Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 23346 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #360 Gepost op: 13-05-2025, 22:33:39 »
Ze heeft als kandidaat dan wel ontzettend veel fout gedaan.

Boogschieten ging voor geen meter,
haren scheren helpt tegen pijn bij harsen.., de ruitenwissers eerder dan nummerplaten.. een ielig meisje verkiezen boven een gespierde vent voor drakenboten, 3 bordjes van olifanten die al 2 keer fout hingen, opnieuw verkeerd hangen. De lijst is eindeloos.
Ergens geloof ik niet dat Michèle dit allemaal onbewust gedaan heeft. Ik sluit niet uit dat ze best wat genepmold heeft. Hopelijk komt hier wat meer duidelijkheid over.

Ik bedenk me nu ook; zij biechtte toch dat ze dacht dat ze tactiek van de mol was om in het Batman-house een aas te pakken en dan niet hoeven acteren. Maar op dat moment moet ze al op Sarah gezeten hebben en die had een joker ???

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #361 Gepost op: Gisteren om 11:43:53 »
bordjes van olifanten die al 2 keer fout hingen, opnieuw verkeerd hangen. De lijst is eindeloos.
Ja er blijven van beide kanten onbegrijpelijke dingen bestaan, die olifanten vond ik ook ZO opgelegd 'Michèle is de mol'.... zoals het gelopen is..... what are the odds? Sarah helemaal buitenspel gezet en Michèle die het exact mols verkeerd doet na Hilde te hebben 'weggespeeld'.

Zulke dingen zijn er ook bij Sarah, zoals als enige exact het bord half leegeten, om dan vervolgens geld te verdienen maar belangrijker, het ontlastende filmpje over de helm voor zich te houden (dit is dus allemaal puur voor de kijker gedaan incl. het zogenaamd iets kunnen met dat handschrift). Dan is het toch veel molser om een ander met de mol te laten praten zodat die ziet dat die helm de reden was van Sarah's slechte prestatie? Doet me denken dat er al heel veel op Sarah aan het tunnelen waren maar ik ben het overzicht kwijt. Je zegt Michèle zat op haar, en wie verder dan Alexy? Lijkt me toch dat Els eruit vloog op Pedro, en Hilde. Dan Pedro clueless?
De Blondine is de Mol :)

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: Gisteren om 12:09:22 »
Ja er blijven van beide kanten onbegrijpelijke dingen bestaan, die olifanten vond ik ook ZO opgelegd 'Michèle is de mol'.... zoals het gelopen is..... what are the odds? Sarah helemaal buitenspel gezet en Michèle die het exact mols verkeerd doet na Hilde te hebben 'weggespeeld'.

Zulke dingen zijn er ook bij Sarah, zoals als enige exact het bord half leegeten, om dan vervolgens geld te verdienen maar belangrijker, het ontlastende filmpje over de helm voor zich te houden (dit is dus allemaal puur voor de kijker gedaan incl. het zogenaamd iets kunnen met dat handschrift). Dan is het toch veel molser om een ander met de mol te laten praten zodat die ziet dat die helm de reden was van Sarah's slechte prestatie? Doet me denken dat er al heel veel op Sarah aan het tunnelen waren maar ik ben het overzicht kwijt. Je zegt Michèle zat op haar, en wie verder dan Alexy? Lijkt me toch dat Els eruit vloog op Pedro, en Hilde. Dan Pedro clueless?

Sarah heeft gezegd dat het bord half leegeten per ongeluk was. Ze had niet geoefend.

Ik denk dat Nimrod, Michèle en Alexy juist zaten.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: Gisteren om 13:31:02 »
Geweldige leuke kandidate, die Michèle. En een echt 'oogplesiertje'.
Ik heb evenwel met stijgende verbazing deze tunnel aanschouwd.
De meest bizarre gedachtenkronkels werden tentoongespreid om
haar toch maar tot Mol uit te kunnen roepen, terwijl ze zó duidelijk
kandidate was.

Maar goed, maakt niet uit. Het was weer een mooi seizoen.
Jammer dat we nu weer 10 maanden moeten afkicken van het beste
tv-programma dat er is.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: Gisteren om 13:44:50 »
kandidate was.

tv-programma dat er is.

