Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 3 - De fruitwandeling  (gelezen 2216 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 3 - De fruitwandeling
« Gepost op: 20-04-2025, 19:33:05 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 20:51:48 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mollien

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 3 - De fruitwandeling
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2025, 20:57:24 »
In welk (nl of be) seizoen hebben ze dit ook al eens gedaan, test vragen over een opdracht uit toekomst? Ik kan er maar niet op komen maar weet zeker dat ik het eerder gezien heb

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2025, 21:17:33 »
In 2011 NL seizoen in El Salvador & Nicaragua!

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2025, 21:33:14 »
Maar ook recenter nog toch? Het zit nog zo vers in mn geheugen dat de kandidaten de opdracht wilden sturen. Het seizoen met jurre misschien? Of het streaming seizoen?

Offline Jurrr

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2025, 21:37:53 »
net laatste seizoen in cambodja was er een minivariant weer

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2025, 21:39:30 »
Ja die bij de tempel waar ze met zn allen op een rijtje zaten toch..? ik dacht ook al waarschijnlijk zit ik daar aan te denken maar ik heb ook echt het idee dat het nog een keer een hele opdracht op zichzelf geweest is. Ach ja

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2025, 22:30:25 »
In welk (nl of be) seizoen hebben ze dit ook al eens gedaan, test vragen over een opdracht uit toekomst? Ik kan er maar niet op komen maar weet zeker dat ik het eerder gezien heb

In De Mol 5, aflevering 6 was de vraag uit de toekomst of de Mol in de caravan geslapen had.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 20-04-2025, 22:36:46 »
Maar ook recenter nog toch? Het zit nog zo vers in mn geheugen dat de kandidaten de opdracht wilden sturen. Het seizoen met jurre misschien? Of het streaming seizoen?

Ja, in China volgens mij ook.

Edit: jammer dat deze opdracht uitnodigde tot nep-mollen. Ik vond sowieso de tijdslimiet erg krap (of de deelnemers hebben het heel langzaam gedaan?). Alexy had nog slechts 2,5 minuut over. Als die dan ook nog dubbel wegtikt, is het niet verwonderlijk dat er weinig doerians over de finish komen.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 23:10:49 door joligmolletje »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2025, 01:40:18 »

In het afgelopen seizoen zelfs, met de gong. Maar ook in het seizoen met Jurre idd.

« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2025, 03:00:33 »
Tijdens het discussiëren over verdeling verlies je natuurlijk ook veel tijd.

« Reactie #10 Gepost op: 21-04-2025, 09:40:46 »
Kleine samenvatting gemaakt:

Vraag 1: "Hoeveel doerians heeft de mol over de eindstreep gedragen ?"
1. Minder dan 5
2. 5 of meer

Vraag 2: "Voor welke opdracht wordt de mol afgevaardigd tijdens de fruitwandeling ?"

Vraag 3: Nam de mol het enige persoonlijke voordeel aan de eindstreel ?

Tijdens de wandeling, opdrachten...:
Opdracht 1: Kokoskrakers (2 kandidaten)
"Kies een bestaand Thais spreekwoord"
Op deze bladeren staan 6 bekende Thaise spreekwoorden. 3 bestaande en 3 verzonnen. Ze kunnen 5 doerians verdienen als ze 1 van de bestaande spreekwoorden eruit kunnen halen. Als ze er niet in slagen, moeten ze er 5 achterlaten.

Alexy haalt een verzonnen eruit, ananasogen hebben is wel een bestaand die Alexy eruit haalt, Alexy haalt een 2de verzonnen eruit. De betekenis van bestaande zitten in de kokosnoten die ze niet open krijgen. Nimrod laat het vallen en voor de gok te gaan.
Alexy kiest voor "een banaan als kompas gebruiken".
Ze verliezen 5 doerians en dus € 1.500.

Conversatie:
Nimrod: Is dat niet mensen die fysiek best..
Michéle: Nee, nee. Ik denk dat het net niet fysiek moet zijn.
Nimrod: Ik zou dat graag willen doen.
Michéle: Niet akkoord.
Hilde: puzzel kraken.
Pedro: iets denkwerk achtig, dan zou ik voor Alexy kiezen.
Michéle: Sarah en Hilde, onze 2 smarties.
Nimrod: Nee, niet akkoord. Michéle, het is duidelijk. Nee, niet akkoord.
Alexy: Ik zou zeggen ik en Pedro.
Nimrod: Niet akkoord.
Sarah: niet akkoord.
Michéle: niet akkoord.
Sarah: sorry jongens, we wisten dat dit ging gebeuren.
Michele: Hilde, wat zeg jij ?
Hilde: Nimrod en Alexy.
Nimrod, dan Sarah en dan Pedro gaan akkoord. Michéle niet.

