Poll

Wie is de Mol?

Alexy
6 (4.6%)
Michèle
77 (59.2%)
Sarah
47 (36.2%)

Totaal aantal stemmen: 130

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 32300 keer)

Online Crapuleke

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 5-05-2025, 23:32:33 »
Sarah sprong van 5 km hoog en had meer kans op het krijgen van alle vragen. Er werd niet raak geschoten, het spel stopte na 8 vragen doordat de parachute open moest. Nimrod sprong van 4 km, als daar niet was raak geschoten hadden ze in ieder geval minder dan 8 vragen gehad. Dus met alle vragen goed kan Sarah zich met een beetje twijfel als 3e knipper naar voren schuiven. Met een beetje geluk is dan de bom al ontploft, zo niet dan zal ze twijfelen en de bom laten ontploffen. Gilles vertelt hoeveel vragen iedereen goed had, ik vind dan alles goed maken en twijfel zaaien een best aannemelijke actie.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #581 Gepost op: Gisteren om 07:47:39 »
Ik wik en weeg de 3 finalisten en kijk wie de beste molpositie had, niet wat de productie ons laat zien.

Aflevering 1:
1.   Molkoffer onderscheppen: veruit de belangrijkste opdracht want hier is het meeste geld mee gemoeid (€9000) en de molkoffer. Enkel Sarah geraakte tijdig uit de container en had daarop invloed. Alexy en Michèle geraakten niet op tijd uit de container en hadden daar geen invloed op. Duidelijk molpunt voor Sarah.
2.   Floating market / Muay Thai: In beide opdrachten kun je mollen en de drie finalisten droegen weinig bij. Toch een molpunt voor Michèle vanwege de noedels en Via Ferrata.
3.   Eliminatiestoelen uitschakelen: Sarah geraakte als enige niet op tijd boven, zij krijgt het molpunt.

Aflevering 2:
1.   Thaise dierenriem: Alexy zat in de sleutelpositie, drukte meermaals op de rode knop, vouwde ten onrechte een zwaan maar miste enkele juiste dieren. Molpunt voor Alexy.
2.   Trein: Sarah: geraakte het verst (Alexy en Michèle kwamen niet verder dan coupé 2) en kon mede beslissen over welke koffers werden meegenomen tot het einde. Bovendien was enkel haar koffer erbij.

Aflevering 3:
1.   Olifanten voeren: moeilijk te bepalen. Alexy en Sarah bleven tot het einde maar Michèle zette de laatste 3 bordjes op de verkeerde plaats voordat Alexy kwam.
2.   Radio mol: ook moeilijk te bepalen al zaten Sarah en Alexy wel in de wagen die het minste opleverde.
3.   Pasvragenloterij: Sarah kocht 4 balletjes en werd ten onrechte niet uit gestemd. Alexy kocht één balletje en werd terecht niet eruit gestemd. Michèle kocht geen balletjes en werd ten onrechte in de tweede ronde eruit gestemd. Molpunt voor Sarah dus.

Aflevering 4:
1.   Drakenbootrace / The Masked Dancer: de roeiers hebben de beste molposite. Michèle wist 3 van de 4 juiste roeiers aan te duiden maar Alexy zorgde voor geen voorsprong wat wel cruciaal was. Molpunt voor hem.
2.   Schatjagen in Ayutthaya: Sarah: geraakte als enige finalist tot bij Pedro en kon over zijn vrijstelling en het te verdienen geld beslissen.

Aflevering 5:
1.   Explosieve sprong: Sarah: de springers hebben de beste molpositie want zij beslissen tenslotte over welke draden ze (laten) doorknippen.
2.   Anne op het tankstation: je kunt zowel in de winkel als in de auto mollen.
3.   Fruitwandeling. Alexy: bracht wel 3 doerians binnen (€900) maar door te kiezen voor persoonlijk voordeel waren de andere kandidaten net te laat. Als hij dat niet had gedaan hadden er meer kandidaten op tijd doerians kunnen leveren.

