Ik vind het dus nie tzo erg dat ze dingen hergebruiken. Als dingen werken, waarom niet.
Ik vind het eigenlijk juist wel leuk dat er een soort vaste structuur in De Mol zit. Dat je weet: aflevering 3 eindigt bijna altijd met een soort liegen-voor-toeven-opdracht met iets met bijkopen waar gaandeweg allerlei addertjes onder het gras verschijnen. Dat is een soort vaste formule die altijd toffe opdachten oplevert. Wat mij betreft is deze ook weer prima geslaagd.
Ik hou ook niet van veilingen met potgeld, hier ook niet, maar je ziet gewoon dat de Belgische kandidaten daar gewoon omzichter mee zijn, waardoor het veel minder erg is. Ook is het niet zo simpel als een vrijstelling kopen, maar komen er allerlei mitsen en maren waardoor je hebberigheid zich altijd tegen je keert. Verder zijn de bedragen gewoon ook veel meer in balans. In Nederland is het +2000 en -8000 (en één hebberige kandidaat is voldoende). In België is het +4500 en -6400 (en max 800 p.p.). In deze aflevering had ook zomaar 4500 + 3000 + 3000 euro verdiend kunnen worden.
Wat ik wel leuk had gevonden, is als ze de balletjes in de trommel aan de hele groep hadden laten zien (en elk cijfer zijn eigen kleur had). Dan was de verdeling (0, 0, 0, 0, 1, 3, 4, 4) duidelijk geworden en had er gespeculeer kunnen ontstaan over welk cijfer van wie is en wie hoeveel bijkocht. Dat werd nu pas in ronde 3 belangrijk.