Auteur Topic: Molkoffer  (gelezen 4768 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Molkoffer
« Gepost op: 23-03-2025, 22:09:53 »
Bespreek hier alles over de molkoffer en de sabotage-voorwerpen die de mol heeft ingepakt!

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: Molkoffer
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2025, 22:13:06 »
Eerste item voelt wel een beetje productiegestuurd. En anders chapeau om dit te verzinnen en een zo specifiek ding te laten maken.
Maar ik geloof wel dat de mol zelf mag kiezen bij welke opdracht. Benieuwd naar het volgende item.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2025, 22:15:02 »
Het kwam in het laatste gesprekje in ieder geval op me over dat de Mol voor één opdracht per aflevering iets in de koffer heeft gestopt. Lijkt me ook wel logisch.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2025, 22:15:39 »
Ik dacht eigenlijk dat de Mol attributen erin mocht stoppen die in voorgaande seizoenen aan bod waren gekomen, ik had dat bordje niet verwacht. Sowieso dat je dat mocht "maken". Ik moet er nog even aan wennen en proeven wat ik er precies van vind merk ik.

Maar ik vind het sowieso wel echt een toffe twist, en benieuwd wat het allemaal gaat brengen. Ik ben blij dat het in het spel is gekomen (heb ook wel het gevoel dat dat wel moest)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2025, 22:17:26 »
De molkoffer als instrument voor de mol ter sabotage vind ik leuk gevonden.  Beter dan de verdubbelaar. Het geeft de mol een extra kans tegen een sterke en hechte groep. Ben benieuwd welke items nog meer in de strijd worden gezet om de kandidaten op een dwaalspoor te zetten in opdrachten  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2025, 22:22:11 »
Ik ben ook benieuwd in hoeverre de kandidaten nu extra alert worden en dingen gaan dubbelchecken om ze te neutraliseren, maar dat kan pas zodra je wat meer inzicht hebt in wat de voorwerpen ongeveer zijn.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2025, 22:25:57 »
Zou er ook nog een moment komen dat de molkoffer ingezet kan worden maar dat de kandidaten dat bijvoorbeeld eenmalig kunnen verhinderen zoals ze ook een keer de briefing van de mol af konden pakken?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2025, 23:56:57 »
Gilles: “En de tweede opdracht, heb je daarover nagedacht?” Doet mij vermoeden dat Mol voor elke opdracht kon besluiten een mol-item mee te nemen, zoveel items als er in de koffer zouden passen vermoed ik.
Ik vond de mondharmonica’s namelijk ook typisch een handicap die uit de molkoffer had kunnen komen. Maar misschien dat er alleen attributen zijn geweest bij opdrachten die we in het Vilvoorde-gesprek te horen krijgen.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2025, 08:56:55 »
Gilles: “En de tweede opdracht, heb je daarover nagedacht?” Doet mij vermoeden dat Mol voor elke opdracht kon besluiten een mol-item mee te nemen, zoveel items als er in de koffer zouden passen vermoed ik.
Ik vond de mondharmonica’s namelijk ook typisch een handicap die uit de molkoffer had kunnen komen. Maar misschien dat er alleen attributen zijn geweest bij opdrachten die we in het Vilvoorde-gesprek te horen krijgen.

Volgens mij wordt de molkoffer een beetje 'geromantiseerd'. Het lijkt me niet dat de mol de sabotage met de verdiepingen zelf bedacht heeft. 

En de mondharmonica's maakte deel uit van de regels van het spel waar de mol (hoop ik) niet op mag ingrijpen. 
Anders zou de mol gewoon 10 blinddoeken in het koffertje kunnen steken en bepalen dat elke proef geblinddoekt moet gedaan worden.  ;D

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2025, 11:57:49 »
Volgens mij wordt de molkoffer een beetje 'geromantiseerd'. Het lijkt me niet dat de mol de sabotage met de verdiepingen zelf bedacht heeft. 

En de mondharmonica's maakte deel uit van de regels van het spel waar de mol (hoop ik) niet op mag ingrijpen. 
Anders zou de mol gewoon 10 blinddoeken in het koffertje kunnen steken en bepalen dat elke proef geblinddoekt moet gedaan worden.  ;D
Ik hoop (en wil nu erin geloven omdat het leuker is) dat het een samenwerking is tussen mol en crew. Als in, de mol verzint verschillende opties en de crew geeft aan wat kan en wat niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2025, 12:05:50 »
Ik hoop (en wil nu erin geloven omdat het leuker is) dat het een samenwerking is tussen mol en crew. Als in, de mol verzint verschillende opties en de crew geeft aan wat kan en wat niet.