Opdracht 1 en conversatie nemen 17 minuten in beslag.

Hilde merkt apen op tussen de 2 opdrachten door, Michéle en Sarah die hierin mee gaan. Het spel vertraagt. Pedro die de anderen mee trekt.

Ze zitten op 29:27 nog vóór opdracht 2, waar dus 14 minuten extra worden verloren.

Opdracht 2: Rijpe geesten (2 kandidaten)
Eet de stukken fruit op die bij deze personen horen. Ze moeten bekende personen linken aan een stuk fruit.
Michéle vindt Bart Appeltans, Helly Berry snel. Hilde vindt Clement Peerens. Michele vraagt als een andere Rodriguez, Gabriela Rodriguez is. Michéle vindt snel 3 met Olivia Rodriguez.

De opdracht is enkel geslaagd hoeveel bekende personen de andere 4 kandidaten kunnen gokken hoeveel ze zullen herkennen. Als ze fout inschatten, verliezen ze weer 5 doerians.
Alexy zegt voor 4 te gaan, Sarah idem dito. Nimrod voor 5, Pedro kiest ook voor 4.

Hilde en Michèle sluiten een deal en laten de opdracht mislukken.

Sarah gelooft niet dat Michèle en Hilde niets juist hadden, Pedro had gezegd dat ze 4 gingen juist hebben.

Na opdracht 2 is er nog 12 minuten en 10 seconden.

Het kan dus interessant zijn om als 1ste aan te komen voor dat voordeel. Nimrod begint als eerste te lopen, Alexy loopt achter hem aan. Sarah steekt Hilde voorbij. Michéle is laatste. Pedro is achter Sarah. Hilde valt, waardoor Michéle voorbij gaat. Nimrod blijft haken terwijl Alexy vlak achter hem zit en hem dus voorbij gaat.

Alexy krijgt de kans om het antwoord van 1 medekandidaat te zien op de laatste eliminatievragen. De resterende tijd tikt dan dubbel zo snel weg. Interessante molpositie dus. Alexy kiest voor Pedro zijn kistje.

Conversatie:
Michéle: Ik denk aan rijp fruit.
Nimrod: Mensen met ervaring misschien, mensen met ervaring.
Pedro: rijp is ouder.
Nimrod: Hilde, zie je dat zitten ?
Hilde: Ik ben misschien oud maar niet rijp. Ik ben jong van geest.
Pedro: maar je weet wel veel.
Nimrod: Mich en iemand van de ouderen, is dat goed ?
Hilde: Ben jij niet analytischer dan ik (aan Pedro) ?
Pedro: Analytischer, dat weet ik niet.
Michéle: Ik ga akkoord met rijpere geesten, de 2 oudsten van de groep
Nimrod: Ik zou voor Mich en Pedro of Mich en Hilde kiezen.
Sarah: Dan stem ik voor Mich en Hilde.
Nimrod volgt.
Alexy: Dat is voor mij oke.   

Offline Mollenjager-DT

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2025, 14:08:31 »
Edit: jammer dat deze opdracht uitnodigde tot nep-mollen. Ik vond sowieso de tijdslimiet erg krap (of de deelnemers hebben het heel langzaam gedaan?). Alexy had nog slechts 2,5 minuut over. Als die dan ook nog dubbel wegtikt, is het niet verwonderlijk dat er weinig doerians over de finish komen.
Dat hoefde toch niet persé, het hangt ervan af wat je op de vragen geantwoord had op voorhand zonder dat je info had over wat er ging komen.

« Reactie #12 Gepost op: 21-04-2025, 14:12:48 »
Even niet gekeken naar de eliminatietest en wat de kandidaten hier moeten doen. Waar zit de mol het best ?

Sowieso deelnemen aan een opdracht. Michéle, Alexy en Nimrod. Alexy zit ook als eerste bij het voordeel waar hij de tijd sneller kan doen lopen.

