij de parachutesprong, maar zaait wel twijfel óf ze alles goedheeft. Ze brengt het echt perfect: "ja, ik denk dat ik alles goed heb, maar misschien één foutje!"
Ze kan dus later beweren dat ze iets waarschijnlijk toch wel verkeerd heeft beantwoord, waardoor ze de verkeerde kleur draad gaan kiezen. Dat hoefde uiteindelijk niet, want de groep ging met haar mee om Nimrod te kiezen. Die had het fout, waardoor de opdracht mislukte. Stel dat zij alsnog mocht drukken (ze hadden haar gekozen, want ze presenteerde alsof ze het heel goed gedaan had) en er kwam dan een kleur, dan zie ik haar in staat om te zeggen dat ze het twijfelantwoord wellicht toch fout had. Dan kiezen ze een andere kleur en BAM! verfbom ontploft.
Wel jammer dat het hier niet op uitliep...

En met 10 goed, gaat iedereen denken dat ze een kandidaat is...

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 21-04-2025, 18:14:41 »
Sarah heeft alles goed geantwoord bij de parachutesprong, maar zaait wel twijfel óf ze alles goedheeft.

Precies wat een mol zou doen.

En ook bij t tankstation.. de zogenaamd goede kandidaat uithangen die met de goede oplossing komt (verdacht snel uitgedokterd) maar dan net niet op t juiste moment toeteren. Pas als t meeste geld is weggespeeld.

Zij blijft mijn nr 1 verdachte.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 21-04-2025, 19:40:54 »
Wat ik ook wel een aardige aanwijzing vind naar Sarah als mol, is dat ze bij elke eliminatie heel emotioneel reageert na een rood scherm.

Maar bij de eerste eliminatie (waar geen afvaller was), was Sarah eigenlijk juist heel relaxed. Als Mol wist ze wellicht toen al dat niemand zou gaan afvallen. Ze lijkt zelfs opgelucht, in tegenstelling tot alle andere eliminaties.

De leepste snor van het land