Beetje onnodig om in elk topic na te trappen naar de Michèle tunnel.

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: Gisteren om 14:46:52 »
Sarah heeft gezegd dat het bord half leegeten per ongeluk was. Ze had niet geoefend.

Ik denk dat Nimrod, Michèle en Alexy juist zaten.

Petro had Sarah onmiddellijk uitgesloten omdat hij het te brutaal vind van de mol om de koffer aan te nemen.

Dus iedereen voor petro zat ook fout
klaar voor de strijd

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: Gisteren om 16:29:53 »
Juist, en we zullen zondag wel horen of Nimrod ook juist zat of toch op Michèle eruit ging.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: Gisteren om 16:50:34 »
Juist, en we zullen zondag wel horen of Nimrod ook juist zat of toch op Michèle eruit ging.

We weten het zeker, want Sarah heeft dit bevestigd in een podcast dat Nimrod, Michèle en Alexy volledig op haar zaten in de halve finale.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: Gisteren om 16:53:57 »
We weten het zeker, want Sarah heeft dit bevestigd in een podcast dat Nimrod, Michèle en Alexy volledig op haar zaten in de halve finale.
In welke podcast was dat?

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: Gisteren om 17:27:09 »
In welke podcast was dat?

Achter de schermen

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #370 Gepost op: Gisteren om 17:55:34 »
kandidate was.

tv-programma dat er is.

Sorry, maar dat slaat nergens op. De meerderheid op dit forum zijn dus lui met 'bizarre gedachtenkronkels'? Als je dit topic echt gelezen hebt, dan zou je snappen dat de lijst met molse acties echt gigantisch is voor Michèle. Méér molse acties durf ik te stellen dan Sarah had. Alleen is er bijna altijd een nepmol in het spel die soms expres, soms toevallig, opdrachten saboteert. Het enige punt waarop ik de Sarah verdenkers echt gelijk moet geven achteraf (en dat ook gedaan heb) is dat Michèle niet uit die container kwam, en Sarah wel. Dat bleek achteraf dus toch echt een goede indicatie, maar er is ontzettend goed beargumenteerd hier hoe de Mol wel degelijk gemold kon hebben in de positie van Michèle tijdens die openingsopdracht. De lijst met onnodige geldverdienacties is significant bij Sarah, en dit werd vanuit de andere tunnel ook door de vingers gezien. Dus soms zit je als molloot goed en soms zit je fout.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:58:07 door Nat007 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: Gisteren om 18:22:10 »
Achter de schermen
Bedankt. Ga ik straks eens naar luisteren.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #372 Gepost op: Gisteren om 18:42:29 »
Ja, eens met Barry21 en Nat007: het bizarre (maar ook wel mooi eigenlijk  :D) is dat iedere finalist niet 100% af te strepen was als mol.
Misschien dat mijn stem op Alexy dan weer wat teveel van het goede was  ;), maar van hem en Michèle kon je makkelijk een lijst maken met verdachte acties. (net als Sarah)

Michèle heb ik in beeld best veel verdachte dingen zien doen. Wat ik achteraf wel denk bij haar, is dat het soms onhandigheid was (bordjes laten vallen bij de karaoke, zelf bukken en vergeten dat de mensen die niet gefotografeerd mogen worden toch nog ergens staan, ruzie krijgen met de schietschijf op de trampoline). Dat soort acties zie ik mezelf ook wel doen als ik kandidaat zou zijn in De Mol.  ;D Juist die acties zijn best wel vaak belicht in de montage, is mijn indruk.

En wat ook voor mij blijft staan: op aflevering 8 na heeft Michèle naar mijn idee niet veel onnodig geld verdiend (als ze de mol zou zijn). Bij Sarah zijn er volgens mij wel een paar van dat soort momentjes. Dus logisch dat de meeste stemmen naar Michèle gingen als mol.

