Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow  (gelezen 2345 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Gepost op: Gisteren om 19:31:16 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:23:58 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 20:25:06 »
De mol hoeft niet eens meer zijn best te doen om iets uit de koffer te pakken.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 20:34:29 »
Ik verwachtte de hele tijd dat de dames in de bus invloed zouden hebben op het vangen van de pingpongballetjes, dan zou dat de beste molpositie zijn. Nu vind ik dat lastig te zeggen. De beste plek is in theorie die van Michèle, maar zij doet eigenlijk alles goed  ???

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 20:47:41 »
Ik denk niet dat die eerste opdracht gelukt was moest ik daar staan. Nimrod en vooral Alexy doen het echt wel goed hier.

Die arme stagiaire die hier 3636 pingpong balletjes moest tellen.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 20:49:01 »
Ik denk juist dat de positie van Sarah het handigst is voor de mol, want dan kan je lekker tijdrekken met het zoeken naar informatie om de vragen te kunnen beantwoorden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 20:51:42 »
Ik verwachtte de hele tijd dat de dames in de bus invloed zouden hebben op het vangen van de pingpongballetjes, dan zou dat de beste molpositie zijn. Nu vind ik dat lastig te zeggen. De beste plek is in theorie die van Michèle, maar zij doet eigenlijk alles goed  ???

De foto gaat wel mis.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 20:52:07 »
Als de mol de snelheid van de bus inderdaad heeft beïnvloed (of de knop), dan maakt het niet zoveel uit denk ik. In beide posities viel wel te mollen. Ze hebben allemaal wel iets goed en iets verdachts gedaan in deze opdracht.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 20:53:55 »
De foto gaat wel mis.

Je hebt helemaal gelijk, dat is Michèle zeker aan te rekenen. Het keurig door blijven praten voelt onmols, maar misschien plande ze dat goed te maken met die foto.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 21:16:52 »
Ik had trouwens ook nog nooit gehoord van een 'pingpongshow'.

Online Mogura

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 21:20:17 »
Die communicatie tijdens die vraag over de boeddhistische jaartelling  ::)
Ik zou bijna denken dat er twee mollen in het spel zijn daar...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 21:23:08 »
Nimrod en Alexy doen deze opdracht vrij goed. Alexy had de eerste opdracht zo makkelijk op het nippertje kunnen laten mislukken. Dat was een heel pittige opdracht, met al die lastige deeltaken.

Michèle had als Mol een duidelijke strategie: zeer enthousiast doen bij de opdrachten, maar bij het omrekenen naar het Thaise jaartal lukte een simpel rekensommetje haar niet. En bij de foto opdracht ging het 100% mis door Michèle, die duidelijk als strategie had om hardop de tijd af te tellen en niets te kunnen horen daardoor over haar toeristen die strategisch in beeld stonden. Sarah kon roepen tot ze een ons woog, en had geen tijd meer om naar boven te rennen en het probleem op te lossen, dus wederom een goed getimede molactie, waarbij Michèle zich kan verschuilen achter haar enthousiasme.

Ik verdenk Michèle ervan de snelheid van de bus gesaboteerd te hebben, en daarmee de eindopdracht voor de helft te hebben laten mislukken.

Online Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 21:25:07 »
Ja, de Mol zat ongetwijfeld in de bus.
Maar ik snap niet dat de sabotage met de molkoffer was om de bus trager te laten rijden (ik ga er in elk geval van uit dat dat gebeurd is, lag zo veel nadruk op). Daar wordt het balletjes timen toch juist makkelijker van?

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 21:26:02 »
Maar ik snap niet dat de sabotage met de molkoffer was om de bus trager te laten rijden (ik ga er in elk geval van uit dat dat gebeurd is, lag zo veel nadruk op). Daar wordt het balletjes timen toch juist makkelijker van?

Niet als de bus een constante snelheid rijdt en op het laatst ineens vertraagt.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: Gisteren om 21:29:55 »
Kan dat het mol Michele was

Maar het kan evengoed Sarah zijn. Want Sarah moest rekenen niet Michele die moest praten.
En het leek wel of Michele Sarah niet hoorde, maar dat dan ook zijn dat Sarah foute instructies gaf.

En Sarah kon natuurlijk ook iets in de bus doen. Beter nog, zij was alleen met de chauffeur.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 21:30:38 »

Heb het nog niet goed kunnen terugkijken, maar een onverwachts langzamer rijdende bus zou ervoor gezorgd hebben dat Alexy de ballen vóór de bus deponeerde ipv erin. Wat ook deels gebeurd is.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 21:35:36 »
Kan dat het mol Michele was

Maar het kan evengoed Sarah zijn. Want Sarah moest rekenen niet Michele die moest praten.
En het leek wel of Michele Sarah niet hoorde, maar dat dan ook zijn dat Sarah foute instructies gaf.

En Sarah kon natuurlijk ook iets in de bus doen. Beter nog, zij was alleen met de chauffeur.

Zeker, maar het was natuurlijk wel Sarah die de naam van de passagier juist raadde.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 21:35:53 »
Nimrod en Alexy doen deze opdracht vrij goed. Alexy had de eerste opdracht zo makkelijk op het nippertje kunnen laten mislukken. Dat was een heel pittige opdracht, met al die lastige deeltaken.

Michèle had als Mol een duidelijke strategie: zeer enthousiast doen bij de opdrachten, maar bij het omrekenen naar het Thaise jaartal lukte een simpel rekensommetje haar niet. En bij de foto opdracht ging het 100% mis door Michèle, die duidelijk als strategie had om hardop de tijd af te tellen en niets te kunnen horen daardoor over haar toeristen die strategisch in beeld stonden. Sarah kon roepen tot ze een ons woog, en had geen tijd meer om naar boven te rennen en het probleem op te lossen, dus wederom een goed getimede molactie, waarbij Michèle zich kan verschuilen achter haar enthousiasme.

Ik verdenk Michèle ervan de snelheid van de bus gesaboteerd te hebben, en daarmee de eindopdracht voor de helft te hebben laten mislukken.

Ik zeg niet dat het Michèle niet is, maar die som uitrekenen terwijl je geen 5sec mag zwijgen, lijkt me sowieso best moeilijk. Dat zou Sarah makkelijker moeten kunnen want geen afleiding. Zij geeft dan wel onnodig de juiste naam mee natuurlijk.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 21:36:09 »
Ik denk juist dat er iets anders in de molkoffer zat, iets wat maar bij één van de opdrachten gebruikt kon worden. Dat is naar mijn idee ook de enige reden dat ze het niet hebben kunnen laten zien, terwijl dat tot nu toe wel altijd het geval was.

Dat het iets is wat de snelheid van de bus veranderde is echt een interpretatie van de kandidaten, toch? Niemand heeft dat waargenomen tijdens de finale van de opdracht.

Online Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: Gisteren om 21:36:15 »
Heb het nog niet goed kunnen terugkijken, maar een onverwachts langzamer rijdende bus zou ervoor gezorgd hebben dat Alexy de ballen vóór de bus deponeerde ipv erin. Wat ook deels gebeurd is.
Niet als de bus een constante snelheid rijdt en op het laatst ineens vertraagt.

Dat is zeker mogelijk. Maar dan vraag ik me wel af wat er in die koffer gezeten heeft. Want van bijvoorbeeld een sticker met een andere snelheidsmeter gaat een bus niet ineens afremmen.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: Gisteren om 21:37:07 »
Zeker, maar het was natuurlijk wel Sarah die de naam van de passagier juist raadde.
En Michele die een heel duidelijke omschrijving van de letter gaf