Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 2439 keer)

Offline Reflektor

• Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2025, 00:59:52 »
Een mondstuk met ingebouwde mondharmonica... Waar halen ze het vandaan.  ;D 

Verder, wat een visueel spektakel. Sterk begin van dit seizoen!
De leepste snor van het land

« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2025, 03:04:43 »
Zo ik ga altijd af op wie de mol vooral niet is, kijk naar kandidaatsgedrag en de molposities. In opdracht 1 lijkt me toch handig dat de mol op zijn minst in een busje zit. In opdracht 2 is er meer geld te verdienen met de muay thai, maar zoveel verschil is er niet. Hier zie ik niet direct molposities. In opdracht 3 kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik een vraag heb.

Voorlopig zijn Els en Nimrod mijn hoofdverdachten, waar ik elk 5 vragen aan geef. Jan en Pedro geef ik elk 4 vragen en Sarah 2 vragen. Hier spreidt ik voorlopig. 

Offline Spenserian

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2025, 08:11:26 »
Was omver geblazen door de kwaliteit van deze openingsaflevering. Echt geweldig, elke opdracht leuk, heerlijke groep. Enorm van genoten. Muziekkeuzes waren zeer interessant, o.a. uit In the Mood for Love van Wong Kar Wai, Challengers van vorig jaar en was dat Blade Runner op het einde?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2025, 12:01:04 »
Weer erg genoten van deze ijzersterke opening! ::bravo:: Geen moment verveeld, leuke groep weer en mooie opdrachten!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2025, 13:45:39 »
Weer genoten!!!!
Wow, wat een geweldig programma is het toch.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2025, 00:20:39 »
Nu ook eindelijk terug kunnen kijken.

En dit is inderdaad vergeleken met de laatste jaren waar ik de aflevering sterk vond starten, maar daarna een beetje wegkabbelde, een hele sterke opener.
Enige jammere vind ik, dat de molkoffer als gimmick leuk is, maar dat ik het qua uitvoering nog niet zo voel...

Het bordje is leuk, maar zooo super specifiek, dat het er bij mij niet direct in kan dat het door de mol zelf is bedacht...
Hopelijk dat aflevering 2 me iets meer in de gimmick trekt.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 09:03:46 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2025, 06:28:03 »
In 1 aflevering al meer gelachen dan in de afgelopen 10 seizoenen van WIDM denk ik  ::rofl:: Bij de mondharmonicabitjes ging ik toch aardig stuk  ::tandpastasmiley::

Offline Didier

• Forumlid
  • 😁😁
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2025, 11:01:26 »
(Het molkoffer-element is nu al beter dan "jullie hebben zelf de mol gekozen")

oneens 🙃
#1 Renée hater

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2025, 11:09:32 »
Topentertainment, niet meer, niet minder. We kunnen discussiëren over details en hoe het programma nog een klein beetje beter kan worden. Maar dat is nergens voor nodig, het is fantastisch zoals het is.

Zoals elk jaar lijkt het grootste compliment weer naar de casting te mogen. Lijkt een hele leuke groep mensen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2025, 11:18:17 »
Om toch iets te zeggen: onder grote tijdsdruk en stress iets moeten doorzagen...erg veilig kan dat toch niet geweest zijn. Leek allemaal erg wild. Ik zat te wachten op een ongelukje.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2025, 11:28:47 »
Ze hadden wel veiligheidshandschoenen aan, en het is een ijzerzaag natuurlijk, geen kettingzaag.
Had er iemand in zijn hand kunnen zagen? Tuurlijk. Maar of dat zo'n dramatische snee had geweest...
Ik denk dat er meer risico vasthing aan het traplopen dan het ijzerzagen  ::tandpastasmiley::
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2025, 11:37:01 »
Het is werkelijk een fantastisch programma en deze aflevering is daar weer het zoveelste bewijs van. Niets dan lof  ::confettie::

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2025, 21:12:35 »
Ik heb weer een interactief follow-the-money en opdrachtenoverzicht gemaakt op Scratch. Ik zal dit elke week bijwerken:
https://scratch.mit.edu/projects/1143119717/

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2025, 22:48:11 »
Heerlijke eerste aflevering!!

