Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 10893 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #60 Gepost op: 3-04-2025, 17:28:39 »
fatsoenlijk NL schrijven is hier toch geen prioriteit, heb ik gemerkt.  :-X
Inderdaad is fatsoenlijk NL schrijven geen prio maar ik gooi mijn teksten altijd wel even door ChatGTP om ze er Vlaams uit te laten zien. Awel, content, wat zijt gij? En ik heb de è van Michèle gevonden! Dat maakt het ook makkelijker om de mol te vinden, zoveel is zeker!
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2025, 23:08:30 »
Michèle mist 2x in 2 afleveringen de kans om veel geld uit de pot te houden.

1. Openingsopdracht: kon zomaar 9000euro verdiend zijn. De mol wil daar bij zijn.
2. De trein: ze moet haar gemanipuleerde koffer meegeven maar weet niet wat er verder mee gebeurt. De koffers zullen later maar eens zo verdeeld worden dat de grote bedragen samen zitten en degene die bij Gilles komt beslist dat ze met het totaalbedrag genoeg weet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #62 Gepost op: 6-04-2025, 11:56:34 »
1) Ze probeert juist in een klap 9000 euro weg te spelen door te treuzelen..... dat was al 1 van de 2 teams noodzakelijk voor deze super molactie. Mathematisch gezien was dit het beste wat de mol kon doen. Immers in het vervolg is er steeds maar 1 op 3 kans om een antwoord goed te hebben, en zo pakte het ook uit: er werd 3000 van de 9000 verdiend. Dan beter om maar helemaal voor de 0 te gaan i.p.v. de 3000.

2) Ze heeft heel gewiekst het getal naar 11 laten oplopen. Dit was een praktisch onhaalbaar getal. Ware het niet voor Sarah die op de laatste tel nog redde, dan was er 1000 euro uit de pot gebleven dankzij Michèle. Hoe zie jij het verder voor je? Je doet voorkomen alsof de mol wel ff de finale haalt. De mol heeft echter maar kans van 1 op 10 om bij Gilles te geraken. Awel, 1 op 8 a 9 dan. Dat moet je al haast uitsluiten, dus als mol kun je slechts effectief mollen door een heel laag bedrag in je koffer te doen en tussentijds de te behalen bedragen af te stoppen.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 6-04-2025, 12:10:19 »
Als de mol bij de 4 laatste is heeft die invloed op hoe de koffers nog verdeeld worden. Eens, van die 1000 van Sarah kan je wat zeggen en ik vind dat ook te veel voor de mol.

Maar jouw uitleg over hoe Michèle 9000 uit de pot houdt door in de, voor de mol gemakkelijkste, container te blijven zitten klopt niet. Ze heeft geen invloed als de kandidaten in de busjes 3x juist kiezen (gokken).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2025, 12:16:29 »
Klopt juist wel. Zoals jij al zegt is dit de makkelijkste container. Als ze die dus even kalt stelt dan is de kans groot dat er in 1 klap 9000 euro onverdiend blijft. Er hoeft immers nog maar 1 andere container ook over de tijd open te gaan. En nogmaals, de rest is kansberekening, voor de hand ligt dat er 3000 verdiend wordt en dat werd het ook. Dat had ook 0 kunnen zijn maar de kans op 0 is groter met haar molactie.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2025, 12:48:34 »
Als de mol bij de 4 laatste is heeft die invloed op hoe de koffers nog verdeeld worden. Eens, van die 1000 van Sarah kan je wat zeggen en ik vind dat ook te veel voor de mol.

Maar jouw uitleg over hoe Michèle 9000 uit de pot houdt door in de, voor de mol gemakkelijkste, container te blijven zitten klopt niet. Ze heeft geen invloed als de kandidaten in de busjes 3x juist kiezen (gokken).

Ze had gewoon pech hier denk ik. Je gaat toch niet hoger gaan bieden dan 11 als mol, dan moeten de andere al 13 of meer gaan bieden zodat jij naar de volgende wagon mag zonder dat er geld binnenkomt.

