Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow  (gelezen 4754 keer)

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - De pingpongshow
« Reactie #80 Gepost op: 7-05-2025, 13:21:47 »
Dat is heel goed mogelijk, we weten het simpelweg niet. Daarom gebruikte ik ook woorden als 'als' en 'eventueel'. Maar ik heb meerdere reacties gezien waarin ervan uitgegaan wordt dat het item wél een instructie voor de chauffeur of iets dergelijks was, omdat Alexy opmerkt dat de bus langzamer lijkt te rijden. En in die reacties wordt vaak gesteld dat alleen Sarah zo'n instructie door had kunnen geven.
Tijdens het gidsen was dat misschien zo, maar als ik gelijk heb zou het ook net zo goed op een ander moment door Michéle gedaan kunnen zijn. Áls het al gedaan is...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 8-05-2025, 10:22:37 »
Opgemerkt, wanneer Gilles zegt "De mol heeft nog iets nodig uit de molkoffer." volgt een shot van Michèle en ze kijkt recht in de camera. Ze heeft wel een zonnebril op, dus het is niet overduidelijk.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2025, 10:37:56 door Mogura »

Offline Ragura

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 8-05-2025, 10:35:59 »
Het is gewoon niet logisch voor de mol om te zeggen: "Ik heb het gebruikt maar het was niet nodig" als het gaat om het trager rijden van de bus. De mol kan immers niet in een parallel universum kijken waar geen instructie aan de chauffeur gegeven werd en de opdracht alsnog faalt. Het moet dus iets zijn dat gebruikt werd, maar ook zonder het item de opdracht niet tot een goed einde zou worden gebracht.

Daarenboven moet het iets kleins zijn dat de mol kan verstoppen wanneer hij of zij het uit de koffer neemt. Een afstandsbediening zie ik niet verstopt worden in de kledij die ze op dat moment dragen, zeker niet wanneer iedereen er gaat naar zoeken bij elkaar.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 8-05-2025, 13:38:35 »
"Ik heb het gebruikt maar het was niet nodig"
Voor mij kan dit eigenlijk enkel en alleen nog slaan op Sarah die bij de camera staat. Als ze daar iets gebruikt heeft was het inderdaad helemaal niet nodig, Michele blijft vol in beeld staan (net als wat andere toeristen).
De uitspraak erna, 'ze saboteren zichzelf' komt dan ook helemaal overeen.
De leepste snor van het land