Auteur Topic: [Kandidaat] Nimrod  (gelezen 4726 keer)

Offline Deluxenite

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nimrod
« Reactie #40 Gepost op: 14-04-2025, 08:28:04 »
Onsympatieke kandidaat. Mag eruit.

Kan duidelijk niet tegen zijn verlies. Hoe hij Els beschuldigde nadat hij en Michele eerder hadden afgesproken hetzelfde te doen  ::rits::

En dan dat West-Vlaams accent. Nee dank u.

Offline MitchK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2025, 10:21:17 »

Kan duidelijk niet tegen zijn verlies. Hoe hij Els beschuldigde nadat hij en Michele eerder hadden afgesproken hetzelfde te doen  ::rits::

Totaal oneens gelukkig. Ik hou juist van dit fanatisme ::bravo:: Hij gaat echt voor de pot (als het goed is ::rofl:: ::schaam::) en volgens mij spraken zij juist af dat ze pas zouden reageren als iemand anders dat deed. Hij ging ook niet voor de ballon en schrok volgens mij ook dat Michele al zo snel ging
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2025, 10:55:39 »
Ik gun Hem en Alexy de winst het meeste. Ik vind Nimrod echt een geweldige kandidaat.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 14-04-2025, 10:58:50 »
Totaal oneens gelukkig. Ik hou juist van dit fanatisme ::bravo:: Hij gaat echt voor de pot (als het goed is ::rofl:: ::schaam::) en volgens mij spraken zij juist af dat ze pas zouden reageren als iemand anders dat deed. Hij ging ook niet voor de ballon en schrok volgens mij ook dat Michele al zo snel ging

Neen, hij en Michèle hadden allebei een tactiek afgesproken om te gaan. Ik geloof dat het de bedoeling was dat hij tussen Michèle en de kandidaten ging staan, zodat de andere kandidaten niet konden zien wanneer Michèle haar move zou maken.

I was blind but now I can see

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 14-04-2025, 12:28:40 »

Ik vond dat juist heerlijk, dat hoort toch ook gewoon bij het spel? Hij weet dondersgoed dat hij geen recht van spreken heeft, maar gooit na zelf snode, mislukte plannen te hebben gehad nog even wat olie op het vuur. Ze zijn allemaal vrienden en Els heeft er gisteravond bij het terugkijken waarschijnlijk alleen maar om gelachen.

Uiteindelijk is het een spel van list en bedrog, dit soort steekjes zijn daar gewoon onderdeel van in mijn ogen. Even onterecht de, om in Hildes woorden te spreken, Moeder Teresa uithangen. Erg leuke kandidaat, die verder het meest voor de pot gaat van iedereen.

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #45 Gepost op: 14-04-2025, 13:53:21 »
Neen, hij en Michèle hadden allebei een tactiek afgesproken om te gaan. Ik geloof dat het de bedoeling was dat hij tussen Michèle en de kandidaten ging staan, zodat de andere kandidaten niet konden zien wanneer Michèle haar move zou maken.

Ah dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht dat ze klaar zouden staan en pas zouden gaan wanneer iemand anders ging en Michele dus iets te snel ging volgens het plan van Nimrod
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 14-04-2025, 14:01:59 »
Ik vond dat juist heerlijk, dat hoort toch ook gewoon bij het spel? Hij weet dondersgoed dat hij geen recht van spreken heeft, maar gooit na zelf snode, mislukte plannen te hebben gehad nog even wat olie op het vuur. Ze zijn allemaal vrienden en Els heeft er gisteravond bij het terugkijken waarschijnlijk alleen maar om gelachen.

Uiteindelijk is het een spel van list en bedrog, dit soort steekjes zijn daar gewoon onderdeel van in mijn ogen. Even onterecht de, om in Hildes woorden te spreken, Moeder Teresa uithangen. Erg leuke kandidaat, die verder het meest voor de pot gaat van iedereen.

Nou ik ook, dat is inderdaad het spel, genieten!  ;D
Volgens mij hebben alle kandidaten die er nu nog inzitten dat wel in zich. Het mag wel een beetje schuren, dat maakt het spel veel interessanter. Voor mij maakt dat iemand zeker geen onsympathieke kandidaat.

