Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 2346 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2025, 15:06:16 »
Ik vind geen van allen opvallend gespannen...

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 21-04-2025, 11:00:23 »
Als ik 1 verzoekje mag doen. Als de bom is ontploft zie iedereen heel hard schrikken behalve 1 kandidaat die gewoon aan het lachen is. Dat gifje zou ik graag is zien

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #22 Gepost op: 21-04-2025, 11:11:36 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Michèle

Pedro

Alexy

Het is voor het eerst dat we Michèle zien. Best wel een beetje een potentiële "krimpende Mol" (zie de schouders op het einde). (Maar Pedro past ook wel enigszins in die categorie.)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #23 Gepost op: 21-04-2025, 11:17:40 »
Als ik 1 verzoekje mag doen. Als de bom is ontploft zie iedereen heel hard schrikken behalve 1 kandidaat die gewoon aan het lachen is. Dat gifje zou ik graag is zien

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 21-04-2025, 11:19:48 »
Dankje toch opvallend

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #25 Gepost op: 21-04-2025, 11:22:08 »
Bedoel je Alexy? Nimrod lacht in eerste instantie ook een beetje.

Maar verdacht vind ik het niet want zoiets als dit ís toch ook wel een beetje grappig tegelijk? >:D

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 21-04-2025, 11:26:07 »
Wow Nimrod had ik niet eens gezien. Goed gifje dus. De mol zal wel focussen op ik moet schrikken. Dus het is meer om die 2 af te schrijven

« Reactie #27 Gepost op: 21-04-2025, 15:09:47 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Michèle

Pedro

Alexy

Het is voor het eerst dat we Michèle zien. Best wel een beetje een potentiële "krimpende Mol" (zie de schouders op het einde). (Maar Pedro past ook wel enigszins in die categorie.)
Opvallend hoe Nimrod naar Michéle kijkt. Alsof hij zegt "ik wist het".

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2025, 07:45:59 »
Michèle op de rand van overacting, maar ik wil er nog niet aan. Het is iemand die sowieso veel expressie op haar gezicht heeft en het komt wel heel mooi uit dat ze nu pas haar scherm ziet voor de regie, want na Els en Hilde moet er weer een verdachte in beeld gaan komen.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2025, 09:10:36 »

Michèle op de rand van overacting, maar ik wil er nog niet aan. Het is iemand die sowieso veel expressie op haar gezicht heeft en het komt wel heel mooi uit dat ze nu pas haar scherm ziet voor de regie, want na Els en Hilde moet er weer een verdachte in beeld gaan komen.

In de lift (afl. 1) was het niet alleen Michèles mimiek, nee, ze maakte ook het meeste geluid. Bizar.

De mol moest daar met die geacteerde reactie opgaan in de groep. Komt bij dat de productie niet kan voorspellen of er überhaupt sprake zal zijn van overdreven euforische kandidatenreacties. Die zal daar tijdens de voorbereiding niet op sturen.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2025, 00:04:27 door Amethyst »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #30 Gepost op: 28-04-2025, 19:41:44 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 6:

Michèle

Alexy

Als Alexy dit acteert verdient ie een oscar.
Michèle niet. :P

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 28-04-2025, 22:31:13 »
Je zou hem zo de finale wensen, Alexy.
Topkerel!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 29-04-2025, 00:34:05 »
Ja, maar toch zie ik niet per se een duidelijke opluchting bij Alexy (maar misschien is dat mijn tunnelvisie  ;) ).
Maar ik zie geen krimp-reactie; dat zou hij dan wel goed spelen als hij de mol is.

Michèle vind ik vrij expressief. Kan mols zijn (maar ik twijfel of ze de mol is  ;) )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 29-04-2025, 08:08:45 »
Ja, eens met Tunneltelevisie.

Daarnaast is het niet bepaald de norm dat de mol bij de eliminatie twee afleveringen na elkaar als eerste aan de beurt is. Bepaald niet.

Heb je van de mol twee reacties op rij die je maar moeilijk uit de edit kunt houden.

Eerst Pedro en nu Michèle.

Onmols, tenzij Gilles een goede reden had om hiervan af te wijken. Die heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 29-04-2025, 11:34:24 »
Ja, maar toch zie ik niet per se een duidelijke opluchting bij Alexy (maar misschien is dat mijn tunnelvisie  ;) ).
Maar ik zie geen krimp-reactie; dat zou hij dan wel goed spelen als hij de mol is.

Michèle vind ik vrij expressief. Kan mols zijn (maar ik twijfel of ze de mol is  ;) )

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar dat is inderdaad je tunnelvisie denk ik.

Ik zie wel vrij duidelijk eerst een moment van verbazing, vanwege het feit dat hij als tweede persoon zonder pasvragen een groen scherm heeft gekregen, en vervolgens in de vorm van de gebolde wangen en lichte zucht een moment van opluchting.

Misschien is het mijn tunnelvisie, maar Michèle vind ik dan weer te lang blijven hangen in die verbazing en daarbij ook erg bewust zijn van haar omgeving, in de vorm van het naar links en rechts kijken. Als je echt geschokt/verbaasd/opgelucht of wat dan ook bent, ben je niet zo bewust aan het rondkijken lijkt me.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 29-04-2025, 12:02:01 »
Een mogelijke aanwijzing dat de mol op sommige momenten buitengewoon slecht acteert en dus Michèle heet, is dat de mini-interviews met de kandidaten dit seizoen ineens ontbraken.

Daar kijk ik voor de seizoensstart altijd enorm naar uit.

Ik GoPlay maar refreshen ...maar niks.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 29-04-2025, 12:20:43 »
Tja, ik zal ook wel tunnelvisie hebben, maar het ziet er gewoon zo nep uit bij Michele. Zo gespeeld. Ik heb dat eigenlijk niet vaak, en ben vaak genoeg in acteerprestaties van de mol getrapt in vorige jaren. Maar dit ziet er gewoon niet uit.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 29-04-2025, 12:46:49 »
Inderdaad niet goed geacteerd.
Het is allemaal 1 langgerekt ingestudeerd nummertje.
1. Ervoor zorgen dat er 5 pasvragen in het spel komen, zodat je er donder kan op zeggen dat deze groep voor de verdeling van de pasvragen zal gaan.
2. Jezelf laten afschieten, zodat anderen (alweer) in de picture komen om de 5000 euro uit de pot te halen.
3. Emotioneel reageren over het getekende doodvonnis en de terugkeer naar haar baby.
4. Nog steeds even emotioneel zijn dat het zo oneerlijk is tijdens het interview bij de eliminatietest uren later. Geen nepmol dus, want een nepmol gaat zich niet bezighouden met het misleiden van de kijkers.
5. Grote verbazing veinzen dat ze ondanks 0 pasvragen toch doorgaat. Vandaar trouwens dat ze opnieuw als eerste haar scherm zag, dan is het verrassingseffect het grootst.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2025, 12:51:05 door Molekule »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2025, 13:18:34 »

5. Grote verbazing veinzen dat ze ondanks 0 pasvragen toch doorgaat. Vandaar trouwens dat ze opnieuw als eerste haar scherm zag, dan is het verrassingseffect het grootst.

Check. En de (in de montage) eerste keer dan misschien omdat Gilles er z.s.m. vanaf wilde zijn.

EDIT: niet m'n beste take  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2025, 13:37:08 door Amethyst »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2025, 13:22:54 »
Michèle is vooral opgelucht en wordt bevestigd dat ze helemaal goed zit met haar mol en kans maakt om te winnen...