Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Explosieve sprong  (gelezen 2586 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 1 - Explosieve sprong
« Gepost op: 20-04-2025, 19:33:40 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 20:21:16 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mogura

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Explosieve sprong
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2025, 20:29:10 »
Een klassieker van De Mol is terug de verfbom, dan weet je dat die 9/10 ontploft omdat het zo'n tof beeld is  >:D

Nimrod heeft het gewicht van zijn broer fout, hij dacht minder dan 94kg en hij is blijkbaar recent aangekomen tot 97kg. Hoe accuraat kent de gemiddelde mens het gewicht van zijn broer/zus?

Pedro gokt dat zijn schoonmoeder minder oud is, heel slim.  ::tandpastasmiley::

De opdracht kon dus enkel nog slagen als ze Sarah lieten gaan en dan Pedro lieten gokken op een kleur die niet zijn kleur was. Of Nimrod moest wisselen, maar hij leek wel zeker van zijn vragen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2025, 21:38:37 »
Ik weet het precieze gewicht van mijn zus ook niet hoor. De molactie hier lijkt mij sturen op iemand anders het fout laten doen (Sarah)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2025, 22:10:14 »
Juist, en dan die opmerking bij het popje van haar man dat er een vlek op zijn trui zat.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2025, 23:03:17 »
Ik vond de rol van het bezoek wel echt minimaal dit jaar. Ik snap dat ze niet naar Thailand gevlogen zijn (kun je qua milieu ook echt niet meer maken), maar miste wel de interactie en bijdrage aan een opdracht. Nu was het nauwelijks meer dan een telefoongesprek, we hebben de bezoekers amper leren kennen.

De verfbom was een leuke toevoeging.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-04-2025, 01:38:51 »
Als je de mol bent en dus weet dat de anderen onvoorbereid vrij specifieke vragen moeten beantwoorden vind ik de positie trampoline best prima. Wat Michèle deed vind ik dus vrij verdacht en goed uitlegbaar vanuit de molpositie.

« Reactie #6 Gepost op: 21-04-2025, 02:01:53 »
Als je de mol bent en dus weet dat de anderen onvoorbereid vrij specifieke vragen moeten beantwoorden vind ik de positie trampoline best prima. Wat Michèle deed vind ik dus vrij verdacht en goed uitlegbaar vanuit de molpositie.
Akkoord, maar bij het samenzitten vind ik Sarah wel erg opvallend. Ze heeft alles juist op 8 vragen, maar stuurt wel eerst aan op Nimrod en zaait twijfel op 1 van haar eigen vragen. Michéle en Alexy hebben mss de interesantste molpositie, maar Sarah valt me op in deze opdracht zowel mols als kandidaats.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #7 Gepost op: 21-04-2025, 02:37:48 »
Wat pedro hier doet is voor mij niet te verklaren mocht hij de mol zijn.

Hij denkt dat hij niet alle vragen goed heeft, wat inderdaad zo blijkt te zijn , maar hij gaat dat ook hardop zeggen.  Hierdoor is de kans dat hij gekozen wordt al niet groot en als hij gekozen wordt en de kleur krijgt te zien, zullen ze een andere kleur gokken.  Alles wat hij doet maakt de kans op het doorknippen van een juiste kleur groter.

Doe dan als sarah twijfel zaaien , of als nimrod gewoon zeggen dat je alles waarschijnlijk goed hebt en dan later twijfelen.

Kandidatenpunten voor pedro.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2025, 06:39:41 »
De mol weet daar aan tafel al wel hoeveel vragen de anderen hebben moeten beantwoorden en wie er iets fout heeft geantwoord. Het is ook voor de mol veel beter om te sturen op een kandidaat met maar 4 vragen die een fout heeft dan op zichzelf met 8 vragen.
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2025, 08:46:15 »
Ik vond het juist ook eerder verdacht van Pedro. (Er even vanuitgaande dat de mol ingeseind kregen hoeveel kandidaten een fout hebben gemaakt)

Als je de enige bent met een fout kan je zorgen dat je zelf op de knop drukt. Maar als iemand anders ook een fout heeft gemaakt, kan je jezelf mooi indekken en de anderen "dwingen" te gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-04-2025, 09:33:11 »
Ik weet het precieze gewicht van mijn zus ook niet hoor. De molactie hier lijkt mij sturen op iemand anders het fout laten doen (Sarah)

