Auteur Topic: [De Mol] Totaal nutteloze hints  (gelezen 3075 keer)

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
Re: [De Mol] Totaal nutteloze hints
« Reactie #20 Gepost op: 24-04-2025, 16:15:56 »
Deze rubriek ma gerust wat hoger komen te staan  ???

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2025, 17:41:22 »
OK, nou, ik heb beeldje voor beeldje gekeken en heb denk ik DE hint gevonden naar Daniel in Cherche le Rat. Zie scan. En hoe heet nu de vriend van Michèle? Juist, Daniel.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #22 Gepost op: 26-04-2025, 20:01:51 »
Sarah en Anne zijn twee sterke Bijbelse vrouwen.
In sommige families krijgt Sarah ook een tweede voornaam, Anne (ofte Hanna).
Hierbij Sarah.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 28-04-2025, 18:15:25 »
Screenshots nemen uit de afleveringen op Goplay lukt blijkbaar niet meer, dus moet het maar even in tekst.
Kon afgelopen weekend gewoon screenshots maken toen ik de aflevering bekeek via goplay.be. Was wel een screenshot vanaf mijn telefoon (was even snel wat aan het terugkijken).

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 29-04-2025, 15:07:20 »
OK, nou, ik heb beeldje voor beeldje gekeken en heb denk ik DE hint gevonden naar Daniel in Cherche le Rat. Zie scan. En hoe heet nu de vriend van Michèle? Juist, Daniel.....

Vrij zeker dat die Laurens heeft, maar dat lijkt er op he  ;D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #25 Gepost op: 29-04-2025, 16:46:54 »
Ja dat is bijna hetzelfde, de ene begint met een L en de laatste eindigt ermee..... en dat is dus de L van MOL.... het kan nu niet anders meer. Ook ving mijn kat vanochtend een rat, ja dan weet je het wel toch ::jaja:: ::zwaai::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 7-05-2025, 14:59:35 »
Dit screenshot van op de website van De Mol op GoPlay laat weinig aan de verbeelding over:

Wie staat er in het midden op de foto met daaronder in koeien van letters ‘DE MOL’?

Duidelijker wordt het niet! :)

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #27 Gepost op: 7-05-2025, 16:31:20 »
Wie staat er in het midden op de foto met daaronder in koeien van letters ‘DE MOL’?

Amai, een mol in ons midden!  ::rofl::

Kijk maar uit, zo'n hint hebben ze meermaals echt gedaan, hè? (Vooral bij WIDM)

Vind de mol per ongeluk...

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 7-05-2025, 19:28:36 »
Amai, een mol in ons midden!  ::rofl::

Kijk maar uit, zo'n hint hebben ze meermaals echt gedaan, hè? (Vooral bij WIDM)
Ja, soms vind ik wel eens een echte hint, al is de kans daarop vrij klein. ::rofl::
De kans dat de Mol in persoon hier op deze foto in het midden staat is 33,33 %. Maar de kans dat de woorden ‘De Mol’ op deze foto in het midden staan is 100 %, al zijn er wellicht forummers die de Mol zoeken op basis van mathematica en statistiek die het daar niet mee eens zullen zijn. Gelukkig voor mij lezen die serieuze mensen deze rubriek niet.  ;)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 7-05-2025, 19:59:30 »
Amai
Toen ik dit woord zag schoot het me te binnen. Ik had gelijk met de rat in Cherche le. Dan moet ik ook gelijk hebben met de mol hier want amai, het is niet sArAh dus weg met die a's, dan houd je van de rat over:

mi CHErche LE

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 14:33:39 »
Gele T-shirts zijn vaak gelinkt met Thailand:
https://www.vorsten.nl/vorstenhuizen/thailand/thai-moeten-geel-dragen-ter-ere-van-koning-bhumibol/
& ook bij betogingen dragen ze vaak gele shirts google "Thailand yellow shirts"

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 16:41:01 »
Super, een hint voor Michèle ::jaja::
 ::vergroot::

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 17:13:02 »
Koppel deze quote van Michèle

aan deze foto van het zakje met het afwijkende streepje voor het Mollogo

en je hebt nog een hint naar Michèle!

