Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya  (gelezen 4117 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya
« Gepost op: 13-04-2025, 17:47:20 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2025, 20:45:05 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Schatjagen in Ayutthaya
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2025, 21:16:42 »
Zitten ze in Ayutthaya, gaan ze met ballonnenhoeden prikken... Vond ik wat minder.

Maar Pedro heeft zijn pokerface wel goed geoefend zeg!
Tell me what your telescope says

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2025, 21:19:27 »
Dat was wel een erg makkelijke vrijstelling :-X

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2025, 21:21:07 »
Zitten ze in Ayutthaya, gaan ze met ballonnenhoeden prikken... Vond ik wat minder.

Maar Pedro heeft zijn pokerface wel goed geoefend zeg!

Mee eens, dit was wel een matige opdracht.  Kon net zo goed in het Vondelpark Provinciaal Groendomein Rivierenhof plaatsvinden. :-\\

Pedro heeft het wel fantastisch gespeeld. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-04-2025, 23:02:15 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2025, 21:24:34 »
Pedro zal wel blij zijn met zijn vrijstelling. Hij leek wel Els te verdenken uit de laatste biecht, tenzij hij de mol is natuurlijk dan maakt het allemaal niet uit.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2025, 21:27:19 »
Pedro zal wel blij zijn met zijn vrijstelling. Hij leek wel Els te verdenken uit de laatste biecht, tenzij hij de mol is natuurlijk dan maakt het allemaal niet uit.
Daarmee legden ze het er ook wel een beetje dik bovenop dat Els eruit zou gaan. Maar vooruit, voor die twee minuutjes niet zo erg ;D

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2025, 22:05:14 »
Als Gilles hier seint dat de vrijstelling in de middelste zit is Sarah de mol

« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2025, 22:08:47 »
Als Gilles hier seint dat de vrijstelling in de middelste zit is Sarah de mol
Ik verdenk ze totaal niet, maar dit is inderdaad wel precies een sein.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #8 Gepost op: 13-04-2025, 22:14:46 »
Ik vond op zich de uitleg van Lieven wel interessant in Café De Mol: Pedro die als Mol de vrijstelling niet nodig heeft, en hem weggooit. In geen enkele kist zit een vrijstelling.
Ik zou het wel een erg leuke Molactie vinden, ik hoop bijna dat het waar is. ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2025, 22:22:15 »
Ik vond op zich de uitleg van Lieven wel interessant in Café De Mol: Pedro die als Mol de vrijstelling niet nodig heeft, en hem weggooit. In geen enkele kist zit een vrijstelling.
Ik zou het wel een erg leuke Molactie vinden, ik hoop bijna dat het waar is. ;D

We hebben hem de vrijstelling uit de middelste kist zien halen, dus waar is het niet.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-04-2025, 22:23:08 »
De vrijstelling zat toch wel in de middelste kist. De mol zit liever niet in de positie waar hij zijn vrijstelling moet verdedigen maar wel waar geld verdiend kan worden. Zou Gilles de mol (in dit geval Sarah) hier geseind hebben? Dat deed Gilles ook vorig jaar in de opdracht met de Ape's.

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-04-2025, 22:28:12 »
Maar weet Gilles waar de vrijstelling zit?

« Reactie #12 Gepost op: 13-04-2025, 22:37:18 »
De vrijstelling zat toch wel in de middelste kist. De mol zit liever niet in de positie waar hij zijn vrijstelling moet verdedigen maar wel waar geld verdiend kan worden. Zou Gilles de mol (in dit geval Sarah) hier geseind hebben? Dat deed Gilles ook vorig jaar in de opdracht met de Ape's.
Ik had Sarah afgeschreven, nu valt ze net weer op.. Grr..
Moeilijk dit jaar.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2025, 23:11:11 »
Zou kunnen…

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2025, 02:47:51 »

Gilles: "....die heeft hij in 1 van deze 3 koffers gestoken."

Hierdoor weet Sarah dat het dus niet koffer 1 en 3 is.

« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2025, 05:30:39 »
Samenvatting van hoe de opdracht ging:

RONDE 1:
Sarah & Els gaan eerst het veld in, waardoor de 4 anderen invloed hebben op de waarde van de ballonen. Zij hadden 550 euro, maar 300 euro ervan die ze winnen.
Ze hadden 1 blauwe ballon (100 euro geschrapt), 1 rode ballon (150 euro geschrapt), 2 witte ballonen (300 euro).

Sarah komt met het idee beide te prikkelen met de ballonen individueel, wat eigenlijk te moeilijk is alleen. Sarah zegt wel aan Els om te begeleiden, maar ondertussen speelt Els haar ballon kwijt en wanneer ze een nieuwe ballon hebben, zijn ze buiten tijd. 2x prijs, molpunt voor Sarah.

1ste scherm:
Alexy & Hilde
1.  Alexy merkt Barcelona al snel op, Hilde zegt "ik zie de Sagrada Familia niet hoor". Toch merken ze Sagrada Familia op dankzij Alexy. => blauw is € 100.
2. Alexy merkt Amerika, beetje later vrijheidsbeeld en New York op. => € 150.
3. Alexy merkt Parijs op, Hilde wilt al sneller afdrukken => € 150.