Aflevering 6:
1.   Hole in wax: Michèle door het geven van verkeerde antwoorden en het missen van de laatste hole.
2.   Half diner met de mol: Sarah: De mol wil natuurlijk het liefst in die positie komen..
3.   Pedro bevrijden: Sarah kwam als enige tot bij Pedro en besliste over het geld en de pasvragen. Alexy en Michèle werden eerder uitgeschakeld.

Aflevering 7:
1.   De pingpongshow: Ik geef Alexy het molpunt omdat er meer geld is gemoeid bij zijn opdracht en te vroeg drukte.
2.   Joker: ook hier het molpunt voor Alexy omdat hij het verst geraakte en indien hij had gewonnen kon hij de kaart van Michèle of Sarah nemen (die mogelijkheid hadden beide dames niet).

Sarah 8, Alexy 5, Michèle 2.

Sarah kwam het vaakst in de beste positie. Alexy komt verrassend verdachter naar voren (hoewel ik hem nooit verdacht), Michèle wordt vooral verdacht neergezet maar zat niet vaak in de beste positie.

De clou dit seizoen is volgens mij net dat de mol nooit in een “ogenschijnlijk” sterke molpositie komt. De vele voordelen waarmee kwistig gestrooid werd doorheen het seizoen zijn daar ongetwijfeld niet vreemd aan.
Zoals NVR95 zegt, belangrijk is dan om te kijken wat Sarah ermee doet. En dat valt ferm tegen.
In 1.1 gaat ze in het busje gemakkelijk mee met het eerste juiste antwoord, waardoor ze om in de helikopter geraken moet rekenen op 3 juiste antwoorden (9000 euro) of op nog 2 foute (waar ze zelf veel te weinig controle over heeft). Heel mistige molstrategie hier.
In 1.3 haalt ze enkel 200 euro omdat ze van heel diep moet komen. Die plaats had ze dan beter aan iemand anders gelaten, maar ze had geen keus.
In 2.2 besliste ze helemaal niet welke koffers tot het einde geraken. Ze had duidelijk geen voorkennis hoe ze tot de beslissende laatste ronde kon komen, maar verdiende toch onnodig 1000 euro. Wederom een vreemde molstrategie.
In 5.2 zet ze tot tweemaal toe aan tot de oplossing. Als Alexy in haar plaats drukt kan ze niet verhelpen dat de opdracht sneller slaagt. Vreemde molstrategie.
In 6.2 Eten halveren zou ik niet weten waarom de mol in die positie wil komen. Zeker omdat blijkt dat de mol zijn of haar handschrift aangepast heeft. Ze staat wel weer in de kijker en een gesprek met Gilles levert geen topmoment op.
In 6.3 doet ze inderdaad wat de mol wil, maar of ze zelf de mol is is maar de vraag. De typische molactie moet wellicht gezocht worden in het vrijspelen van de 5 jokers.
In 6.1 is haar molactie obscuur. 3x meer lachen dan Alexy met een ontregelde lachbril is wederom een bedenkelijke molstrategie.
In 7.2 zou ik overigens beide dames het molpunt geven en en zeker niet Alexy.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: Gisteren om 08:19:15 »
De clou dit seizoen is volgens mij net dat de mol nooit in een “ogenschijnlijk” sterke molpositie komt. De vele voordelen waarmee kwistig gestrooid werd doorheen het seizoen zijn daar ongetwijfeld niet vreemd aan.
Zoals NVR95 zegt, belangrijk is dan om te kijken wat Sarah ermee doet. En dat valt ferm tegen.
In 1.1 gaat ze in het busje gemakkelijk mee met het eerste juiste antwoord, waardoor ze om in de helikopter geraken moet rekenen op 3 juiste antwoorden (9000 euro) of op nog 2 foute (waar ze zelf veel te weinig controle over heeft). Heel mistige molstrategie hier.
In 1.3 haalt ze enkel 200 euro omdat ze van heel diep moet komen. Die plaats had ze dan beter aan iemand anders gelaten, maar ze had geen keus.
In 2.2 besliste ze helemaal niet welke koffers tot het einde geraken. Ze had duidelijk geen voorkennis hoe ze tot de beslissende laatste ronde kon komen, maar verdiende toch onnodig 1000 euro. Wederom een vreemde molstrategie.
In 5.2 zet ze tot tweemaal toe aan tot de oplossing. Als Alexy in haar plaats drukt kan ze niet verhelpen dat de opdracht sneller slaagt. Vreemde molstrategie.
In 6.2 Eten halveren zou ik niet weten waarom de mol in die positie wil komen. Zeker omdat blijkt dat de mol zijn of haar handschrift aangepast heeft. Ze staat wel weer in de kijker en een gesprek met Gilles levert geen topmoment op.
In 6.3 doet ze inderdaad wat de mol wil, maar of ze zelf de mol is is maar de vraag. De typische molactie moet wellicht gezocht worden in het vrijspelen van de 5 jokers.
In 6.1 is haar molactie obscuur. 3x meer lachen dan Alexy met een ontregelde lachbril is wederom een bedenkelijke molstrategie.