Dat is inderdaad zoals ik verwacht dat het gegaan is.  De mol kan na bestuderen van de opdrachten aangeven hoe hij wil mollen en wat hij daarvoor nodig heeft.

En dan wordt daarna gekeken of dat realistisch en uitvoerbaar kan werken .
Zo ja dan gaan ze iets in de koffer steken .

Erg toffe toevoeging

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2025, 12:08:20 »
Zoals het gisteren gepresenteerd werd leek het erop of alles wat de mol mee kon nemen al in die ruimte aanwezig was en dat het aan de mol was om te kiezen wat die mee zou nemen, na bestudering van de opdrachten (misschien lagen er enkele items per aflevering?).

edit: 'lagen er' toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 24-03-2025, 12:15:00 door Eva. »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2025, 12:13:56 »
Zoals het gisteren gepresenteerd werd leek het erop of alles wat de mol mee kon nemen al in die ruimte aanwezig was en dat het aan de mol was om te kiezen wat die mee zou nemen, na bestudering van de opdrachten (misschien enkele items per aflevering?).

Ze lieten inderdaad uitschijnen dat de mol voorwerpen uit de ruimte waar ze zaten kon kiezen.  Maar het bordje '37' liet de mol speciaal maken na het bestuderen van de opdrachten. 

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2025, 12:16:26 »
Ze lieten inderdaad uitschijnen dat de mol voorwerpen uit de ruimte waar ze zaten kon kiezen.  Maar het bordje '37' liet de mol speciaal maken na het bestuderen van de opdrachten.

Dat kan, mijn vermoeden is dat er verschillende items lagen per aflevering waar de mol uit kon kiezen en dat het bordje al voorbereid was.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2025, 15:39:32 »
Gilles: “en dan, dag drie de lift. Goed over nagedacht”…. "Je hebt ons iets heel specifieks gevraagd om in de koffer te steken. Het is klaar…." (toont bordje)
Dit is naar wens van de mol op bestelling gemaakt, lag niet klaar in de loods, en op die manier denk ik dat de molkoffer vaker in overdrachtelijke zin gevuld is.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2025, 10:28:35 »
Gilles: “en dan, dag drie de lift. Goed over nagedacht”…. "Je hebt ons iets heel specifieks gevraagd om in de koffer te steken. Het is klaar…." (toont bordje)
Dit is naar wens van de mol op bestelling gemaakt, lag niet klaar in de loods, en op die manier denk ik dat de molkoffer vaker in overdrachtelijke zin gevuld is.
Inderdaad ::jaja::, en ik moet zeggen dat ze in het verleden in de mol best wel waarheidsgetrouw zijn gebleven over alles (zie seizoen 10 toen de mol ermee stopte), dus ik geloof ook wel dat dit dan écht zo is.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2025, 10:32:02 »
Als er nog meer originele sabotage ideeën uit de koffer komen kan het wel helpen om dat te linken aan een bepaalde kandidaat. Wie er het meest waarschijnlijk is om in een bepaalde richting te denken.
Dat nummer was goed gevonden maar ze hebben ook wel heel veel tijd gehad om die opdracht te analyseren en met een idee af te komen. Ik had trouwens wel verwacht dat de kandidaten op het einde van de traphal niveau per niveau zouden aftellen want erg snel gaan ze niet meer op dat moment en dan zouden ze toch moeten zien dat ze na 35 plots 37 hebben.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2025, 10:36:08 »
Op zich lijkt het me een grappige toevoeging. Maar ik plaats wel mijn vraagtekens bij het feit dat de mol daar om gevraagd had. Lijkt me eerder dat de productie zoiets toch heeft ingefluisterd.

Offline D*N

• Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2025, 10:36:23 »
Ik had trouwens wel verwacht dat de kandidaten op het einde van de traphal niveau per niveau zouden aftellen want erg snel gaan ze niet meer op dat moment en dan zouden ze toch moeten zien dat ze na 35 plots 37 hebben.
Dat maakt het ook wel een leuke sabotage. De kandidaten hadden nog steeds genoeg kans om de sabotage te "voorkomen".

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2025, 12:17:23 »
Ik denk dat de mol gewoon overlegd heeft met de productie. Dat ze samen gebrainstormd hebben en dat de mol is aangeslagen op bepaalde ideeën van de makers, zoals het bordje met 37. Dan klopt het in principe wel dat het de mol is die de voorwerpen vraagt, maar is er ook de creatieve input van makers.
...óf niet!