Als mol wil je zo ver mogelijk raken natuurlijk. Als je in wagon 3 zit, wordt de kans groter dat de molkoffer bij de persoon komt dat jij wilt. Er zijn maar 2 koffers te nemen, die van Pedro en Sarah.
Eigenlijk wil je dus het landenopdracht wel succesvol laten slagen als mol. € 1.000 is trouwens ook niet veel. De mol helpt soms ook, hé. Bij kleine bedragen soms 'helpen' of als 'nood' (in geval van de treinopdracht) kan de mol dus iets bijbrengen. Als het maar € 2.000 is op de bijvoorbeeld € 18.000 is je rol niet groot. Nu omdat het bedrag nog maar op € 11.000 staat, is die rol natuurlijk iets groter.
Maar ik weet het er zitten nog gaten in mijn tunnel naar Sarah toe. Maar Nimrod, afwezig in enkele opdrachten, en Michéle, too obvious, zie ik niet meer als mol. Alexy is een grijze muis dit jaar bij mij.
Haar koffer gaat sowieso door.
Daarom zou ik, als mol, wel in coupé 2 willen terecht komen. Met de info die wij hebben gekregen zou de switch dan al gebeurd moeten zijn. En ik zou ook willen dat de persoon met de laagste koffer zeker mee is. Dat vergroot je kansen dat er minstens 1 lage koffer bij Gilles terecht komt.
1000€ winnen, om jouw koffer met een laag bedrag per sé bij Gilles te krijgen levert toch altijd geld op? Het maximumbedrag was 1000€ en dat zat oorspronkelijk in de koffer van De Mol. Die heeft ondertussen al de koffer geswitcht naar een lager bedrag. Dus waarom zou je 1000€ winnen om een koffer van 300€ bij Gilles te brengen? Netto levert dat toch net geld op? En zelfs als het de bedoeling is om als Mol bij Gilles te geraken, om zo zeker te zijn dat de koffer geopend wordt, dan is 1000€ die zeker verdiend wordt vs (in het voorbeeld van de aflevering) 1700€ die hééél misschien verdiend wordt mocht een kandidaat bij Gilles terecht komen toch te klein? Je wint zéker 1000€ door het laatste land te noemen, maar er is een kleine waterkans dat de koffer niet geopend wordt door een andere kandidaat. Hier zou ik als mol dus toch durven gokken en het aan de kandidaten over laten. Er is een dubbele eliminatie. Dat speelt allemaal een grote rol in de eindbeslissing van de kandidaten. Welke kandidaat zou de koffer niet openen, wetende dat dit jou zeer veel informatie kan opleveren om de dubbele eliminatie te overleven? Uit het verleden bleek dat in zo'n situatie de mol toch besluit om uit de spotlights te blijven. Zeker als die spotlight dan ook nog eens 1000€ oplevert.
Voor mij is het simpel: mocht Sarah niet verantwoordelijk zijn voor 1000€ op de trein én 1000€ bij de dansopdracht, dan zat ik nu waarschijnlijk in een Sarah-tunnel.
Voor de trein kan ik nog een kleine bedenking maken: de switch was nog niet gebeurd. Ze heeft al het kaartje uit de molkoffer kunnen halen, maar ze hoorde de deur openen en heeft de omwisseling nog niet kunnen doorvoeren. Die switch MOET gebeuren, anders kan ze door de mand vallen bij Gilles. Het bedrag bij Gilles kan dan zo hoog zijn dat de kandidaten (en kijkers) kunnen concluderen dat de Mol bij de laatste 4 koffers zit. In dat geval, en naar mijn gevoel énkel in dat geval, kan ze besluiten dat ze door moet naar de andere ronde, omdat ze dan nog ergens haar kaartjes kan verwisselen. Dan MOET ze echt door. Naar mijn gevoel is de molactie dan mislukt, maar dat kan gebeuren.
Bij de dansers kan het zijn dat ze het bedrag bij Hilde wou plakken en zelf toch ook wel wat fouten wou maken, dat ook gedaan heeft, maar dat die fouten niet werden opgemerkt door de jury en dat kandidaat nr 6 gewoon één keer een grote fout heeft gemaakt.
Dan heeft Sarah 2 keer pech gehad. Kan.
Maar ze haalt 8/8 bij de parachutes: zij weet absoluut niet of de paintballers het goed gaan doen of niet. Doen zij het extreem goed (2 keer raak schieten bij vraag 2 bijvoorbeeld), dan kan je 3 kandidaten hebben die het allemaal zeer goed deden, die ook wéten dat ze het allemaal zeer goed deden, en dan moet jij als mol, om de proef te doen mislukken, switchen van kleur. Je kan zeggen: dit spel is getest geweest en de mol weet dat het gemiddeld minimum 4 vragen kost vooraleer er raak wordt geschoten, maar die zekerheid heb je niet. Dan neemt ze hier een leap of faith, waar ze dat niet deed in de treinopdracht, namelijk: ervan uitgaan dat kandidaten de koffer altijd zouden openen.
Dan reikt ze ook weer de oplossing van de puzzel aan in het tankstation. Een mol zie ik dit niet zo snel doen. Want daardoor kwamen Nimrod en Hilde ook tot de oplossing. En ja, ze kan dan nog wel wat tijd rekken met op de foute moment te toeteren, maar uiteindelijk zorgt ze er wel voor dat er een deftige som wordt verdiend.
Bij het traplopen is zij diegene die de twee andere kandidaten erop wijst dat ze op verdieping 36 zitten ipv 37. Ja, ze komen nét te laat aan, maar het is niet dat Sarah in de traphal met drie kandidaten heeft kunnen staan wachten. Ze had ook geen horloge of iets dergelijks, dus om zo accuraat de tijd in te schatten dat je nipt te laat komt (ze kwamen toen op verdieping 37 met nog enkele seconden over, maar kwamen net te laat toe bij het paneel.) dat zou ik een knap staaltje tijdsbesef vinden. Misrekent ze zich hier enkele seconden, dan wordt er hier 600€ extra verdiend.
Ik zie in haar een fanatieke kandidaat, die vooral verdacht is omdat ze vaak op goede posities terecht komt (bij de kistjes, bij de kooi van Pedro, in de helicopter) [/unquote]