*Opdracht 1: Explosieve sprong*
Er wordt een bestelling geleverd bij hun geliefden waar ze allemaal samen zitten, rondom een tikkende kleurbom. Ze moeten de rookbom zien te ontmantelen en € 5.000 te verdienen. Ze moeten 3 draden kunnen doorknippen.
Michéle reageert dolenthousiast om te springen. Alexy reageert "ik wist het" op dat ze moeten quizen op de hoogte. Degene in het vliegtuig krijgen 8 persoonlijke vragen over hun geliefden, ze moeten op alle vragen juist antwoorden. Indien ze dit doen, krijgen ze het juiste kleurtje te horen om af te knippen.
In het vliegtuig:
Nimrod, Sarah, Hilde en Pedro
1ste duo
Hilde & Nimrod
Foute antwoord: weeg ik minder of meer dan 94 kg ? (Nimrod) ~ vraag 3 (van 4)
Juiste antwoorden: Hilde
Juiste antwoorden: Sarah (van de

Foute antwoord: De leeftijd van de moeder van Ruth, is die hoger of lager dan 62
Sarah kandidaatspunt door alle 8 juist te beantwoorden.
Trampoline:
Alexy & Michéle.
De quizers kunnen minder of meer vragen krijgen door, zodra 1 van hun de roos raken, open de parachute onmiddellijk en stoppen de vragen. Hoe minder de vragen, hoe groter de kans dat de quizers alles juist hebben.
Alexy maant Michéle aan veel te schieten, onmols. Michéle schiet op de roos.
Alexy raakt de roos niet, Michéle laat hem wel continu vallen.
*Punten en opmerkingen:*
● Molpositiepunt voor Alexy & Michéle waar ze invloed hebben op 4 of 8 vragen, en het dus moeilijker maken voor de quizers.
● Pedro die zelf zegt en denkt dat hij een fout gemaakt. Kandidaatspunt want het komt effectief zo uit.
● Sarah die alles goed geeft maar wel twijfel zaait bij 1 vraag. Molpunt.
Extra opvallend is dat ze alles juist had (wat kandidaats kan zijn) maar niet een kleur aantikt en door een ander laat doen waar er wel een fout is. 2 molpunten op een cruciaal moment.
● Nimrod die zegt over een "heel goed gevoel, oké gevoel en ik denk dat" hij alles juist heeft maar zegt dat er altijd een fout kan gebeuren. Sarah stuurt.
● Alexy opvallend stil.
● Opdracht mislukt bij Nimrod.
*Opdracht 2: Anne op het tankstation*
De chauffeurs vragen aan hun co-chauffeur om naar binnen te gaan. Zowel Pedro (pomp 12) als Michéle (pomp 15). In de winkel speelt Anne van Clouseau. Ze kunnen € 4.000 winnen. De pompbedienden blijven tanken tot het geld op is. Ze stoppen pas met tanken als zr een bepaald sein krijgen. Enkel die in de auto kunnen de geldklok doen stoppen. Ze moeten toeteren op de juiste woorden van het liedje.
*In de auto's...*
Auto 1
Sarah & Alexy (toeter op noen)
Sarah herkent 1 Anna, Alexy niet.
Sarah herkent Anne. Alexy weet snel wat ze moeten doen. Onmols van hem. Sarah met de opmerking 'misschien moeten we ze op een bepaalde manier duidelijk maken dat ze moeten zingen'. Alexy beeldt dit uit.
Zitten er de 1ste keer naast, zitten ze 3de keer naast. Sarah die bij 5de keer naar ergens anders kijkt. Klein beetje raar.
Sarah maant aan om opnieuw te herbeginnen.
Auto 2
Hilde & Nimrod (toeter op vrijen)
Hilde herkent 2 Anna's.
Nimrod herkent Anne meteen op basis van wat Pedro en Michéle uitbeelden. Dankzij Sarah & Alexy komen ze op het juiste terecht.
