Auteur Topic: Molkoffer  (gelezen 4803 keer)

Offline fluffy82

• Forumlid
Re: Molkoffer
« Reactie #40 Gepost op: 7-04-2025, 13:52:46 »
Ze zeiden dat alles wat in de koffer paste mee mocht.
Maar als er al een koffer in de koffer zit dan past er niet veel meer bij.
Ik had begrepen dat elk item afzonderlijk in de koffer moest passen, niet dat álle molitems tegelijk in de koffer moesten? Ik ga ervan uit dat bv in het hotel het koffertje enkel het bordje met de verdieping bevatte, en niet de handboor van gisteren.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #41 Gepost op: 7-04-2025, 13:55:38 »
Ik had begrepen dat elk item afzonderlijk in de koffer moest passen, niet dat álle molitems tegelijk in de koffer moesten? Ik ga ervan uit dat bv in het hotel het koffertje enkel het bordje met de verdieping bevatte, en niet de handboor van gisteren.

Klopt. Dit werd nog door Gilles bevestigd in de podcast Achter De Schermen (zie media-topic).

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 7-04-2025, 14:02:38 »

Klopt. 

Wat ik interessant vind is dat de mol de molkoffer vooral gebruikt op een psychologische manier. Een advocate (Sarah) zie ik zulke dingen wel bedenken.
De leepste snor van het land

Offline JP1999

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
« Reactie #43 Gepost op: 7-04-2025, 14:09:09 »

Wat ik interessant vind is dat de mol de molkoffer vooral gebruikt op een psychologische manier. Een advocate (Sarah) zie ik zulke dingen wel bedenken.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat veel molkoffer-elementen toch wel bedacht zijn door de productie, vast in samenspraak met de nieuwe mol. Maar hoe de edit ook gebruik maakt van de molkoffer, voelt toch wel erg productie-gedreven. Maakt verder niet uit, want de mol is uiteindelijk degene die het alsnog moet "doen".

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 7-04-2025, 17:46:50 »

Een psychiater ook.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2025, 09:56:46 »
Tot nu toe is het toch wel echt de productie die molt, en niet de koffer. We mogen soms ook een beetje streng zijn.

Ik vind de toevoeging heel leuk vanuit een TV perspectief, omdat er ineens allerlei dingen kunnen gebeuren die normaal nooit zouden gebeuren. Maar het leven van de mol wordt nu ook wel erg makkelijk gemaakt. Molacties zijn leuk als er een bepaald risico tegenover staat. Risicoloos mollen, zoals nu een aantal keer, is dat niet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2025, 10:06:52 »
Tot nu toe is het toch wel echt de productie die molt, en niet de koffer. We mogen soms ook een beetje streng zijn.

Ik vind de toevoeging heel leuk vanuit een TV perspectief, omdat er ineens allerlei dingen kunnen gebeuren die normaal nooit zouden gebeuren. Maar het leven van de mol wordt nu ook wel erg makkelijk gemaakt. Molacties zijn leuk als er een bepaald risico tegenover staat. Risicoloos mollen, zoals nu een aantal keer, is dat niet.
Of het risicoloos was weten we eigenlijk niet. Alleen in de trein was er risico op ontdekking in het spel, dat lijkt me okee. Maar risico tijdens een eliminatietest of 's nachts boren in een meloen dat wil ik dan nog wel eens zien of dat spannend was. Aflevering 8 materiaal.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #47 Gepost op: 9-04-2025, 10:32:15 »

Eens. Tot nu toe komen alle molkofferacties op mij over als typisch iets wat de productie zou bedenken. Op zich ook niet erg, want het zijn hierdoor subtiele en goed doordachte sabotages. Maar de suggestie dat de mol het allemaal zelf bedacht zou hebben, voelt voor mij zo onwaarschijnlijk dat het herhalen van die suggestie een beetje irritant voelt.  :-X

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 9-04-2025, 12:41:59 »
Ik geloof zeker wel dat de mol alle voorwerpen zelf bedacht heeft. De productie stuurt alleen een beetje bij als het te risicovol blijkt, als in misschien moet je geen elektrische boor gebruiken midden in de nacht.  ;D 

Maar de concepten komen vast wel van de mol zelf, en gaan we ook wel te zien krijgen in aflevering 9.

