Helder overzicht, Klaartje!
Een variatie aan hints, van gemakkelijk tot zeer moeilijk, een hint voor de taalliefhebber, voor de pop- en rockkenner, voor de puzzeloplosser, voor elkeen iets.
Af en toe zien we een scène waarin de molkoffer op een subtiele en mysterieuze wijze opduikt. De scène voor vertrek, op de trein, bovenaan de trap, aan zee... zie ik zo voor me. Als we weten dat de mol eigenaar is van deze koffer vol onheil, kunnen deze scènes op zich dan geen trigger zijn?
De muziekhint vind ik bijzonder mooi en passend bij de intrigerende sfeer, die het zien van de koffer oproept.
De kleur van de digitale cijfers op de helm van de motorijder is dezelfde kleur als de container waarin de mol zich bevindt en benadert het kleur van het logo dit jaar, in een spiraal en vloeiend gefilmd. Misschien bestaat er zoiets als lichte aanwijzingen. Zaken die gewoon bedoeld zijn om het geheel filmisch aantrekkelijk te maken. Geen hint, maar onbewust een vage indicatie.
Voornaam, initialen en beroep kennen we uit de hints.
Geboortedatum, geboortejaar en plaatsnaam behoren niet tot de officiële hints. Het is een kunst om de echte hint te herkennen.
“Gilles heeft gezegd aan Trust Nobody dat er een knoert van een hint naar Sarah inzat, waar ze heel bang voor waren.” (Barry21),
welke hint zou hier bedoeld worden, vraag ik me af?