Zitten er de 2de keer naast, zitten ze 4de keer naast.
*In de winkel...*
Michéle en Pedro
Michéle neemt voortouw om een tip te nemen, die elk wat geld kost. Pedro ging niet zo snel een tip nemen, Michéle wel. Beginnen met de goedkoopste tip. Pedro laat de foto's voor wat ze zijn en gaat sneller naar de andere tips. Pedro gaat opnieuw snel andere dure tips nemen.
Tips kosten € 850.
Michéle ziet wat Alexy uitbeeldt, Pedro die dan zegt om de kaarten te tonen en herkent dat ze moeten zingen. Hij toont ook het kaartje met de juiste zin.
Pedro heeft de kaarten vast, gaat wat trager. Michéle laat ze vallen, hier doet ze wat verdacht.
*Posities, Punten en opmerkingen:*
● Nimrod heeft meteen door dat er iets niet klopt, probeert nog uit de auto te raken.
● Michéle zegt dat ze iets gaan moeten vinden, Pedro die vraagt als de bediener geen tip of info heeft.
● Vanuit de winkel heb je invloed op beide auto's, wat je niet hebt als je in een auto zit. Die kunnen niet communiceren via allerlei andere verschillende communicatie-stijlen.
● Nimrod ziet de opdracht niet in.
● Terwijl Hilde helemaal loco wordt, blijft Michéle aan het raam en is Pedro aan het wandelen.
● Oortjes bij Pedro en Michéle.
*Opdracht 3: De fruitwandeling*
Ze moeten vragen beantwoorden in de eliminatietest op een opdracht die nog moet komen. Ze beginnen aan een trektocht (3km) waar het verloop grote invloed heeft op de eliminatietest.
Opdracht is zoveel mogelijk doerians te brengen naar de tempel. Ze starten met 20 doerians die € 6.000 waard zijn, voor elke doerian die ze binnen het uur op het altaar van de tempel leggen, verdienen ze € 300 per elk.
*Vraag 1: "Hoeveel doerians heeft de mol over de eindstreep gedragen ?"*
1. Minder dan 5
2. 5 of meer
*Vraag 2: "Voor welke opdracht wordt de mol afgevaardigd tijdens de fruitwandeling ?"*
*Vraag 3: Nam de mol het enige persoonlijke voordeel aan de eindstreep ?*
*Tijdens de wandeling, opdrachten...:*
*Opdracht 1: Kokoskrakers (2 kandidaten)*
"Kies een bestaand Thais spreekwoord"
Op deze bladeren staan 6 bekende Thaise spreekwoorden. 3 bestaande en 3 verzonnen. Ze kunnen 5 doerians verdienen als ze 1 van de bestaande spreekwoorden eruit kunnen halen. Als ze er niet in slagen, moeten ze er 5 achterlaten.
Alexy haalt een verzonnen eruit, ananasogen hebben is wel een bestaand die Alexy eruit haalt, Alexy haalt een 2de verzonnen eruit. De betekenis van bestaande zitten in de kokosnoten die ze niet open krijgen. Nimrod laat het vallen en voor de gok te gaan.
Alexy kiest voor "een banaan als kompas gebruiken".
Ze verliezen 5 doerians en dus € 1.500.
Conversatie:
Nimrod: Is dat niet mensen die fysiek best..
Michéle: Nee, nee. Ik denk dat het net niet fysiek moet zijn.
Nimrod: Ik zou dat graag willen doen.
Michéle: Niet akkoord.
Hilde: puzzel kraken.
Pedro: iets denkwerk achtig, dan zou ik voor Alexy kiezen.
Michéle: Sarah en Hilde, onze 2 smarties.
Nimrod: Nee, niet akkoord. Michéle, het is duidelijk. Nee, niet akkoord.
Alexy: Ik zou zeggen ik en Pedro.
Nimrod: Niet akkoord.