2de scherm:
Michéle & Nimrod
1. Michéle ziet erin Rome en Amfitheater. Nimrod gaat mee => € 100 (geen waarde dus)
2. Michéle noemt Panamakanaal, Nimrod noemt de nijl. Nimrod zegt dan maar Egypte. Michéle zegt direct dat dat geen stad, maar Nimrod drukte al af. => € 150 => geen waarde
3. Michéle merkt Parijs op => € 150 waarde

Michele en Nimrod zitten goed qua positie omdat zij degene zijn die doorgeven, Sarah idem dito waar de prijzen te vallen zijn. Elk 0.5 molpunt bij.

Tussenstuk "gouden ballon":
Niemand drukt, als iemand drukt stopt het spel onmiddellijk en kan er geen geld meer bijkomen. Degene die het prikt mag naar de schatkamer naar Pedro. Het is Sarah die eerst het woord neemt dat € 300 wel heel weinig is. Alexy en Els zeggen hetzelfde. Hilde twijfelt. Alexy benadrukt dat het geen goed idee is.

.........
RONDE 2:

1st scherm:
Els en Sarah moeten de zoom stoppen in het stedenspel.
1. Sarah die Rome noemt. Rode ballonen = € 100
2. Zien we niets van, blauw staat op € 100.
3. Els noemt Colloseum, Sarah gaat er in mee, wit staat op € 100

2de scherm:
Alexy en Hilde
1. Hilde noemt Kensington Pallaton 😂, Alexy die de Brandenburger Tor denkt te zien. => € 100 => geen waarde
2. Alexy ziet Amsterdam => € 100 => waarde
3. Alexy herkent Rome meteen => € 100 => waarde

In het veld:
Michele en Nimrod
Zij hebben terwijl Alexy afroept, al 1x blauw, 1 wit en 2x rood.
4x blauw, 3x wit en 2x rood. Zij hebben € 700 van de € 900 binnen gehaald. Sterk kandidaatpunt voor Michéle en Nimrod.

Tussenstuk "gouden ballon":
Michele en Nimrod proberen een tactiek af te spreken om zo snel mogelijk de ballon te prikkelen en naar de schatkamer te gaan. Vind ik kandidaats van hen. Hilde wijst op Michéle nog voor het prikken. Kandidaats.

Nimrod en Hilde zijn passief, Nimrod vanwege een tactiek. Alexy zegt actie, reactie. Sarah wijst op Michéle dat ze het van plan was.

Els & Sarah gaan naar schatkamer met Pedro waar ze moeten gokken waar Pedro de vrijstelling heeft gestoken in welk kistje. Om de € 1.000 te verdienen moeten ze de vrijstelling kunnen afpakken van Pedro. Als ze de juiste kist nemen, krijgen ze elk 1 pasvraag.

Pedro had geen rol in de opdracht, maar wel een rol om het geld uit het spel te spelen. 2x raden ze fout, € 1.000 uit het spel en Pedro krijgt de vrijstelling. 1 molpunt-positie voor de 3 omdat ze laatste invloed hebben op het geld. Pedro met een uitstekende pokerface, Sarah die omgekeerde psychologie probeert in deze opdracht. Els die de middelste noemt, waar de vrijstelling zit, maar via Sarah gaat Els voor de andere kist. GDC heeft een 2 bij zijn hand als precieze sein. Klein molpunt voor Sarah hierdoor. Alleen de vraag is hier hoe weet GDC waar de vrijstelling zit.   

« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2025, 05:32:32 »
Gilles: "....die heeft hij in 1 van deze 3 koffers gestoken."

Hierdoor weet Sarah dat het dus niet koffer 1 en 3 is.
Toeval of geen toeval ?

Ik merk in ieder geval dat Sarah plots in mijn top 2 staat van verdenkingen via mijn analyses. Alexy en Sarah op 1 en 2.
Pedro als 3.

Offline MadMaster666

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2025, 07:57:31 »
Alleen de vraag is hier hoe weet GDC waar de vrijstelling zit.

Pedro kan ook een teken hebben gegeven aan Gilles of iemand van de productie heeft de juiste kist aan Gilles doorgegeven. Mogelijkheden genoeg…

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2025, 08:32:43 »
Ik had zelf trouwens het idee dat ze de vrijstelling konden afpakken en dat deze dan naar 1 van de afpakkers zou gaan.
Ik had het idee dat zij dat ook dachten.

Dat ze daarom zo graag door wilden.

Wat als ze na de eerste ronde al geprikt hadden? Mochten ze dan ook 2 kusten openen of maar 1?
En wat na de 3e ronde?

Offline MadMaster666

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2025, 08:38:56 »
Ik had zelf trouwens het idee dat ze de vrijstelling konden afpakken en dat deze dan naar 1 van de afpakkers zou gaan.
Ik had het idee dat zij dat ook dachten.

Dat ze daarom zo graag door wilden.

Wat als ze na de eerste ronde al geprikt hadden? Mochten ze dan ook 2 kusten openen of maar 1?
En wat na de 3e ronde?

Als ze de juiste kist kiezen, krijgen ze allebei 1 pasvraag…