Ik merk ook gewoon dat mensen vanuit de Sarah tunnel vooral hun theorieën baseren op basis van aannames. µ
Bijvoorbeeld: Er zal wel voorkennis geweest zijn dat Nimrod een fout antwoord had gegeven in de quiz of er zal wel iets in de koffer gezeten hebben om de lens van het fototoestel te bedekken.

Het gros aan kandidatenacties wordt meestal weggelachen omdat Sarah altijd op le moment suprême aanwezig is. Ze kiest daar voor eigen voordeel, iets wat 80% van de kandidaten ook zou doen. Je kunt haar acties bijna altijd verklaren vanuit kandidatenperspectief ook, kortom waarschijnlijk is ze gewoon een kandidaat.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: Gisteren om 09:53:54 »

1.1. Sarah suggereerde eerst onterecht dat het andere busje foute antwoorden zal geven. Ga je beweren dat Alexy en Michèle meer invloed hadden op de €9000 en de molkoffer?
1.3. Sarah stapte op de 11e verdieping en had dus een goed excuus om te laat te komen. Te laat komen nadat je hoger bent uitgestapt zou te verdacht zijn.
2.2. Sarah was de enige finalist die verder geraakte dan coupé 2 en kon dus mee beslissen over de 4 koffers die het einde haalden. Die mogelijkheid hadden Alexy en Michèle niet.
5.2. Enerzijds kwam ze tot de oplossing, anderzijds toeterde ze 2x te laat. Dit is moeilijk te bepalen, alle 3 konden ze gemold hebben.
6.3. Het was Pedro die de jokers vrijspeelde en hij is afgevallen. Sarah had kunnen kiezen om de jokers ongedaan te maken waarbij €2000 kon worden verdiend maar wilde dat niet. Alexy en Michèle hadden niet die keuzemogelijkheid.
7.2. Inderdaad voor discussie vatbaar maar de molactie is in ieder geval mislukt door Nimrod.

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #584 Gepost op: Gisteren om 10:05:11 »
1.1. Sarah suggereerde eerst onterecht dat het andere busje foute antwoorden zal geven. Ga je beweren dat Alexy en Michèle meer invloed hadden op de €9000 en de molkoffer?
1.3. Sarah stapte op de 11e verdieping en had dus een goed excuus om te laat te komen. Te laat komen nadat je hoger bent uitgestapt zou te verdacht zijn.
2.2. Sarah was de enige finalist die verder geraakte dan coupé 2 en kon dus mee beslissen over de 4 koffers die het einde haalden. Die mogelijkheid hadden Alexy en Michèle niet.
5.2. Enerzijds kwam ze tot de oplossing, anderzijds toeterde ze 2x te laat. Dit is moeilijk te bepalen, alle 3 konden ze gemold hebben.
6.3. Het was Pedro die de jokers vrijspeelde en hij is afgevallen. Sarah had kunnen kiezen om de jokers ongedaan te maken waarbij €2000 kon worden verdiend maar wilde dat niet. Alexy en Michèle hadden niet die keuzemogelijkheid.
7.2. Inderdaad voor discussie vatbaar maar de molactie is in ieder geval mislukt door Nimrod.