Sarah: niet akkoord.
Michéle: niet akkoord.
Sarah: sorry jongens, we wisten dat dit ging gebeuren.
Michele: Hilde, wat zeg jij ?
Hilde: Nimrod en Alexy.
Nimrod, dan Sarah en dan Pedro gaan akkoord. Michéle niet.
Opdracht 1 en conversatie nemen 17 minuten in beslag.
Hilde merkt apen op tussen de 2 opdrachten door, Michéle en Sarah die hierin mee gaan. Het spel vertraagt. Pedro die de anderen mee trekt.
Ze zitten op 29:27 nog vóór opdracht 2, waar dus 14 minuten extra worden verloren.
*Opdracht 2: Rijpe geesten (2 kandidaten)*
Eet de stukken fruit op die bij deze personen horen. Ze moeten bekende personen linken aan een stuk fruit.
Michéle vindt Bart Appeltans, Helly Berry snel. Hilde vindt Clement Peerens. Michele vraagt als een andere Rodriguez, Gabriela Rodriguez is. Michéle vindt snel 3 met Olivia Rodriguez (Rodrigo)
De opdracht is enkel geslaagd hoeveel bekende personen de andere 4 kandidaten kunnen gokken hoeveel ze zullen herkennen. Als ze fout inschatten, verliezen ze weer 5 doerians.
Alexy zegt voor 4 te gaan, Sarah idem dito. Nimrod voor 5, Pedro kiest ook voor 4.
Hilde en Michèle sluiten een deal en laten de opdracht mislukken.
Sarah gelooft niet dat Michèle en Hilde niets juist hadden, Pedro had gezegd dat ze 4 gingen juist hebben.
Na opdracht 2 is er nog 12 minuten en 10 seconden.
Het kan dus interessant zijn om als 1ste aan te komen voor dat voordeel. Nimrod begint als eerste te lopen, Alexy loopt achter hem aan. Sarah steekt Hilde voorbij. Michéle is laatste. Pedro is achter Sarah. Hilde valt, waardoor Michéle voorbij gaat. Nimrod blijft haken terwijl Alexy vlak achter hem zit en hem dus voorbij gaat.
Alexy krijgt de kans om het antwoord van 1 medekandidaat te zien op de laatste eliminatievragen. De resterende tijd tikt dan dubbel zo snel weg. Interessante molpositie dus. Alexy kiest voor Pedro zijn kistje.
Conversatie:
Michéle: Ik denk aan rijp fruit.
Nimrod: Mensen met ervaring misschien, mensen met ervaring.
Pedro: rijp is ouder.
Nimrod: Hilde, zie je dat zitten ?
Hilde: Ik ben misschien oud maar niet rijp. Ik ben jong van geest.
Pedro: maar je weet wel veel.
Nimrod: Mich en iemand van de ouderen, is dat goed ?
Hilde: Ben jij niet analytischer dan ik (aan Pedro) ?
Pedro: Analytischer, dat weet ik niet.
Michéle: Ik ga akkoord met rijpere geesten, de 2 oudsten van de groep
Nimrod: Ik zou voor Mich en Pedro of Mich en Hilde kiezen.
Sarah: Dan stem ik voor Mich en Hilde.
Nimrod volgt.
Alexy: Dat is voor mij oke.
*Posities, Punten en opmerkingen:*
● Nimrod die zegt dat hij beter iets anders had aangedaan.
● Alexy die zowel een opdracht laat mislukken als op tijd binnen komt, het voordeel neemt en de tijd sneller begint te lopen.
Ik denk dat Nimrod zo'n 15 seconden achter Alexy zat, maar kan uiteraard dat ze dit maskeren de producers.
● Michéle gaat mee om een opdracht te laten mislukken, moet wel gezegd dat zij niet akkoord was met de verdeling bij opdracht 1.
● Sarah en Pedro opvallend amper in de opdracht.