Volgens mij mocht er echt wel wat geld verdiend worden in de openingsopdracht en gaat de mol hier nog niet te veel doen. De keuze of de molkoffer in het spel komt gaan ze ook wel aan de kandidaten overlaten. De kans dat ze de koffer doorlaten is ook hoger als ze al wat geld binnen hebben.
Redenen waarom ik denk dat Michèle eigenlijk niet snel uit die container wou:
Ze hebben al punten en pakt dan de blauwe garen vast en zegt dat ze daar iets mee moeten doen. Waar zit de logica? ze hebben die garen nog niet gebruikt en hebben toch al punten?
Later zien we dat ze op bijna op 10 punten staan en dan zegt ze "Maar ja nadenken is belangrijker dan euh..." dan wat? uit de container komen?
Als ze op 9 punten staan zegt Michèle "Negen, omg omg FUCK"
Dan zegt ze "Ik heb in begin dat gedaan." en ze raakt haar neus aan. Moest ze kandidaat zijn was ze echt wel naar het scorebord aan het kijken om te zien of dat invloed had op de score.
Ze zit de andere kandidaten echt gewoon volop te trollen in die container.

Ze wil er denk ik wel snel uit nadat ze weten dat de eerste container er uit is, maar volgens mij mocht de mol ook niet het laatste punt scoren. Daarom moet ze dus eerst vloeken en dan direct een punt scoren door haar neus aan te raken. Ze negeren haar clue wel volledig, maar Pas maakt dan uiteindelijk toch nog het laatste punt.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 13:00:58 door Mogura »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2025, 13:01:27 »
Moest ze kandidaat zijn was ze echt wel naar het scorebord aan het kijken om te zien of dat invloed had op de score.
En zo geeft ze constant blijk van voorkennis. Zoals in de lift, als Gilles zegt dat er kans is dat alle 10 doorgaan. Zij heeft van de 10 duidelijk een ingestudeerde supersnelle reactie. Bij de rest moet het nieuws allemaal nog even inzakken. En dit is er ook niet uit te knippen, de edit moest er aan geloven. Zo ook in de sloep, als ze zich per ongeluk verspreekt over het leren kennen van haar man, dat het goede antwoord blijkt uiteindelijk. Ook daar viel niets aan te knippen. Laat je toch denken dat ze nog enorm veel meer voorkennis laat blijken aan de kandidaten dat WEL weggeknipt wordt......

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2025, 13:18:28 »
En zo geeft ze constant blijk van voorkennis. Zoals in de lift, als Gilles zegt dat er kans is dat alle 10 doorgaan. Zij heeft van de 10 duidelijk een ingestudeerde supersnelle reactie. Bij de rest moet het nieuws allemaal nog even inzakken. En dit is er ook niet uit te knippen, de edit moest er aan geloven. Zo ook in de sloep, als ze zich per ongeluk verspreekt over het leren kennen van haar man, dat het goede antwoord blijkt uiteindelijk. Ook daar viel niets aan te knippen. Laat je toch denken dat ze nog enorm veel meer voorkennis laat blijken aan de kandidaten dat WEL weggeknipt wordt......

Zelfde voorkennis ook gespot bij de drakentoren.
Bij het overlopen van de antwoorden van de kandidaten hebben ze Maggie en Regi juist en is Michèle enthousiast "1000 euro". Alle andere antwoorden blijken later fout te zijn. Heeft ze hier voorkennis en weet ze toch al dat er maar 1000 euro verdiend is wanneer ze dat zegt?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2025, 13:57:02 »
Beter nu dan te laat: een (afscheids?)liedje voor la belle Michèle…

Nog een geluk dat ik geen voorkennis heb! ;)

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2025, 14:29:16 »
Beter nu dan te laat: een (afscheids?)liedje voor la belle Michèle…

Nog een geluk dat ik geen voorkennis heb! ;)

Op dat afscheid ga je nog lang kunnen wachten denk ik  ;)
Moest ze niet de mol zijn ga ik echt wel mijn kas opvreten.

Nog een bewijsstuke, naar wat tast Michèle hier in haar broekzak?  ::vergroot::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2025, 22:56:39 »
Ik kan in Michèle zeker een subtiele Mol zien. Maar dat subtiele zou dan weer niet te rijmen zijn met haar lompe molactie van noedels doorgeven in aflevering 1.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2025, 23:25:25 »
Eens met Heinz plus dat Michele geen enkele invloed had op die €9000 door niet tijdig uit de container te geraken. Ik kan mij niet voorstellen dat een mol dat niet wilt.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #72 Gepost op: 7-04-2025, 00:39:40 »
Even een oplijsting van de molacties die ze tot nu toe zou geflikt hebben.