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 14-04-2025, 14:35:04 »

Vorige aflevering heeft die ook al drie balletjes bijgekocht. Neen, dit soort kandidaten mag ver weg blijven van de Mol. Hilde eveneens.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2025, 15:48:14 »
Vorige aflevering heeft die ook al drie balletjes bijgekocht. Neen, dit soort kandidaten mag ver weg blijven van de Mol. Hilde eveneens.

Waarom? Als alles koek en ei is tussen de kandidaten wordt het een gezapige boel.
Reken er maar op dat de makers heel bewust bepaalde karakters selecteren.
Nimrod is vast gekozen omdat hij behoorlijk fanatiek is en slecht tegen zijn verlies kan.
Hilde is het stereotype van een kandidaat op leeftijd en kan - mits ze het echt is - dat masker goed gebruiken om te mollen.

Begrijp me goed, het liefste kijk ik naar oogpleziertjes als Michèle en Sarah, of naar toffe kerels als Jan,
maar het zou een saaie boel worden met vijf blondjes en vijf sympathieke kale knuffelberen.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 15-04-2025, 11:21:45 »
Opvallend moment bij de gouden ballon. Ze laten ons van tevoren zien dat Michèle en Nimrod sowieso gaan prikken en achteraf spelen ze een soort 'hypocriet' toneelstukje waarin ze dat ontkennen. Michèle lijkt al vaker verdachter te worden gemaakt in de montage, proberen ze dat met Nimrod ook te doen?
Eerder Nimrod die alsnog Michèle onder de bus wil gooien alsof het louter haar plan was en hij de onschuld zelve.
- Had hij niet nodig voor zijn imago integendeel
- Slecht voor zijn 'relatie' met Michèle
- Erg cringe om te zien

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 15-04-2025, 12:21:07 »
De uitwerking van hun plan zag er erg ongelukkig uit, de afgesproken tactiek bleek al meteen niet te werken (Michèle afgeschermd door Nimrod) omdat dat niet ging zoals ze in de groep stonden. Michèle ‘verpeste’ het daarna ook nog door voor het ‘fluitsignaal’ al een bijna-valse start te veroorzaken, daardoor stonden Els en Alexy ook meteen op scherp. Kans verkeken.
Ik kan me de frustratie achteraf van Nimrod dan wel voorstellen ;)
Nimrod, overigens, prima kandidaat; mooie groep  ;D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #51 Gepost op: 16-04-2025, 07:48:06 »
Zou het typisch iets voor twijfelaar Nimrod vinden om in de trein het niet aan te durven om zijn kaartje te wisselen en aan de noodrem trekt door te laat naar de volgende wagon te gaan.

De biecht van Pasquino over Nimrod was dan een van de fake alternatieven van zijn echte biecht.

Nimrod heeft de beste dekmantel, van brave Hendrik, zoals bij de Drakentoren tegen Michèle en Pedro: moeten we niet meer doen hè over het doorpuzzelen als de buzzer gaat. Onwaarschijnlijke brave Hendrik is ie. Het kan, maar het kan ook prima een rol zijn die dicht bij zijn karakter ligt.

1) Als Gilles de mol op het bestaan van de molkoffer wijst, meende ik de contouren van een bril te zien en Els is het niet.
2) De stem van de mol klinkt wel als die van Nimrod, iemand zei Antwerps accent. Maar ook de intonatie zou kunnen.
3) Hij bewaakt zijn identiteit als mol goed, bijvoorbeeld bij de moltelefoon in de auto. Hij valt gewoon niet op als mol, maar komt vaak veel te kandidaats over. Onnatuurlijk? zelfs.

« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 10:06:54 door foxhunter »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 16-04-2025, 10:43:00 »

2) De stem van de mol klinkt wel als die van Nimrod, iemand zei Antwerps accent. Maar ook de intonatie zou kunnen.

Nimrod is een West-Vlaming, geen Antwerpenaar.  ;)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #53 Gepost op: 16-04-2025, 11:22:29 »
Nimrod is een West-Vlaming, geen Antwerpenaar.  ;)
Juist, had ik effe na moeten kijken. Jan en Sarah en Alexy zijn de Antwerpenaren.