(dank aan het andere forumlid (ik kan zijn/haar naam niet meer vinden) voor de foto van het zakje, die ik hier even “geleend” heb)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:14:52 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Vandaag om 11:08:39 »
Zo vlak voor de finale heb ik de goede gewoonte om alle ongebruikt TNVH-materiaal in mijn molschriftje bijeen te harken en nog snel even te delen, anders moet ik het na zondag toch maar weggooien. Dan is het echt nutteloos geweest dat ik al die observaties ooit heb genoteerd in mijn zoektocht naar mogelijke hints. Ik excuseer me nu reeds bij de molloten die Alexy of Michèle verdenken, want het resterend materiaal gaat alleen maar over Sarah.

Voorheen stonden hier in dit topic al ‘hints’ naar Sarah, die ik echter verwijderd heb omdat sommige ervan nogal wat commotie veroorzaakten omdat ernaar verwezen werd in het topic van de zogeheten “echte hints”. Door een overijverige VAR is er toen veel gesneuveld, maar op een paar van die dingetjes kom ik straks nog even terug, want ze blijken wel te matchen met wat ik nu nog te melden heb.

Goed, terzake Klaar! In aflevering 6 bij de opdracht ‘Het halve diner’ nam Sarah de wonton-soep. De wontons werden vroeger bewaard in een zogenaamde WONTONTON. Eens ik dat las was de trein vertrokken! Immers, Won Ton Ton is ook de naam van de band waarvan de betreurde Bea Van der Maat de leadzangeres was. De debuutsingle uit 1988 van Won Ton Ton was een grote hit in Vlaanderen en was getiteld ‘I lie and I cheat’. Hoe toepasselijk! 1988 is het geboortejaar van Sarah en de titel van het nummer spreekt voor zich in de context van De Mol.

Maar er is meer! Zangeres Bea Van der Maat was ook een actrice. In de Urbanus-film ‘Koko Flanel’ speelde zij de vrouwelijke hoofdrol, haar personage heette Sarah! Toeval? Ik dacht het niet, want er zijn nog interessante verbanden: het nummer ‘I lie and I cheat’ werd in het muziekprogramma ‘Liefde voor muziek’ ooit als tribute aan de overleden zangeres gecovered door, jawel, Maksim. Inderdaad, die Maksim Stojanac, die we nog kennen van het anagram dat Sarah en Nimrod in de Drakentoren moesten vinden. Die Maksim heeft trouwens nog een ander Mol-toepasselijk nummer op zijn repertoire staan: ‘Ik wil dat je liegt’. Dat zingt hij samen met Hannah Mae, een blonde Hollandse, die zelfs fysiek lijkt op Sarah. Zou de zus van Sarah met de telepathische gave niet toevallig Hannah heten? Zo ver in het privéleven van Sarah durf ik niet te duiken…

Er is nog meer: bij het zoeken van de familienaam van Maksim in de Drakentoren oppert Sarah aan Nimrod: “Slomovitsj of zoiets”. Draai de eerste vier letters om en je hebt Mol S. En dat doet me dan weer denken aan oudere ‘hintjes’ die ik eerder hier al had aangehaald in verband met letters en anagrammen. Zoals het door de makers zelf gefabriceerde bordje op het niet-bestaande station (in de treinopdracht): SATHANI PLAI MORANA, waarin je ook enkel maar de naam Sarah kan halen, sterker nog ‘Mol Sarah’ haal je er ook uit. Toeval? Ik dacht het niet, want zelfs in haar selectiegesprek zei Sarah opvallende en vreemde, dus verdachte dingen. Ze liet de naam Mary-Kate Olsen vallen, daar haal je anagramgewijs ‘Molteken Sarah’ uit, als je de y even op z’n kop zet voor de h. En in diezelfde context kwam Sarah af met ‘weefgetouw’, een woord waarvan ze zelf niet eens besefte dat ze het kende! Dat was bij een spelletje Pictionary. ‘Tekenmol Sarah’ raadde zomaar het woord dat in het Engels ‘LOOM’ heet. Draai dat om en het ‘klinkt’ in het Nederlands als ‘MOOL’, net zoals het Engelse Mole klinkt…

