Poll

Wie is de Mol?

Alexy
8 (5.7%)
Michèle
80 (57.1%)
Sarah
52 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 33373 keer)

Offline Crapuleke

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 5-05-2025, 10:12:23 »
Maar op basis van wat denkt iedereen dat Alexy op Sarah zit ?
Bij het tankstation heeft Alexy bij Sarah in de auto gezeten. Sarah weet niet wat noen is, denkt bij 5 mensen aan The Beatles, zingt het hardste mee en toetert op (haar) noen terwijl Alexy aan het wiel zit en het toetermoment niet juist blijkt, is gefocust op wat er achter haar gebeurt.
Bij het waxen wil Sarah lachen en Alexy meelachen, misschien wil hij haar hier testen en merkt hij dat het waxen echt niet zo pijnlijk is als Sarah doet geloven. Maar de huid van Sarah zag er echt wel rood uit, misschien was die schreeuw wel oprecht.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #541 Gepost op: 5-05-2025, 10:14:14 »
Maar op basis van wat denkt iedereen dat Alexy op Sarah zit ?

In afl 1 zegt Alexy letterlijk dat "advocaten betaald worden om te liegen".
Het is een bestaand cliché of het is een ervaring die hem bijzonder alert maakt voor Sarah.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #542 Gepost op: 5-05-2025, 10:22:54 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:
75 molloten kiezen Michèle als mol, da's ruim meer dan alle andere kandidaten bijelkaar, 52,8%. Maar aan de posts te zien lijkt het wel andersom: meer dan de helft lijkt wel voor Sarah te zijn wat ook al weken te zien is in "Wie is NIET de Mol?": Michèle meer stemmen dan Sarah! Ik vind dit kont-tegen-de-krib echt grappig, je ziet dit al tientallen series op rij, of het nu WIDM is of De Mol..... mensen WILLEN niet dat diegene de mol is dus gaan in alles maar tegen staan. Terwijl de goegemeente het al moe is, die weten al weken dat in dit geval Michèle de mol is en nemen niet eens meer de moeite nog in te spreken ::hug::

Ik heb het in het verleden zelf ook wel eens gehad, ik trapte in de Maskerhint en bleef toen stug op Kim-Lian maar Everon was helemaal geen slechte mol hoor. Ik hoop dat de Sarahverdenkers er ook zo over denken volgende week (als we het dan al weten). Michèle heeft het gewoon heel goed gedaan, ook deze aflevering klopt ze Sarah weer met gemak door zelf dan wel weg te duiken voor de foto maar de man met snor natuurlijk vol in beeld te laten staan, en verder natuurlijk even het verkeerde jaartal doorgeven terwijl Sarah nu juist de GOEDE naam geheel onnodig doorgeeft. En ze is dan wel gesnapt door de huidige finalisten+Nimrod, maar de voorgaande 6 kandidaten heeft ze perfect om de tuin geleid ::bravo:: ::ok::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 5-05-2025, 13:00:53 »
Blijf uiteraard bij Michèle, al is dat vooral op basis van alle vorige afleveringen. Ik vond haar hier niet per se heel verdacht. Maar zoals altijd bij Michèle: er zat weer geen enkele echte kandidatenactie bij. Dat je denkt: dat zou een mol nooit doen.

Begint toch wel onmogelijk te worden voor een kandidaat.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #544 Gepost op: 5-05-2025, 13:18:03 »
Bij Michèle zie je vanaf het begin steeds hetzelfde: geen spontane kandidaten(re)acties, maar vanaf het begin zie ik bij Sarah ook steeds hetzelfde: spanning op haar gezicht. Is het te laat voor een duel tussen deze twee? Alles eens tegenover elkaar zetten?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #545 Gepost op: 5-05-2025, 13:23:28 »
Dat heeft toch geen zin want die uitslag staat wel vast........ Michèle wint letterlijk elk duel en alleen soms is het gelijk zoals nu bij het 5000 kiezen of 2 jokers. Inderdaad geen enkele kandidatenactie bij haar. Ik zou geen enkele opdracht weten waar Sarah het wint. Maar als je dat anders ziet kun je altijd een duel produceren natuurlijk 8)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 5-05-2025, 18:56:32 »
Blijf uiteraard bij Michèle, al is dat vooral op basis van alle vorige afleveringen. Ik vond haar hier niet per se heel verdacht. Maar zoals altijd bij Michèle: er zat weer geen enkele echte kandidatenactie bij. Dat je denkt: dat zou een mol nooit doen.

