Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 23450 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #380 Gepost op: Gisteren om 21:06:33 »
Wel met die nuance dat de productie haar had afgeraden om in de helikopter te geraken, net omdat ze dan direct heel verdacht zou zijn, maar dat ze het risico toch genomen heeft.
Een andere mol had de productie misschien wel gevolgd. En wie weet, dan ook als laatste uit de container gekomen.

Ook dat speelde nog mee inderdaad. Het lag echt maar net aan het karakter van de mol welke tactiek gekozen werd, ook in die eerste containeropdracht. Een andere mol had voor omgekeerde psychologie gekozen en had die helikopter aan 3 kandidaten overgelaten (gesteund door de makers dus), ervan uitgaande dat die koffer er waarschijnlijk toch wel uitging. Dus Occam's razor is allemaal leuk achteraf gepraat in deze.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #381 Gepost op: Gisteren om 21:11:03 »
En dan zegt Michèle a.s. zondag? Ik heb niks gedaan om mij verdacht te maken?

Dit heeft ze in meerdere interviews gezegd al. Ook dat ze de mol niet wilde zijn

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #382 Gepost op: Gisteren om 21:33:59 »
Dit heeft ze in meerdere interviews gezegd al. Ook dat ze de mol niet wilde zijn

Zijn deze interviews gratis te lezen / bekijken? Veel van wat ik vind op internet is betaald.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #383 Gepost op: Gisteren om 21:48:14 »
Zijn deze interviews gratis te lezen / bekijken? Veel van wat ik vind op internet is betaald.

Zag het op tiktok op het account woutzoektdemol

Ik heb trouwens in het media topic een link gezet van een site waar je de link van n artikel kan gebruiken om betaalde artikelen te lezen .. werkt bijna altijd

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #384 Gepost op: Vandaag om 08:07:02 »
Thanks! ::ok::

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: Vandaag om 13:02:52 »
En wat ook voor mij blijft staan: op aflevering 8 na heeft Michèle naar mijn idee niet veel onnodig geld verdiend (als ze de mol zou zijn). Bij Sarah zijn er volgens mij wel een paar van dat soort momentjes. Dus logisch dat de meeste stemmen naar Michèle gingen als mol.

Ik vergeet weleens dat de mol soms ook gewoon geld verdient, dus daar moet ik bij een volgende speurtocht iets meer rekening mee houden.  ;)