Ik vergeet weleens dat de mol soms ook gewoon geld verdient, dus daar moet ik bij een volgende speurtocht iets meer rekening mee houden.  ;)

Maar goed: ik vind het nogal stellig om het in dit opzicht te hebben over 'bizarre gedachtenkronkels'. Voor iedere tunnel is er wat te zeggen toch? Ik vind het knap van de Sarah-tunnelaars, maar ik begrijp het ook dat de meerderheid op Michèle zat.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: Gisteren om 18:55:09 »
Sorry, maar dat slaat nergens op. De meerderheid op dit forum zijn dus lui met 'bizarre gedachtenkronkels'? Als je dit topic echt gelezen hebt, dan zou je snappen dat de lijst met molse acties echt gigantisch is voor Michèle. Méér molse acties durf ik te stellen dan Sarah had. Alleen is er bijna altijd een nepmol in het spel die soms expres, soms toevallig, opdrachten saboteert. Het enige punt waarop ik de Sarah verdenkers echt gelijk moet geven achteraf (en dat ook gedaan heb) is dat Michèle niet uit die container kwam, en Sarah wel. Dat bleek achteraf dus toch echt een goede indicatie, maar er is ontzettend goed beargumenteerd hier hoe de Mol wel degelijk gemold kon hebben in de positie van Michèle tijdens die openingsopdracht. De lijst met onnodige geldverdienacties is significant bij Sarah, en dit werd vanuit de andere tunnel ook door de vingers gezien. Dus soms zit je als molloot goed en soms zit je fout.

Ik heb het woord 'lui' helemaal nergens gebruikt, dat maak jij ervan. Michéle kwam inderdaad niet uit de container en daar werd een bizarre verklaring voor bedacht die zogenaamd wiskundig bewijsbaar zou zijn. Niet dus...

Voor het betere speurwerk kun je toch het beste 'Ockhams razor' (ook wel 'de wet van spaarzaamheid' genoemd) toepassen: wanneer er verschillende hypothesen zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, moet die hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat en het kleinste aantal entiteiten veronderstelt. Als er zulke bizarre kunstgrepen nodig zijn als hier werd geopperd, dan weet je gewoon dat iemand de Mol niet kan zijn. Die zat dus gewoon in de helikopter.

Dit alles neemt niet weg dat Michèle mijn absoluut favoriete kandidaat was dit jaar. Erg leuk mens en ze heeft het spel slim en goed gespeeld. Was Alexy er niet geweest met zijn rustige, maar zeer slimme spelstijl, dan was ze beslist de winnaar geworden. Ik heb dus genoten van Michèle, laat dat vooral duidelijk zijn. Maar ze was duidelijk niet de Mol.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: Gisteren om 19:21:01 »

Hier sluit ik me bij aan. Los van het woord 'lui' dan, dat is idd niet gezegd.
Onnodig om zoiets te posten Hollandse mol, of moet ik Tunnelgraver zeggen?

Ockhams razor was juist van toepassing op Michèle, net vanwege wat Nat007 zegt; veel molse acties en weinig kandidaatse acties bij Michèle, waar Sarah net meer kandidatenacties had en op het oog minder molse acties. Hoeveel ze precies gemold heeft moet uiteraard nog blijken.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #375 Gepost op: Gisteren om 19:35:39 »
En dan zegt Michèle a.s. zondag? Ik heb niks gedaan om mij verdacht te maken? ‘Ik ben me van geen kwaad bewust’. Wat heeft dit draadje zich dan in zijn hoofd gehaald en zichzelf aangepraat? Ik heb al twee keer eerder gezegd dat ik geen molacties van Michèle heb gezien. En daar blijf ik bog steeds bij.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: Gisteren om 19:52:30 »

Ik heb het woord 'lui' helemaal nergens gebruikt, dat maak jij ervan. Michéle kwam inderdaad niet uit de container en daar werd een bizarre verklaring voor bedacht die zogenaamd wiskundig bewijsbaar zou zijn. Niet dus...

Voor het betere speurwerk kun je toch het beste 'Ockhams razor' (ook wel 'de wet van spaarzaamheid' genoemd) toepassen: wanneer er verschillende hypothesen zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, moet die hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat en het kleinste aantal entiteiten veronderstelt. Als er zulke bizarre kunstgrepen nodig zijn als hier werd geopperd, dan weet je gewoon dat iemand de Mol niet kan zijn. Die zat dus gewoon in de helikopter.