Begint toch wel onmogelijk te worden voor een kandidaat.

Vergeet niet dat Michèle ruim ervaring heeft met dit spel. Ze heeft diverse amateurseries gespeeld. Behalve nepmollen (wat we natuurlijk heel vaak zien) heeft zij als tactiek om te winnen bedacht dat je ook geen kandidatenacties moet uitvoeren. Laat anderen maar geld in de pot brengen. Die vliegen er dan uit en de winst is uiteindelijk voor jou. Vandaar haar enthousiaste 'HELD!' toen Nimrod 5000 euro voor de pot verdiende. Ze moet nu alleen nog Alexy verslaan. Het is een slimme vrouw, dus ik acht de kans dat het haar lukt groot. Maar ik durf Alexy nog niet helemaal uit te vlakken. Misschien zijn er weer extra testvragen nodig.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 5-05-2025, 18:59:50 »

Vergeet niet dat Michèle ruim ervaring heeft met dit spel. Ze heeft diverse amateurseries gespeeld. Behalve nepmollen (wat we natuurlijk heel vaak zien) heeft zij als tactiek om te winnen bedacht dat je ook geen kandidatenacties moet uitvoeren. Laat anderen maar geld in de pot brengen. Die vliegen er dan uit en de winst is uiteindelijk voor jou. Vandaar haar enthousiaste 'HELD!' toen Nimrod 5000 euro voor de pot verdiende. Ze moet nu alleen nog Alexy verslaan. Het is een slimme vrouw, dus ik acht de kans dat het haar lukt groot. Maar ik durf Alexy nog niet helemaal uit te vlakken. Misschien zijn er weer extra testvragen nodig.

Sorry, maar nee. Ja, je kan nepmollen. Zeven afleveringen na elkaar consequent geen enkele kandidatenactie uitvoeren, dat doe je enkel als mol. Ik vind het iets wankeler dan met Senne vorig jaar, maar ik durf toch te zeggen dat ze quasi geen enkele actie heeft waarvan je zegt, dit doet enkel een kandidaat. Sarah, daarentegen, heeft er op z'n minst een vijftal. Dat is echt teveel om van een goede mol te kunnen spreken.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 5-05-2025, 19:20:12 »
Waarom niet? Naast nepmollen is het vrijwel achterwege laten van kandidatenacties een erg goede tactiek. Andere kandidaten gaan jou dan zeker verdenken, vooral omdat je verdachter bent dan de echte Mol. En dat is mogelijk wat we hier zien gebeuren.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #549 Gepost op: 5-05-2025, 19:30:15 »
Er is er maar één die wekenlang een spel speelt en dat is de Mol. En dat doet die onder de spanning van niet door de mand te mogen vallen. Een kandidaat ervaart die spanning niet al neemt ie zich nog zo voor om ook de hele reis een spel te spelen.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 5-05-2025, 19:31:10 »
Waarom niet? Naast nepmollen is het vrijwel achterwege laten van kandidatenacties een erg goede tactiek. Andere kandidaten gaan jou dan zeker verdenken, vooral omdat je verdachter bent dan de echte Mol. En dat is mogelijk wat we hier zien gebeuren.

En dan vind je het geoorloofd voor de mol om te pas en te onpas geld in het laadje te brengen?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 5-05-2025, 19:45:00 »
Mollen die af en toe wat verdienen zien we toch voortdurend?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 5-05-2025, 19:55:47 »
Mollen die af en toe wat verdienen zien we toch voortdurend?

Natuurlijk. Is ook niks mis mee.

Belangrijker: zien we ooit kandidaten die letterlijk nooit iets goed doen?

Kandidaten die nepmollen zijn er genoeg. Maar die doen vaak ook wel dingen goed. Kandidaten die altijd alles maar net verkeerd doen…die bestaan eigenlijk niet. Dat zijn mollen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #553 Gepost op: 5-05-2025, 20:03:18 »

Zien we ooit mollen die letterlijk nooit iets goed doen? Ook niet.