NIMROD (25) – bankier uit Waregem (West-Vlaanderen)

"Jaag zijn naam door Wikipedia en je krijgt een hoop bijkomstigheden, zoals een Bijbels figuur, een album van Green Day, of een Brits legervliegtuig. Terwijl daar natuurlijk gewoon zou moeten staan: West-Vlaanderen, financieel expert, toffe kerel, verdediger bij Sparta Wortegem, stop de klok. De beroemdste Nimrod is vooralsnog de mooie klassieke muziek uit de Enigma Variaties, maar ik sluit niet uit dat dat binnenkort verandert."

iemand een idee wat hier met 'stop de klok' wordt bedoeld. Is dat zoiets als Let op!

(er is ook een wasgij puzzel met 'stop de klok' met een boef/overvaller erop en rechts daarvan hint'.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 11:29:43 door foxhunter »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 16-04-2025, 11:38:21 »
Terwijl daar natuurlijk gewoon zou moeten staan: West-Vlaanderen, financieel expert, toffe kerel, verdediger bij Sparta Wortegem, stop de klok.

iemand een idee wat hier met 'stop de klok' wordt bedoeld. Is dat zoiets als Let op!

Die 'stop de klok' lijkt me gewoon een verwijzing naar een ander programma (van Goplay), De Slimste Mens waarbij er in een bepaalde ronde vier trefwoorden moeten worden gezocht bij iets/iemand.  Omdat de tijd aftelt bij het geven van antwoorden wordt er meestal geëindigd met "stop de klok".
Er worden dus vier trefwoorden bij Nimrod opgesomd; de 'stop de klok' hoort daar niet bij.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #55 Gepost op: 16-04-2025, 11:44:16 »
Dank Smiling jack!

En is deze reactie geloofwaardig op de mededeling van de dubbele eliminatie of overdreven?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 16-04-2025, 14:29:34 »
Er zijn gewoon teveel redenen waarom Nimrod De Mol niet kan zijn:

- in de busjes stelt hij een tactiek voor die 6000€ kan opleveren. 2 x de waarheid vertellen, 1 x liegen. De andere bus zou die tactiek maar eens moeten doorhebben, dan wordt er zeker 6000€ verdient, en de laatste vraag is dan een 50/50 kans op de resterende 3000€. En er wordt dan ook al zeker 2 x niet vertraagd, wat de mol ook zeker niet wil.

- Bij de drakentoren zegt hij Camille. Hij kan niet weten dat andere kandidaten dit zouden afketsen, dus er moest maar één iemand de voornaam aanvullen met de achternaam, en toevallig weten hoe oud ze is en dat levert dan mogelijks 500€ op.

- Bij de olifanten valt hij als eerste af en verliest zo alle controle. Wat als Els dan plots verschillende borden goed begint te hangen? Wat als bij de derde/4de kandidaat al alle bordjes juist hangen? De mol zit hier waarschijnlijk eerder in het midden, of bij de laatste.

- Bij de loterij: Nimrod wil geen 1000€ opofferen om te kijken wie er balletjes heeft gekocht. Dat is net heel kandidaats: op het blad staat wie balletjes heeft gekocht en wie niet. Logischerwijs gaan ze op iemand stemmen die balletjes heeft gekocht. Hij probeert hier zijn pasvragen veilig te stellen. Een mol zou geen fluit geven om die pasvragen, meegaan met Pedro en zo de laatst mogelijk te verdienen 1000€ wegspelen.

- Sleepworld geven voor 750€. Het idee dat hij dit doet om zichzelf te beschermen is ridicuul: 1 van de auto's krijgt dit sowieso te zien. En uiteindelijk kan je weinig conclusies trekken uit dat filmpje.

- Een mol zou nooit zo'n wenkbrauwfronsend antwoord als "Egypte" geven wanneer ze een stad zoeken. Als mol kan hij dit wat voorbereiden en dan zou hij gewoon een stad noemen: Caïro bijvoorbeeld.
I was blind but now I can see

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 16-04-2025, 14:35:43 »
Ja, dat vond ik ook raar. Of hij valt nog vrij snel af (en dan weten we niet wie hij verdenkt) of hij heeft de juiste mol in de smiezen... Denk ik.

