Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen  (gelezen 4106 keer)

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 4 - Eliminatiestoelen uitschakelen
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2025, 20:08:23 »
Dit puzzelstukje sluit mooi aan bij het volgende.
Bij de eerste liftstop (19) zegt Els samen met Sarah eruit te willen. De groep zegt nee en Sarah gaat in verzet: Wanneer dan wel?
Bij de tweede liftstop op 11 vind de groep het prima dat Els en Sarah eruit gaan, maar Sarah pissig in verzet en roept waarom Pedro niet? Sarah en Pedro gaan samen de lift uit. Sarah vertrouwt Pedro meer dan Els. Ze wil niet bij Els, de kans om het voordeel veilig te stellen is groter bij Pedro.
Na de groene schermen zijn ze wel de eersten die Els omhelzen, o wat fijn dat je door bent. En zo wordt voor de rest niet duidelijk hoe de verhoudingen tussen die drie werkelijk zijn.

Misschien niet echt vertrouwen, maar de kans dat Pedro, grote mens met lange benen,  van op de 11de verdieping boven geraakt is aanzienlijk groter dan dat Els er geraakt. En aangezien Pedro haar stoel uitschakelde zullen ze wel iets hebben afgesproken, hij ging er ook als een speer vandoor.

Ben ik de enige die echt geen enige liftnaam ken

Ik kende alleen de Otis liften.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #61 Gepost op: 25-03-2025, 20:19:28 »
Hmmm.   Als je weet dat 3 mensen hun stoelnummer weten en je weet dat zij waarschijnlijk indien zij boven geraken hun eigen stoelnummer zouden kiezen EN je gaat ervanuit dat de oift 5 keer stopt op steeds hogerliggende etages , waarom gaan hilde en nimrod dan zomhard aan op dat sarah en els ( en ook pedro) niet bij de eerste stop eruit mogen .

Als je denkt dat dit de grootste afstand is tot boven zou je hun juist wel op de laagste ertage willen laten uitstappen.

Rare actie

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 25-03-2025, 23:39:56 »
Ik kende alleen de Otis liften.
Ik ook en bij een Amerikaans merk denk ik als eerste aan Otis, als in Otis Redding.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2025, 23:42:21 door MartinJ »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2025, 10:42:29 »
Ik kende enkel de Schindler-liften. Zeker in België is de kans groot dat je eerder in een Schindler-lift stapt dan in een Otis-lift, want Schindler heeft een vestiging in Brussel.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2025, 11:12:47 »
Hmmm.   Als je weet dat 3 mensen hun stoelnummer weten en je weet dat zij waarschijnlijk indien zij boven geraken hun eigen stoelnummer zouden kiezen EN je gaat ervanuit dat de oift 5 keer stopt op steeds hogerliggende etages , waarom gaan hilde en nimrod dan zomhard aan op dat sarah en els ( en ook pedro) niet bij de eerste stop eruit mogen .

Als je denkt dat dit de grootste afstand is tot boven zou je hun juist wel op de laagste ertage willen laten uitstappen.

Rare actie

Eigenlijk verdacht van Hilde inderdaad

« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2025, 14:05:17 »
Eigenlijk verdacht van Hilde inderdaad
En Nomrad, hij kwam daar mee eerst.

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2025, 14:15:44 »
En Nomrad, hij kwam daar mee eerst.

Je bedoelt denk ik Simrad.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #67 Gepost op: 26-03-2025, 15:03:59 »
Thyss Krupp was ook een instinker. Want Thyss zal Thyssen moeten zijn. ThyssenKrupp heet dat bedrijf. Maar wel meteen de Duitse associatie bij Thyss Krupp, dus niet in New York.

En dat je niet zomaar kan ontsnappen om even een stoel/kandidaat veilig te stellen, bleek bij Hilde en Els.
In beeld is Hilde degene die veroorzaakt dat ze te laat komen, door foute antwoorden en zelfs als ze als tweede aan de juiste ketting zagen, ingrijpt en toch weer de verkeerde kiest, waardoor de derde ketting ook nog gezaagd moet worden.

Tip bij het zagen: gebruik niet alleen een klein stukje van de zaag, maar maak lange slagen, dan blijft de zaag langer scherp, omdat je alle tanden gebruikt in plaats van een paar die dan snel bot zijn.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 26-03-2025, 15:15:02 »
Sarah en Rusiana zien op de 36ste etage achter de deur iets waardoor ze beseffen dat ze nog een verdieping omhoog moeten.

Kort daarna moet Sarah op Rusiana roepen om uit die kleine ruimte te komen..  ???

« Reactie #69 Gepost op: 26-03-2025, 15:16:36 »
Sarah en Rusiana zien op de 36ste etage achter de deur iets waardoor ze beseffen dat ze nog een verdieping omhoog moeten.

Kort daarna moet Sarah op Rusiana roepen om uit die kleine ruimte te komen..  ???
Idd raar, maar geen molgedrag. Rusiana benadeeld enkel haar eigen..

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 26-03-2025, 15:33:43 »
Idd raar, maar geen molgedrag. Rusiana benadeeld enkel haar eigen..

Maar zo lijkt het wel dat 5 mensen te laat zijn omdat ze op haar moesten wachten..

« Reactie #71 Gepost op: 26-03-2025, 15:40:13 »
Ze kunnen haar even goed daar laten...

