Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation  (gelezen 4916 keer)

Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Anne op het tankstation
« Reactie #60 Gepost op: 20-04-2025, 23:15:51 »
Nee toch? Deze foto komt echt van bij het tankstation
Is van de opdracht van de fruitwandeling. Michele en Hilde die de bekenden moeten raden, maar ze heeft wel het oortje. Dus we kunnen uitsluiten dat we Pedro zeker als mol gaan kunnen zien. Oef!

Offline mollien

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 20-04-2025, 23:18:50 »
Maar kunnen we hierdoor nu 4 mensen (3 met afvallen Hilde) uitsluiten ?

Nimrod al helemaal want met die Hilde naast u, kon je helemaal niets horen.

::rofl:: ::rofl::

Qua gedrag vind ik Alexy het meest verdacht. Die was erg stil en leek zich (met de kennis van nu) te concentreren op iets anders

Offline VK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #62 Gepost op: 20-04-2025, 23:19:44 »
Is van de opdracht van de fruitwandeling. Michele en Hilde die de bekenden moeten raden, maar ze heeft wel het oortje. Dus we kunnen uitsluiten dat we Pedro zeker als mol gaan kunnen zien. Oef!

Daar gaan we vanuit. Blijft wel een zeldzaam foutje van de productie, want het molkoffer-filmpje aan het einde is in alle gevallen onhandig.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 20-04-2025, 23:20:52 »

Nee, is van de tankstation opdracht. Tijdstip 29:45

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 20-04-2025, 23:22:09 »
Daar gaan we vanuit. Blijft wel een zeldzaam foutje van de productie, want het molkoffer-filmpje aan het einde is in alle gevallen onhandig.

De reden dat het deze keer niet aan de kandidaten verteld is zal wel zijn dat er de kans was dat de andere kandidaat het oortje had kunnen zien

« Reactie #65 Gepost op: 20-04-2025, 23:27:01 »
::rofl:: ::rofl::

Qua gedrag vind ik Alexy het meest verdacht. Die was erg stil en leek zich (met de kennis van nu) te concentreren op iets anders
Lach je nu met mijn vraag of met mijn Hilde-opmerking ?

Vermoedelijk enkel en alleen omdat Alexy zijn vragen heeft ingesteld waar de mol niet zou zitten, dus wil hij graag zelf in opdracht 1 zitten. Alexy gebruikt vaak omgekeerde psychologie.

« Reactie #66 Gepost op: 20-04-2025, 23:27:38 »
Nee, is van de tankstation opdracht. Tijdstip 29:45
Juist, sorry!

Offline mollien

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 20-04-2025, 23:32:22 »
Lach je nu met mijn vraag of met mijn Hilde-opmerking ?

Vermoedelijk enkel en alleen omdat Alexy zijn vragen heeft ingesteld waar de mol niet zou zitten, dus wil hij graag zelf in opdracht 1 zitten. Alexy gebruikt vaak omgekeerde psychologie.

Om je Hilde - Nimrod opmerking, die vond ik grappig. Die vrouw was inderdaad veeeeeel te aanwezig.

En van Alexy bedoel ik de tankstation opdracht.

« Reactie #68 Gepost op: 20-04-2025, 23:36:28 »
Om je Hilde - Nimrod opmerking, die vond ik grappig. Die vrouw was inderdaad veeeeeel te aanwezig.

En van Alexy bedoel ik de tankstation opdracht.
Competitiebeest. Ze lijkt me wel gezellig buiten de spelletjes. 😉

Mss minder zijn ding ?
Echter waarom zou dat opvallend/verdacht zijn ?
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 23:42:18 door Fervente mollenjager »

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 20-04-2025, 23:51:03 »
Om de discussie van het oortje even achterwege te laten:

Wat een geweldige opdracht!  ::bravo::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 21-04-2025, 00:34:34 »
Waarom, als de mol Pedro of Michele is, zou hij/zij het dan laten gebeuren dat de tips zo snel gekocht worden. 

Dan heb ik het vooral over de 3e tip, die was echt cruciaal voor het halen van de opdracht. Tuurlijk is het mols om de tips te kopen, maar je had als mol toch veel langer kunnen wachten met het kopen van de 3e.
De leepste snor van het land

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 21-04-2025, 00:55:15 »
Waarom, als de mol Pedro of Michele is, zou hij/zij het dan laten gebeuren dat de tips zo snel gekocht worden. 

Dan heb ik het vooral over de 3e tip, die was echt cruciaal voor het halen van de opdracht. Tuurlijk is het mols om de tips te kopen, maar je had als mol toch veel langer kunnen wachten met het kopen van de 3e.

Ze kopen alle tips terwijl ze eigenlijk enkel die laatste tip van 500 euro nodig hebben. Als je slaagt als mol om die 2 zevertips te kopen en er wat tijd mee te verspillen wil je toch echt wel dat de opdracht op tijd slaagt zodat je niet door de mand valt.
Geld is er dan ook al genoeg verspilt, maar je kan dus zeggen dat je het goed gedaan hebt in dat tankstation. Die laatste tip moest trouwens echt wel gekocht om realistisch enige kans op slagen te hebben.

