Auteur Topic: [Kandidaat] Alexy  (gelezen 4114 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Alexy
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2025, 13:35:56 »
De pasvragenloterij is ook een van mijn twijfelpunten.
Als Alexy de mol is, dan zou hij hier misschien niet weten dat Nimrod prijs had.

En het is op zich onmols om drie doerians binnen te brengen. Maar toch wel weer mols als je daarmee voorkomt dat de andere doerians op tijd binnen komen. (want zijn actie heeft hier ook tijd gekost)

Ik heb zeker wat vraagtekens bij Alexy. Maar ook voor de anderen geldt - mijn indruk  ;D - dat ze zowel molse als onmolse dingen hebben gedaan. En Alexy is niet per se een grootverdiener, dat maakt hem voor mij verdacht. En als het inderdaad zo is dat de mol mag meebeslissen met de items in de molkoffer, dan past het goed bij Alexy.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 15:59:49 »
Oké. Alles lijkt naar Michèle te wijzen als mol, maar kan het echt zo duidelijk zijn?

Ik blijf in deze tunnel.  ::jaja::
Ik heb geprobeerd om alle bijzonderheden van Alexy op een rij te krijgen. Als ik wat heb gemist, vul het gerust aan.

Aflevering 1
Komt niet uit de container (niet mols), maar brengt ook geen geld binnen
Vechtsport: brengt geen lintje binnen, geen bijdrage dus.

Aflevering 2
Slaat met handdoek op rode knop, waardoor de mensen in de drakentoren minder tijd hebben om hun opdracht te doen. (de mol durft het niet aan om met de letters in de drakentoren te knoeien, weten we)
Edit: O ja: in die opdracht komt ook nog een handdoek-zwaan in het spel die er niet in hoort.  >:D
Is behulpzaam in de trein, maar lijkt verder niks bij te dragen aan de opdracht. Mogelijk heeft hij wel de kans gehad om zijn koffer te verwisselen?

Aflevering 3
Treuzelt bij het bord bij de olifanten-opdracht, Sarah zegt dat hij op de knop moet drukken (wat correct is). hij lijkt lang te wachten, terwijl Pedro en Jan ondertussen alle meloenen stukslaan  >:D
Geeft geen goede antwoorden bij radio Mol
Bij de pasvragenloterij gooit Alexy Nimrod voor de bus (kandidaats), maar er wordt niet naar hem geluisterd.

Aflevering 4
Verprutst samen met Nimrod en Pedro de deel-opdracht (waardoor er geen voorsprong wordt gewonnen) voor de boot
Lijkt het vinden van de plaatsen goed te doen in Ayutthaya, maar dat levert uiteindelijk niks op. Probeert mee te sprinten met snelle Els om de gouden ballon door te prikken. Edit (aanvulling Reflektor): verwisselt Berlijn met een Belgische stad
Gemaskerde danser: bezoekt Sarah en Hilde, kan daardoor het label hebben beplakt op kostuum Hilde (geldt ook voor de anderen)

Aflevering 5
Springt samen met Michèle. Kan eventueel bordje van Michèle hebben gesaboteerd in ronde 2. Feit is dat de parachute-springers veel vragen moesten beantwoorden
Toeteren in de auto: oortje kan Alexy eventueel makkelijk verbergen onder zijn haar. Sarah lijkt het hier goed te doen.
Bij de fruitwandeling brengt hij drie doerians binnen, maar misschien hadden dat er veel meer kunnen zijn als hij niet de tijd had beïnvloed.

Aflevering 6
Weet 5x niet te lachen. Dat kan een goede prestatie zijn, maar Sarah zit daar maar 3x boven met haar gesaboteerde helm. We zien in beeld dat hij in ieder geval 1x onnodig (niet tijdens het waxen) een serieus gezicht trekt.
Half diner: opvallend handschrift. Is Alexy wel of niet de mol? Opvallend: Sarah krijgt later van de mol te horen dat die haar helm had gesaboteerd en deelt dat niet met de anderen. Als ze de mol zou zijn, zou het perfect zijn om de verdenkingen van zich af te krijgen; door te delen wat de mol is gezegd. Dus van haar niet mols.
Pedro bevrijden: niet heel mols denk ik door zichzelf als eerste uit het spel te laten halen. Maar het zorgt er wel voor dat de anderen harder moeten werken (Michèle vind ik hier erg verdacht trouwens, die lijkt echt bijna niks te doen )

Overigens: ik vermoed dat Sarah en Alexy elkaar verdenken. Ze doen vrij veel opdrachten samen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 11:38:58 door Tunneltelevisie »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 16:38:39 »
Alexy is een fijne kandidaat.

