Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Radio Mol  (gelezen 3046 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 2 - Radio Mol
« Gepost op: 6-04-2025, 19:32:40 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2025, 20:40:05 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Radio Mol
« Reactie #1 Gepost op: 6-04-2025, 21:31:07 »
Dit maakt het voor mij duidelijk dat Nimrod niet de mol is. Door die sleepworld.
Na Hilde vorige week al definitief afgeschreven te hebben komt Nimrod daar nu bij
Nog 4 te gaan

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 6-04-2025, 21:42:29 »
Ik vond dit geen leuke opdracht, een beetje schaamteloos reclame maken. Kan alleen op een commerciële zender. Ze hadden ook kunnen kiezen voor bumpertjes van radio-programma's ofzo.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #3 Gepost op: 6-04-2025, 22:01:18 »
Een nepmolactie van Michèle om het goede antwoord van Nimrod sleepworld te betwisten. Na Alexy de tweede nepmol.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 6-04-2025, 22:05:38 »
Ik vond dit geen leuke opdracht, een beetje schaamteloos reclame maken. Kan alleen op een commerciële zender. Ze hadden ook kunnen kiezen voor bumpertjes van radio-programma's ofzo.
En dat zou géén reclame zijn dan? *zucht*

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2025, 22:09:31 »
En dat zou géén reclame zijn dan? *zucht*

Dank voor je zucht? Dat was in ieder geval iets cultureler geweest dan reclamespotjes van random bedrijven, zoals Kruidvat.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2025, 22:28:10 »
Een saaie opdracht, zal wel vooral om financiële redenen erin gezeten hebben. Duurde gelukkig niet al te lang.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 6-04-2025, 22:30:18 »
Helemaal niks mis met deze opdracht. Zeker omdat het de 2e opdracht was.
Mag wat mij betreft soms best simpel zijn. Als er maar niet 3 van deze opdrachten in 1 aflevering zitten.
Hier valt voor mij dan iets te puzzelen: wie doet wat.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2025, 22:31:01 »
Ik vond het wel een grappige opdracht, al was het maar om de lange autorit te breken. Ze konden vrij gemakkelijk geld verdienen en daarnaast ook nog informatie over de molbriefing. Jammer dat het om bedrijven/reclames ging (vooral omdat ik die bedrijven als Nederlandse bijna allemaal niet ken), maar verder toch best een aardige opdracht. Simpel, maar prima voor de afwisseling.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2025, 22:37:44 »
Ik weet t niet, maar was t niet veel te simpel, die reclame’s raden? Moeilijk voor een Hollander.
Vind het ook weer lastig, wil de mol nou juist wel de molkofferstrategie horen of niet? Mij lijkt zo min mogelijk verdienen de belangrijkste taak...

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2025, 22:42:10 »
Zo interessant was de info niet volgens mij (alleen als de mol bang is dat iemand hem ‘s nachts de kamer heeft horen verlaten) dus altijd zo min mogelijk geld lijkt mij.

Ik vond het een heel geschikte opdracht ik zag het echt niet als sluipreclame of moetje voor commercieel belang. Toch altijd grappig dat het nog best lastig is om sommige jingles aan een bedrijf te koppelen. Alleen weer lastig voor Hollanders, maar ach het is geen co-productie met Nederland dus dat zou ook geen doel moeten zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2025, 22:44:14 »
Nee, maar daarom kunnen mensen die de commercials niet kennen daar lastig over oordelen.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-04-2025, 22:49:06 »
Denk dat er gewoon wat geld bij mocht voor de balletjesverkoop. De mol kon het wel goed doen hier, de reclamespots waren simpel.
Wat dan weer maakt dat de foute antwoorden niet echt mols waren. Je valt te veel op als je fout antwoordt.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2025, 22:56:48 »
Sarah de slaapkamergenoot van Els zat bij Els in de auto. Zij heeft dus niet gehoord dat de mol snachts uit bed is gegaan om een meloen te boren.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2025, 00:37:21 »
Ik luister altijd de Belgische radio en kende veel spotjes, maar dan nog is snel op de naam van het bedrijf komen niet eenvoudig.

« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2025, 04:17:10 »
De auto-opdracht lijkt me zo een typische opdracht waar de mol wat gaat helpen met het geld. Hij heeft slechts invloed op € 1.500 en maakt de mol niet uit als ze het filmpje horen of niet. Het enige wat de mol zou kunnen doen hier, is de auto waar de mol zelf zit laten winnen, zodat er geen 4 maar 3 mensen het filmpje zien. 

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2025, 08:00:17 »
En liefst zorgen dat je kamergenoot niet wint, en zo mogelijk vermoedens krijgt al je ‘s nachts uit bed bent geslopen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2025, 18:39:16 »
Bij Sleepworld wisten alledrie de kandidaten in de andere auto het antwoord net zoals Nimrod. Het was blijkbaar een makkelijke vraag (zelfs Els wist het antwoord). Als mol ga je hier geen sleeplife van maken. Veel te makkelijk.

Kijk Els weet niks, maar haakt meteen in als iemand anders iets goeds zegt voor 300 euro. En natuurlijk de antwoorden van de andere auto weten voor 700 euro.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2025, 19:01:22 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2025, 10:24:49 »
Ik hoorde (in de podcast achter de schermen?), dat er twee bedrijven zijn Sleepword en Sleeplife, dus ik zou me de verwarring wel kunnen voorstellen mocht het zo zijn. Sleeplife zeggen kan dus zeker wel mols zijn. De gedachte ‘dit geld gaat er zometeen toch weer uit’ of ‘mijn roomie moet niet winnen anders hoort die waarom ik vannacht onze kamer verliet’ snap ik ook wel.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2025, 20:04:18 »
Als ik kandidaat was en in auto 1 had gezeten, wist ik dus van die boor af die de Mol in zijn koffer had. Die info hebben ze in auto 2 niet gehad. En stel dat één van mijn hoofdverdachten in auto 2 zat, dan zou ik dus proberen om in een onderling gesprek (dat kan op elk moment van de dag eigenlijk) met iemand uit auto 2 zo eens een opmerking te maken tussen neus en lippen en onrechtstreeks naar die boor te verwijzen, zonder ze expliciet te benoemen, om te zien wat de ander daarop te zeggen heeft. Zo zou je die persoon op een onbewaakt moment kunnen betrappen op kennis die hij of zij niet kan hebben (als kandidaat). De mol zou zich zomaar kunnen verraden in een gesprek over koetjes en kalfjes.
Ik vind het toch wel zeer bruikbare informatie als je als kandidaat afweet van die boor.