1.1. Sarah gaat meteen akkoord dat Hilde kinderpsychiater is. Hop, 3000 euro in de pocket.
1.3. Sarah werd letterliik uit de lift geduwd. Was zeker geen vrije keuze.
2.2. Sarah hield geen glazen in haar hand, wat dus erop wees dat ze geen voorkennis had.
5.2. Ze toonden ons mooi in beeld dat Sarah aan het afleiden was, hadden ze makkelijk kunnen wegknippen. Zoals hier ook vaak als argument tegen Michèle wordt gebruikt.
6.3. Michèle zorgt ervoor dat de jokers in het spel komen en laat dat de grijpgrage kandidaten, want dat zijn Sarah en Nimi, de klus afronden.
7.2. Hier kunnen we inderdaad niet zoveel uit afleiden. Je kan het in veel richtingen verklaren, behalve in die van Alexy.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: Gisteren om 10:17:07 »

Je zou kunnen kijken of Sarah haar lach echt is of geacteerd, voor mij leek hij wel echt.
Sarah als mol zou voor mij echt wel een topactrice zijn en dat blijkt dan niet enkel uit deze lach, maar ook in andere proeven.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: Gisteren om 10:18:20 »
1.1. Het was Nimrod die meermaals erop aandrong om voor kinderpsychiater te kiezen.
6.3. Pedro ging duidelijk voor de jokers en misleidde Alexy en Michèle door een fout antwoord door te geven. Op het ongedaan maken van de jokers waarbij €2000 kon worden verdiend hadden zij geen invloed, wel Sarah.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 10:21:54 door Luc »

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: Gisteren om 10:45:16 »
1.1. Het was Nimrod die meermaals erop aandrong om voor kinderpsychiater te kiezen.
6.3. Pedro ging duidelijk voor de jokers en misleidde Alexy en Michèle door een fout antwoord door te geven. Op het ongedaan maken van de jokers waarbij €2000 kon worden verdiend hadden zij geen invloed, wel Sarah.

1.1. Nimrod zat bij Hilde zelf dus die moest niet antwoorden. Dat kan dus niet.

Sarah laat heel vaak de keuze aan iemand anders. Dit kan zijn om als mol niet beschuldigd te worden, maar dat kan ook een kandidaat zijn die medekandidaten wil testen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #588 Gepost op: Gisteren om 10:52:54 »
Ga je beweren dat Alexy en Michèle meer invloed hadden op de €9000
Je denkt toch niet nog steeds dat de mol in een groepje van 3 zat na alle mathematische bewijzen van het tegendeel ??? Puur op basis van die eerste opdracht kunnen alleen Alexy en Michèle nog als mol want die zaten in de container van 4 die mols was.
Ik merk ook gewoon dat mensen vanuit de Sarah tunnel vooral hun theorieën baseren op basis van aannames.
Helemaal juist. En dat gaat helaas gepaard met heel veel vals spel. Zoals de oortjes... die zouden dan wel in het hotel uit de molkoffer genomen zijn. Wat totaal niets meer heeft uit te staan met In Game play. Eerlijk spel is zoals we de molkoffer de hele serie gebruikt zien: daar waar het spel ook gespeeld wordt, daar waar het event plaatsvindt. Zoals de koffer die staat bij de dansuitvoering boven, en de appelboor die 's nachts uit de molkoffer die in het hotel staat wordt genomen om bij het ontbijt de meloen te kunnen showen, alles ter plekke ::jaja::