Ook knap hoe je meteen word meegenomen in zowel het spel als de groepsvorming en je al direct een beeld van de kandidaten krijgt.

Het lijkt me weer een hele prettige groep

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2025, 23:32:44 »
Om toch iets te zeggen: onder grote tijdsdruk en stress iets moeten doorzagen...erg veilig kan dat toch niet geweest zijn. Leek allemaal erg wild. Ik zat te wachten op een ongelukje.
Veilig genoeg volgens mij. Zelfs als je geen handschoen aan hebt kan er weinig gebeuren omdat je andere hand normaal gesproken niet onder de zaag zal komen. De zijkant van de zaag kan hooguit langs de andere hand glijden.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2025, 23:53:47 »
Wat een heerlijke aflevering waar weer zoveel in zat! En ik zeg: kijken we mee, makers van WidM-Nederland, hoe je een persoonlijk voordeel óók kan verwerken?

En ik ben zo blij dat we nog van alle 10 de kandidaten mogen genieten in aflevering 2, want ik vind iedereen leuk!  ::hug:: en ik vind het heerlijk hoe de groep zo meteen zo leuk met elkaar is. Bij dat 'four glasses please' gedeelte, ik hou van die gezellige momenten tussen de opdrachten door.

En respect aan Gilles voor het uitspreken van de volledige naam van Bangkok. Ik vraag me wel af of hij dat écht uit zijn hoofd deed of dat hij een hulpmiddel ergens had. Indien dat eerste (wat ik dus, Gilles een beetje kennende inmiddels, wel denk), heb ik vast een vraag voor het vragenvuur. Hoe léér je zoiets??

We gaan in aflevering 9 nog wel horen denk ik wie aan de dans is ontsprongen, en hopelijk ook dankzij wie (die zijn of haar stoel heeft weggespeeld).

Maar ik weet nog niet of ik de molkoffer met hulpmiddelen een leuke twist vind. Ik vind het misschien te veel 'de productie is de mol' en ik hou er niet zo van dat er hiermee dus heel veel opdrachten komen waarbij de kandidaten niet de omstandigheden van de opdracht weten (zoals het gegeven dat er een nep-verdieping-37 is). Ik weet niet of ik dat eerlijk vind en vind bijdragen aan het spel wat ik zelf graag wil zien. Maar ik accepteer dat dit de twist van dit jaar is die de makers hebben gekozen en zie wel dat het op een mooie manier verwerkt is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 26-03-2025, 02:56:29 »
Ik heb weer een interactief follow-the-money en opdrachtenoverzicht gemaakt op Scratch. Ik zal dit elke week bijwerken:
https://scratch.mit.edu/projects/1143119717/
Een mooi overzicht Keek, bedankt!
Maar wel een vraag. Ik zie dat je Hilde €1500 hebt toebedeeld. Maar je kon dacht ik €3000 verdienen per goede vraag, dat geld ging pas naar de pot als je als eerste bij de helikopter was. Die €3000 die werd verdiend moeten dan toch verdeeld worden over Pedro, Els en Sarah?

Offline Krtek68

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2025, 18:46:06 »
Een late reactie op de eerste aflevering, maar wij kijken met de kinderen altijd op zaterdagavond, dus dat is bijna een weekje vertraagd!

Zoals zovelen hier hebben we er weer van genoten. Omdat het zo kort na elkaar is, viel het me weer eens op dat als ik naar De Mol kijk, ik me echt betrokken voel bij wat de kandidaten meemaken en doen, m.a.w. het doet me wat! Dat gevoel heb ik niet vaak bij WIDM. Ik weet niet of hem dat zit in de montage/regie, onbekende mensen i.p.v. min of meer bekende mensen of iets anders. Hoe dan ook, knap gedaan weer van de makers. We kijken weer uit naar de volgende aflevering. Zalig! ;)