Auteur Topic: Molkoffer  (gelezen 4798 keer)

Re: Molkoffer
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2025, 12:24:09 »
Ik dacht eigenlijk dat de Mol attributen erin mocht stoppen die in voorgaande seizoenen aan bod waren gekomen, ik had dat bordje niet verwacht. Sowieso dat je dat mocht "maken". Ik moet er nog even aan wennen en proeven wat ik er precies van vind merk ik.

Maar ik vind het sowieso wel echt een toffe twist, en benieuwd wat het allemaal gaat brengen. Ik ben blij dat het in het spel is gekomen (heb ook wel het gevoel dat dat wel moest)
Ze hadden een plan B moest die koffer er niet door komen. Is een beetje met de doos van Pandora, werd ook eerst niet opengemaakt en pas later in een ander seizoen wel.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2025, 12:41:00 »
Opvallend deze aflevering dat de mol meerdere opties had voor de molkoffer. Ben benieuwd naar de precieze regels eromheen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2025, 12:48:27 »
Ze zeiden dat alles wat in de koffer paste mee mocht.
Maar als er al een koffer in de koffer zit dan past er niet veel meer bij.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2025, 12:57:33 »
Ja maar was er nou een ding dat de mol maar 1 ding mag gebruiken per aflevering of niet? Voor mijn gevoel leek dat geïmpliceerd maar misschien toch ook weer niet. Dat zou ook raar zijn om bij die eerste opdracht een optie te hebben wanneer het bij de tweede opdracht duidelijk een beter item was.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2025, 13:35:24 »
Wat er voor elke opdracht sowieso in de koffer zit en weinig plek in beslag neemt is voorkennis. En ik vermoed dat er per aflevering hooguit één opdracht is waar je een fysiek voorwerp nodig hebt om te mollen. Dingen zoek laten raken, sturen naar verkeerde antwoorden, net niet op tijd komen etc. kun je altijd als mol, ook zonder koffer.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2025, 13:48:47 »
Met molkoffer kun je ook mollen op plekken waar jezelf maar moeilijk kunt komen zoals verdieping 37, de laatste wagon. En daar dan nog invloed hebben, terwijl je er zelf niet bent. De mol heeft als het ware een lange arm gekregen om daar naar te reiken.
Het is een toevoeging op het bestaande assortiment.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2025, 14:13:39 »
Ja maar was er nou een ding dat de mol maar 1 ding mag gebruiken per aflevering of niet? Voor mijn gevoel leek dat geïmpliceerd maar misschien toch ook weer niet. Dat zou ook raar zijn om bij die eerste opdracht een optie te hebben wanneer het bij de tweede opdracht duidelijk een beter item was.

Over die regel werd alleszins niet gecommuniceerd. Ik denk dat de mol voor elke proef iets in de koffer mag hebben. De enige voorwaarde is dat het in de koffer moet passen. Dus de mol kan zowel extra letters bijplakken in de drakentoren en zijn/haar bedrag verwisselen op de trein. En de mol zal zelf moeten bepalen welk risico hij/zij hierbij wil nemen. Bij de extra letters vond de mol het risico te groot en dus werd de sabotage hier niet uitgevoerd.
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2025, 15:33:29 »
Er werd vorige week maandag in 'De Tafel van Gert' door Wouter Verstichel gezegd dat de mol slechts 1 opdracht per aflevering de molkoffer mag gebruiken. Dit heb ik trouwens ook ergens in een artikel gelezen dacht ik. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de mol op voorhand wel de opties open kan houden en dus voor meerdere opdrachten per aflevering sabotagemiddelen in de koffer kan steken om dan tijdens de reis zelf te beslissen bij welke opdracht die de koffer gaat gebruiken.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2025, 15:58:06 »
Tot nu toe pakt de Molkoffer fantastisch uit!  8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2025, 20:40:41 »
Ze zeiden dat alles wat in de koffer paste mee mocht.
Maar als er al een koffer in de koffer zit dan past er niet veel meer bij.

Ik vermoed dat de beperking dat het in de koffer moet passen geldt per opdracht en niet per aflevering.
Maar volgens mij is dit niet expliciet benoemd.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2025, 22:22:12 »
Met molkoffer kun je ook mollen op plekken waar jezelf maar moeilijk kunt komen zoals verdieping 37, de laatste wagon. En daar dan nog invloed hebben, terwijl je er zelf niet bent. De mol heeft als het ware een lange arm gekregen om daar naar te reiken.
Het maakt het wel weer een interessant seizoen.
En de groep bekoort me ook wel.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2025, 22:33:14 »

Inderdaad. Weer een mooie vondst van de makers. Die blijken telkens weer in staat het programma op creatieve wijze te vernieuwen. Hulde!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2025, 21:43:51 »
Ik vond de boor wel slim, vraag me af of er überhaupt alternatieven waren voor de andere twee opdrachten?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2025, 21:45:48 »
Ik vond de boor wel slim, vraag me af of er überhaupt alternatieven waren voor de andere twee opdrachten?

Heel psychologisch bedacht. Je zou bijna denken dat hier een psychiater achterzit

(Verdenk haar niet overigens)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2025, 22:48:06 »
Heel psychologisch bedacht. Je zou bijna denken dat hier een psychiater achterzit

(Verdenk haar niet overigens)

Wie bedoel je met 'haar'?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2025, 22:53:52 »
Wie bedoel je met 'haar'?

Hilde is psychiater (kinder)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2025, 22:56:44 »
Hilde is psychiater (kinder)

Ah, dank je.

Online vloeistof

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2025, 02:38:36 »

Ik dacht zelf dat de 30cm stok en het 50cm touw misschien niet de juiste lengte waren, die twee leken me een goed alternatief voor in de molkoffer

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2025, 11:14:10 »
Ik dacht zelf dat de 30cm stok en het 50cm touw misschien niet de juiste lengte waren, die twee leken me een goed alternatief voor in de molkoffer

Goeie, daar had ik niet over nagedacht!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2025, 11:42:01 »
Dan zou de mol die tijdens de opdracht moeten verwisselen. Ze kunnen het niet maken om te zeggen hoe lang iets is wat ze krijgen als dit niet klopt. Dan heb je geen opdracht volgens mij. Oftewel, Gilles liegt nooit.