Maar ik vind het wel romantisch hoor, dat mensen nog steeds in de Sarah tunnel blijven. Die hebben toch een soort denkbeeld van 'de mol moet dit of dat zijn, en Michèle kan niet want is too obvious'. Het is dan wel jammer dat je zo ontzettend veel aannames en verzinsels moet aannemen om in de tunnel te kunnen blijven. Maar dat is ook wel romantiek; een beetje dromen van de wensmol ::love::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #589 Gepost op: Gisteren om 11:23:56 »
Maar ik vind het wel romantisch hoor, dat mensen nog steeds in de Sarah tunnel blijven. Die hebben toch een soort denkbeeld van 'de mol moet dit of dat zijn, en Michèle kan niet want is too obvious'. Het is dan wel jammer dat je zo ontzettend veel aannames en verzinsels moet aannemen om in de tunnel te kunnen blijven. Maar dat is ook wel romantiek; een beetje dromen van de wensmol ::love::

Dit inderdaad. Voor het spel vind ik het mooi dat er nog zo veel kijkers voor Sarah gaan, ik dacht eerst dat het een clean swipe voor Michèle zou worden.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: Gisteren om 11:53:27 »
Zeker. Ik snap de argumenten voor Sarah als mol ook wel. Ik snap vooral de argumenten voor Michele als kandidaat niet.

Wat betreft verdachte edits: ik ben wel gevoelig voor die argumenten. Michele wordt zeker een aantal keer (enigszins) onnodig verdacht in beeld gebracht. Maar je kan hetzelfde zeggen van Sarah, zoals hierboven ook al wel aangegeven. Dus ik vind niet zo'n sterk bewijs om Sarah boven Michele te kiezen.

Wat betreft lachen van Sarah: je moet niet vergeten dat zij de uitdager is. Er staat voor haar veel minder druk op. Als haar tegenstander toch niet moet lachen dan maakt het niet uit of zij moet lachen. Ze zit er dus veel minder gefocust in. Ik vind het best realistisch dat ze dan moet lachen om een stom grapje. Als ze zelf uitgedaagd werd dan had ik het veel opvallender gevonden.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: Gisteren om 11:59:18 »
In ieder geval heeft de productie het weer uitstekend gedaan: het publiek is verdeeld en de molloten zijn verdeeld. Dat is altijd een knappe prestatie.

Veel mensen zijn toch naar Sarah gaan neigen in de laatste 2 afleveringen. Dat geeft mij stiekem toch het idee dat ze juist niet de mol is, maar verdachter wordt neergezet door de productie, om het spannender te houden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #592 Gepost op: Gisteren om 12:04:53 »
Als je ziet dat Sarah gewoon haar spelletje speelt en haar draaiboekje afwerkt en Michèle geregeld in onzekerheid en spanning zit dan weet je toch genoeg?
Het is alleen dat Michèle dit goed weet te verbergen en sociaal handig is dat ze nog verdacht overkomt.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: Gisteren om 12:16:52 »
Het beste argument voor Michèle als mol is trouwens dat omdat Pedro eruit gaat met 3 pasvragen, de rest zeer waarschijnlijk op de juiste mol zit. Nimrod lijkt al een tijdje vrij duidelijk op Michèle te zitten.

Dit kon je vorige week al afleiden, dus het was best gek dat we de verdenking van Nimrod op Michèle zo duidelijk in beeld kregen. Nu hebben we echter het antwoord: hij ging er de volgende aflevering gelijk uit, waardoor de meer naïeve conclusie is dat zijn eerder uitgesproken (en af te leiden) verdenking dus verkeerd was. Maar dat kan niet, want dan hij er wel uitgegaan in plaats van Pedro.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #594 Gepost op: Gisteren om 13:39:12 »

Michèle deed toch niet alles fout? Ze verdiende in de bus wel degelijk geld door 7 toeristen in de bus te houden.
En was dat foute jaartal haar niet ingefluisterd door Sarah?

