Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Thaise dierenriem  (gelezen 2940 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 1 - Thaise dierenriem
« Gepost op: 30-03-2025, 19:57:40 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 20:12:39 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Thaise dierenriem
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2025, 20:23:30 »
Alexy!  :o Waar is die ineens mee bezig? Mept zeker 3 keer de rode knop in met zijn handdoek, in plaats van die ene keer die ze hadden afgesproken onderling. Hopelijk een nepmol actie.

Geweldige complexe opdracht trouwens, echt heel goed.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2025, 20:23:36 »
De leeuw de haai en de zwaan kun je gerust uit de toren halen, want die leveren niks op.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2025, 21:13:05 »
De leeuw, de haai en de zwaan zaten niet in de toren, toch? Die zaten alleen bij de handdoekvouw-instructies.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2025, 21:15:56 »
Wel jammer dat ze, á la widm, niet lieten zien wie de anagrammen wel of niet goed deden.

Ik had overigens vrij laat door dat BV's over Bekende Vlamingen ging en niet over bedrijven  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 21:19:02 door Eva. »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2025, 21:52:48 »
Wat een mooie manier om gebruik te maken van een tempel! Met respect voor de cultuur en we leren er zowaar ook nog iets van. De anagrammen waren voor mij als Nederlandse onmogelijk, waardoor ik lastig kan inschatten of het verdacht is dat sommige anagrammen niet opgelost werden.

Gezien de molbiecht kunnen we Alexy afstrepen als mol. De mol durfde de letters niet toe te voegen, voor Alexy was dat onmogelijk. (We hebben in eerdere seizoenen gezien dat de molbiechten echt zijn en dat we er inderdaad mensen mee kunnen afstrepen.)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2025, 21:57:06 »
Precies. Streep door Alexy.

Zo’n mol actie als drie keer die rode knop slaan zouden ze wel voor het laatst bewaren.

En het enthousiasme waarmee hij zich opwerpt voor de wellness past niet bij het voornemen met de lettertjes te joekelen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2025, 21:57:20 »
Wel jammer dat ze, á la widm, niet lieten zien wie de anagrammen wel of niet goed deden.

Ik snap wel waarom er hier geen Nederlanders aan meedoen. Ik kende wel enkele namen, maar er waren ook namen bij die totaal geen belletje bij me deden rinkelen.

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2025, 22:07:06 »
Ik snap wel waarom er hier geen Nederlanders aan meedoen. Ik kende wel enkele namen, maar er waren ook namen bij die totaal geen belletje bij me deden rinkelen.

Gert Verhulst, Maggie De Block (blijf in uw kot) en Margriet Hermans (voor de iets oudere kijker) zijn in Nederland wel bekend denk ik.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2025, 22:07:17 »

De mol zegt juist 'Het plan was in de toren te geraken, maar...' Betekent dat niet juist dat de mol voor de handdoeken heeft gekozen?
Tell me what your telescope says

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2025, 22:08:58 »
Gert Verhulst, Maggie De Block (blijf in uw kot) en Margriet Hermans (voor de iets oudere kijker) zijn in Nederland wel bekend denk ik.

Toen de namen gevonden waren kende ik het merendeel wel, maar het puzzelen lukt mij echt niet (terwijl ik goed ben in puzzelen).

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2025, 22:14:45 »
Gert Verhulst is heel bekend, de rest had ik nog nooit van gehoord

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2025, 22:15:36 »
Er werd ook aangegeven dat iedereen in stilte moest puzzelen.
Mij lijkt het net handig dat je elkaar kunt aanvullen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2025, 22:40:31 »

Zo’n mol actie als drie keer die rode knop slaan zouden ze wel voor het laatst bewaren.

En het enthousiasme waarmee hij zich opwerpt voor de wellness past niet bij het voornemen met de lettertjes te joekelen.

Allemaal waar. Alexy kandidaat (die mogelijk Rusiana op het verkeerde been heeft gezet met zijn rode knop fanatisme).

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2025, 23:10:30 »
Wie zei dat Maxim Stojanac in 2001 geboren was? En is dat nog verbeterd achteraf?
En wie stelde Camille D'hondt voor?

Want 100% is Camille van 2001, als dat al ingevuld was is die kandidaat nu wel heel verdacht voor mij.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2025, 23:12:53 »
Cammille werd genoemd, en jan zei dat die te jong was voor wat ze nog over hadden, duS het plaatsen van maksim bij 2001 was zeker tactisch.

2001 is namelijk het jaar van de slang en dat dier lag er nu toevallig nog wel , dus als ze maksim daar niet hadden geplaatst, kon camille op de juiste 2001 en kon er met de slang daar geld verdiend worden

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2025, 23:36:38 »
Weet ik, ga nog eens moeten kijken wie dat verwisselt. Jan wordt verdacht gemaakt omdat hij zegt dat Camille te jong is, met bijhorend muziekje. Maar Maksim stond al op dat dat jaartal, dus wie heeft dat geregeld? Was dat Nimrod?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 30-03-2025, 23:41:10 »

Het ging me er meer om dat ze bepaalde pogingen uit de edit lieten.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 30-03-2025, 23:50:51 »
Wat een mooie manier om gebruik te maken van een tempel! Met respect voor de cultuur en we leren er zowaar ook nog iets van. De anagrammen waren voor mij als Nederlandse onmogelijk, waardoor ik lastig kan inschatten of het verdacht is dat sommige anagrammen niet opgelost werden.

Gezien de molbiecht kunnen we Alexy afstrepen als mol. De mol durfde de letters niet toe te voegen, voor Alexy was dat onmogelijk. (We hebben in eerdere seizoenen gezien dat de molbiechten echt zijn en dat we er inderdaad mensen mee kunnen afstrepen.)

Ik zou Alexy hierom niet afstrepen. Hij kan ook al voor de opdracht bedacht hebben dat het letters toevoegen te risicovol zou zijn en daarom lekker voor de spa gekozen heeft. Alwaar hij zich lekker op de rode knop kon uitleven.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2025, 00:32:37 »
Er waren vier dieren die geen geld opleverden:
Zwaan
Varken (uit cafe de mol k3 de drie biggetjes)
Leeuw
Haai.