Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 5296 keer)

Offline Molekule

• Forumlid
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #80 Gepost op: 2-05-2025, 06:23:07 »
En waarom nomineert Alexy Michèle en vieze versa voor het diner? Dat ze samen optrekken dat doen ze al een hele tijd, maar je mol nomineren?
Heel eenvoudig: om je mol goed in de gaten te kunnen houden, en zeker niet in een uitzonderingspositie te brengen.
Keep your friends close, but your enemies closer.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2025, 06:47:56 door Molekule »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 2-05-2025, 08:22:30 »
Sarah is weer eens iedereen te snel af, niks authentieks aan.

En waarom nomineert Alexy Michèle en vieze versa voor het diner? Dat ze samen optrekken dat doen ze al een hele tijd, maar je mol nomineren? Nee je nomineert je vrienden om de mol buiten spel te zetten. Sarah weet dat het hier lastig gaat worden op basis van voordeeltjes. Maar niet getreurd Pedro offert zich weer op. Had hij dat niet gedaan dan had ze Nimrod wel zover gekregen om zich af te zonderen.
 Die badeend, een hintje naar vorig jaar, Senne in bad met.

Hier ga je ervan uit dat Alexy weet op welke positie er het best te mollen valt, maar dat weten kandidaten helemaal niet. Wie weet had de uitzonderingspositie alle touwtjes in handen. Dan zou ik mijn mol daar niet naartoe willen sturen.

En prima als Sarah de mol is, maar die badeendjes zijn geen hint, a.u.b. niet zeg.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 4-05-2025, 13:04:15 »
Sarah kijkt enkel in de molboekjes van Alexy en Michèle, dit zijn de namen die ze luidop zegt. De rest van de boekjes komen wel in beeld, maar ik denk niet dat ze tijd heeft gehad om daar nog in te kijken. We zien ze dus enkel als kijker.

Conclusie: Sarah verdenkt Alexy of Michèle.

Extra bewijsstuk.
De enige beelden die we zien van kandidaten terwijl ze aan het schrijven zijn zijn van Alexy en Michèle.
Waarom is dit belangrijk?
Ze kunnen niet iedereen filmen, want dan hebben ze meerdere cameras nodig. Die dan hoogstwaarschijnlijk ook zichzelf gaan filmen. Je wilt nooit een andere camera of cameraman in beeld op televisie.
Mijn conclusie:
Er is maar één camera, want iedereen filmen tijdens dat ze schrijven is moeilijk en de helft van de beelden zijn nutteloos in aflevering 6 omdat de helft al is afgevallen.
Dat de camera juist staat te filmen bij Michèle en Alexy wijst voor mij weer dat de mol hier in de buurt zit.

Nu zitten juist Michèle, Alexy en Nimrod mooi op een rijtje. Puur toeval denk ik.
Michèle zien we het begin schrijven 'Dit is het molboekje..." en Alexy zien we schrijven als hij bijna klaar is "..niet de mol."
Dus Alexy of Michèle zijn de mol, misschien Nimrod.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 4-05-2025, 13:21:49 »
Ze weten toch niet wie de finale gaat spelen? Iedereen kan toch gefilmd zijn, dan moet iedereen afzonderlijk het zinnetje schrijven. En voor het totaalbeeld doet iedereen alsof.

Het zou best kunnen dat Sarah als kandidaat enkel de boekjes van Alexy en Michèle bekijkt, de montage laat dan geloven dat ze zeker niet Nimrod verdenkt mocht ze vanavond afvallen, of het is een opstapje naar Sarah verdenkt Michèle, voor de finale dan.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 4-05-2025, 13:38:05 »
De mogelijkheid bestaat dat ze elke kandidaat opnieuw gefilmd hebben, maar dan hebben ze ook 2 molboekjes gekregen? Want anders stond er al die zin geschreven terwijl ze opnieuw filmen.
Bij het filmen van Alexy heeft hij eerst het boekje bij de cover vast met zijn linkse hand. In het shot waar we hem de zin zien afmaken heeft hij zijn linkerhand op het blad liggen.
Dus dat kan bewijs zijn dat ze van iedereen het opnieuw gefilmd hebben.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 4-05-2025, 15:51:42 »
Of dat iedereen eerst alleen de 1e zin moest opschrijven en dat de zin 'ik ben niet de mol' daarna apart is gefilmd. Mocht er in de zin een hint zitten kunnen ze dat ook rustig zonder kijkers filmen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #86 Gepost op: 5-05-2025, 10:37:08 »
Even vanuit de Sarahtunnel gedacht zou kandidaat Michèle dus het hele spel niet doorgehad hebben dat slapie-boezemvriendin-enig overgebleven vrouw Sarah waar ze op het helicopterplatform nog tegenaan zat te huilen de mol is. Dat is wel erg onbenullig en sterk tegen haar karakter.

