Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow  (gelezen 2432 keer)

Offline Molekule

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 07:57:13 »
Sarah neemt twee keer het initiatief ten opzichte van Michèle. Zette haar neer als busgids en stuurde haar naar boven bij de foto op de trap voor extra kandidaten.
Ik zou ook het initiatief niet aan de mol laten.  ;D

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 08:02:21 »
Sarah neemt twee keer het initiatief ten opzichte van Michèle. Zette haar neer als busgids en stuurde haar naar boven bij de foto op de trap voor extra kandidaten.

Wat heeft zij onderin die bus kunnen klooien? De bus saboteren? Ping pong saboteren? We hebben veel te weinig gezien van wat er onderin die bus is gebeurd.

Bij het eerste onderdeel zegt ze tegen Michèle: Kies maar.
Denk ook niet dat er iets op de bus gesaboteerd is. Misschien wel bij de foto inderdaad, dat zou kunnen.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 09:06:24 »
Volgens Michèle is 2024+543 2400... dat je heel lang en afleidend moet schreeuwen in een micro terwijl je gewoon u rekensom luidop kon zeggen om het op te lossen.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 10:31:08 »
Ik had trouwens ook nog nooit gehoord van een 'pingpongshow'.

zoek het echt niet op een computer van het werk. Dat is een kleine tip die ik geef
klaar voor de strijd

Offline Navadni

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 11:28:25 »
Mocht Alexy de mol zijn, dan vraag ik me af of hij het item uit de molkoffer gebruikt heeft bij de busrit.

Het openen van de bak zélf had immers ook makkelijk zónder zo'n hulpmiddel uitgevoerd kunnen worden.
't Is vooral dit een beetje bij deze opdracht (en een paar andere): het hulpstuk uit de molkoffer lijkt me helemaal niet nodig om de proef te laten mislukken. Als de bus aan een constante snelheid rijdt, dan kan je nog steeds te vroeg afdrukken, en dan zie je überhaupt ook hoe snel de bus rijdt.

In de trappenhal is het bordje een leuke wissel, en inderdaad iets dat op voorhand voorbereid moet worden. In de trein gaf het bestaan van de molkoffer een "oh shit"-moment voor Hilde, of die al dan niet gebruikt is. Maar de sleutel waarmee je de lachhelm kan aanpassen, of het 'fake'-labeltje op Hildes kostuum, dat is niet nodig. (Het fake-labeltje op Hildes kostuum spreekt voor mij ook tegen Sarah, die door samen te oefenen toch weet dat Hilde er al uit zal springen)

Verder vond ik dit wél een leuke opdracht. Eigenlijk een best eenvoudig principe, maar het vallen van die pingpongballetjes hebben ze toch spectaculair gemaakt. Het pingpongparcours was heel leuk, en ook Pong spelen met dat bordje is iets wat ik zelf heel leuk had gevonden. De twee delen van de opdracht komen op het einde samen, en 't is geen situatie waar opdracht B er voor kan zorgen dat opdracht A ook meteen voor niets is geweest: er wordt gegarandeerd geld verdiend, maar men heeft invloed op hoevéél. Niet alles of niets. Dat zie ik soms toch liever.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 12:08:28 »
Volgens mij hoor je tijdens een fragment (na afloop van de opdracht na het eten van krekel, op ong. 29:30) in de bus Sarah tegen Michèle zeggen ‘twenty five hundred sixty seven’, waar Michèle dus een fout antwoord van maakt, of Michèle heeft het niet gehoord, (we horen Sarah’s microfoonstem)
De fout is alleen wel klein bier tov het totaal te winnen bedrag, had de mol niet meer kunnen doen in de bus?

Iets anders, ik denk dat het bericht voor de chaffeur van de mol was om niet goed onder de kooi te rijden maar een meter ernaast. Je kunt zien op de beelden dat heel veel balletjes naast de bus terechtkomen (en ook ervoor). Je ziet dat er een pandenspoor loopt onder de kooi door, en de bus die daarnaast rijdt. Het lijkt ook of de bus niet helemaal recht rijd, maar een beetje met een afwijking naar rechts rijdt.  Of je dan te vroeg, te laat of precies op het goede moment op de knop drukt maakt dan niet uit, een deel van de ballen zal naast de bus terecht komen...
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:22:11 door Mollem »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 13:23:46 »
Ik vind de man met snor die in beeld van de foto blijft staan wel verdacht. Michèle bukt zich en telt af, maar de man blijft de hele tijd staan waar hij staat. Michèle lijkt ook niet echt moeite te doen om hem uit beeld te houden. Dus misschien kreeg hij een briefje van Michèle met de vraag om te blijven staan...of een briefje van een paar honderd baht :-)

De molkoffer is alleszins gebruikt. En mij lijkt het het meest logisch dat de molkoffer gebruikt is bij de bus.
Ik kan me niet voorstellen hoe de molkoffer kan gebruikt zijn bij de pingpongballetjes.
I was blind but now I can see

Offline Ragura

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 13:48:12 »
Persoonlijk denk ik dat het item uit de molkoffer een sticker was met de woorden: "Blijf hier staan" of iets van die aard. Gebruikt door Michéle om die ene man exact op die plaats in het beeld te laten staan. Het leek mij vreemd dat, ondanks andere mensen mooi uit beeld bleven en ondanks Michéle's woorden om afstand te houden, die man toch op exact dezelde plaats bleef staan doorheen heel de proef. Ze zou het ook onverdacht op de grond kunnen hebben gelegd/geplakt als onderdeel van het "schuilen" terwijl ze zich bukte.