Ik word niet echt een tunnel ingesleurd door bovenstaand lijstje.
Hij zit echt consequent in de eerste afleveringen op verkeerde molposities en als het dan eens een groepsopdracht is, dan is hij vrij passief.

Ik durf echt mijn hand in het vuur steken dat Alexy niet de mol is. Daar ben ik echt veel zekerder van dan het feit dat Michèle het wel zou zijn.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 16:43:13 »

Aflevering 4

Lijkt het vinden van de plaatsen goed te doen in Ayutthaya, maar dat levert uiteindelijk niks op. Probeert mee te sprinten met snelle Els om de gouden ballon door te prikken

Was het niet Alexy die Berlijn verwisselde met een Belgische stad? Dat vond ik echt heel erg mols.
Alexy kan ook voor de reis prima wat hebben getraind om zijn hardloopsnelheid te verbeteren. Hij wacht pas met rennen tot Nimrod begint, mols. Brengt 3 doerians binnen maar zorgt dat de rest dat niet meer kan. Onverdacht blijven maar toch saboteren.

Durf niet op hem over te stappen als hoofdverdachte maar hij kan prima een subtiele mol zijn.
De leepste snor van het land

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 17:35:07 »
Was het niet Alexy die Berlijn verwisselde met een Belgische stad? Dat vond ik echt heel erg mols.

Ja, volgens mij wel.  ::vergroot:: Ik kan die opdracht niet terugzien.
Dat is ook het 'probleem' met Alexy, denk ik. (met die plaatsnamen zat hij vrij snel goed, dacht ik. Op die ene stad na) Hij doet veel dingen goed in beeld, maar per saldo levert dat bijna nooit iets op. Of heel weinig.

En ja, voor mij hoeven mensen niet deze tunnel in.  ;) Ik twijfel zelf ook nog, ondanks dat hij voor mij toch wel de hoofdverdachte is. Het gaat mij vooral om het beeld dat van Alexy wordt neergezet: de behulpzame kandidaat die niet zo heel erg opvalt. Je kan hem makkelijk over het hoofd zien. Terwijl hij niet bepaald een grootverdiener is. Dat is wat ik hier verdacht vind.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 17:45:03 »
Een eentje gespot!
En het is een echt 1-tje   ::jaja::

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 18:37:52 »
Ja, volgens mij wel.  ::vergroot:: Ik kan die opdracht niet terugzien.
Dat is ook het 'probleem' met Alexy, denk ik. (met die plaatsnamen zat hij vrij snel goed, dacht ik. Op die ene stad na) Hij doet veel dingen goed in beeld, maar per saldo levert dat bijna nooit iets op. Of heel weinig.

En ja, voor mij hoeven mensen niet deze tunnel in.  ;) Ik twijfel zelf ook nog, ondanks dat hij voor mij toch wel de hoofdverdachte is. Het gaat mij vooral om het beeld dat van Alexy wordt neergezet: de behulpzame kandidaat die niet zo heel erg opvalt. Je kan hem makkelijk over het hoofd zien. Terwijl hij niet bepaald een grootverdiener is. Dat is wat ik hier verdacht vind.

Het ding is dat er geen grootverdieners inzitten dit jaar, want er komt bijna geen geld binnen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 18:50:05 »
Een eentje gespot!
En het is een echt 1-tje   ::jaja::

::vergroot::  ::ok::
En zei Gilles niet: 'Eentje heeft de touwtjes in handen?' Misschien ook letterlijk hier: dat de mol de wax-touwtjes even heeft vastgepakt (of denk ik nu teveel door, haha)?

Het ding is dat er geen grootverdieners inzitten dit jaar, want er komt bijna geen geld binnen.

Ja, ook waar. Het lijkt mij wel dat Nimrod en Sarah geld hebben binnengebracht waar het niet nodig was.

Ik vind het nog best lastig dit jaar. Michèle en Alexy hebben voor mij de meest rare dingen gedaan; alleen lijkt het bij Alexy veel subtieler (voor mij dan) als je alle verdachte dingen van die twee op een rij zet. We gaan het zien over een paar weken.  ;)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:40:58 door Tunneltelevisie »