Juist ook omdat Sarah altijd erg anti-Michèle opereert (want zij verdenkt Michèle WEL), iets, wat een kandidaat als hostile-mols zou oppikken. Hoe vaak hebben we niet gezien dat twee kandidaten een hevige spanningsboog tegen elkaar opzetten? Dat zou dan hier ook het geval moeten gaan zijn in inmiddels aflevering 7, maar niets van dat. Slechts 1 conclusie mogelijk: Michèle is helemaal geen kandidaat. Een mol laat dit natuurlijk zo van zich afglijden.

Mol Michèle laat al weken zeer duidelijk blijken dat zij Alexy in alles vertrouwt dus dan zal ze nu Nimrod is afgevallen wel op het Sarahpaard springen. Ik denk dat Nimrod tot op heden altijd wel de beste score in de test heeft gehad en zij daarom een spanningsboog aan het maken was om met hem in de finale te belanden. Misgegokt. Ze zitten allemaal vol in de Michèle tunnel dus spreidkoning Nimrod had niets meer mogen spreiden.

Voor iemand die zogenaamd op Nimrod zat in de test vond ik Michèle ook niet erg verrast reageren, ze reageerde gewoon zoals ze elke week doet, heel monotoom eigenlijk. Puur mols.
De Blondine is de Mol :)

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 5-05-2025, 11:07:38 »
Michèle zegt toch weer iets raar bij de biecht.
Ik quote "Ik denk als mol dat je idealiter een aas neemt, zodat je niet moet liegen. Dan zal je de schok voelen, de kakkerlakken voelen."

Dus dat wil dan zeggen dat ze op Alexy zit, want die actie van Nimrod kan nooit als mol. Alexy heeft het voor mij heel goed gedaan met die opdracht van het balletje in de drone te krijgen, dus volgens mij ook zeker niet de mol. Mij komt het ook over alsof ze elke week iemand anders verdenkt als mol.
Vorige week was het "Of Pedro is enorm onzeker of hij is de mol."

« Reactie #88 Gepost op: 5-05-2025, 11:14:12 »
Ik quote "Ik denk als mol dat je idealiter een aas neemt, zodat je niet moet liegen. Dan zal je de schok voelen, de kakkerlakken voelen."

Dus dat wil dan zeggen dat ze op Alexy zit, want die actie van Nimrod kan nooit als mol. Alexy heeft het voor mij heel goed gedaan met die opdracht van het balletje in de drone te krijgen, dus volgens mij ook zeker niet de mol. Mij komt het ook over alsof ze elke week iemand anders verdenkt als mol.
Die biecht-momenten zeggen ze nooit wat ze echt denken. Ze moeten altijd iemand anders noemen van de productie en dus niet zeggen wie ze effectief echt verdenken. Dus weinig op aan te maken.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 5-05-2025, 11:16:23 »
Vergeet niet dat er van alles wordt gezegd tijdens zo'n biecht en men bij de montage beslist wat wij krijgen te zien.
Ze kunnen je dus van alles laten geloven aangaande de verdenkingen.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 5-05-2025, 12:28:33 »

Dat wil niet per se zeggen dat ze die kandidaat ook echt als mol zien.
Ze denkt wel na over mogelijke molstrategieën en deze was zo gek nog niet, al zou ik zelf wel voor de jokers gaan als mol.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #91 Gepost op: 5-05-2025, 13:17:39 »
Ja, ik dacht ook meteen, dit is wel zo'n krankzinnige gedachtegang... dat kan alleen de mol bedenken. Dat zien we steeds terug; rare kronkelredenering? Dan is het de mol. Ik weet Jon bijv. nog met zijn kromme biechten.