Sarah had natuurlijk bij het dansen bijvoorbeeld gewoon pech dat de echte danser heel erg slecht was. In Trust Nobody zegt ze ook dat ze expres had toegezegd op de radslag in de dans omdat die haar en Hilde meer in beeld zou brengen (en Hilde was daar eigenlijk tegen), ze greep 2x naast het zwaard, is bijna van het podium gevallen... Zo brengt ze, ondanks vrij hard te mollen, toch EUR 1000 op, waar ze niets aan kon doen, maar haar op dat moment wel bij de grotere verdieners plaatste.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #386 Gepost op: Vandaag om 14:00:31 »
Ja, klopt. Soms gaan dingen nou eenmaal niet zoals de mol wil, terwijl degene wel bezig is met saboteren. Dat een een danser het minder goed deed (en de beoordelaars die dat ook niet zagen), daar kan Sarah dan niet zoveel aan doen. Maar ik geef toe: dat heeft mij wel op het verkeerde been gezet.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #387 Gepost op: Vandaag om 15:10:30 »
De lijst met onnodige geldverdienacties is significant bij Sarah, en dit werd vanuit de andere tunnel ook door de vingers gezien. Dus soms zit je als molloot goed en soms zit je fout.
Precies. Je kunt goed fout zitten en je kunt fout goed zitten. Dan zit ik toch liever goed fout 8). Sommige zaken blijven bizar. Zoals hoe Michèle afwachtte tot de hele rij aan losse kandidaten verder de wagons ingingen, terwijl Sarah gewoon 'maar wat deed' en daarvan ook al vertelde dat Hilde inderdaad vlak achter haar aankwam. We hoeven hier niet een molpunt aan Michèle te geven wetende dat ze de mol niet is, maar toch zeker een minpunt aan Sarah. Dat was gewoon niet goed uitgevoerd, en zo deed ze zeer veel onmolse dingen. Ik geloof meteen dat Michèle overal haar uiterste best heeft gedaan als kandidaat maar vaak zijn de zaken wel bizar uitgevallen, zoals ook bij de olifanten, en zoals ze nooit op persoonlijk conto verdiende in het hele spel, tot aan de pittige maaltijd dan. Ook wil ik nog zien hoe er 'geknoeid' is met de molkoffer, want als die BIJVOORBEELD ingezet is bij de benzinepomp dan is er dus sprake van vals spel want Sarah heeft de auto nooit mogen verlaten en dus is het dan al op de slaaplokatie gebeurd. Dat zijn allemaal dingen die maken dat je fout goed kunt zitten, foute dingen door de vingers zien om Sarah toch mol te laten zijn. Dat hoefden wij hier in de Michèle tunnel nooit. Je kunt af en toe nog wedijveren over haar inzet. Zo heb ik verdonkeremaand dat ze bij die drakentoren zich toch rot gerend heeft om op tijd te zijn. Maar dit soort momenten waren uiterst schaars, want veel vaker was het zo dat ze wel totaal geen conditie leek te hebben, bijv. zoals ze uit de fruitwandeling kwam helemaal achteraan met Hilde notabene, dat hadden we achteraf dan ook moeten zien als onmols want ze was gewoon TE slecht  ::)
De Blondine is de Mol :)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: Vandaag om 15:25:05 »
In Achter De Schermen vertelt Sarah dat zij het peperdure minuscule microfoontje een hele dag in haar beha had verstopt.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #389 Gepost op: Vandaag om 15:29:37 »
Precies. Je kunt goed fout zitten en je kunt fout goed zitten. Dan zit ik toch liever goed fout 8). Sommige zaken blijven bizar. Zoals hoe Michèle afwachtte tot de hele rij aan losse kandidaten verder de wagons ingingen, terwijl Sarah gewoon 'maar wat deed' en daarvan ook al vertelde dat Hilde inderdaad vlak achter haar aankwam. We hoeven hier niet een molpunt aan Michèle te geven wetende dat ze de mol niet is, maar toch zeker een minpunt aan Sarah. Dat was gewoon niet goed uitgevoerd, en zo deed ze zeer veel onmolse dingen. Ik geloof meteen dat Michèle overal haar uiterste best heeft gedaan als kandidaat maar vaak zijn de zaken wel bizar uitgevallen, zoals ook bij de olifanten, en zoals ze nooit op persoonlijk conto verdiende in het hele spel, tot aan de pittige maaltijd dan. Ook wil ik nog zien hoe er 'geknoeid' is met de molkoffer, want als die BIJVOORBEELD ingezet is bij de benzinepomp dan is er dus sprake van vals spel want Sarah heeft de auto nooit mogen verlaten en dus is het dan al op de slaaplokatie gebeurd. Dat zijn allemaal dingen die maken dat je fout goed kunt zitten, foute dingen door de vingers zien om Sarah toch mol te laten zijn. Dat hoefden wij hier in de Michèle tunnel nooit. Je kunt af en toe nog wedijveren over haar inzet. Zo heb ik verdonkeremaand dat ze bij die drakentoren zich toch rot gerend heeft om op tijd te zijn. Maar dit soort momenten waren uiterst schaars, want veel vaker was het zo dat ze wel totaal geen conditie leek te hebben, bijv. zoals ze uit de fruitwandeling kwam helemaal achteraan met Hilde notabene, dat hadden we achteraf dan ook moeten zien als onmols want ze was gewoon TE slecht  ::)

Exact. Heel goed verwoord. Na Lennart goed te hebben gespot al vroeg, was ik ook nu eindelijk weer eens erg zeker dat Michèle ook de juiste mol was, en niet obv bizarre gedachtenkronkels of krampachtige aannames, exact het tegenovergestelde. Dat is wat de Sarah verdenkers juist vaak moesten doen. Door de vingers zien dat ze totaal onnodig geld binnenharkte in de laatste seconden bij het landenspel in de trein; inderdaad op een totaal onlogisch en ondoordacht moment besloot de coupé te verlaten; onlogische keuze bij de dansopdracht; onnodig geld binnenspelen bij de eetopdracht; als 2e en beslissende speler aansturen op de juiste koffer van 6000 euro. Het vergt de nodige aannames juist om dán te stellen: ja maar zij is toch de mol. Want er zal wel omgekeerde psychologie geprobeerd zijn toe te passen. Of ze zal wel pech hebben gehad. Dus dit is nou bij uitstek een seizoen waarbij er niet smalend naar de 'verliezers' gedaan hoeft te worden.

