Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker  (gelezen 2084 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker
« Gepost op: 4-05-2025, 19:30:55 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2025, 20:58:59 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Joker
« Reactie #1 Gepost op: 4-05-2025, 21:10:14 »
Jammer, toch weer persoonlijke voordelen en de opzet leek heel erg op die van de opdracht met de lottoballetjes.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 4-05-2025, 21:12:29 »
Na deze opdracht hoopte ik ontzettend dat Nimrod de winnaar van dit seizoen zou zijn. Die hoop was... kort.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2025, 21:23:08 »
Ja, de winnaar mag ne grote cadeau kopen voor Nimrod €5000 euro extra in de pot door hem

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 4-05-2025, 21:25:14 »
Jammer, toch weer persoonlijke voordelen en de opzet leek heel erg op die van de opdracht met de lottoballetjes.

Qua opzet echt totaal anders, er zat heel veel in deze opdracht.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 4-05-2025, 21:27:37 »
Qua opzet echt totaal anders, er zat heel veel in deze opdracht.

Niet totaal anders. Weer tijdens het raad-gedeelte fysieke ongemakken om te zien wie er wel of niet op reageert.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #6 Gepost op: 4-05-2025, 21:27:54 »
Op zich hartstikke leuke uitdagingen in deze opdracht, maar vond het niks dat afgevallen kandidaten vervolgens nóg een kans hadden. Voelde een beetje alsof de makers die joker hoe dan ook in het spel wilden houden. Ik had Nimrod als winnaar verwacht, dus echt zuur dat hij er op de eindstreep uitligt. Misschien had een joker hem gered.. maar geweldige gast, Nimmi.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-05-2025, 22:12:59 »
Er is 5000euro verdiend in deze opdracht, de kandidaten kunnen de pasvragen wegspelen. Top van Nimrod en Alexy!

De winnaar mag de 5000 van Nimrod wel terug geven, ik gun het hem echt, en als het Alexy is de helft.

En dan de opdracht zelf, Sarah wordt er als eerste uitgespeeld en komt als tweede bij Gilles, waardoor er minstens nog 1 joker in het spel is.

Ik vond Michèle hier heel slecht acteren, al bij de shock zag ik dat ze geen geld had.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-05-2025, 22:16:15 »
Ik vond Michèle ook overacteren zodat ik onmiddellijk wist dat ze voor de pasvragen had gekozen. Dat Sarah als eerste eruit wordt gestemd wijst erop dat ze allemaal op haar zitten. In dit spel ga je je mol buitenspel zetten.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2025, 22:19:01 door Luc »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 4-05-2025, 22:17:50 »

Ik vond Michèle hier heel slecht acteren, al bij de shock zag ik dat ze geen geld had.

Ik ook. En dat is onmols in principe

Maar het is best wel duidelijk dat zij niet goed kan acteren. Dus dat maakt het weer neutraal

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-05-2025, 22:20:29 »
Je wil vooral een medekandidaat met twee pasvragen eruit, om je eigen kansen op de finale gaaf te houden.
Dat Alexy en Nimrod allebei voor Sarah kiezen wijst erop dat Michèle de mol is.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-05-2025, 22:22:23 »
Je wil vooral een medekandidaat met twee pasvragen eruit, om je eigen kansen op de finale gaaf te houden.
Dat Alexy en Nimrod allebei voor Sarah kiezen wijst erop dat Michèle de mol is.

Dit volg ik niet helemaal. Michèle koos ook voor Sarah? En daarna kozen Alexy en Nimrod voor Michèle?

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-05-2025, 22:31:32 »
Na het overtuigend pleidooi van Nimrod dat beide dames acteerden, wil Michèle uiteraard haar hachje redden.
In de tweede ronde vermoed ik dat Nimrod en Alexy elkaar geloven op basis van wat ze zien en horen, en de niet zo goed acterende Michèle niet.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: 4-05-2025, 22:34:00 »
Dat deze opdracht geld oplevert, is enkel en alleen aan Nimrod te danken. Dat hij zich zo overduidelijk diskwalificeert als mol door voor 5000 euro te kiezen, dat zouden weinig kandidaten hem nadoen. Ik betwijfel of Alexy de verleiding had kunnen weerstaan om alsnog voor pasvragen te kiezen. Alexy en Nimrod waren duidelijke kandidaten in dit spel. Zowel Sarah als Michèle vertoonden molgedrag. Je kunt de opdracht zien als aan de ene kant het buiten spel zetten van de mol (dus Sarah) of juist het buiten spel zetten van een fanatieke kandidaat (want de mol heeft niets aan pasvragen, waardoor je een gelijk speelveld houdt). Ik neig naar het eerste, Sarah werd duidelijk niet vertrouwd door de rest.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-05-2025, 22:34:48 »
Na het overtuigend pleidooi van Nimrod dat beide dames acteerden, wil Michèle uiteraard haar hachje redden.
In de tweede ronde vermoed ik dat Nimrod en Alexy elkaar geloven op basis van wat ze zien en horen, en de niet zo goed acterende Michèle niet.

Maar waarom zou dat Michèle de mol maken? En niet Sarah (of Alexy)?

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 4-05-2025, 22:42:23 »
Ik vond Michèle ook overacteren zodat ik onmiddellijk wist dat ze voor de pasvragen had gekozen. Dat Sarah als eerste eruit wordt gestemd wijst erop dat ze allemaal op haar zitten. In dit spel ga je je mol buitenspel zetten.

Totaal niet akkoord. Als kandidaat wil je juist dat je medekandidaten geen pasvragen krijgen, dus hier ga je, je mol er zeker niet uitstemmen, maar wel alle andere kandidaten.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 4-05-2025, 22:43:45 »
Totaal niet akkoord. Als kandidaat wil je juist dat je medekandidaten geen pasvragen krijgen, dus hier ga je, je mol er zeker niet uitstemmen, maar wel alle andere kandidaten.

Dus Nimrod dacht dat Alexy de mol is? En andersom?

Online Barry21

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 4-05-2025, 22:58:40 »
Dus Nimrod dacht dat Alexy de mol is? En andersom?

Zelfbehoud is ook een ding, plus het feit dat ze slecht acteert.

Ik betwijfel hoe ver de kandidaten doorgedacht hebben daar, maar ik vind het eerst wegstemmen van Sarah niet per se spreken voor Sarah als mol.

Als ook het dom lachen op Gilles de poster is ook raar. Als mol ken je die mopjes.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 4-05-2025, 23:00:22 »
Ik vond zowel Michèle als Sarah heel erg slecht acteren bij de eerste opdracht en Michèle liet ook in de tweede opdracht duidelijk merken geen beestjes te voelen. Het was voor de heren echt niet moeilijk hen te identificeren en eruit te spelen, daar hoefden ze niet eens voor na te denken over of de dames mol of kandidaat waren.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2025, 23:11:39 door Flos »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 4-05-2025, 23:02:12 »
Eigenlijk beroofde Nimrod zichzelf niet van 2 maar van meer pasvragen, want door zijn keuze zou niemand meer een vraag op hem invullen en dus was hij ook die foute antwoorden van de andere kandidaten "kwijt"