Dit alles neemt niet weg dat Michèle mijn absoluut favoriete kandidaat was dit jaar. Erg leuk mens en ze heeft het spel slim en goed gespeeld. Was Alexy er niet geweest met zijn rustige, maar zeer slimme spelstijl, dan was ze beslist de winnaar geworden. Ik heb dus genoten van Michèle, laat dat vooral duidelijk zijn. Maar ze was duidelijk niet de Mol.

'Lui' is mijn woord, maar de reactie was op je denigrerend klinkende 'bizarre gedachtenkronkels'. Wat om die reden ook tussen aanhalingstekens geplaatst (aka: dat waren jouw woorden). Maar jij mag nu zelf aanstoot nemen aan mijn 'luitjes' hoor, prima. Occam's razor wordt enorm vaak misbruikt om een claim te leggen op een theorie die het minst aantal aannames behelst, maar dat gaat voor een programma als De Mol toch echt niet goed op. Bovendien, wat jij een 'bizarre kunstgreep' noemt, vindt een ander heel aannemelijk en ik kan zo een lijst met onlogische acties van Sarah opnoemen, die helemaal niet passen bij het molschap. Dit is bij uitstek een programma waarbij je op verschillende dingen kunt letten en selecteren.

Iedereen nam het hier sportief op dat ze verkeerd zaten dit jaar, en je hebt in het Sarah topic ook al iets soortgelijks geschreven, wat echt nergens voor nodig is. De verschillende gepassioneerde tunnels maken dit forum juist een leuke plek.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: Gisteren om 20:03:30 »
Ockhams razor lijkt me toch echt wel van toepassing: de Mol (Sarah) wilde in de helikopter terecht komen om daar invloed te kunnen uitoefenen op het doorlaten van de molkoffer.
De Mol wilde beslist niet achterblijven in de laatste container, daar heb je immers geen invloed meer op het spelverloop. Slechts een ingewikkelde - en nu bewezen onjuiste - theorie kon dan nog verklaren dat iemand uit die laatste container toch de Mol zou zijn. En dan komt Ockham dus om de hoek kijken.

@Foxhunter: ik ben ook best benieuwd wat Michèle zondag zal zeggen over haar vermeende molacties.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: Gisteren om 20:52:57 »
Wel met die nuance dat de productie haar had afgeraden om in de helikopter te geraken, net omdat ze dan direct heel verdacht zou zijn, maar dat ze het risico toch genomen heeft.
Een andere mol had de productie misschien wel gevolgd. En wie weet, dan ook als laatste uit de container gekomen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:01:35 door Molekule »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: Gisteren om 20:56:34 »
Ockhams razor lijkt me toch echt wel van toepassing: de Mol (Sarah) wilde in de helikopter terecht komen om daar invloed te kunnen uitoefenen op het doorlaten van de molkoffer.
De Mol wilde beslist niet achterblijven in de laatste container, daar heb je immers geen invloed meer op het spelverloop. Slechts een ingewikkelde - en nu bewezen onjuiste - theorie kon dan nog verklaren dat iemand uit die laatste container toch de Mol zou zijn. En dan komt Ockham dus om de hoek kijken.

@Foxhunter: ik ben ook best benieuwd wat Michèle zondag zal zeggen over haar vermeende molacties.

Ik heb al meermaals toegegeven dat die eerste opdracht achteraf gezien toch indicatief is gebleken. Maar we hebben hier een heel seizoen aan acties beoordeeld. Zoals al eerder gezegd door meerderen hier; er zijn ontzettend veel "molacties" voor Michèle opgetekend en erg veel kandidatenacties voor Sarah. Onnodig acties waardoor zij persoonlijk geld in de kluis speelde. Daar kun je ook Occam's Razor op gaan toepassen. Hoe dan ook, niet zo aardig van je om een seizoen aan werk hier van mensen in deze tunnel weg te zetten als bizarre gedachtenkronkels  ::niet-ok::