Stel nu dat Sarah de mol is. Je weet op dit moment dat alle kandidaten wel juist zitten. Je weet dan ook dat Michèle Sarah dus verdenkt (Anders lag Michèle er wel uit tegen Pedro met 3 pasvragen). Ga je dan zomaar het antwoord geven dat jouw mol je in het oor fluistert? Of ga je dan toch zelf eens het rekensommetje maken (een vrij gemakkelijk rekensommetje, toch? 2024 + 543.)
Hier moet Michèle niet nepmollen om zichzelf verdacht te maken: ze weet dat Sarah de mol is, ze weet, na het vertrek van Pedro, dat de anderen ook wel weten dat Sarah de mol is. Alexy en Pedro zijn niet op de bus, enkel zij en haar mol. Dan moet je dus geen fout antwoord doorgeven. Sarah geeft ook de juiste info door: 543. Dus Michèle heeft hier als kandidaat alle touwtjes in handen om haar mol buitenspel te zetten, maar slaagt er dan niet in om een simpel rekensommetje te maken?

I was blind but now I can see

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #595 Gepost op: Gisteren om 13:41:28 »
Heel straf hoe zich twee kampen diep ondergronds in tunnelen.
Als twee honden vechten voor een been...
Alexy for mol! zou ik dan hopen  ::trots::

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: Gisteren om 13:42:03 »
Stel nu dat Sarah de mol is. Je weet op dit moment dat alle kandidaten wel juist zitten. Je weet dan ook dat Michèle Sarah dus verdenkt (Anders lag Michèle er wel uit tegen Pedro met 3 pasvragen). Ga je dan zomaar het antwoord geven dat jouw mol je in het oor fluistert? Of ga je dan toch zelf eens het rekensommetje maken (een vrij gemakkelijk rekensommetje, toch? 2024 + 543.)
Hier moet Michèle niet nepmollen om zichzelf verdacht te maken: ze weet dat Sarah de mol is, ze weet, na het vertrek van Pedro, dat de anderen ook wel weten dat Sarah de mol is. Alexy en Pedro zijn niet op de bus, enkel zij en haar mol. Dan moet je dus geen fout antwoord doorgeven. Sarah geeft ook de juiste info door: 543. Dus Michèle heeft hier als kandidaat alle touwtjes in handen om haar mol buitenspel te zetten, maar slaagt er dan niet in om een simpel rekensommetje te maken?

Exact dit. Sarah geeft 543 door. Dat is gewoon kandidaats. Je laat het aan Michèle over of deze opdracht lukt of niet. Dat ze dan nog vanalles loopt te roepen in haar oor, doet er niet toe. Sarah acteert hier weer erg kandidaats. Ook met die namen erna trouwens.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: Gisteren om 13:55:10 »
Ik kan sommige tegenargumenten voor Sarah wel begrijpen en ik ga ervan uit dat niet alles verloopt zoals de mol het wil (die kan niet alles in de hand hebben) maar dat weegt niet op tegen het feit dat Alexy en Michèle niet tijdig uit de container zijn geraakt en daardoor geen invloed hadden op de €9000 (het hoogste bedrag in deze serie) en de molkoffer. Tenzij de mol bewust niet uit de container wilde geraken en hoopte dat de overige kandidaten het zouden klaren maar dat zou ik een héél flauwe molactie vinden (zo kan iedereen mollen).

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: Gisteren om 13:59:18 »

Met tijdsdruk en iemand die heel de tijd fout aan het rekenen is in je oor en je er ook nog eens aan herinnert dat je moet blijven praten denk ik dat het heel moeilijk is om een eenvoudige rekensom te maken.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #599 Gepost op: Gisteren om 14:02:04 »
Vroeg me af waarom Michèle met Nimrod 700 euro binnen bracht  bij dat ballonnen prikken?