Hoe werkt dat dan precies? Je hangt in de lucht, je haalt 8/8, je weet niet hoe de anderen het deden, dus het kan zomaar zijn dat die met 4 vragen alles juist hebben, want gemakkelijkere vragen. Je weet niet hoeveel vragen je zelf precies gaat krijgen. Voor hetzelfde geld gaat je parachute hier open op 2 vragen, wat de kans groot maakt dat je medekandidaat ook zijn vragen juist heeft. Wat ga je dan doen? Met twee vragen die je dan moest beantwoorden zeggen dat je twijfelt en een andere draad door laten knippen? De andere kandidaten kunnen zeggen dat ze zeker weten dat ze alles juist hebben en jou, omdat je twijfelt, of omdat ze jou verdenken, niet laten knippen.
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2025, 10:27:21 »
Nimrod had het over voetbal. Ik meen te herinneren dat zijn voetbalclub blauwe shirts heeft en de verfbom was blauw.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #12 Gepost op: 21-04-2025, 11:20:47 »
Ik vond het juist ook eerder verdacht van Pedro. (Er even vanuitgaande dat de mol ingeseind kregen hoeveel kandidaten een fout hebben gemaakt)

Als je de enige bent met een fout kan je zorgen dat je zelf op de knop drukt. Maar als iemand anders ook een fout heeft gemaakt, kan je jezelf mooi indekken en de anderen "dwingen" te gaan.

Inderdaad. Zelf een fout maken en op de knop duwen is te verdacht. (Nimrod) Zelf alles goed doen (Hilde) is ook onmols. Een fout maken en dit eerlijk toegeven wetende dat de opdracht toch wel mislukt is, of aansturende op iemand die een fout maakte lijkt me de ideale moltactiek.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 21-04-2025, 11:27:31 »
Nimrod en Pedro hebben een fout gemaakt. Pedro gaf dadelijk toe dat hij een fout heeft gemaakt wat ik niet erg mols vind in tegenstelling tot Nimrod. De mol zal wellicht weten dat Nimrod een fout heeft gemaakt en hem aansturen de draad te laten doorknippen.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #14 Gepost op: 21-04-2025, 11:31:40 »
Voetbal Sparta Wortegem
Happy to be Blue and White

« Reactie #15 Gepost op: 21-04-2025, 12:06:17 »
Nimrod en Pedro hebben een fout gemaakt. Pedro gaf dadelijk toe dat hij een fout heeft gemaakt wat ik niet erg mols vind in tegenstelling tot Nimrod. De mol zal wellicht weten dat Nimrod een fout heeft gemaakt en hem aansturen de draad te laten doorknippen.
Sarah stuurde hier

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: 21-04-2025, 12:10:13 »
Verfbom was blauw =
De mol zat in de blauwe container.
Ook een mogelijkheid.

« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2025, 13:03:22 »
Het is idd onmols dat Sarah alles juist heeft, maar het is mols dat ze dan Nimrod eerst laat gaan en Sarah niet.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2025, 16:59:15 »
Even los van het zoeken naar de mol.

Wat ik direct interessant vond is dat de opdracht niet leuk zou kunnen uitpakken (lees: geen goede tv). 
  • De schietschijf had met een beetje pech/geluk direct geraakt kunnen worden, zelfs beide keren. Dan krijg je nauwelijks vragen voor de jumpers en de tweede ronde op de stoelen.
  • Er was een redelijke kans dat de eerste kabel de bom had laten ontploffen. Iemand die denkt alles goed te hebben, met toch helaas één foutje.

Vroeg me af of ze hier iets vanuit de regie tegen hadden ingebouwd. Maar goed, doet er niet veel toe, vond het alleen interessant qua opdrachtstijl.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2025, 17:05:55 »
Het is idd onmols dat Sarah alles juist heeft, maar het is mols dat ze dan Nimrod eerst laat gaan en Sarah niet.

Sarah heeft alles goed geantwoord, maar zaait wel twijfel óf ze alles goedheeft. Ze brengt het echt perfect: "ja, ik denk dat ik alles goed heb, maar misschien één foutje!"
Ze kan dus later beweren dat ze iets verkeerd heeft gedaan, waardoor ze de verkeerde kleur draad kiezen. Dat hoefde uiteindelijk niet, want de groep ging met haar mee om Nimrod te kiezen. Die had het fout, waardoor de opdracht mislukte. Stel dat zij alsnog mocht drukken en er kwam een kleur, dan zie ik haar in staat om te zeggen dat ze het wellicht toch fout had. Dan kiezen ze een andere kleur en BAM! verfbom ontploft.
Wel ja.mer dat het hier niet op uitliep...