Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax  (gelezen 2139 keer)

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 14:51:35 »
Dit was toch een testvraag? Op welke moeilijkheid stond de helm van de mol?
Ja dat was een testvraag en daarbij lieten ze Michele zien die heel verbaasd deed over die mogelijkheid.
Ik heb daaruit geconcludeerd dat Sarah het niet verteld heeft.
Als kandidaat is dat heel slim, want de anderen verdenken jou omdat je zoveel gelachen hebt.
Als mol zou ze er toch juist wel voor kiezen om dit te melden om de verdenking van zich af te houden.

Als mol kun je natuurlijk ook denken dat iedereen het wel merkt bij de test. Ik ga er dan vanuit dat de mol weet wat de testvragen zijn.

Ik was tot voor de uitzendig redelijk overtuigd van Sarah als mol, maar hierdoor twijfel ik nu weer.

Offline Fernandel

• Forumlid
  • tutti insieme
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 16:28:59 »

Ik heb daaruit geconcludeerd dat Sarah het niet verteld heeft.

Als mol zou ze er toch juist wel voor kiezen om dit te melden om de verdenking van zich af te houden.

Alexy houdt zijn lachhelm bij zich in de koffiestop. Hij lijkt me een nauwgezet iemand.
De helm van Sarah blijft in de auto liggen.
De helm van Alexy kan niet in de auto gesaboteerd worden.

Als Sarah de mol zou zijn, zouden de anderen en vooral hij, mogelijks het verband kunnen leggen met waarom Sarah op een bepaald moment een tijd afwezig is.

Alexy zit redelijk stil en ernstig aan het tafeltje. Hij zou zich zeker vragen stellen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 18:06:31 »
Korte mededeling:

Een aantal berichten over de treinopdracht verplaatst naar het juiste topic.

Ik snap dat redenaties soms in elkaar overlopen, maar probeer er op te letten dat, indien je meerdere opdrachten wilt bespreken, dit soms beter in een kandidatentopic of widm-poll topic kan afhankelijk van de inhoud.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #43 Gepost op: Vandaag om 01:31:41 »

Je had wel een beetje invloed bij de waxers waar ze konden zeggen welk antwoord fout was, maar uiteindelijk deden Sarah en Alexy dat wel goed.
Dat je 3 keer meer lacht maakt je trouwens niet verdacht, vind ik. Steeds blijven lachen is moeilijk zo lang.

Tja... Het was wel drie keer vaker lachen met een 'gesaboteerde helm'.
Ik denk dan: misschien deed Sarah het dan niet eens zo slecht, vergelijken met Alexy.
Of misschien deed Alexy het eigenlijk toch niet zo goed (want: geen gesaboteerde helm). In ieder geval minder goed dan Sarah in deze opdracht als je de omstandigheden meeneemt.

Maar het is inderdaad ook wel lastig om zo lang te blijven lachen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: Vandaag om 13:52:00 »
Vlak voor de sabotage heeft Sarah nog geen pleister. Bij de tussenstop koffie

Erna opeens wel. Had ze zich bezeerd tijdens de molsabotage? Scherpe voorwerpen + snel moeten handelen.. tja.

Heeft ze iets gefaked zodat ze niet hoefde te golfen en zo bij de lachebekjes op beiden plekken te kunnen saboteren. (Zowel niet lachen + antwoorden niet doorgeven.. hoorde Nimrod alleen D of had Sarah alleen D doorgegeven)

Of het is toeval dat Sarah opeens op een zeer verdacht moment haar vinger WEER eens bezeerd heeft  ;)

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: Vandaag om 14:53:12 »
Zou kunnen. Maar het was wel veel logischer geweest voor Sarah om de helm van Alexy te saboteren. Dan weet je als mol zeker dat hij sowieso wat geld wegspeelt, en dan kan je als mol zelf veel makkelijker ongezien ook wat geld wegspelen. Dat valt dan minder op.

Dus: deze sabotage is logischer als Alexy de mol is, of een van de golfers.
De leepste snor van het land

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: Vandaag om 14:55:42 »
Ik constateer iets wat ik zie. Niet wat logisch is of onlogisch is. Gewoon n waarneming

Is nu de 2e keer dat ze met n sabotage opeens iets heeft.

Afl 1 “geblesseerd”
Wilde ze de handschriften van de kandidaten omdat ze zogenaamd niet kon schrijven? Hoe raar is dat verzoek trouwens.
En hoe toevallig dat er later opeens een opdracht is waar het om handschriften gaat

Nu weer.. voor de sabotage niks en erna een pleister.

Waarom? Wat toevallig allemaal

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Vandaag om 15:08:17 »
Zou kunnen. Maar het was wel veel logischer geweest voor Sarah om de helm van Alexy te saboteren. Dan weet je als mol zeker dat hij sowieso wat geld wegspeelt, en dan kan je als mol zelf veel makkelijker ongezien ook wat geld wegspelen. Dat valt dan minder op.

Dus: deze sabotage is logischer als Alexy de mol is, of een van de golfers.

Of Sarah nu de mol is of niet, de helm van Alexy is niet in een auto achtergebleven. Alexy had hem mee in het baanrestaurant, daar waar de sabotage plaats vond. Dus zelfs als Sarah de mol is kon ze niet anders dan die van zichzelf te nemen.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 15:25:37 »
Dus zelfs als Sarah de mol is kon ze niet anders dan die van zichzelf te nemen.
Of beslissen om de molkoffer deze opdracht niet te gebruiken. Er waren nog 2 opdrachten hierna.

En als Sarah niet de mol is, weet zij toch 100% zeker wie de mol is nu? Het lijkt me sterk dat er meerdere kandidaten alleen naar de auto zijn geweest. Dus waarom zou de mol die informatie aan Sarah prijsgeven?
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:13:46 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Online mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 16:15:45 »
Het zou kunnen dat de kandidaten een voor een apart worden geroepen om even een interview te doen. Ik denk echt wel dat er iets op verzonnen wordt zodat het niet opvalt.

Net als met de lift, de mol deed dat tijdens het invullen van de test. Er kwam dan een verhaal dat ze bijna betrapt waren doordat iemand de lift naar beneden stuurde, waar de kandidaten in de lobby stonden. Die zouden ook iemand missen dan, maar waarschijnlijk werden ze apart gehouden en een voor een geroepen om hun test te doen, zodat het niemand opvalt.

Online MolHarry

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 16:33:57 »
Ik verwacht dat met de molactie van het op hard zetten van de helm van Sarah het voor de Mol zaak was hier verder niet teveel op te vallen.

Zelf heb ik wel eens aan midgetgolf gedaan het het zo missen komt mij bekend voor als ik aan slag was, dat vind ik zo dichtbij juist niet verdacht.