De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #49 Gepost op: 9-04-2025, 13:31:19 »
Ik ben ervan overtuigd dat het door de mol zelf is bedacht, en daarmee zou je kunnen nagaan of de molacties passen bij jouw mol. Ik vindt ze erg doordacht, subtiel, en soms te subtiel om nog praktisch uitvoerbaar te zijn, intelligente ideeën maar soms onhandig in de uitvoering; iets wat ik eerder -beetje generaliserend- bij een academicus zou verwachten.
Als het team DeMol de items heeft bedacht gaan ze dat denk ik nooit opbiechten.

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 10-04-2025, 12:19:07 »
Eens. Tot nu toe komen alle molkofferacties op mij over als typisch iets wat de productie zou bedenken. Op zich ook niet erg, want het zijn hierdoor subtiele en goed doordachte sabotages. Maar de suggestie dat de mol het allemaal zelf bedacht zou hebben, voelt voor mij zo onwaarschijnlijk dat het herhalen van die suggestie een beetje irritant voelt.  :-X

Maar wat daar ook bij komt is dat er voor de kijker (m.u.v. de potentiële actie in de trein) helemaal niets (en voor de medekandidaten vermoedelijk ook niet heel veel) uit te halen is. Nu zal de Mol toch hopelijk ook wel mollen buiten de koffer om, maar als hij/zij besluit vooral te leunen op de koffer dan vind ik dat echt een zwaktebod. Ook in Vlaanderen kan men wel eens de plank mis slaan blijkbaar.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2025, 12:40:34 »
Ik snap niet eens dat het uberhaupt een gedachtegang is bij mensen dat de mol alleen de molkoffer zou gebruiken en verder niet molt  ???

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2025, 14:14:55 »
Maar wat daar ook bij komt is dat er voor de kijker (m.u.v. de potentiële actie in de trein) helemaal niets (en voor de medekandidaten vermoedelijk ook niet heel veel) uit te halen is. Nu zal de Mol toch hopelijk ook wel mollen buiten de koffer om, maar als hij/zij besluit vooral te leunen op de koffer dan vind ik dat echt een zwaktebod. Ook in Vlaanderen kan men wel eens de plank mis slaan blijkbaar.
Misschien eerst even afwachten voor zulke uitspraken te doen, we zijn pas aflevering 3 en ik zie geen enkele reden waarom de mol niet zou mollen naast de molkoffer...

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 10-04-2025, 21:28:15 »
Giles heeft in een podcast gemeld de mol niet mocht leunen op de koffer maar zelf ook actief moest blijven mollen in de opdrachten.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #54 Gepost op: 13-04-2025, 21:35:10 »
Hmm ik weet niet zo goed met die Molkoffer. Ik vind het wel heel knap dat de Mol dit allemaal zelf doet (hoop ik), maar het voelt nu, omdat we niet zien hoe de Mol het doet, een beetje als enorm valsspelen. Ik weet het niet zo goed.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 13-04-2025, 21:58:17 »
Zolang we het in de laatste aflevering maar zien, heb ik er geen problemen mee

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 13-04-2025, 22:51:01 »
Ik vond dat Lieven een heel goed punt maakte, waarom heeft de mol uitgerekend bij Hilde fake op de rug gezet? Hilde viel al door de mand door haar postuur en beweeglijkheid, dus de ingreep van de mol was onnodig. Bij Sarah was de molactie veel sterker geweest.

« Reactie #57 Gepost op: 13-04-2025, 22:53:45 »
Ik vond dat Lieven een heel goed punt maakte, waarom heeft de mol uitgerekend bij Hilde fake op de rug gezet? Hilde viel al door de mand door haar postuur en beweeglijkheid, dus de ingreep van de mol was onnodig. Bij Sarah was de molactie veel sterker geweest.
De vraag is voor mij heel duidelijk. Weet de mol welk kostuum wie zal dragen ? Indien ja, opvallend.
Indien nee, eerder gewoon toevallig.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 13-04-2025, 22:54:02 »

Ja, tenzij Hilde zelf de Mol is natuurlijk en die FAKE-badge op haar eigen kostuum heeft gedaan. Dan is het in feite een zeer brutale hint naar de kandidaten toe.   ;D

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 13-04-2025, 22:59:49 »

Ja, tenzij Hilde zelf de Mol is natuurlijk en die FAKE-badge op haar eigen kostuum heeft gedaan. Dan is het in feite een zeer brutale hint naar de kandidaten toe.   ;D
Of tenzij Sarah de mol is, dan kan ze zelf goed dansen en toch €1000 met zekerheid verloren laten gaan via Hilde. Ik zie maar 2 mogelijkheden waarom de badge toch bij Hilde is terechgekomen. Ofwel zat de mol bij de roeiers en weet die niet welk kostuum van wie is, ofwel is Sarah de mol.