Dat is een beetje too obvious voor mij.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 26-03-2025, 15:50:41 »
Maar zo lijkt het wel dat 5 mensen te laat zijn omdat ze op haar moesten wachten..

3 mensen.
Hilde en Els waren veel verder weg en waren nog niet op de 36ste verdieping.
En Sarah en Pasquino moesten niet wachten op haar hé. Zelfs wat raar dat ze dit wel doen.

Ik neem aan dat het de spelregels waren die wij niet te horen kregen maar...waarom stonden de kandidaten die de schakelaar al hadden uitgezet niet gewoon in de traphal op de echte verdieping te roepen dat ze nog een verdieping hoger moesten? Ze waren zelf in de luren gelegd door dat bord. Ok, toen wisten ze nog niet dat dit een molactie was, maar als ze alle 5 stuiten op hetzelfde probleem, dan zou je toch denken dat er wel iemand zo slim is om te denken "dat kostte ons tijd, we willen zoveel mogelijk schakelaars uitschakelen en geld verdienen, we gaan zorgen dat de 5 andere geen tijd verliezen op de foute verdieping."
Dus het zullen wel de spelregels zijn, maar het werd wel niet gezegd in een voice-over.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 15:52:16 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #73 Gepost op: 26-03-2025, 20:35:52 »
Tsja, anders zou de molkofferactie niet zo mooi uit de verf komen…. We dachten hier zondagavond hetzelfde. De kandidaten moesten meteen door het platform op neem ik aan.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2025, 22:43:59 »
Is dit al door iemand genoemd?
De mol moet tussendoor het bordje met 37 plakken op de 36e verdieping.
Ik denk dat Sarah de mol is, en bij de boksopdracht doet alsof zij geblesseerd was. Daardoor moest zij zogenaamd 'even naar het ziekenhuis'. Maar ze heeft die tijd gebruikt om het bordje 37 te plaatsen

En de mitella om haar arm, die zat vast in de molkoffer..

Ik zit in de Sarah tunnel!
« Laatst bewerkt op: 26-03-2025, 23:07:47 door mastermol »

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 27-03-2025, 08:32:39 »
Is dit al door iemand genoemd?
De mol moet tussendoor het bordje met 37 plakken op de 36e verdieping.
Ik denk dat Sarah de mol is, en bij de boksopdracht doet alsof zij geblesseerd was. Daardoor moest zij zogenaamd 'even naar het ziekenhuis'. Maar ze heeft die tijd gebruikt om het bordje 37 te plaatsen

En de mitella om haar arm, die zat vast in de molkoffer..

Ik zit in de Sarah tunnel!

Onwaarschijnlijk:

* We zien Sarahs duim duidelijk in beeld, en zo'n zwelling kan je niet faken, zeker niet met een groep om je heen;
* Els is met Sarah mee naar de eerste hulp;
* De Mol wil bordje 37 tijdens de test plaatsen.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2025, 10:30:54 »
De mol wil bordje tijdens de test plaatsen is een aanname gebaseerd op wat er is gezegd in de aflevering. De andere twee redenen zijn gewoon feiten.  Els ging mee met sarah naar ziekenhuis ( shot bij aankomst ziekenhuis en shot bij terugkomst worden getoond), dus de kans dat de mol toen het bordje heeft verhangen is minimaal.

Verder zijn test, laatste opdracht en eliminatie allemaal in hetzelfde hotel dus is even kort de kandidaten oo hun eigen kamers gescheiden van elkaar houden al genoeg om even tijd en ruimte te geven aan de mol om naar 36 te gaan en bordje te plaatsen .

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2025, 13:23:03 »
Volgens de kaart van Milcof en Google Maps is een enkele reis van het hotel naar de lifteliminatie een 16 minuten met de auto.

Na hun rondvaart komen ze ergens aan en daar gaan ze hun test doen. Is dat wel bij hun hotel?
Ik begreep dat het maken van de test zon 30 minuten duurt en 2 x 16 minuten met kans op file en nog een paar liften op en neer om het bordje te plaatsen, lijkt me dan niet te passen.

Was de test wel in het hotel? Ze sliepen met zijn tweeën op één kamer, dus 's nachts wegglippen is ook onwaarschijnlijk.
En tijdens de test was er niet genoeg tijd als de test in het hotel was.  Dus waar was de test?

Edit: Gevonden: De test is ook in het Peninsula Hotel. Daar is ook de lift van de eliminatie. Het betreft de laagbouw aan de waterkant, dat kun je zien aan de ramen. Zelfs de bedden kloppen met de opengewerkte achterkant aan de muur bij het hoofdeinde. Dus dan kan de mol tijdens de test makkelijk even een bordje ophangen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2025, 13:32:26 door foxhunter »

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #78 Gepost op: 27-03-2025, 13:48:11 »
Toch nog maar eens kijken hoe iedereen de test aan het doen is?  ::rofl::

Ik verwacht eerst testbeelden schieten dan bordje vervangen, andersom zou mogelijk opvallen (iemand ziet er gehaast uit)
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2025, 15:46:44 »
Tijdens de test biechten zie je allemaal in dezelfde kamer zitten met de koffer op de achtergrond, die ligt soms op een andere plek, maar kan er zelf verder nog niks mee  ::vergroot::