Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 30020 keer)

Offline lorinsilver

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #460 Gepost op: 20-05-2025, 14:54:58 »
Een hele mooie synopsis, bedankt (en bedankt voor het compliment)!
Ik ga volledig akkoord met je mening, zij het dat ik misschien meer dan jou de SL-hint wat te ver gezocht vond.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: 20-05-2025, 16:45:38 »
Ik had 'm absoluut niet ontdekt, maar wel een keer een link naar het nummer Sarah van Fleetwood Mac op YouTube geplaatst.
Die ontbrekende letters in de ondertiteling en de laatste woorden van Gilles vind ik de mooiste. Razend knap dat die laatste daadwerkelijk ontdekt is!   ::ok::

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #462 Gepost op: 21-05-2025, 09:40:26 »
Mooie samenvatting Klaartje!

Wat ik vooral opvallend vond is dat de frequentie van Radio Mol geen hint bleek. Het verhaal over die zendmast die in Schoten, de deelgemeente waar Sarah woont, staat, is toch wel erg toevallig?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 21-05-2025, 13:01:27 »
Inderdaad, ook raar dat die frequentie van Radio Mol geen hint naar Sarah was. Nu ja, er zijn ieder seizoen erg veel toevalligheden die je eventueel als hint zou kunnen uitleggen, maar niet meer zijn dan wat ze zijn: toeval.

Wel vind ik hun uitleg waarom het telefoonnummer van Radio Mol (555 322) geen hint kan zijn niet echt consequent, omdat ze in het recente verleden wel iets vergelijkbaars als officiële hint hadden gebruikt. Nu was hun argument: “Die cijfers 322 zijn toevallig wel de geboortedag van Sarah (22 maart), maar die andere cijfers 555 zouden ook een betekenis moeten hebben, daarom is het telefoonnummer geen hint, want zoiets doen we niet.”
Hiermee spreken de makers zichzelf tegen want in het seizoen 2023 in Arizona was deze nummerplaat een officiële verborgen hint naar Mol Commy:

Die hint werd toen door de makers uitgelegd als: “CM11 staat voor Commy Mol van seizoen 11.” Maar de rest van de cijfers op die nummerplaat (463) deden er blijkbaar niet toe!?!
Hun uitleg klopt dus niet, of de makers hebben intussen ingezien dat die nummerplaat-hint van toen eigenlijk toch maar een flauwe was (zoals vele molloten toen ook al vonden), omdat ze de helft van de cijfers betekenisloos aan de kant schoven en deden alsof ze er niet stonden. De makers hebben wellicht geleerd uit de kritiek van de speurders van toen. Voortschrijdend inzicht heet dat.  ;)

« Laatst bewerkt op: 21-05-2025, 13:11:32 door Klaartje76 »

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 21-05-2025, 14:32:59 »
Helder overzicht, Klaartje!

Een variatie aan hints, van gemakkelijk tot zeer moeilijk, een hint voor de taalliefhebber, voor de pop- en rockkenner, voor de puzzeloplosser, voor elkeen iets.

Af en toe zien we een scène waarin de molkoffer op een subtiele en mysterieuze wijze opduikt. De scène voor vertrek, op de trein, bovenaan de trap, aan zee... zie ik zo voor me. Als we weten dat de mol eigenaar is van deze koffer vol onheil, kunnen deze scènes op zich dan geen trigger zijn?
De muziekhint vind ik bijzonder mooi en passend bij de intrigerende sfeer, die het zien van de koffer oproept.

De kleur van de digitale cijfers op de helm van de motorijder is dezelfde kleur als de container waarin de mol zich bevindt en benadert het kleur van het logo dit jaar, in een spiraal en vloeiend gefilmd. Misschien bestaat er zoiets als lichte  aanwijzingen. Zaken die gewoon bedoeld zijn om het geheel filmisch aantrekkelijk te maken. Geen hint, maar onbewust een vage indicatie.

Voornaam, initialen en beroep kennen we uit de hints.
Geboortedatum, geboortejaar en plaatsnaam behoren niet tot de officiële hints. Het is een kunst om de echte hint te herkennen.

“Gilles heeft gezegd aan Trust Nobody dat er een knoert van een hint naar Sarah inzat, waar ze heel bang voor waren.” (Barry21),
welke hint zou hier bedoeld worden, vraag ik me af?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 21-05-2025, 16:11:18 »
De scènes met de molkoffer zouden inderdaad op zich een soort van trigger kunnen zijn voor de speurder, maar dan nog moet het geluid je opvallen. Je moet er dan nog opkomen om de tonen die je hoort achter elkaar gaan te plakken en dan pas kan je er een ‘bekende’ melodie van een popsong in herkennen. Er worden van de speurder in dat geval nogal veel ‘geniale’ invallen of niet voor de hand liggende Ideeën verwacht om tot de ontdekking van die muziek-hint te komen. “Hoe kom je erop?” is vaak de spontane reactie op een briljante, bijna geniale vondst. Ja, soms komt iemand erop, maar geniale invallen zijn schaars.

Over die “knoert van een hint” waar de makers “zo bang voor waren” dat ie te snel zou ontdekt worden (volgens wat de mensen van Trust Nobody vernamen): ik denk dat het om de hint in de laatste woorden van GDC gaat die lorinsilver hier heeft ontdekt. Ik vermoed dat de makers zich onterecht zorgen hebben gemaakt of schrik hebben gehad dat die te snel zou gevonden worden. Zelfs als je van in het begin was gaan letten op Gilles’ laatste woorden bij het afscheid van de afvallers had je pas absolute zekerheid over de naam van de Mol na aflevering 7, net voor de finale. Inhoudelijk is het natuurlijk een “knoert” van een hint, want die verborgen boodschap “Hier is één Mol namelijk Sarah” is niet mis te verstaan: ze zegt gewoon wie het is.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2025, 16:41:42 door Klaartje76 »

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 22-05-2025, 08:48:47 »
Het kan ook die met de ontbrekende letters in de ondertiteling zijn, gezien je die sneller kon vinden zodra je voldoende letters had, dan de zin die pas in aflevering 7 iets vertelde. Maar ik denk ook eerder de zin.
Veel toffe hints wel dit jaar!