1.1: Neus veel aanraken en vloeken (Jammer dat ze niet vrij raakte want dit is mijn enige reden om nog te twijfelen).
1.2: Noodles heel nonchalant gooien, via ferrata negeren, reageren met fuck als ze het antwoord geeft op haar eigen vraag.
1.3: 200 euro verdienen voor vertrouwen en vermoedelijke afvaller Jan veilig stellen.

2.1: 1 keer te laat gekomen bij sokkels door het verschuiven van letters na de gong. Op de achtergrond tijdens discussie.
2.2: Als 1 na laatste vertrokken terwijl ze zag dat de heren nog aan het prutsen waren.

3.1 Niet wachten of Alexy en Sarah erbij roepen als ze de olifanten verplaatst. Verteld ook niet wat ze gedaan heeft waardoor de anderen moeten blijven gokken.
3.2: meegaan met sleeplife ipv sleepworld
3.3 verdacht overkomen om zo er uit gestemd te worden en Jan en Hilde aanwijzen.

Als je dit ziet toch een aantal mooie acties.
Pedro was normaal mijn 2de maar die is toch te verdacht in beeld.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 00:41:28 door Elijah »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #73 Gepost op: 7-04-2025, 01:06:18 »
Rusiana en Els waren net zo lomp met die noedels doorgeven. Daar leende dat spel zich gewoon voor waarschijnlijk. Je ziet Michele in een shot ook lachen terwijl ze geblinddoekt die noedels overduidelijk naast de kom van Els kiepert; een mol die lol heeft in haar werk.
(Net zoals Pedro niet kan stoppen met lachen bij de biecht over die meloenensloopactie; mocht hij de mol zijn dan zie je hem ook lachen om zijn eigen molactie, wat de redactie er blijkbaar met een gerust hart in laat in de regie).

Michèle nog altijd het meest verdacht als mol, zowel wat betreft haar sluwe molacties, alsook in hoe de regie haar neerzet in deze serie. Ik vertrouw dat supersympathieke en mellow gedrag van haar binnen de groep ook voor geen meter  ::rofl:: Maar mocht ze de Mol zijn dan heeft ze echt wel een naturelle manier van acteren.

Molacties Michèle in aflevering 3:
- Als Hilde 7 x 30 verkeerd uitrekent (190/195 ipv 210) corrigeert Michèle haar niet.
- Michèle geeft het verkeerde antwoord op de vraag waarmee een olifant nog meer kan horen (ze zegt met diens slagtanden; moet voeten zijn).
- Als Hilde bordjes begint te verwisselen op basis van een olifant die er op het plaatje veel groter uitziet (mogelijk een correcte wissel) zegt Michèle "Maar Hilde, nu ben je te random bezig. Zo doen we het helemaal door elkaar".
- Michèle verhangt bordjes vervolgens zelf wel op onderbuikgevoel... en doet dit foutief. Het ging om nog 3 foute bordjes, die ze verwisselt en ze krijgt het voor elkaar om ze alledrie wederom fout te hangen.
- Dan vrij sluw vraagt Michèle aan Hilde (op een sympathieke toon) of zij het misschien ziet zitten om op die rode knop te duwen? En bedankt. Hilde uit het spel en Michèle kan nog even doormollen.
- Gilles zegt na afloop: 'De eerste nul van deze reis is een feit'. Buiten beeld hoor je Michèle dan zeggen (Nimrod draait zijn hoofd naar haar op dat moment) "het moest er een keer van komen ja". Probeert de mol hier het resultaat wat te relativeren naar de groep toe?

- Michèle geeft het verkeerde antwoord Dreamlife. Pedro begint met Sleeplife te noemen, waarop Nimrod heel overtuigend corrigeert ("Sleeplife heb ik nog nooit gehoord") en zegt dat het Sleepworld is, maar Michèle neemt Sleeplife desalniettemin over en drukt dit door. Ze zingt de tune zelfs nog met zowel Sleeplife en Sleepworld als woorden en is gedecideerd dat het Sleeplife moet zijn en geeft dit als antwoord. 700 euro misgelopen.
- Voor wat het waard is: de beelden van de gehandschoende molhand die de handboor bedient, lijkt een elegante beweging te tonen. Lijkt vrouwelijk.