En ik geloof er helemaal niets van dat Michèle niet soms bewust aan het nepmollen was.  Die trampoline bijvoorbeeld... Nein. Die is in de finale gekomen mede door zichzelf vaak gedacht te maken, of ze dat nu uiteindelijk zal gaan toegeven of niet. Wat niet betekent dat de Sarah tunnelaars van de eerste uren het niet gewoon goed hebben gedaan he.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: Vandaag om 15:34:34 »
Michèle verbaasde zich erover dat ze zoveel verdacht werd omdat ze vaak niet op sleutelposities stond. Ze geraakte niet uit de container, was niet in de schatkamer en ook niet bij Pedro geraakt bij zijn bevrijding. Daar was Sarah wel steeds te vinden.
De mol wil toch zoveel mogelijk het einde van een opdracht halen waar beslist wordt over winst of verlies. Om die reden verdacht ik Michèle niet en Sarah wel.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 15:40:02 door Luc »

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #391 Gepost op: Vandaag om 15:45:43 »
Ik geloof ook zeker dat zij zichzelf niet verdacht vond, alleen was het allemaal wel erg verdacht, alle zaken die je nu noemt bijv. van de container, het net te laat stappen bij het ballon prikken en dat was dus OOK niet Sarah want Els, en de trein waar Sarah 1000 euro verspeelt om een ronde verder vervolgens niet de glazen in de hand mee te nemen als ze er zoveel voor over had om bij Gilles te geraken, allemaal minpunten voor Sarah en pluspunten voor de kandidate.
Exact. Heel goed verwoord. Na Lennart goed te hebben gespot al vroeg, was ik ook nu eindelijk weer eens erg zeker dat Michèle ook de juiste mol was, en niet obv bizarre gedachtenkronkels of krampachtige aannames, exact het tegenovergestelde. Dat is wat de Sarah verdenkers juist vaak moesten doen. Door de vingers zien dat ze totaal onnodig geld binnenharkte in de laatste seconden bij het landenspel in de trein; inderdaad op een totaal onlogisch en ondoordacht moment besloot de coupé te verlaten
Precies, zelfs als je nu nog een molduel zou maken zou het bij Michèle uitvallen, niet omdat zij zo mols deed, maar juist omdat Sarah zo onmols deed. En de reden daarvoor is de molkoffer. Ik ging er wel vanuit dat het eerlijk was gespeeld maar nu lees ik weer van de BH, dan hoe hadden de kandidaten die molkoffer dan kunnen bestrijden? Die kwam geregeld wel in beeld en maakte de impressie dat iedereen er toegang toe had gehad, en er een risico voor de mol aan zat omdat de mol er geen toegang toe had bij de biechten maar die hem rond de spellen moest openen..... niet of nauwelijks dus.

Vervolgens blijkt nu heel flauw dat zij snel uit de container gaat om die molkoffer veilig te stellen, om die vervolgens telkens in haar gevolg te vinden, zoals bij het dansen, nu weer zomaar uit haar BH, en in de trein had het 0 consequenties dat er iemand vlak achter haar aanzat, dus nergens was ooit enig risico. Dit is het Valse Spel wat we de laatste weken besproken hebben, het is niet In Game gebeurd zoals het bijv. bij Comfort met haar rode scherm wel In Game was. Dat neemt toch flink de glans af van de mol die zich vooral beroept op de molkoffer om molacties uit te voeren maar daarin geen enkel risico loopt. Eigenlijk was de Molkoffer dit jaar de mol  ::)
De Blondine is de Mol :)