“I lie and I cheat”, het lijflied van de Mol (en van mezelf in dit topic  ;) ):

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:15:16 door Klaartje76 »

Offline Speurder123

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: Vandaag om 11:19:14 »

Goed, terzake Klaar! In aflevering 6 bij de opdracht ‘Het halve diner’ nam Sarah de wonton-soep. De wontons werden vroeger bewaard in een zogenaamde WONTONTON. Eens ik dat las was de trein vertrokken! Immers, Won Ton Ton is ook de naam van de band waarvan de betreurde Bea Van der Maat de leadzangeres was. De debuutsingle uit 1988 van Won Ton Ton was een grote hit in Vlaanderen en was getiteld ‘I lie and I cheat’. Hoe toepasselijk! 1988 is het geboortejaar van Sarah en de titel van het nummer spreekt voor zich in de context van De Mol.

Maar er is meer! Zangeres Bea Van der Maat was ook een actrice. In de Urbanus-film ‘Koko Flanel’ speelde zij de vrouwelijke hoofdrol, haar personage heette Sarah! Toeval? Ik dacht het niet, want er zijn nog interessante verbanden: het nummer ‘I lie and I cheat’ werd in het muziekprogramma ‘Liefde voor muziek’ ooit als tribute aan de overleden zangeres gecovered door, jawel, Maksim. Inderdaad, die Maksim Stojanac, die we nog kennen van het anagram dat Sarah en Nimrod in de Drakentoren moesten vinden. Die Maksim heeft trouwens nog een ander Mol-toepasselijk nummer op zijn repertoire staan: ‘Ik wil dat je liegt’. Dat zingt hij samen met Hannah Mae, een blonde Hollandse, die zelfs fysiek lijkt op Sarah. Zou de zus van Sarah met de telepathische gave niet toevallig Hannah heten? Zo ver in het privéleven van Sarah durf ik niet te duiken…

Er is nog meer: bij het zoeken van de familienaam van Maksim in de Drakentoren oppert Sarah aan Nimrod: “Slomovitsj of zoiets”. Draai de eerste vier letters om en je hebt Mol S. En dat doet me dan weer denken aan oudere ‘hintjes’ die ik eerder hier al had aangehaald in verband met letters en anagrammen. Zoals het door de makers zelf gefabriceerde bordje op het niet-bestaande station (in de treinopdracht): SATHANI PLAI MORANA, waarin je ook enkel maar de naam Sarah kan halen, sterker nog ‘Mol Sarah’ haal je er ook uit. Toeval? Ik dacht het niet, want zelfs in haar selectiegesprek zei Sarah opvallende en vreemde, dus verdachte dingen. Ze liet de naam Mary-Kate Olsen vallen, daar haal je anagramgewijs ‘Molteken Sarah’ uit, als je de y even op z’n kop zet voor de h. En in diezelfde context kwam Sarah af met ‘weefgetouw’, een woord waarvan ze zelf niet eens besefte dat ze het kende! Dat was bij een spelletje Pictionary. ‘Tekenmol Sarah’ raadde zomaar het woord dat in het Engels ‘LOOM’ heet. Draai dat om en het ‘klinkt’ in het Nederlands als ‘MOOL’, net zoals het Engelse Mole klinkt…

“I lie and I cheat”, het lijflied van de Mol (en van mezelf in dit topic  ;) ):

Geweldig dit! Ik hoop zondag dat dit waar blijkt te zijn.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Vandaag om 11:38:09 »
Ge-wel-dig ook al heb ik Sarah helemaal niet als mol  ::ok::

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #36 Gepost op: Vandaag om 12:02:26 »
....

en omdat er geen weefgetouw in de container kan, hebben ze dan maar twee bollen Wol in de container gelegd.
Echt mooi blauwe Wol
Rusiana draait een bol om en om...
wol mol wol mol wol mol.