-Michèle stuurt aan tafel aan op het uitschakelen van de verkeerde personen. Ze maakt Hilde meteen (onterecht) openlijk verdacht, evenals Jan. Michèle is vrij sturend. Vervolgens maakt ze zichzelf verdacht door een beetje emotioneel te acteren (maar wederom subtiel) en daarna ontkennend en ontwijkend te antwoorden dat ze zich niet gaat verdedigen, waardoor de rest haar wegstuurt. Daardoor 3x geen 1000 euro terug in de pot.
- Door zelf geen extra ballen te kopen, blijft Michèle zelf onder de radar. (Geldt ook voor medeverdachte Pedro overigens). Ze kiest ervoor om in te zetten op het wegspelen van die 3000 euro door op de verkeerde personen aan te sturen en wat te acteren.

Michèle nog altijd hoofdmolverdachte  :)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2025, 08:09:05 »
Bedankt voor dit zeer volledige overzicht Nat007. ::ok::
Het is al heel wat als je de drie afleveringen na elkaar zet. Zo veel dat het nog amper is voor te stellen dat ze de mol niet zou zijn.  ::jaja::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2025, 10:31:06 »
3.1 Niet wachten of Alexy en Sarah erbij roepen als ze de olifanten verplaatst. Verteld ook niet wat ze gedaan heeft waardoor de anderen moeten blijven gokken.
Ik nomineer dit als de beste molactie van deze week.... het is echt een klassieker.... ze doet het ZO fout, precies voor het oog van de camera dat het een juweeltje is. Hoe krijg je het voor elkaar de laatste 3 bordjes die verkeerd hangen NOG eens verkeerd te hangen ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2025, 10:44:50 »
Zo fout doet ze het nou ook weer niet.

Op het moment dat er slechts drie van de acht goed hangen wil Hilde er een potje van maken door zomaar bordjes te veranderen en zelfs het krijt uit te vegen. Michèle grijpt in.

En ja, Michèle stuurt dan aan op een fout antwoord en laat Hilde op de knop drukken. Maar daarvoor heeft Michèle wel goed "haar buikgevoel" gevolgd en nog twee bordjes juist gehangen. Er hangen dan vijf van de acht bordjes juist.

Michèle hangt dan inderdaad de laatste drie bordjes verkeerd maar ze lijkt wel door de telefoon door te geven hoe ze bordjes verandert. Hierna hadden de bordjes door de laatste persoon goed opgehangen kunnen worden.

Maar Gilles is erg streng in zijn voice-over: "Het buikgevoel van Michèle laat haar in de steek. Haar ingreep heeft helemaal niks opgeleverd". Onzin, haar buikgevoel leverde eerst al twee extra goede bordjes op en zorgde ervoor dat de laatste persoon ook de laatste drie bordjes goed op had kunnen hangen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2025, 10:48:24 »
Ik vond Michèle wel verdacht deze aflevering maar wat mij weerhoudt op haar te stemmen is - zoals ik eerder zei - niet tijdig uit de container geraakte en daardoor geen enkele invloed had op de €9000 en de molkoffer. Als zij de mol was kon ze gemakkelijk enkele keren haar neus aanraken totdat de 10 bereikt werd, niemand die dat verdacht zou vinden.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 10:50:31 door Luc »

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2025, 12:13:55 »
Ik vond Michèle wel verdacht deze aflevering maar wat mij weerhoudt op haar te stemmen is - zoals ik eerder zei - niet tijdig uit de container geraakte en daardoor geen enkele invloed had op de €9000 en de molkoffer. Als zij de mol was kon ze gemakkelijk enkele keren haar neus aanraken totdat de 10 bereikt werd, niemand die dat verdacht zou vinden.

Tja, ze komen er wel snel uit na de aankondiging van Gilles die andere container was gewoon ietsje sneller.
Ze vloekt op 9 en raakt dan bijna direct haar neus terug aan om weer op 9 te komen. Mijn theorie is dus dat de mol hier het laatste punt niet mocht maken. Ze probeert het dus 2 maal voor te doen, maar de anderen negeren het compleet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #79 Gepost op: 7-04-2025, 12:40:01 »
Met dat niet uit de container komen poogt ze dus de volle mep, 9000 euro, uit de pot te houden.
Michèle hangt dan inderdaad de laatste drie bordjes verkeerd
Heinz, je moet toegeven dat het bijzonder knap is dat zij 3 bordjes verhangt en het weet te presteren ze alle 3 fout te doen. Mathematisch hang je er in elk geval 1 daarmee goed, maar is de puzzel sowieso opgelost. Daarmee klopt de strenge voice over van Gilles dus wel. Ik kreeg niet de indruk dat er enige lijn in haar strategie zat, terwijl ze daar Hilde wel over kapittelt, en haar daarmee uit het spel werkt ('ik weet het toch zo goed').