Het is wel een theorie die tegen mijn mol, Sarah, ingaat ;-) Maar het strookt wel met de woorden van de mol: "Ik heb het gebruikt maar het moest eigenlijk niet", want er zijn nog andere mensen die (waarschijnlijk per ongeluk) op de foto terecht komen en Sarah deed ook weinig moeite om beter te communiceren hierover.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: Gisteren om 13:49:59 »
Persoonlijk denk ik dat het item uit de molkoffer een sticker was met de woorden: "Blijf hier staan" of iets van die aard. Gebruikt door Michéle om die ene man exact op die plaats in het beeld te laten staan. Het leek mij vreemd dat, ondanks andere mensen mooi uit beeld bleven en ondanks Michéle's woorden om afstand te houden, die man toch op exact dezelde plaats bleef staan doorheen heel de proef. Ze zou het ook onverdacht op de grond kunnen hebben gelegd/geplakt als onderdeel van het "schuilen" terwijl ze zich bukte.

Het is wel een theorie die tegen mijn mol, Sarah, ingaat ;-) Maar het strookt wel met de woorden van de mol: "Ik heb het gebruikt maar het moest eigenlijk niet", want er zijn nog andere mensen die (waarschijnlijk per ongeluk) op de foto terecht komen en Sarah deed ook weinig moeite om beter te communiceren hierover.
Zo denk ik er ook over.

Weet niet meer hoeveel extra geld er verdiend kon worden met die extra toeristen maar als ik het mij goed herinner was dat wel aanzienlijk. En ook totaal te saboteren ipv de balletjes die vallen wat sowieso al voor een stuk verloren gaat.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: Gisteren om 13:51:04 »
Wat ik opvallend vind, is het volgende wat we in het dagboek te horen krijgen:

'Ik heb het voorwerp uit de molkoffer gebruikt, maar zonder het item was ook niet al het geld verdiend. Ze saboteren zichzelf'.

Dit doet me dan weer denken dat de bus zelf niet gemold is. Want daar ging 2/3 van het geld verloren, dan had de mol niet gezegd dat hij/zij zonder het item gekund had.

Als we die uitspraak volgen neig ik toch eerder naar het feit dat Sarah de camera heeft gesaboteerd. Maar Michelle saboteerde hier zichzelf al door niet goed naar Sarah te luisteren en in beeld te blijven, dus deze (deel)opdracht was zonder dat item ook al mislukt. Uiteindelijk saboteerden Alexy en Nimrod ook zichzelf, door het indrukken van de knop niet goed te timen.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:57:04 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Taupe077

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: Gisteren om 13:54:39 »
Ik vind de man met snor die in beeld van de foto blijft staan wel verdacht. Michèle bukt zich en telt af, maar de man blijft de hele tijd staan waar hij staat. Michèle lijkt ook niet echt moeite te doen om hem uit beeld te houden. Dus misschien kreeg hij een briefje van Michèle met de vraag om te blijven staan...of een briefje van een paar honderd baht :-)

De molkoffer is alleszins gebruikt. En mij lijkt het het meest logisch dat de molkoffer gebruikt is bij de bus.
Ik kan me niet voorstellen hoe de molkoffer kan gebruikt zijn bij de pingpongballetjes.

Zoals ik op een ander forum gemeld heb, moet er in de koffer iets geweest zijn dat weinig of geen lawaai maakt want anders kunnen de kandidaten schudden met de koffer en weten of er nog iets in zit = mol moet nog komen of niet meer = mol is al geweest.
Dus ik dacht spontaan aan die (valse?) snor. Ik stel me de vraag of Michèle niet die snor op die mens zijn gezicht plakt en dan vraagt van wat onnozel te doen voor de camera en laat dat nu net die man zijn die de eerste foto doet mislukken.
Weliswaar vanuit een Michèle-tunnel bekeken.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #51 Gepost op: Gisteren om 14:00:15 »

Zou ik een rare plek vinden voor een item. Sarah staat heel ver van haar, die hoort niet wat ze zegt. Kan Michèle toch gewoon minder haar best doen boven? Regie bepaalt toch wat de uitzending haalt en dat is leukere tv in de laatste aflevering.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: Gisteren om 14:01:45 »
Wat ik opvallend vind, is het volgende wat we in het dagboek te horen krijgen:

'Ik heb het voorwerp uit de molkoffer gebruikt, maar zonder het item was ook niet al het geld verdiend. Ze saboteren zichzelf'.