Alexy is dus opvallend want hij laat een opdracht mislukken en laat de tijd lopen. Is dit mols of juist kandidaats ?

Sarah en Pedro komen amper in het spel voor. Kandidaats ?

« Reactie #13 Gepost op: 21-04-2025, 14:14:47 »
Kleine samenvatting gemaakt:

Vraag 1: "Hoeveel doerians heeft de mol over de eindstreep gedragen ?"
1. Minder dan 5
2. 5 of meer

Vraag 2: "Voor welke opdracht wordt de mol afgevaardigd tijdens de fruitwandeling ?"

Vraag 3: Nam de mol het enige persoonlijke voordeel aan de eindstreel ?

Tijdens de wandeling, opdrachten...:
Opdracht 1: Kokoskrakers (2 kandidaten)
"Kies een bestaand Thais spreekwoord"
Op deze bladeren staan 6 bekende Thaise spreekwoorden. 3 bestaande en 3 verzonnen. Ze kunnen 5 doerians verdienen als ze 1 van de bestaande spreekwoorden eruit kunnen halen. Als ze er niet in slagen, moeten ze er 5 achterlaten.

Alexy haalt een verzonnen eruit, ananasogen hebben is wel een bestaand die Alexy eruit haalt, Alexy haalt een 2de verzonnen eruit. De betekenis van bestaande zitten in de kokosnoten die ze niet open krijgen. Nimrod laat het vallen en voor de gok te gaan.
Alexy kiest voor "een banaan als kompas gebruiken".
Ze verliezen 5 doerians en dus € 1.500.

Conversatie:
Nimrod: Is dat niet mensen die fysiek best..
Michéle: Nee, nee. Ik denk dat het net niet fysiek moet zijn.
Nimrod: Ik zou dat graag willen doen.
Michéle: Niet akkoord.
Hilde: puzzel kraken.
Pedro: iets denkwerk achtig, dan zou ik voor Alexy kiezen.
Michéle: Sarah en Hilde, onze 2 smarties.
Nimrod: Nee, niet akkoord. Michéle, het is duidelijk. Nee, niet akkoord.
Alexy: Ik zou zeggen ik en Pedro.
Nimrod: Niet akkoord.
Sarah: niet akkoord.
Michéle: niet akkoord.
Sarah: sorry jongens, we wisten dat dit ging gebeuren.
Michele: Hilde, wat zeg jij ?
Hilde: Nimrod en Alexy.
Nimrod, dan Sarah en dan Pedro gaan akkoord. Michéle niet.

Opdracht 1 en conversatie nemen 17 minuten in beslag.

Hilde merkt apen op tussen de 2 opdrachten door, Michéle en Sarah die hierin mee gaan. Het spel vertraagt. Pedro die de anderen mee trekt.

Ze zitten op 29:27 nog vóór opdracht 2, waar dus 14 minuten extra worden verloren.

Opdracht 2: Rijpe geesten (2 kandidaten)
Eet de stukken fruit op die bij deze personen horen. Ze moeten bekende personen linken aan een stuk fruit.
Michéle vindt Bart Appeltans, Helly Berry snel. Hilde vindt Clement Peerens. Michele vraagt als een andere Rodriguez, Gabriela Rodriguez is. Michéle vindt snel 3 met Olivia Rodriguez.

De opdracht is enkel geslaagd hoeveel bekende personen de andere 4 kandidaten kunnen gokken hoeveel ze zullen herkennen. Als ze fout inschatten, verliezen ze weer 5 doerians.
Alexy zegt voor 4 te gaan, Sarah idem dito. Nimrod voor 5, Pedro kiest ook voor 4.

Hilde en Michèle sluiten een deal en laten de opdracht mislukken.

Sarah gelooft niet dat Michèle en Hilde niets juist hadden, Pedro had gezegd dat ze 4 gingen juist hebben.

Na opdracht 2 is er nog 12 minuten en 10 seconden.

Het kan dus interessant zijn om als 1ste aan te komen voor dat voordeel. Nimrod begint als eerste te lopen, Alexy loopt achter hem aan. Sarah steekt Hilde voorbij. Michéle is laatste. Pedro is achter Sarah. Hilde valt, waardoor Michéle voorbij gaat. Nimrod blijft haken terwijl Alexy vlak achter hem zit en hem dus voorbij gaat.