Ik zou persoonlijk weer een flauwe molpositie vinden om in de auto te blijven zitten en te beslissen van niet te toeteren. Moest ik zelf kandidaat zijn in de auto had ik trouwens gewoon elke seconde getoeterd  ::rofl::

« Reactie #72 Gepost op: 21-04-2025, 02:06:07 »
Michéle wijst niet naar haar oor als ze binnen wandelt. Doet gewoon haar vinger omhoog en zegt meteen welk lied ze herkent.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #73 Gepost op: 21-04-2025, 02:52:44 »
Is het toeval dat we het nummer anne horen.?   Anne komt uit in 1989, goh dat is toevallig het zelfde jaar als waarin hier en nu opgenomen werd , je weet wel dat album waar ik wil je van de kreuners op voorkwam (released in 1990 ) en waar sarah de titel was van liedje 13.

Sarah is 36 jaar en is dus geboren in 1989 .

Verder kregen we in de lift opdracht een vraag over welk nummer van aerosmith uit jawel 1989 was? ( er was maar 1 nummer van de drie van aerosmith , dus vermelden van het jaar was overbodig )

Laat 36 dan ook nog het nummer van de etage zijn die vervangen wordt door de neppe 37 .

Toeval dat het zo vaak terugkomt? Ik hoop van wel want het is niet mijn mol

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-04-2025, 08:19:00 »
Is het toeval dat we het nummer anne horen.?   Anne komt uit in 1989, goh dat is toevallig het zelfde jaar als waarin hier en nu opgenomen werd , je weet wel dat album waar ik wil je van de kreuners op voorkwam (released in 1990 ) en waar sarah de titel was van liedje 13.

Sarah is 36 jaar en is dus geboren in 1989 .

Verder kregen we in de lift opdracht een vraag over welk nummer van aerosmith uit jawel 1989 was? ( er was maar 1 nummer van de drie van aerosmith , dus vermelden van het jaar was overbodig )

Laat 36 dan ook nog het nummer van de etage zijn die vervangen wordt door de neppe 37 .

Toeval dat het zo vaak terugkomt? Ik hoop van wel want het is niet mijn mol

Heerlijk gelachen. IIk dacht een Sarah tunnelaar te horen, maar lekker zinnetje op het einde. Ik heb dezelfde vrees.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2025, 09:22:31 »

Laat 36 dan ook nog het nummer van de etage zijn die vervangen wordt door de neppe 37.

Dan hebben ze exact een hotel uitgekozen dat 37 verdiepen heeft.
In een drone shot van het hotel is een soort van mall te zien met de letters zodat ik ze kon lezen ioonsam. Dit blijkt nu te autocorrecten naar Iconsam Bangkok via google.
Dan kijken op maps en de locatie klopt, het hotel is dus The Peninsula Bangkok en dat hotel heeft exact 37 verdiepen volgens hun website.  ::vergroot::
Er zijn veel hotels in Bangkok, maar ik denk niet dat ze zo'n ruime keuze hebben dat ze exact één kunnen kiezen met het aantal verdiepen van de leeftijd van de mol waar ze mogen filmen en die past bij de opdracht. Zou het wel heel straf vinden moesten ze dat voor elkaar gekregen hebben. Ik hou het bij toeval en 36 is dus juist het getal voor de bovenste verdieping van dat hotel.

Zou 1989 trouwens ook geen hint kunnen zijn naar Michèle?

« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 09:25:54 door Mogura »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 21-04-2025, 10:13:24 »
Pedro en Michèle hebben het in het tankstation zeker niet slecht gedaan. De enige molactie is het laten vallen van bordjes door Michèle.
In de auto kun je subtieler mollen door te laat te toeteren. Vreemd dat die in de auto nooit aan gedacht hebben constant te toeteren.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #77 Gepost op: 21-04-2025, 11:53:48 »
Dat oortje is ook handig om te horen of de andere auto al weet wat ze moeten doen. Dan kan je nog wel tijd rekken maar ook niet al teveel, want dan gaat het opvallen, je zal moeten meewerken als mol naar een oplossing.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 21-04-2025, 12:12:53 »
Zoals ik eerder zei, in het tankstation hebben de oortjes geen zin. Je hoort de muziek, je ziet beide auto's en je kunt ze horen toeteren en tegelijk beide gesprekken in de auto's volgen is niet doenbaar.
Degenen die in de auto zitten horen de muziek niet. Daar is een oortje handiger om de muziek te horen en degenen in de tankstation (en misschien ook de andere auto).
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 12:17:12 door Luc »

« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2025, 12:14:13 »
Dat oortje is ook handig om te horen of de andere auto al weet wat ze moeten doen. Dan kan je nog wel tijd rekken maar ook niet al teveel, want dan gaat het opvallen, je zal moeten meewerken als mol naar een oplossing.
Plus uit de winkel zie je beide auto's staan en zie je wat ze doen. Beide auto's kunnen elkaar niet zien. Al kan je wel met toeteren de andere auto afleiden.