Dat is n beetje t probleem met Michèle en waarom ze als nepmol overkomt. Beetje a la Roos

(Alhoewel ik Michèle veel leuker vind)

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 5-05-2025, 20:19:03 »
Zien we ooit mollen die letterlijk nooit iets goed doen? Ook niet.

Dat is n beetje t probleem met Michèle en waarom ze als nepmol overkomt. Beetje a la Roos

(Alhoewel ik Michèle veel leuker vind)

Bij Roos kon ik wel vaak kandidatenacties spotten.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 5-05-2025, 20:21:54 »
Het is niet alleen dat ze niks goed doet tijdens de opdrachten

We krijgen ook alle verkeerde mini voorzetjes en onderonsjes (bijv dat ze foute antwoorden voorzetjes geeft in de golfkarretjes .. dat ze voorkennis laat zien met dat “er valt zo iets naar beneden” bij de foto’s etc etc)

Dat hoeft niet in de edit hè.. maar ze laten echt alles zien van haar fouten. Alle kleine mini verdachte dingetjes.

Ik kan letterlijk honderd fragmenten opnoemen waarin Michèle een verdachte edit krijgt zonder dat dat nodig is.

1 van de belangrijkste dingen en eigenlijk het hele concept van de mol is onder de radar blijven.

Dus daar is iets geks aan dan toch als ze het is. Het is iets te duidelijk?

Nieuwe tactiek van de makers misschien? We laten alles zo duidelijk zien dat de meerderheid het niet meer gelooft? 🤷🏼‍♀️

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 5-05-2025, 20:24:24 »
Het is niet alleen dat ze niks goed doet tijdens de opdrachten

We krijgen ook alle verkeerde mini voorzetjes en onderonsjes (bijv dat ze foute antwoorden voorzetjes geeft in de golfkarretjes .. dat ze voorkennis laat zien met dat “er valt zo iets naar beneden” bij de foto’s etc etc)

Dat hoeft niet in de edit hè.. maar ze laten echt alles zien van haar fouten. Alle kleine mini verdachte dingetjes.

Ik kan letterlijk honderd fragmenten opnoemen waarin Michèle een verdachte edit krijgt zonder dat dat nodig is.

1 van de belangrijkste dingen en eigenlijk het hele concept van de mol is onder de radar blijven.

Dus daar is iets geks aan dan toch als ze het is. Het is iets te duidelijk?

Nieuwe tactiek van de makers misschien? We laten alles zo duidelijk zien dat de meerderheid het niet meer gelooft? 🤷🏼‍♀️

Zou toch best kunnen? Dit forum wordt ook wel gelezen hoor. Ze willen ook niet te voorspelbaar worden.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 5-05-2025, 20:25:34 »
Alles kan hoor.

Ik val zeker niet van mn stoel als ze het is.

Alle hints wijzen ook naar haar

Alleen als Alexy het is zal ik zwaar verbaasd zijn

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 5-05-2025, 20:27:20 »
Ik vind Michèle helemaal niet als nepmol overkomen. Ze doet juist erg haar best om goed in de groep te liggen. Ze pakt geen enkel moment aan om overdreven moeilijk te doen.

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Roos. Je kon bij haar duidelijk merken dat ze graag verdacht wou worden. Dat heeft Michèle helemaal niet.

Ik vind Michèle niet de mol omdat ze zoveel verdachte acties heeft. Ik vind haar de mol omdat kandidatenacties ontbreken.

Er zijn genoeg mollen die heel weinig goed hebben gedaan. Maar er zijn geen kandidaten die zo weinig goed hebben gedaan.

De argumentatie over de edit snap ik niet echt. De helft van dit forum zit niet op haar, dus zo duidelijk is het dus blijkbaar allemaal niet.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 5-05-2025, 20:28:48 »
Natuurlijk. Is ook niks mis mee.

Kandidaten die nepmollen zijn er genoeg. Maar die doen vaak ook wel dingen goed. Kandidaten die altijd alles maar net verkeerd doen…die bestaan eigenlijk niet. Dat zijn mollen.

Michèle deed toch niet alles fout? Ze verdiende in de bus wel degelijk geld door 7 toeristen in de bus te houden.
En was dat foute jaartal haar niet ingefluisterd door Sarah?