Zo vlak voor de finale heb ik de goede gewoonte om alle ongebruikt TNVH-materiaal in mijn molschriftje bijeen te harken en nog snel even te delen, anders moet ik het na zondag toch maar weggooien. Dan is het echt nutteloos geweest dat ik al die observaties ooit heb genoteerd in mijn zoektocht naar mogelijke hints. Ik excuseer me nu reeds bij de molloten die Alexy of Michèle verdenken, want het resterend materiaal gaat alleen maar over Sarah.
Voorheen stonden hier in dit topic al ‘hints’ naar Sarah, die ik echter verwijderd heb omdat sommige ervan nogal wat commotie veroorzaakten omdat ernaar verwezen werd in het topic van de zogeheten “echte hints”. Door een overijverige VAR is er toen veel gesneuveld, maar op een paar van die dingetjes kom ik straks nog even terug, want ze blijken wel te matchen met wat ik nu nog te melden heb.
Goed, terzake Klaar! In aflevering 6 bij de opdracht ‘Het halve diner’ nam Sarah
de wonton-soep. De wontons werden vroeger bewaard in een zogenaamde
WONTONTON. Eens ik dat las was de trein vertrokken! Immers, Won Ton Ton is ook de naam van de band waarvan de betreurde Bea Van der Maat de leadzangeres was. De debuutsingle uit
1988 van Won Ton Ton was een grote hit in Vlaanderen en was getiteld ‘
I lie and I cheat’. Hoe toepasselijk! 1988 is het
geboortejaar van Sarah en de titel van het nummer spreekt voor zich in de context van De Mol.
Maar er is meer! Zangeres Bea Van der Maat was ook een actrice. In de Urbanus-film ‘Koko Flanel’ speelde zij de vrouwelijke hoofdrol,
haar personage heette Sarah! Toeval? Ik dacht het niet, want er zijn nog interessante verbanden: het nummer ‘I lie and I cheat’ werd in het muziekprogramma ‘Liefde voor muziek’ ooit als tribute aan de overleden zangeres gecovered door, jawel,
Maksim. Inderdaad, die Maksim Stojanac, die we nog kennen van het anagram dat Sarah en Nimrod in de Drakentoren moesten vinden. Die Maksim heeft trouwens nog een ander Mol-toepasselijk nummer op zijn repertoire staan: ‘
Ik wil dat je liegt’. Dat zingt hij samen met Hannah Mae, een blonde Hollandse, die zelfs fysiek lijkt op Sarah. Zou de zus van Sarah met de telepathische gave niet toevallig Hannah heten? Zo ver in het privéleven van Sarah durf ik niet te duiken…
Er is nog meer: bij het zoeken van de familienaam van Maksim in de Drakentoren oppert Sarah aan Nimrod: “
Slomovitsj of zoiets”. Draai de eerste vier letters om en je hebt
Mol S. En dat doet me dan weer denken aan oudere ‘hintjes’ die ik eerder hier al had aangehaald in verband met letters en anagrammen. Zoals het door de makers zelf gefabriceerde bordje op het niet-bestaande station (in de treinopdracht):
SATHANI PLAI MORANA, waarin je ook enkel maar de naam Sarah kan halen, sterker nog ‘
Mol Sarah’ haal je er ook uit. Toeval? Ik dacht het niet, want zelfs in haar selectiegesprek zei Sarah opvallende en vreemde, dus verdachte dingen. Ze liet de naam
Mary-Kate Olsen vallen, daar haal je anagramgewijs ‘
Molteken Sarah’ uit, als je de y even op z’n kop zet voor de h. En in diezelfde context kwam Sarah af met ‘weefgetouw’, een woord waarvan ze zelf niet eens besefte dat ze het kende! Dat was bij een spelletje Pictionary. ‘Tekenmol Sarah’ raadde zomaar het woord dat in het Engels ‘
LOOM’ heet. Draai dat om en het ‘klinkt’ in het Nederlands als ‘MOOL’, net zoals het Engelse Mole klinkt…
“I lie and I cheat”, het lijflied van de Mol (en van mezelf in dit topic

):