Dit doet me dan weer denken dat de bus zelf niet gemold is. Want daar ging 2/3 van het geld verloren, dan had de mol niet gezegd dat hij/zij zonder het item gekund had.

Als we die uitspraak volgen neig ik toch eerder naar het feit dat Sarah de camera heeft gesaboteerd. Maar Michelle saboteerde hier zichzelf al door niet goed naar Sarah te luisteren en in beeld te blijven, dus deze (deel)opdracht was zonder dat item ook al mislukt. Uiteindelijk saboteerden Alexy en Nimrod ook zichzelf, door het indrukken van de knop niet goed te timen.

Zo zie ik het ook. Sarah doet ook 2 pogingen om de foto te nemen, 1 met filtertje met een extra persoon op (of zichzelf, wishfull thinking), en 1x zonder, door de man bovenaan de trap was het toch ook mislukt.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: Gisteren om 14:21:48 »
Zo zie ik het ook. Sarah doet ook 2 pogingen om de foto te nemen, 1 met filtertje met een extra persoon op (of zichzelf, wishfull thinking), en 1x zonder, door de man bovenaan de trap was het toch ook mislukt.
En aan het einde van deze opdracht probeert ze weer de schuld op Michele te steken en zelf de onschuld te spelen. Mols gedrag.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 14:24:00 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: Gisteren om 14:45:06 »
Michèle is afgeblokt door Sarah, want ze ging echt wel 5 seconden blijven zwijgen als die vrouw vroeg "What's the year here?".

Ze doet alsof ze er helemaal niets van verstaat, maar Sarah steekt er mooi een stokje voor door te zeggen dat ze moet blijven praten.
Dan bij de vraag "What's the year of the Buddhism here?"heeft Michèle het plots direct door, ik zou zelf misschien nog wat meer moeten vragen aan die dame om echt te weten wat ze bedoelde.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #55 Gepost op: Gisteren om 17:17:11 »
De molactie was denk ik een stoorzendertje die de communicatie tussen Alexy en het elektrisch hek van de bak met pingpongballen kon verstoren.
De mol zal dat ingedrukt hebben net nadat Alexy al gedrukt had om de ballen te laten vallen.
Slimme jongen die Alexy, hij is de mol weer te slim af net zoals bij de helmen die de glimlach moest registreren. Hij nam die mee uit de auto.

En de afstandsbediening van Alexy was ook zo opvallend groot. Het lijkt raar dat je met een piepklein stoorzendertje dan het signaal kan verstoren.

(De afstandsbediening van de auto werkte een keer niet, maar toen kwam er net een vrachtwagen de vuilcontainer ophijsen en de bestuurder zei al dat er storing werd veroorzaakt.)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:31:00 door foxhunter »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: Gisteren om 17:35:22 »
Leuk bedacht! Op het moment suprème zelf de boel verstoren, zou ik zeker leuker vinden dan vooraf een instructie aan de chauffeur geven.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #57 Gepost op: Gisteren om 17:56:10 »
‘Ze saboteren zichzelf’ is dan niet de juiste uitleg bij deze actie.
Wel bij de extra foto waar Michèle het niet lukt om mensen uit beeld te krijgen en bij het rekensommetje.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #58 Gepost op: Gisteren om 18:56:38 »
Die groep van 7 mannen op leeftijd zouden wel eens vrienden van de buschauffeur kunnen zijn. Is deze homogene groep mannen ingeschakeld door de mol? De buschauffeur kan communiceren met de centrale of andere buschauffeurs?
Blauw, roze, geelroze, bruin, lichtblauw en twee gestreepte shirts en drie hoeden.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: Gisteren om 19:33:11 »
Dat blauwe shirt van die man valt wel erg op bij de foto. Het lijkt erop dat Michele bovenaan de trap een onderonsje heeft met hem. Een onderdeel uit de molkoffer met ‘blijf hier staan’ of iets dergelijks had Michele bovenaan de trap niet nodig gehad, bijna iedereen spreekt Engels. Ze neemt deze mensen mee naar de tijger en zegt 'Het is het jaar van de tijger', terwijl ze sinds de drakentoren weet dat dat niet klopt).

De opdracht is ‘Help de toeristen bij het maken van hun ideale vakantiefoto’. Er staat niet dat de trap of het Boeddhabeeld in beeld moeten zijn en bij de uitleg wordt de camera gedraaid en wordt er ingezoomd. Had Sarah dat niet kunnen doen als er andere toeristen hinderlijk in beeld stonden? Zo zou mol Sarah met reden bij de camera staan:  voorkomen dat Michèle op dat idee komt.