Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow  (gelezen 1329 keer)

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Reactie #20 Gepost op: Gisteren om 21:38:23 »
En Michele die een heel duidelijke omschrijving van de letter gaf

En Sarah die met één letter (voor zover wij zien?) het goede label identificeert  :P

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: Gisteren om 21:40:33 »
En Sarah die met één letter (voor zover wij zien?) het goede label identificeert  :P

Mijn conclusie is dat beide dames even verdacht zijn in deze opdracht. Maar dat zijn ze al vanaf aflevering 1. Was fijn geweest als 1 van beide was afgevallen.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: Gisteren om 21:46:32 »
Sarah maakte dat Michèle én moest blijven praten én ondertussen luisteren naar Sarah, wat het aannemelijk maakte dat Michèle 5sec zou zwijgen en luisteren. Ze had de som zelf moeten maken en gewoon het antwoord doorgeven. Wat ze ook zeiden in café de mol.

Ik denk dat het molitem iets was wat Sarah voor de lens kon plakken zodat er iemand mee op de foto zou staan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: Gisteren om 21:52:32 »
Dat is zeker mogelijk. Maar dan vraag ik me wel af wat er in die koffer gezeten heeft. Want van bijvoorbeeld een sticker met een andere snelheidsmeter gaat een bus niet ineens afremmen.

Misschien was het wel zo simpel als een briefje met een instructie voor de chauffeur.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Gisteren om 22:26:54 »
Kan best zijn dat de chauffeur de instructie heeft gekregen vlak voordat die pingpongballen gelost zouden worden te vertragen.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 22:37:19 »
Dat zou kunnen, maar (los van dat dit dus van jullie een goede theorie is) zou ik dat zelf een vrij flauwe molactie vinden. Het briefje pakken gaat gegarandeerd zonder dat iemand het ziet, het enige wat je dan nog moet doen is zorgen dat je op de bus komt. Dat zou wel heel makkelijk mollen zijn naar mijn idee.

Ik hoop dat er iets doordachters verschijnt, maar ik heb zeker geen betere suggestie. Ik kijk uit naar over twee weken, dan zullen ze het ons zeker vertellen!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 22:50:59 »
Dat is zeker mogelijk. Maar dan vraag ik me wel af wat er in die koffer gezeten heeft. Want van bijvoorbeeld een sticker met een andere snelheidsmeter gaat een bus niet ineens afremmen.
\

Misschien een kaartje waarop in het Thais aan de buschauffeur wordt gezegd op welk moment hij vaart moet minderen? Het komt namelijk nauw, en een timer zal niet werken in een persoon gestuurde bus? Maar misschien was het iets heel anders. Ben er wel zeker van dat de mol op de bus zat en daar de molkoffer heeft ingezet

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 22:59:34 »
Alleen weet je niet of Alexy en Nimrod goed inschatten wanneer ze moeten drukken
Ze moesten gokken wat het juiste moment was , ze konden niet oefenen.
Voor hetzelfde geld (of eigenlijk voor meer geld) hadden ze gedacht dat ze  later moesten drukken em dan had het vertragen van de bus net het verkeerde effect voor de mol gehad

Ik vermoed daarom toch dat het iets anders is

Online HanMic

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Gisteren om 23:07:36 »
Ik hoor een extra schakelaar geopperd worden, maar dat lijkt me erg riskant. Als je drukt wanneer de echte helemaal niet ingedrukt is, gaat het heel erg opvallen. Iets voor bij het maken van de foto lijkt me dan logischer, maar zou ook niet meteen weten wat.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Gisteren om 23:08:35 »
Precies. Dat vertragen kan averechts werken..

Als dit niet de molkoffer-actie is, is het voor de mol wel heel handig dat deze door de kandidaten zo benadrukt wordt.

Misschien de standaard waar de camera in stond? Dat je deze eigenlijk gewoon mocht verplaatsen en dus een hoek kon pakken waarbij de mensen meer voor de trap zouden staan?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Gisteren om 23:15:18 »
Ik zou het echt heel gaaf vinden dat er iets voor de lens geplaatst kan worden waardoor de mol zelf op de foto zou staan.  ::jaja::

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: Gisteren om 23:19:06 »
Ik zou het echt heel gaaf vinden dat er iets voor de lens geplaatst kan worden waardoor de mol zelf op de foto zou staan.  ::jaja::
Dat zou inderdaad een leuke actie zijn.
Daar hoop ik op.

Online Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Gisteren om 23:39:39 »
Ik had trouwens ook nog nooit gehoord van een 'pingpongshow'.

Ik ook niet en ik was graag onwetend gebleven op dit gebied...    ::oink::

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Gisteren om 23:39:54 »
\

Misschien een kaartje waarop in het Thais aan de buschauffeur wordt gezegd op welk moment hij vaart moet minderen?
Zoiets vermoed ik ook.

Nimrod opperde volgens mij dat het niet per se een voorwerp geweest hoefde te zijn. Misschien een Thaise vertaling wat je de buschauffer kunt vertellen o.i.d. 

Maar de grootste weggever voor mij hier is dat Sarah alleen zit, en we het desbetreffende voorwerp voor het eerst niet te zien kregen.
De leepste snor van het land

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #34 Gepost op: Gisteren om 23:47:28 »
Sarah neemt twee keer het initiatief ten opzichte van Michèle. Zette haar neer als busgids en stuurde haar naar boven bij de foto op de trap voor extra kandidaten.

Wat heeft zij onderin die bus kunnen klooien? De bus saboteren? Ping pong saboteren? We hebben veel te weinig gezien van wat er onderin die bus is gebeurd.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Gisteren om 23:50:10 »
Of misschien heeft ze geblokkeerd dat het dak verder open kon

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: Vandaag om 00:55:27 »
Wel raar dat Michele 'there's gonna fall something from the sky' gebruikt bovenaan de trappen.

Maar als ze als Mol voorkennis heeft en zich hier eigenlijk verspreekt, had dat dan geen knipje opgeleverd?
De leepste snor van het land

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #37 Gepost op: Vandaag om 01:01:22 »
Wel raar dat Michele 'there's gonna fall something from the sky' gebruikt bovenaan de trappen.

Maar als ze als Mol voorkennis heeft en zich hier eigenlijk verspreekt, had dat dan geen knipje opgeleverd?
Ja of een leuke knipoog, dat ze dat als argument gebruikt in een deelopdracht waar het niet gebeurt?
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: Vandaag om 02:31:34 »
En dan zegt Michele ook nog ‘If you see I allmost get decapitated, give me a sign so I know when to buk’ en bukt ze bij de foto.

Michele zou de rekensom gewoon hardop uit kunnen rekenen, heel goed te doen, maar misschien test ze Sarah.
Sarah kan een briefje af geven tijdens het rijden als Michele boven aan het praten is.
En Alexy drukt af net voor de correcte timing van Nimrod.

Ze mollen allemaal!  ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #39 Gepost op: Vandaag om 07:29:51 »
Mocht Alexy de mol zijn, dan vraag ik me af of hij het item uit de molkoffer gebruikt heeft bij de busrit.

Het openen van de bak zélf had immers ook makkelijk zónder zo'n hulpmiddel uitgevoerd kunnen worden.