Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax  (gelezen 2333 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax
« Gepost op: 27-04-2025, 19:47:31 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2025, 21:58:29 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2025, 20:42:54 »
Tsja, geen verrassende mis natuurlijk.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2025, 20:47:20 »
Tsja, geen verrassende mis natuurlijk.
Met een rare verdacht makende montage. Geen mol, nepmol.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2025, 21:32:03 »
De bril van Sarah staat op hardmode, mogelijke verklaring waarom ze bij de karaoke veel niet lacht. Bij Alexy bleef de smile vaak staan bij het zingen.

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Hole in wax
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2025, 22:03:30 »
Ik vind het proberen de opdracht voor volledig geld door te laten gaan met maar één handicap vrij mols, dat was absoluut nooit gelukt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2025, 22:08:06 »
De meeste slagen mis je in verhouding als onervaren golfer -weet ik uit ervaring als onervaren speler  ;D - op de green, dus aan het begin veel klooien en weinig meters maken om zo veel slagen te verspelen vind ik dan verdachter dan wat Michèle deed.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2025, 23:08:36 »
Als je niet kunt golfen is 180 meter in 10 slagen best lastig .

Maar in de oefenslagen , zie ik toch zowel pedro als michele best oke slaan. En er wordt veel aandacht gegeven aan het opvallend missen van pedro in de echte match, maar michele slaat vooral schuin.

De voorlaatste slag vanaf de green naar de hole lijkt me zo niet mols, want voor hetzelfde  geld maakt een kandidaat toevallig zon putt van 3 keer een klein beetje .

Wel hebben de golfers hier invloed op 2 oodrachten en zou ik als mol daar willen zitten

« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2025, 23:19:35 »
Als je niet kunt golfen is 180 meter in 10 slagen best lastig .

Maar in de oefenslagen , zie ik toch zowel pedro als michele best oke slaan. En er wordt veel aandacht gegeven aan het opvallend missen van pedro in de echte match, maar michele slaat vooral schuin.

De voorlaatste slag vanaf de green naar de hole lijkt me zo niet mols, want voor hetzelfde  geld maakt een kandidaat toevallig zon putt van 3 keer een klein beetje .

Wel hebben de golfers hier invloed op 2 oodrachten en zou ik als mol daar willen zitten
Ik ben best een goede golfer, zelf de pro's slaan wel eens een kemel naar links of rechts. Rechtdoor spelen is bijzonder moeilijk. Mij viel dus op dat Nimrod dit wel had, dus vond ik Nimrod de beste golfer van de 3.

Op de green wordt er altijd kemels van missers gemaakt door start-to-golfers, dus Michéle is hier niet mols ofzo.

Ik vind niet dat de mol per se in 2 opdrachten moet zitten, omdat hoe meer handicaps de golfer heeft, hoe beter. Een gemiddelde goede golfer doet slechts 3 slagen over een par 3, door extra handicaps heeft die 11 slagen gedaan.

Als er maar 1 handicap was, waren er mogelijks maar 5 of 6 slagen ofzo. Dan zou het onmogelijk zijn om dit te winnen.

Dus ten eerste is Nimrod verdacht hier, maar door ervoor te zorgen dat er weinig handicaps wordt gewonnen heb je al een grote invloed. Sarah of Alexy kunnen perfect aan de zijlijn staan, zitten lachen dat ze maximum 1 of 2 handicaps hebben en zien hoe moeilijk het wel is om dit te winnen.

« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2025, 23:37:11 »
Belangrijkste vraag voor mij is welke invloed hadden Sarah en Alexy op het niet halen van de handicaps.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2025, 23:41:50 »
Met een rare verdacht makende montage. Geen mol, nepmol.

Hadden ze het eruit moeten knippen dan?  ::jaja::

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 00:07:48 »
Als Sarah de mol is dan is het raar dat ze haar eigen bril ging saboteren.
Dan had ze beter voor Alexy gekozen en zelf alsnog minder lachen.
Dan was de opdracht 100 euro waard geweest.

Twijfel hierdoor toch wel aan mijn mol Sarah.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 00:13:23 »
Nimrod liep naar ‘zijn' plek in de auto, om sarah’s helm te sabboteren?
Ook raar, Alexy heeft zijn helm mee de Amazon in (onverdacht), maar Sarah - die ook voorin zat - haar helm ligt op de achterbank als de mol komt sabotteren. Heeft Sarah de helm toen ook ‘opgehaald’ om mee de Amazon in te nemen?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 01:05:21 door Mollem »

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 07:49:03 »
Als Sarah de mol is dan is het raar dat ze haar eigen bril ging saboteren.
Dan had ze beter voor Alexy gekozen en zelf alsnog minder lachen.
Dan was de opdracht 100 euro waard geweest.

Twijfel hierdoor toch wel aan mijn mol Sarah.

Ja, ik ben benieuwd hoe de Sara tunnelaars dit gaan uitleggen. Ze doet het weer, een opdracht saboteren met de molkoffer en toch niet voor de andere, logische opdracht kiezen om ook te saboteren. Dit, net als bij het dansen. Het saboteren gebeurde ook voor de opdracht, dus dat excuus kan je al niet gebruiken. Bovendien kiest ze dan ook nog eens haar eigen helm, wat net als bij het dansen, een zeer onlogische keuze is.