Edit: mijn reactie was op Tarbozan; dat het opvalt dat we van Nimrod geen verdenkingen zien na de test.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 14:37:42 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #58 Gepost op: 16-04-2025, 15:11:34 »
Er zijn gewoon teveel redenen waarom Nimrod De Mol niet kan zijn:

- in de busjes stelt hij een tactiek voor die 6000€ kan opleveren. 2 x de waarheid vertellen, 1 x liegen. De andere bus zou die tactiek maar eens moeten doorhebben, dan wordt er zeker 6000€ verdient, en de laatste vraag is dan een 50/50 kans op de resterende 3000€. En er wordt dan ook al zeker 2 x niet vertraagd, wat de mol ook zeker niet wil.

- Bij de drakentoren zegt hij Camille. Hij kan niet weten dat andere kandidaten dit zouden afketsen, dus er moest maar één iemand de voornaam aanvullen met de achternaam, en toevallig weten hoe oud ze is en dat levert dan mogelijks 500€ op.

- Bij de olifanten valt hij als eerste af en verliest zo alle controle. Wat als Els dan plots verschillende borden goed begint te hangen? Wat als bij de derde/4de kandidaat al alle bordjes juist hangen? De mol zit hier waarschijnlijk eerder in het midden, of bij de laatste.

- Bij de loterij: Nimrod wil geen 1000€ opofferen om te kijken wie er balletjes heeft gekocht. Dat is net heel kandidaats: op het blad staat wie balletjes heeft gekocht en wie niet. Logischerwijs gaan ze op iemand stemmen die balletjes heeft gekocht. Hij probeert hier zijn pasvragen veilig te stellen. Een mol zou geen fluit geven om die pasvragen, meegaan met Pedro en zo de laatst mogelijk te verdienen 1000€ wegspelen.

- Sleepworld geven voor 750€. Het idee dat hij dit doet om zichzelf te beschermen is ridicuul: 1 van de auto's krijgt dit sowieso te zien. En uiteindelijk kan je weinig conclusies trekken uit dat filmpje.

- Een mol zou nooit zo'n wenkbrauwfronsend antwoord als "Egypte" geven wanneer ze een stad zoeken. Als mol kan hij dit wat voorbereiden en dan zou hij gewoon een stad noemen: Caïro bijvoorbeeld.

Hij is weg uit de verdenkingen en hij gedraagd zich vreemd. Te braaf, te voorzichtig, te correct. Terwijl hij overal tussendoor fietst. Een voorzichtige mol vang je niet met de genoemde rechtlijnige argumenten (correcte meetlat). Die kronkelt daarom heen en tussendoor.

En Nimrod molt dan niet het optimale, is vaak de ideale kandidaat, en niet verdacht, maar als anderen voor eigen voordeel willen gaan, laten gaan. En bij het gokken zijn er al twee uit. Die derde is leuk als het lukt, maar Nimrod kiest er dan voor om de kandidaat uit te hangen. Als hij de mol is, is het een gentlemen mol. Rustig aan. Beheerst.

En het is samen met Hilde op dit moment degene die ik nog kan verdenken, de rest zie ik het even niet meer in.
Zon antwoord als Egypte past bijvoorbeeld prima bij de zeer omvloerste Nimrod. Beetje dommig, maar hij is niet dom. Dus dat kan weer onderdeel zijn van zijn masker. Beetje dommig, te beleefd, te correct, maar NOOIT verdacht! En dat is dus VERDACHT!

Het probleem is: we krijgen maar geen grip op deze mol. Pedro, Michèle worden veel genoemd, nu komt Sarah daar weer bij, Hilde doet wel eens rare dingen, maar niemand overtuigd. Hoe krijgen we grip op deze mol? De rechtlijnige aanpak zet Nimrod steeds buiten beeld.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2025, 15:20:10 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #59 Gepost op: 16-04-2025, 15:42:36 »
Dan is de blinde vlek Alexy denk ik dan. Maar weinig kans dat Nimrod de mol is dit seizoen.
Wordt misschien de pre-finale-afvaller oid.