Alexy krijgt de kans om het antwoord van 1 medekandidaat te zien op de laatste eliminatievragen. De resterende tijd tikt dan dubbel zo snel weg. Interessante molpositie dus. Alexy kiest voor Pedro zijn kistje.

Conversatie:
Michéle: Ik denk aan rijp fruit.
Nimrod: Mensen met ervaring misschien, mensen met ervaring.
Pedro: rijp is ouder.
Nimrod: Hilde, zie je dat zitten ?
Hilde: Ik ben misschien oud maar niet rijp. Ik ben jong van geest.
Pedro: maar je weet wel veel.
Nimrod: Mich en iemand van de ouderen, is dat goed ?
Hilde: Ben jij niet analytischer dan ik (aan Pedro) ?
Pedro: Analytischer, dat weet ik niet.
Michéle: Ik ga akkoord met rijpere geesten, de 2 oudsten van de groep
Nimrod: Ik zou voor Mich en Pedro of Mich en Hilde kiezen.
Sarah: Dan stem ik voor Mich en Hilde.
Nimrod volgt.
Alexy: Dat is voor mij oke.
Ik haal hieruit dat Nimrod op Michéle zit. Anderen die hier iets meer uit halen ?

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-04-2025, 14:18:48 »
Ze hadden nog 10 doerians over, Alexy legt 3 doerians op het altaar. Het lijkt dat de mannen de meeste doerians dragen. Als Alexy de mol is had hij kunnen voorstellen dat iedereen een doerian voor en achter heeft. Dat scheelt weer €300.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 21-04-2025, 14:26:02 »
Ik haal hieruit dat Nimrod op Michéle zit. Anderen die hier iets meer uit halen ?
Ik haal hieruit dat Nimrod hier aardig sturend bezig is! Misschien iets voor een mol?

« Reactie #16 Gepost op: 21-04-2025, 14:32:12 »
Ze hadden nog 10 doerians over, Alexy legt 3 doerians op het altaar. Het lijkt dat de mannen de meeste doerians dragen. Als Alexy de mol is had hij kunnen voorstellen dat iedereen een doerian voor en achter heeft. Dat scheelt weer €300.
Alexy heeft zowel een opdracht laten mislukken als de tijd sneller laten lopen. Een grote rol dus. Kandidaats of mols, moeilijk te zeggen. Wel opvallend.

Ze waren trouwens met 6 hé, Hilde deed nog mee. Dan zouden ze 12 doerians moeten hebben op die manier.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2025, 15:20:15 »
Alexy was zowel mols als onmols. Ja, hij heeft de tijd sneller doen lopen maar bracht als enige (net op tijd) doerians binnen.
Ik denk dat de molactie erin bestond om zoveel mogelijk te vertragen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2025, 15:47:02 »
Alexy heeft zowel een opdracht laten mislukken als de tijd sneller laten lopen. Een grote rol dus. Kandidaats of mols, moeilijk te zeggen. Wel opvallend.

Ze waren trouwens met 6 hé, Hilde deed nog mee. Dan zouden ze 12 doerians moeten hebben op die manier.
Bij de start waren er 20 doerians, door 2 niet behaalde opdrachten hebben ze er nog maar 10 over.  Sarah heeft zeker geen doerians, bij Michèle zie ik er geen in het voorste mandje, als Hilde doerians had dan liggen ze nu denk ik in de jungle. Waarom is er voor deze verdeling gekozen? Iedereen wil toch als eerste binnenkomen? Een voorstel van een hoffelijk persoon die het voordeel vergeten was? Of slimme mol/kandidaten die door minder te dragen hoopten als eersten aan te komen? Of was de tocht gewoon zwaar en hoopten ze zo met zijn allen op tijd te komen?
Alles kan, maar als Alexy de mol is en als eerste wil binnenkomen om de tijd te laten stoppen, zou ik een andere verdeling van dragen voorgesteld hebben om zo min mogelijk geld binnen te krijgen.

« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2025, 15:53:30 »
Alexy was zowel mols als onmols. Ja, hij heeft de tijd sneller doen lopen maar bracht als enige (net op tijd) doerians binnen.
Ik denk dat de molactie erin bestond om zoveel mogelijk te vertragen.
Plus laat een opdracht mislukken door het verkeerde spreekwoord.
Je moet ook op tijd zijn, om de tijd sneller te laten gaan, hé. Maar op tijd zijn, is ook kandidaats voor dat voordeel natuurlijk.