« Reactie #13 Gepost op: Gisteren om 09:01:23 »
Ja, ik ben benieuwd hoe de Sara tunnelaars dit gaan uitleggen. Ze doet het weer, een opdracht saboteren met de molkoffer en toch niet voor de andere, logische opdracht kiezen om ook te saboteren. Dit, net als bij het dansen. Het saboteren gebeurde ook voor de opdracht, dus dat excuus kan je al niet gebruiken. Bovendien kiest ze dan ook nog eens haar eigen helm, wat net als bij het dansen, een zeer onlogische keuze is.
Euh Sarah had bij het dansen wel voor Hilde gekozen en niet haar zelf.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 09:39:50 »
Hadden ze het eruit moeten knippen dan?  ::jaja::
Je had het ook eerst zelf terug kunnen kijken.  :-\\.

Ze hadden gewoon beeld moeten uitzenden, in plaats van het eindeloos te bewerken en zo verdacht mogelijk in beeld te brengen. Eerst hele trage beelden, en in de slag nota bene weer beelden op normale snelheid, om nog even te accentueren dat Michèle mis slaat. De filmhoek is ook zo gekozen dat we zien dat de club scheef staat en de bal er wel naast moet zijn.

Of Michèle probeert te raken of te missen weet ik niet. Met deze bewerkte beelden kan het net zo goed een goede maar helaas mislukte poging zijn geweest.

« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 09:56:20 »
Je had het ook eerst zelf terug kunnen kijken.  :-\\.

Ze hadden gewoon beeld moeten uitzenden, in plaats van het eindeloos te bewerken en zo verdacht mogelijk in beeld te brengen. Eerst hele trage beelden, en in de slag nota bene weer beelden op normale snelheid, om nog even te accentueren dat Michèle mis slaat. De filmhoek is ook zo gekozen dat we zien dat de club scheef staat en de bal er wel naast moet zijn.

Of Michèle probeert te raken of te missen weet ik niet. Met deze bewerkte beelden kan het net zo goed een goede maar helaas mislukte poging zijn geweest.
Ik ben een lesgever in golf ⛳️.
Ik kan je verzekeren dat Michèle absoluut onverdacht is in deze opdracht. Elke keer starters op de green komen, zitten ze er het meest van de tijd voorbij de hole.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 10:14:54 »
Gezien de eliminatie ga ik er vanuit dat alle kandidaten die door zijn op de goede mol zitten.
Als dan jouw mol bij het golfen zit wil je die het liefst niet de laatste bal laten slaan lijkt me. Aangezien ze negen slagen mogen doen wil je dus liefst de mol als eerste. Dan heb je na de laatste slag van de mol nog twee slagen voor de kandidaten.

Wat mij verder opvalt: Volgens mij worden de laatste twee slagen met dezelfde club gedaan. Dat lijkt me niet een putter maar een ijzer. Verder hebben Sarah en Nimrod nog een club vast. Die van Sarah lijkt een driver. Die van Nimrod, ook gezien zijn laatste slag die echt nauwelijks de lucht in gaat, zou wel eens de putter kunnen zijn.
Wit is ook een kleur!

« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 10:24:56 »
Gezien de eliminatie ga ik er vanuit dat alle kandidaten die door zijn op de goede mol zitten.
Als dan jouw mol bij het golfen zit wil je die het liefst niet de laatste bal laten slaan lijkt me. Aangezien ze negen slagen mogen doen wil je dus liefst de mol als eerste. Dan heb je na de laatste slag van de mol nog twee slagen voor de kandidaten.

Wat mij verder opvalt: Volgens mij worden de laatste twee slagen met dezelfde club gedaan. Dat lijkt me niet een putter maar een ijzer. Verder hebben Sarah en Nimrod nog een club vast. Die van Sarah lijkt een driver. Die van Nimrod, ook gezien zijn laatste slag die echt nauwelijks de lucht in gaat, zou wel eens de putter kunnen zijn.
Ten eerste moet je als mol niet per se bij de golfers zijn. Als de golfer 1 of zelfs geen handicaps krijgt, is het haast onmogelijk om te winnen. Je speelt op een hole 3 normaal 3 slagen. Belangrijkste is dus dat de golfer beperkt wordt. Je bent met 3 om te golfen en anderen zit op je te kijken, dus ook niet ideaal.

Nimrod doet trouwens de slag naar de green toe. Met een putter sla je nooit zover, dat was met een woodje denk ik.
De clubkampioen moest de hele tijd met dezelfde club spelen. Het is best moeilijk om een hoge bal te spelen. Als je niet onder de bal speelt op een cm'tje ga je niet de lucht in. Raak je de bal hoger, gaat de bal niet de lucht in.

En hoezo ga je er vanuit dat alle kandidaten nu juist zitten ? In het jaar van Lennert verdacht niemand hem. 

Start-to-golfers geven ze trouwens nooit een driver. Te moeilijk.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 10:29:07 »
Je moet niet bij de golfers zitten, maar je hebt dan geen controle over de handicaps. Als de golfers het goed doen, zijn er 3 handicaps en heb je als mol niets kunnen doen om dat te voorkomen, want ze consulteerden de lachers maar beperkt. Dus ik zou als mol liever daar zitten, zeker als ik de lachers al gesaboteerd had via de helm.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 10:33:01 »
De mol hoeft niet per se bij de golfers te zitten, maar als de mol wel bij de golfers zit zou ik proberen om hem eerst te laten gaan.

Waarom iedereen juist zit: 2 of 3 punten achterstand inhalen bij de test is haast onmogelijk als je beide fout zit. Pedro zal compleet fout gezeten hebben. De andere kandidaten zitten vol op de juiste mol of spreiden over 2 kandidaten waarvan 1 de mol is.

Als een driver te moeilijk is: Zou de club die Sarah vasthoudt dan een putter kunnen zijn?
Wit is ook een kleur!