dat wil dan zeggen dat ze op Alexy zit...........Mij komt het ook over alsof ze elke week iemand anders verdenkt
Dat eerste niet, ze laten haar gewoon vanalles zeggen en plakken dat dan in. Dat laatste wel, het is blijkbaar moeilijk geweest coherent te editten op basis van al haar biechten. Maar aan haar gedrag kun je wel merken dat ze Nimrod 'verdacht' en Alexy 'vertrouwde' de laatste weken. Tussen aanhalingstekens natuurlijk omdat ze de mol is. Ik denk dat ze nog geprobeerd heeft Alexy te overtuigen niet op haar te gaan, dan had ze nog een extra kandidaat om de tuin geleid na die eerste 6, maar dat is dus schromelijk mislukt.
De Blondine is de Mol :)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 5-05-2025, 16:15:22 »
Nimrod verdacht Michèle (daar zijn we allemaal wel zeker van).
En hij leek bij Gilles toch ook nog steeds zeker van zijn mol, nadat hij was afgevallen, want hij dacht dat die twee pasvragen wel het verschil hadden kunnen maken. Als hij beseft gans fout te zitten, dan hadden die twee pasvragen totaal niet uitgemaakt, want in de finale weet iedereen meestal wel wie de mol is. Meestal weten de laatste 4 dit wel (dat was zo in Sicilië, USA, Vietnam, Mexico, Zuid-Afrika (denk ik)).

Natuurlijk, Nimrod kan écht totaal fout gezeten hebben, maar wel echt geloven dat hij de mol had ontmaskerd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alleen zou Nimrod dan vorige week waarschijnlijk al zijn afgevallen, en niet Pedro die 2 pasvragen meer had.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 5-05-2025, 19:53:21 »
Exact. Ik postte zoiets al eerder geloof ik. Door de 3 pasvragen van Pedro is de kans heel groot dat de rest goed zat. Nimrod leek duidelijk Michèle te herdenken. Oftewel…

De regie heeft het aangedurfd om de duidelijke verdenking van Nimrod zo in beeld te brengen aangezien hij er toch nu uit ging. En dat wijst dus eigenlijk meer op het feit dat Michèle niet de mol is. Maar daar trappen we mooi niet in.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 7-05-2025, 13:26:11 »
Wat wel raar is als Sarah of Michele de mol is, dat ze in aflevering 7 pas voor het eerst een opdracht samen spelen. 

Ervan uitgaande dus dat Michele op Sarah zit of Sarah op Michele als mol. Vaak proberen kandidaten wel een opdracht met hun Mol te spelen. Michele en Sarah zitten juist heel weinig bij elkaar.

De leepste snor van het land

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 7-05-2025, 14:45:11 »
Vond ik ook opvallend. Maar dat zou goed kunnen komen doordat de mol de andere juist graag heeft willen ontwijken, omdat ze wist dat ze door haar verdacht werd.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 7-05-2025, 16:26:17 »
Vond ik ook opvallend. Maar dat zou goed kunnen komen doordat de mol de andere juist graag heeft willen ontwijken, omdat ze wist dat ze door haar verdacht werd.
Dat kan, maar dan zou de mol dus specifiek één kandidaat de hele tijd expres hebben proberen te ontwijken.

Ik kan me ook niet herinneren dat andere mollen ooit zoiets hebben geprobeerd ofzo. Ik vind het maar raar.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #97 Gepost op: 7-05-2025, 16:47:24 »
-
« Laatst bewerkt op: 7-05-2025, 17:27:28 door Mollenmania »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #98 Gepost op: 7-05-2025, 16:51:09 »
Sarah heeft dat in het gesprek met de mol ook letterlijk gezegd, dat de mol haar aan het ontwijken is.

Hoe verdacht van Sarah om dat te zeggen. Iets wat ze zelf doet  ::vergroot::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 7-05-2025, 17:02:11 »
Sarah heeft dat in het gesprek met de mol ook letterlijk gezegd, dat de mol haar aan het ontwijken is.
Sarah zegt in dat gesprek nergens zoiets